Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Większa wartość podciśnienia na LPG niż na PB
PostLink | Napisane: 2011-01-29, 07:56 

Dołączył(a): 2010-08-10, 10:51
Posty: 79
Lokalizacja: Wawa/Kraśnik

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: HD 344
Reduktor: Zeta N pomodzony 1,3 bar , FL2 przerobiony
Dysze: rozwiercone, 3mm
Pojemność: 1800
Moc: 115
Kod Nadwozia: VW
Kod Silnika: B4184S
Rok Produkcji: 1998
Witam od jakiegoś czasu borykam się z takim oto problemem.
Map-sensor wskazuje wyższe wartości na LPG niż na PB (obroty stałe).

Wczoraj podmieniłem na nowy czujnik PS-01 ale dalej to samo (wykluczam uszkodzenie czujnika). Podciśnienie do PS-01 jest puszczone oddzielnym przewodem (wpięty za przepustnicą), od króćca podciśnienia w Zavoli też jest oddzielny przewód (nie puszcza gazu przez króciec podciśnienia-sprawdzone).
Reduktor był regenerowany (wymieniłem membrany), zawór bezpieczeństwa nie jest podpięty do kolektora (żeby wykluczyć "bąki").
Jakieś 8 kkm temu regenerowałem Planijety, przebieg ponad 40kkm (wymieniałem klapki, sprężynki, czyszczenie, mierzyłem opór na cewkach był taki sam na wszystkich).

Jeszcze opisze jak to wygląda zazwyczaj: ruszam, silnik zimny, wszystko ok, gdy ciągle jadę to też jest dobrze (LPG), problem zaczyna się gdy stanę w korku (temp pod machą rośnie) i wtedy zaczyna szarpać, bywa że dochodzi do tego że w ogóle nie da się jechać, przełączam na PB, jadę jakiś czas i znowu pyk na LPG i jedzie (jakoś).

Pytanie (pewnie banalne, ale...): czy jest taka możliwość żeby wtryskiwacz/e puszczały gaz do kolektora i to przekłamuje odczyt podciśnienia??

Proszę o pomoc.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-29, 08:53 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-04-09, 22:22
Posty: 3543
Lokalizacja: Ostrzeszów

Pomógł: 93 razy

Auto: Mazda MX-5
Elektronika: STAG 300 plus
Wtryskiwacze: KEIHIN
Reduktor: Scorpion ST
Dysze: żółte
Pojemność: 1800
Moc: 136KM
Kod Nadwozia: JMZNB18P
Kod Silnika: BP-4W
Rok Produkcji: 2000
PlaneJety to nie zbyt wyrafinoana konstrukcja :/ czasami popuszczają gaz do kolektora ale to myślę że miał być problemy z odpaleniem auta w niektórych przypadkach :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-29, 09:08 

Dołączył(a): 2009-07-20, 20:17
Posty: 70
Lokalizacja: Lublin

Pomógł: 0 razy

Auto: Mazda Xedos 6
Elektronika: stag 300-6 plus
Wtryskiwacze: magic jet pojedyńcze
Reduktor: Zavoli zeta S
Dysze: 2,2
Pojemność: 2,5 V6
Moc: 160KM
Kod Nadwozia: CA
Kod Silnika: KL
Rok Produkcji: 1993
Moje nowe planijety bardzo przepuszczały gaz.
nie dawało sie uruchomić samochodu oraz bardzo nierówno pracował.

w końcu je wymontowałem.
a jak już leżały bezużytecznie to postanowiłem je rozebrać posprawdzać i złożyć jeszcze raz zwracając uwage na właściwe ułożenie spręzyny.

Później kiedyś je zamontowałem.
i już pracowały bezproblemowo poza tym że przy wysokich obciążeniach póżniej przez jakiś czas nie chodził na jałowym właściwie.

Jednym słowem to szajs konkretny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-29, 12:37 

Dołączył(a): 2009-03-13, 16:31
Posty: 180
Lokalizacja: Jelenia Góra

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A4
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: RAIL
Reduktor: Scorpion Mini
Dysze: 2,6
Pojemność: 1800
Moc: 125
Kod Nadwozia: 8D
Kod Silnika: ADR
Rok Produkcji: 1995
Musisz sprawdzic ustawienie instalacji, szczególnie czy masz dobrze wybrane czujnik temp. gazu i reduktora. Moze byc tak ze instalacja jest źle wyregulowana i ECU zeby zachowac wolne obroty musi bardziej wychylic przepustnice ( krokowiec zalezy od wersji) i przez to zmienia sie podcisnienie. Podobnie jest z czujnikami temp. jezeli komputer gazowy bedie widział nie prawidziwe temp to zle bedzie dobierał czas wtrysku LPG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-29, 12:48 

Dołączył(a): 2010-08-10, 10:51
Posty: 79
Lokalizacja: Wawa/Kraśnik

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: HD 344
Reduktor: Zeta N pomodzony 1,3 bar , FL2 przerobiony
Dysze: rozwiercone, 3mm
Pojemność: 1800
Moc: 115
Kod Nadwozia: VW
Kod Silnika: B4184S
Rok Produkcji: 1998
wojtek26 napisał(a):
Musisz sprawdzic ustawienie instalacji, szczególnie czy masz dobrze wybrane czujnik temp. gazu i reduktora.


To jest sprawdzone i dobrze ustawione.
Wcześniej, po regeneracji wtrysków było wszystko ok (wtedy ustawiałem mapki od nowa).

Dzięki za zainteresowanie tematem.
Czekam na inne sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-30, 10:40 

Dołączył(a): 2010-08-10, 10:51
Posty: 79
Lokalizacja: Wawa/Kraśnik

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: HD 344
Reduktor: Zeta N pomodzony 1,3 bar , FL2 przerobiony
Dysze: rozwiercone, 3mm
Pojemność: 1800
Moc: 115
Kod Nadwozia: VW
Kod Silnika: B4184S
Rok Produkcji: 1998
Witam
Zainspirowany wypowiedzią wojtek26, odłączyłem krokowca i vac na LPG i PB był podobny. Wygląda na to że komp PB reguluje mieszankę (przez krokowca) ale element wykonawczy układu zasilania (moje elektrozawory :evil: Plani jet) nie wyrabia.
Dodatkowo zaobserwowałem, że gdy odpalam auto (sonda jeszcze nie pracuje) to wartości podciśnień na LPG i PB są identyczne.

Wniosek
Czas Planijet się skończył (powiem od siebie że przed regeneracją służyły dzielnie poprzedniemu właścicielowi i mi od 40 kkm, po regeneracji wytrzymały ok 8 kkm)

Dzięki za zainteresowanie.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-30, 11:19 
zalozyciel

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 19034
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 248 razy

Auto: BMW 740i 6B Manual
Elektronika: LR Omegas
Wtryskiwacze: Med
Reduktor: 2x IG1 MAGG
Dysze: biale
Pojemność: 4400
Moc: 358
Kod Nadwozia: E38
Kod Silnika: M62B44
Kup Hanę ;)

ps . Kraśnik piękne Miasto :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

suplementy diety | Spoldzielnia Mieszkaniowa Poniatow | Fotostudio Aachen | Tuning DPF Hamownia| naczynia jednorazowe | Programy partnerskie
LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO