Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Większa wartość podciśnienia na LPG niż na PB
PostLink | Napisane: 2011-01-29, 07:56 

Dołączył(a): 2010-08-10, 10:51
Posty: 79
Lokalizacja: Wawa/Kraśnik

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: HD 344
Reduktor: Zeta N pomodzony 1,3 bar , FL2 przerobiony
Dysze: rozwiercone, 3mm
Pojemność: 1800
Moc: 115
Kod Nadwozia: VW
Kod Silnika: B4184S
Rok Produkcji: 1998
Witam od jakiegoś czasu borykam się z takim oto problemem.
Map-sensor wskazuje wyższe wartości na LPG niż na PB (obroty stałe).

Wczoraj podmieniłem na nowy czujnik PS-01 ale dalej to samo (wykluczam uszkodzenie czujnika). Podciśnienie do PS-01 jest puszczone oddzielnym przewodem (wpięty za przepustnicą), od króćca podciśnienia w Zavoli też jest oddzielny przewód (nie puszcza gazu przez króciec podciśnienia-sprawdzone).
Reduktor był regenerowany (wymieniłem membrany), zawór bezpieczeństwa nie jest podpięty do kolektora (żeby wykluczyć "bąki").
Jakieś 8 kkm temu regenerowałem Planijety, przebieg ponad 40kkm (wymieniałem klapki, sprężynki, czyszczenie, mierzyłem opór na cewkach był taki sam na wszystkich).

Jeszcze opisze jak to wygląda zazwyczaj: ruszam, silnik zimny, wszystko ok, gdy ciągle jadę to też jest dobrze (LPG), problem zaczyna się gdy stanę w korku (temp pod machą rośnie) i wtedy zaczyna szarpać, bywa że dochodzi do tego że w ogóle nie da się jechać, przełączam na PB, jadę jakiś czas i znowu pyk na LPG i jedzie (jakoś).

Pytanie (pewnie banalne, ale...): czy jest taka możliwość żeby wtryskiwacz/e puszczały gaz do kolektora i to przekłamuje odczyt podciśnienia??

Proszę o pomoc.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-29, 08:53 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-04-09, 22:22
Posty: 3681
Lokalizacja: Ostrzeszów WLKP

Pomógł: 105 razy

Auto: Mazda MX-5/Honda CivicEJ9
Elektronika: STAG 300 plus/ Brak
Wtryskiwacze: KEIHIN/ KEIHIN PB
Reduktor: Scorpion ST/ Brak
Dysze: żółte/ Brak
Pojemność: 1800/ 1400
Moc: 136KM/ 90KM
Kod Nadwozia: JMZNB18P
Kod Silnika: BP-4W / D14A3
Rok Produkcji: 2000 / 1997
PlaneJety to nie zbyt wyrafinoana konstrukcja :/ czasami popuszczają gaz do kolektora ale to myślę że miał być problemy z odpaleniem auta w niektórych przypadkach :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-29, 09:08 

Dołączył(a): 2009-07-20, 20:17
Posty: 70
Lokalizacja: Lublin

Pomógł: 0 razy

Auto: Mazda Xedos 6
Elektronika: stag 300-6 plus
Wtryskiwacze: magic jet pojedyńcze
Reduktor: Zavoli zeta S
Dysze: 2,2
Pojemność: 2,5 V6
Moc: 160KM
Kod Nadwozia: CA
Kod Silnika: KL
Rok Produkcji: 1993
Moje nowe planijety bardzo przepuszczały gaz.
nie dawało sie uruchomić samochodu oraz bardzo nierówno pracował.

w końcu je wymontowałem.
a jak już leżały bezużytecznie to postanowiłem je rozebrać posprawdzać i złożyć jeszcze raz zwracając uwage na właściwe ułożenie spręzyny.

Później kiedyś je zamontowałem.
i już pracowały bezproblemowo poza tym że przy wysokich obciążeniach póżniej przez jakiś czas nie chodził na jałowym właściwie.

Jednym słowem to szajs konkretny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-29, 12:37 

Dołączył(a): 2009-03-13, 16:31
Posty: 180
Lokalizacja: Jelenia Góra

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A4
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: RAIL
Reduktor: Scorpion Mini
Dysze: 2,6
Pojemność: 1800
Moc: 125
Kod Nadwozia: 8D
Kod Silnika: ADR
Rok Produkcji: 1995
Musisz sprawdzic ustawienie instalacji, szczególnie czy masz dobrze wybrane czujnik temp. gazu i reduktora. Moze byc tak ze instalacja jest źle wyregulowana i ECU zeby zachowac wolne obroty musi bardziej wychylic przepustnice ( krokowiec zalezy od wersji) i przez to zmienia sie podcisnienie. Podobnie jest z czujnikami temp. jezeli komputer gazowy bedie widział nie prawidziwe temp to zle bedzie dobierał czas wtrysku LPG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-29, 12:48 

Dołączył(a): 2010-08-10, 10:51
Posty: 79
Lokalizacja: Wawa/Kraśnik

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: HD 344
Reduktor: Zeta N pomodzony 1,3 bar , FL2 przerobiony
Dysze: rozwiercone, 3mm
Pojemność: 1800
Moc: 115
Kod Nadwozia: VW
Kod Silnika: B4184S
Rok Produkcji: 1998
wojtek26 napisał(a):
Musisz sprawdzic ustawienie instalacji, szczególnie czy masz dobrze wybrane czujnik temp. gazu i reduktora.


To jest sprawdzone i dobrze ustawione.
Wcześniej, po regeneracji wtrysków było wszystko ok (wtedy ustawiałem mapki od nowa).

Dzięki za zainteresowanie tematem.
Czekam na inne sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-30, 10:40 

Dołączył(a): 2010-08-10, 10:51
Posty: 79
Lokalizacja: Wawa/Kraśnik

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: HD 344
Reduktor: Zeta N pomodzony 1,3 bar , FL2 przerobiony
Dysze: rozwiercone, 3mm
Pojemność: 1800
Moc: 115
Kod Nadwozia: VW
Kod Silnika: B4184S
Rok Produkcji: 1998
Witam
Zainspirowany wypowiedzią wojtek26, odłączyłem krokowca i vac na LPG i PB był podobny. Wygląda na to że komp PB reguluje mieszankę (przez krokowca) ale element wykonawczy układu zasilania (moje elektrozawory :evil: Plani jet) nie wyrabia.
Dodatkowo zaobserwowałem, że gdy odpalam auto (sonda jeszcze nie pracuje) to wartości podciśnień na LPG i PB są identyczne.

Wniosek
Czas Planijet się skończył (powiem od siebie że przed regeneracją służyły dzielnie poprzedniemu właścicielowi i mi od 40 kkm, po regeneracji wytrzymały ok 8 kkm)

Dzięki za zainteresowanie.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-30, 11:19 
zalozyciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 20011
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 280 razy
Ostrzeżenia: 1

Auto: BMW 740i 6B Manual
Elektronika: LR Omegas
Wtryskiwacze: Med
Reduktor: 2x IG1 MAGG
Dysze: biale
Pojemność: 4400
Moc: 358
Kod Nadwozia: E38
Kod Silnika: M62B44
Kup Hanę ;)

ps . Kraśnik piękne Miasto :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Większa wartość podciśnienia na LPG niż na PB
PostLink | Napisane: 2014-06-16, 11:34 

Dołączył(a): 2014-02-25, 07:06
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: MX-5 (NB)
Elektronika: ZENIT JZ 2005 (?)
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Antartic
Dysze: 2,3
Pojemność: 1600
Moc: 110
Kod Silnika: BP4W
Rok Produkcji: 1998
Cześć

Mam podobny problem na instalacji zenit jz. MAP sensor przekłamuje mi wartości.
Na jałowych noPB MAP pokazuje około 0.3 bara, natomiast na LPG koło 0.2 bara. Efekt jest taki,że zbieranie mapek nie ma sensu,bo na noPB pokazuje zakres od 0.3-1 bar, a na LPG 0.2-0.8 bar. Dodam, że MAP jest na dość długim przewodzie i na trójniku z alaską, podpięty do górnej części kolektora dolotowego. Czy to może być powodem takich rozbieżności?

Pozdrawiam

[EDIT]: Dodałem fotkę z umieszczeniem elementów podciśnienia połączonych do MAPa, z lewej zaznaczona wkrętka w kolektor, z prawej podciśnienie do reduktora.


Załączniki:
Komentarz: Umieszczenie przewodów podciśnienia
map.jpg
map.jpg [ 224.03 KiB | Przeglądane 415 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Większa wartość podciśnienia na LPG niż na PB
PostLink | Napisane: 2014-06-16, 16:17 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 11684
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 486 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: Matrix HS.211.10
Reduktor: LR IG I Magg
Dysze: bez dysz
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Sprawdź kabelki zasilające sterownik, może przyczyną zmiany jest zmiana obciążenia sterownika przy pracy na gazie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Większa wartość podciśnienia na LPG niż na PB
PostLink | Napisane: 2014-06-16, 19:19 

Dołączył(a): 2014-02-25, 07:06
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: MX-5 (NB)
Elektronika: ZENIT JZ 2005 (?)
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Antartic
Dysze: 2,3
Pojemność: 1600
Moc: 110
Kod Silnika: BP4W
Rok Produkcji: 1998
Nie do konca wiem gdzie dokladnie pomierzyć napięcie sterownika, ale w programie na noPB pokazuje napięcie zasilania 14.7-14.8, a na LPG juz 14.4-14.5 wiec chyba to będzie to. Ale w takim razie co z tym zrobić, da się to ruszyć, czy zenit do kosza...?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Większa wartość podciśnienia na LPG niż na PB
PostLink | Napisane: 2014-06-16, 19:29 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 11684
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 486 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: Matrix HS.211.10
Reduktor: LR IG I Magg
Dysze: bez dysz
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Polutuj podłączenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Większa wartość podciśnienia na LPG niż na PB
PostLink | Napisane: 2014-06-18, 11:22 

Dołączył(a): 2014-02-25, 07:06
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: MX-5 (NB)
Elektronika: ZENIT JZ 2005 (?)
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Antartic
Dysze: 2,3
Pojemność: 1600
Moc: 110
Kod Silnika: BP4W
Rok Produkcji: 1998
Posprawdzałem napięcie przy samej centralce (pomiędzy bezpiecznikiem a masą) Przy noPB jest 14.94 (jak na aku), a przy LPG 14.75-14.8. Czy tak niewielki spadek napięcia na centralce powoduje aż taki rozjazd na MAP sensorze? Później jak znajdę jeszcze chwilkę, to sprawdzę napięcie na kablu MAPa przy noPB i LPG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Większa wartość podciśnienia na LPG niż na PB
PostLink | Napisane: 2014-06-18, 11:44 

Dołączył(a): 2011-12-29, 13:25
Posty: 144
Lokalizacja: SB

Pomógł: 5 razy

Auto: A6 C4
Elektronika: Stag 300-6 ISA 2
Wtryskiwacze: Hana Green
Reduktor: KME Gold
Pojemność: 2771
Moc: 193
Kod Nadwozia: 4A
Kod Silnika: ACK
Rok Produkcji: 1997
14,94 to IMO ciut za duzo.

Za max przy wlaczonych swiatlach uznaje sie 13,7-13,9, a przy zgaszonych 14,4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Większa wartość podciśnienia na LPG niż na PB
PostLink | Napisane: 2014-06-18, 12:06 

Dołączył(a): 2014-02-25, 07:06
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: MX-5 (NB)
Elektronika: ZENIT JZ 2005 (?)
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Antartic
Dysze: 2,3
Pojemność: 1600
Moc: 110
Kod Silnika: BP4W
Rok Produkcji: 1998
Kiedyś to badałem (bo znalazłem gdzieś info, że 14.4 to max) i w Mazdzie MX-5 takie napięcie to standard ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Większa wartość podciśnienia na LPG niż na PB
PostLink | Napisane: 2014-06-18, 21:32 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 3372
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 86 razy

Auto: Vectra B
Elektronika: NEVO
Wtryskiwacze: Master
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2,7
Pojemność: 1998
Moc: 136
Kod Nadwozia: sedan
Kod Silnika: X20XEV
Rok Produkcji: 1997
Zmierz czy nie zmienia się potencjał masy na mapsensorze, względem masy samochodu przełączając pomiędzy paliwami


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

suplementy diety | Spoldzielnia Mieszkaniowa Poniatow | Fotostudio Aachen | Tuning DPF Hamownia| naczynia jednorazowe | Programy partnerskie
LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO