Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Walnięcie silnika przy mocnym dodaniu gazu
PostLink | Napisane: 2016-12-03, 22:58 

Dołączył(a): 2015-01-10, 22:52
Posty: 29

Pomógł: 0 razy

Auto: Toyota,Nissan
Elektronika: Stag 4 Eco,SQ32
Wtryskiwacze: AC,BRC
Reduktor: Tamasetto,Tor
Pojemność: 1600,1800
Moc: 105,115
Kod Silnika: 4a-fe,QG18DE
Rok Produkcji: 1992,2003
Witam
Mam taki nierozwiązywalny problem z moim Nissanem Primerą P12 1.8

Instalacja BRC

Z książeczki trochę mało chyba ale:
Reduktor: Genius 16 AA
Centrala sterująca: CenSequent 32
Wielozawór: TOR225/30 16AC
Wtryskiwacze: BRC

Problem polega na tym ,że na gazie jest taka sytuacja jadąc na w miarę niskich obrotach 2-3tysięcy wciskając mocno gaz mamy walnięcie silnikiem i po tym auto przez pewien czas słabnie.Jadąc tak dalej na pełnym gazie są jeszcze jakieś odczuwalne "grzebnięcia" ale auto idzie prosto równo do odcinki bez problemu.

W tym zakresie obrotów także jeśli dodajemy gazu normalnie to potrafi zaszarpywać(jak wiadomo takie obroty są po zmianie biegu)
Odpuszczam gaz-odpuszcza ładnie ale przy ponownym dodaniu szarpnięcie.

Szarpnięcie jest tylko jedno(trochę inaczej niż takie standardowe szarpanie silnikiem przy zmianie biegu jak np.przy wywalonych poduszkach-taka jakby sinusoida zmniejszjąca amplitudę.

Tutaj jest inaczej jakby silnik wyrwał się raz przez ułamek sekundy a dalej normalnie.

Ta sytuacja nie jest powtarzalna w każdym przypadku i tak z gazownikiem jeździliśmy chyba z godzinę aby dojśc do najlepszego punktu.
I taki test:
-Zmniejszając dawkę odpala się w układzie wydechowym
-Zwiększając walenie się powiększa.

Jeden mechanik stwierdził że to wysokie napięcie i zmniejszyć przerwę na świecach bo na gazie nie daje rady.
Standardowo tu jest 1mm a zmniejszyłęm na max 0.8
Na nic się to nie zdało a na wysokich obrotach już widzę że słabnie więc kierunek chyba nie ten.

-Nowy filtr powietrza
-Kilka cewek podmienianych.
-Nowe świece denso
-Nowy rozrząd
-Wydech jest bez katalizatora,srodkowy tłumik jest już przeżarty,końcowy jest nowy bosal ale tego nie wie nikt dlaczego wybuchł podczas pierwszej próby palowania na gazie.
Po palowaniu i przejechaniu chyba z 500 metrów na odcince jak wcisnąłem gaz tłumik wybuchł i to tak ,że świat nie widział.Po tym został zmieniony: rozrząd ,swiece,jakieś cewki,filtr powietrza.Sutuacja się nie powtórzyła.

Z programów takich jak scanxl czy scanmaster nic wiele nie wynika.Sondy działają,brak błędów parametry takie jak powinny być,brak jakiś nagłych skoków parametrów.
Żeby zobaczyć ten ułamek sekundy w tej chwili te programy są za wolne.Ale wywnioskowałem na 85 procent ,że wtedy wali silnikiem jak jadę i kąt wyprzedzenia zapłonu powoli opada i jak wtedy wdepnę to jest walnięcie.
Po odpięciu sond tak samo i po przełączeniu na tryb awaryjny jescze gorzej.

Sytuacja która pokazała mi jakiś konkret to kiedy już jest zimno- mróz.
Zanim auto się nagrzeje do nominalnej temperatury nie wali silnikiem a jak już złapie to problem jest.A najgorzej było w mega upały-powyżej 32-33 stopnie.

I weź tu bądz mądry: pierwsza nasuwa mi się odpowiedź odniośnie czujnika temp. ale te w silniku pokazują prawidłowe temperatury.I gaz jak widzę też włącza się w odpowiednim momencie nagrzania.Mam na 35 stopni chyba.

Jeśli pałuję od dołu do odcinki i zmieniam biegi po kolei to nie mam tego walnięcia bo obroty po zmianie biegu są na wyższym poziomie.Więc pałuje spokojnie-tak samo jak redukcja na 3 i wyprzedzanie :mrgreen:
Więc utrzymując auto na wyższych obrotach niż normalnie można jezdzić-ale to nie rozwiązanie.Na razie poduszki silnika jeszcze całe ale ile potrwa ten stan....
Masakra
Proszę o fachową pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Walnięcie silnika przy mocnym dodaniu gazu
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 09:36 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 23815
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 1987 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ - FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
wtryskiwacze LPG ktoś sprawdził, wygląda, ze może któryś lać
chociażby testem na drodze wyłączając je pojedynczo z pracy by namierzyć felerny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Walnięcie silnika przy mocnym dodaniu gazu
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 12:26 

Dołączył(a): 2015-01-10, 22:52
Posty: 29

Pomógł: 0 razy

Auto: Toyota,Nissan
Elektronika: Stag 4 Eco,SQ32
Wtryskiwacze: AC,BRC
Reduktor: Tamasetto,Tor
Pojemność: 1600,1800
Moc: 105,115
Kod Silnika: 4a-fe,QG18DE
Rok Produkcji: 1992,2003
Ok dzięki coś takiego doczytałem tu na forum.
Sprawdzę rezystancję wtryskiwaczy z mojej strony.
A ja mogę to zrobić samemu odłączać ich manualnie pokolei?

Jeszcze z jednym kolegą z innego forum mysleliśmy o lejącej benzynie.Ale podczas pracy na gazie na wolnych obrotach po odłączeniu pompy paliwa chrakterystyki ani drgną.Nie ma żadnej różnicy na korektach i innych parametrach.

Co do samej charakterystyki u gazownika wszystko jest jak powinno być jak mi pokazywał.
Nie wiem tylko o te czasy wtrysku co mu pokazuje czy można z tego wywnioskować coś?
Nie było żadnych odchyłek.
Niektórzy sugerowali mi ,że korekta jest za duża na minus co swiadczy o zalewaniu na benzynie i na gazie.
Samo auto wolne obroty ma cacy.Po odpuszczaniu gazu i dojeżdzaniu do krzyżówki cacy.Przełączaczania na gaz nie czuć wcale.
Co do auta robił wcześniej na tej samej instalacji takiego nissana i gość lata na nim już kolejny rok i nie ma problemów.
To tak z tego co sobie przypomniałem jeszcze.
Myślałem o świecach denso irydowych ale tylko do sprawdzenia to za duży wydatek który może być trefny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Walnięcie silnika przy mocnym dodaniu gazu
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 12:50 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 23815
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 1987 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ - FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Fryck napisał(a):
Sprawdzę rezystancję wtryskiwaczy z mojej strony.

to niewiele mówi poza tym, ze cewka może być sprawna
Fryck napisał(a):
A ja mogę to zrobić samemu odłączać ich manualnie pokolei?

tak, są ikonki w programie do tego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Walnięcie silnika przy mocnym dodaniu gazu
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 13:09 

Dołączył(a): 2015-01-10, 22:52
Posty: 29

Pomógł: 0 razy

Auto: Toyota,Nissan
Elektronika: Stag 4 Eco,SQ32
Wtryskiwacze: AC,BRC
Reduktor: Tamasetto,Tor
Pojemność: 1600,1800
Moc: 105,115
Kod Silnika: 4a-fe,QG18DE
Rok Produkcji: 1992,2003
O rezystancję chodzi mi o rozbieżność pomiędzy wtryskiwaczami ale czy to ogólnie jest możliwe z produkcji?Wtedy wiadomo reluktancja była by całkiem inna.
Sprawdzenie to raczej czy nie ma zwarcia lub przerwy lub uwalonego styku(zwiększonej rezystancji chwilowo) tak?

Znaczy wiesz ja nie mam do gazu tego programu.Instalka jest na gwarancji.

Dzisiaj jest niedziela czy z mojej strony mogę to zrobic przez odpięcie kabli pokolei na wtryskach?
Z mojej strony mogę sprawdzać na programach typu SCANMASTER lub SCANXL i raczej używam tego drugiego bo jest o wiele więcej opcji i nakładanie wykresów na siebie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Walnięcie silnika przy mocnym dodaniu gazu
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 13:25 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 23815
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 1987 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ - FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Fryck napisał(a):
Z mojej strony mogę sprawdzać na programach typu SCANMASTER lub SCANXL

i tyle możesz, bo reszta działań nie ma sensu, nie przybliży cię do rozwiązania
dopiero połączenie ze sterownikiem LPG pozwala na lepszą diagnozę

jest gwarancja - kieruj uwagi do majstra
majster nie daje rady - weź sprawy w swoje ręce


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Walnięcie silnika przy mocnym dodaniu gazu
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 13:31 

Dołączył(a): 2015-01-10, 22:52
Posty: 29

Pomógł: 0 razy

Auto: Toyota,Nissan
Elektronika: Stag 4 Eco,SQ32
Wtryskiwacze: AC,BRC
Reduktor: Tamasetto,Tor
Pojemność: 1600,1800
Moc: 105,115
Kod Silnika: 4a-fe,QG18DE
Rok Produkcji: 1992,2003
To dokładniej odpięcie 1 wtrysku i jazda np 500 metrów i później 2 i 3 i 4 i porównywanie wszystkich czterech wyników nie ma sensu?Bo jeśli tak to muszę do majstra ale co da jeśli on będzie je odłączał pokolei?
Mam taką drogę prostą co nikt tam nie jeżdzi około 800 metrów i tam się testuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Walnięcie silnika przy mocnym dodaniu gazu
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 13:35 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 23815
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 1987 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ - FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Fryck napisał(a):
o dokładniej odpięcie 1 wtrysku i jazda np 500 metrów i później 2 i 3 i 4 i porównywanie wszystkich czterech wyników nie ma sensu?

nie ma sensu, na to ci nie pozwoli sterownik, wywali błąd połączenia, tylko programowo da się to robić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Walnięcie silnika przy mocnym dodaniu gazu
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 14:04 

Dołączył(a): 2015-01-10, 22:52
Posty: 29

Pomógł: 0 razy

Auto: Toyota,Nissan
Elektronika: Stag 4 Eco,SQ32
Wtryskiwacze: AC,BRC
Reduktor: Tamasetto,Tor
Pojemność: 1600,1800
Moc: 105,115
Kod Silnika: 4a-fe,QG18DE
Rok Produkcji: 1992,2003
Mogę jeszcze sprawdzić korekty na paliwie przed i po tym jak zakręce i wyjeżdżę do zera resztę gazu z rurek.
Czy nie puszcza coś.
Tego chyba jeszcze nie robiłem

Ogólnie dzięki punkt poszedł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Walnięcie silnika przy mocnym dodaniu gazu
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 14:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-09-20, 10:54
Posty: 2748
Lokalizacja: podkarpacie

Pomógł: 156 razy

Elektronika: stag 300 PLUS
Fryck napisał(a):
Centrala sterująca: CenSequent 32


Mirosław napisał(a):
tak, są ikonki w programie do tego

masz program do tego że wiesz?

Mirosław napisał(a):
majster nie daje rady - weź sprawy w swoje ręce

no tutaj sugerujesz że autor tematu ma oprogramowanie

w skrócie BRC
Brak
Regulacji
Czegokolwiek
trzeba sprawdzić korekty i AFR w czasie czkawki. prawdopodobnie topi się w gazie więc się krztusi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Walnięcie silnika przy mocnym dodaniu gazu
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 15:14 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 23815
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 1987 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ - FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
dariusz105, faktycznie zagalapowałem się, jakoś tak tylko Stag mi się z profilu "rzucał w oczy". :shock:
W takim razie nic tylko współczuć autorowi, że posiada SQ32. Zdany jest wyłącznie na łaskę serwisu BRC.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Walnięcie silnika przy mocnym dodaniu gazu
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 18:20 

Dołączył(a): 2015-01-10, 22:52
Posty: 29

Pomógł: 0 razy

Auto: Toyota,Nissan
Elektronika: Stag 4 Eco,SQ32
Wtryskiwacze: AC,BRC
Reduktor: Tamasetto,Tor
Pojemność: 1600,1800
Moc: 105,115
Kod Silnika: 4a-fe,QG18DE
Rok Produkcji: 1992,2003
Nie ma czkawki tylko jest walnięcie tak jak właśnie momentalnie by dostawał mega dawkę lub brak.Inny mechanik stwierdził ,że dostaje mega dawkę i urywa iskrę aby zmniejszyć przerwę ale napisałem ,że nic to wiele nie dało.I nie jest zawsze powtarzalne.
Także korekty w czasie czknięcia -nie czkawki chyba nie ogarnia też ten program BRC bo nie mógł zauważyć co się właśnie zmienia w tym momencie.
Jeśli dobrze pamiętam uzyskało sie ,że auto nie waliło ale nie miało też mocy.
Do AFR trzeba mieć sondę szerokopasmową nieprawdaż?

To w tym tygodniu się wybiorę do niego i co mu konkretnie mam powiedzieć co ma sprawdzić?

ps.profil już uzupełniłem tak jakoś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Walnięcie silnika przy mocnym dodaniu gazu
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 18:30 

Dołączył(a): 2015-01-10, 22:52
Posty: 29

Pomógł: 0 razy

Auto: Toyota,Nissan
Elektronika: Stag 4 Eco,SQ32
Wtryskiwacze: AC,BRC
Reduktor: Tamasetto,Tor
Pojemność: 1600,1800
Moc: 105,115
Kod Silnika: 4a-fe,QG18DE
Rok Produkcji: 1992,2003
A czytam na innym forum i ktoś miał problem a zniknęło po przełączeniu na inny pobór sygnału z aparatu na czujnik połozenia wału i że w oprogramowaniu to się przestawia.U mnie nie ma aparatu tylko 4 cewki ale się spytam go jak z tym jest w ustawieniach.
I ten dotrysk benzyny to co to jest za czeski patent?Jest to u mnie? Na tyle narazie doczytałem ,że ludzie mieli z tym problemy.

Gwarancja jest Czakram to chyba mogę jechać za darmo do Czakram z Tarnowa tam widzę ,że gościowi ogarneli na szerokopasmówce.Ale gdzię tą sondę montują?

Dzisiaj było to samo specjalnie testowałem dopóki wskazówka nie weszła praktycznie na nominalną temperaturę nie waliło po wdeptaniu gazu.To jest praktycznie jedna rzecz która dokładnie się wyróżnia w jakich warunkach to się dzieje.Temperaturę silnika w programach pokazuje dobrze jak sprawdzałem.
Na polu tak samo jak kiedyś -2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Walnięcie silnika przy mocnym dodaniu gazu
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-09-20, 10:54
Posty: 2748
Lokalizacja: podkarpacie

Pomógł: 156 razy

Elektronika: stag 300 PLUS
jak masz blisko to jedz do czakramu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Walnięcie silnika przy mocnym dodaniu gazu
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 21:25 

Dołączył(a): 2015-01-10, 22:52
Posty: 29

Pomógł: 0 razy

Auto: Toyota,Nissan
Elektronika: Stag 4 Eco,SQ32
Wtryskiwacze: AC,BRC
Reduktor: Tamasetto,Tor
Pojemność: 1600,1800
Moc: 105,115
Kod Silnika: 4a-fe,QG18DE
Rok Produkcji: 1992,2003
Mam 90 kilometrów do Tarnowa a do Rzeszowa 50 ale na jednym forum czytałem ,że gościowi ogarneli wreszcie oni auto.Nie problem jak bym się wczesniej umówił.
Czytam tą gwarancję ale jak to jest? mogę tam jechać i zrobią to w ramach gwarancji.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO