Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Właściwy dobór dysz do silnika
PostLink | Napisane: 2011-11-29, 10:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-15, 10:01
Posty: 3919
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Pomógł: 56 razy
Ostrzeżenia: 1

Auto: Scenic/Espace/Vel Satis
Elektronika: LPG TECH
Wtryskiwacze: Barracuda/Hana/Napoleon
Reduktor: Kme silver/gold/tur
Dysze: brak
Pojemność: 2000/2000/2000
Moc: 135/163/170
Kod Silnika: F4R/F4RT/F4RT
Rok Produkcji: 00/03/05
witajcie
są jakieś zasady doboru dysz do mocy/pojemności silnika? Mówi się załóż mniejsze lub większe dysze ale jakoś brak wytłumaczenia przyczyn takiego postępowania. Skąd wiadomo, że dysza jest za mała? (chodzi o to, że cały czas jest za ubogo?)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-11-29, 10:21 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 7319
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 440 razy

Auto: E39 528iA/A3
Elektronika: tech/stag4
Wtryskiwacze: Barracuda/REG FAST
Reduktor: 2xZavoli zeta N /Alaska
Dysze: brak/2,0
Pojemność: 2793/1595
Moc: 193/101
Kod Silnika: M52TUB28/AKL
Rok Produkcji: 1999/1999
krzysiek82, każdy wtryskiwacz ma zakres czasów w którym dobrze działa (chodzi głównie o szybkość wtryskiwaczy) i tak jak dysza jest za duża, to czasy na wolnych obrotach mogą być za krótkie dla danego typu wtryskiwacza. Wtedy silnik jest przelewany (z powodu takiego, że wtryskiwacz nie jest w stanie w zadanym czasie otworzyć się i zamknąć i leje za dużo). Natomiast przy maksymalnym obciążeniu zazwyczaj wtedy będzie dobrze.

Natomiast jak dysza jest za mała, to przy maksymalnym obciążeniu silnika by podać odpowiednią porcje gazu na cykl wtryskiwacz musiałby być otwarty dłużej niż trwa obrót wałka rozrządu (i wtedy mamy komunikat o całkowicie otwartych wtryskiwaczach, czyli o zapętleniu).

Po za tym jeszcze, dobierając dyszę kierujemy sie mnożnikiem i dążymy by pod koniec (przy max obciążeniu) był zbliżony do jedności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-11-29, 10:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-15, 10:01
Posty: 3919
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Pomógł: 56 razy
Ostrzeżenia: 1

Auto: Scenic/Espace/Vel Satis
Elektronika: LPG TECH
Wtryskiwacze: Barracuda/Hana/Napoleon
Reduktor: Kme silver/gold/tur
Dysze: brak
Pojemność: 2000/2000/2000
Moc: 135/163/170
Kod Silnika: F4R/F4RT/F4RT
Rok Produkcji: 00/03/05
mzloty napisał(a):
Po za tym jeszcze, dobierając dyszę kierujemy sie mnożnikiem i dążymy by pod koniec (przy max obciążeniu) był zbliżony do jedności.


Nie bardzo rozumiem, o co chodzi z tą jednością? Ale wyjaśniłeś mi o co chodzi z tym zapętleniem bo nie mogłem nigdzie trafić na info na ten temat, dzięki Ci za to :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-11-29, 14:37 

Dołączył(a): 2010-11-14, 19:32
Posty: 69
Lokalizacja: Gogolewo

Pomógł: 2 razy

Auto: BMW e39 528i
Elektronika: OMVL
Wtryskiwacze: OMVL FAST REG
Reduktor: Scorpion GT
Dysze: 2.8
Pojemność: 2793
Moc: 193
Rok Produkcji: 1996
Dąrzymy do jednosci ,czyli przy maxymalnym obciążeniu auta czasy PB i LPG są równe
Zapętlenie czyli jak co najmnien dwa wtryskiwacze są otwarte jednoczesnie (nie nadążają za obrotami silnika)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-11-29, 14:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-15, 10:01
Posty: 3919
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Pomógł: 56 razy
Ostrzeżenia: 1

Auto: Scenic/Espace/Vel Satis
Elektronika: LPG TECH
Wtryskiwacze: Barracuda/Hana/Napoleon
Reduktor: Kme silver/gold/tur
Dysze: brak
Pojemność: 2000/2000/2000
Moc: 135/163/170
Kod Silnika: F4R/F4RT/F4RT
Rok Produkcji: 00/03/05
hospes napisał(a):
Dąrzymy do jednosci ,czyli przy maxymalnym obciążeniu auta czasy PB i LPG są równe


czyli po montażu wyjazd na autostradę i strojenie.

hospes napisał(a):
Zapętlenie czyli jak co najmnien dwa wtryskiwacze są otwarte jednoczesnie (nie nadążają za obrotami silnika)


tzn jeszcze się nie zamknie a tu znów sygnał do otwarcia, rozumiem, oznacza to, że silnik wymaga szybszych wtrysków.

Dzięki za wyjaśnienia, mam nadzieje, że na kursach organizowanych przez producentów/importerów przekazują taką wiedzę, bo z tego co widzę fizyczny montaż w porównaniu ze strojeniem to banał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-11-29, 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-15, 10:01
Posty: 3919
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Pomógł: 56 razy
Ostrzeżenia: 1

Auto: Scenic/Espace/Vel Satis
Elektronika: LPG TECH
Wtryskiwacze: Barracuda/Hana/Napoleon
Reduktor: Kme silver/gold/tur
Dysze: brak
Pojemność: 2000/2000/2000
Moc: 135/163/170
Kod Silnika: F4R/F4RT/F4RT
Rok Produkcji: 00/03/05
mzloty napisał(a):
Natomiast jak dysza jest za mała, to przy maksymalnym obciążeniu silnika by podać odpowiednią porcje gazu na cykl wtryskiwacz musiałby być otwarty dłużej niż trwa obrót wałka rozrządu (i wtedy mamy komunikat o całkowicie otwartych wtryskiwaczach, czyli o zapętleniu).


ten komunikat o zapętleniu rozumiem w programie gazowym tak?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-11-29, 18:19 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 7319
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 440 razy

Auto: E39 528iA/A3
Elektronika: tech/stag4
Wtryskiwacze: Barracuda/REG FAST
Reduktor: 2xZavoli zeta N /Alaska
Dysze: brak/2,0
Pojemność: 2793/1595
Moc: 193/101
Kod Silnika: M52TUB28/AKL
Rok Produkcji: 1999/1999
krzysiek82 napisał(a):
tzn jeszcze się nie zamknie a tu znów sygnał do otwarcia, rozumiem, oznacza to, że silnik wymaga szybszych wtrysków.


Nie zupełnie. Oznacza to, że wtryskiwacze są za mało wydajne (jeśli sa to wtryski z wymiennymi dyszami, to dysze są za małe) lub może być też tak, że ciśnienie leci za bardzo w dół i stąd wydłużają się czasy wtrysków.

Za wolne dysze są gdy na wolnych obrotach czasy wtrysków są za krótkie i wtryskiwacz się nie wyrabia, a nie można zmniejszyć dysz, bo nastąpi zapętlenie na górze obrotów.

Pozdrawiam i chętnie służę pomocą jak coś.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: mima33 i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

suplementy diety | Spoldzielnia Mieszkaniowa Poniatow | Fotostudio Aachen | Tuning DPF Hamownia| naczynia jednorazowe | Programy partnerskie
LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO