Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 418 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 28  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wszystko o JTG ICOM
PostLink | Napisane: 2011-04-06, 11:34 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12118
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
Może będzie przymiarka, ale jest potrzeba aby się doedukować.

Co wiem, to że wtryskami steruje ECU PB, nie tak jak Vialle, które jest chyba mapowane,co mi pasuje najbardziej, w związku z tym, kalibruje się wtryskiwacze dobierając dysze dokładnie tak jak w IV gen.

Wynika z tego też, że obojętnie jaki sterownik zadziała w obojętnie jakim aucie, różnica ilości cylindrów może też nie mieć wpływu, bo zakładam, że do tego jest jakiś moduł przełączający zasilanie tylko, więc coś się wymodzi.

Teraz pytań kilka:

1. czy wtryskiwacze są jedne, czy jest kilka rozmiarów
2. czy dysze to coś jak w IV gen, czy muszą być jakieś dedykowane
3. ile mocy na cyl można z tego wydusić
4. czy jest jak myślę, że sterownik to jedna wersja do wszystkich aut


Męczy mnie jeszcze sprawa, czy rzeczywiście dobór dysz załatwia całą sprawę, czyli czy wtryskiwacz działa liniowo do wtryskiwacza PB. Jeżeli nawet nie, to temat można
załatwić wstawiając sterownik od IV gen albo jakąś świnkę.


Ostatnio edytowano 2011-04-06, 12:05 przez caniggia, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o JTG ICOM
PostLink | Napisane: 2011-04-06, 13:53 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-03-06, 23:20
Posty: 2715
Lokalizacja: Bytów/ Gdańsk

Pomógł: 15 razy

Auto: Suzuki GV/ Volvo S80
Elektronika: TECH326/będzie
Wtryskiwacze: Barracuda /będą
Reduktor: KME TUR/*
Dysze: 2.6/*
Pojemność: 2493/2922
Moc: 144/200
Kod Nadwozia: FT/TS
Kod Silnika: H25A/B6304S3
Rok Produkcji: 1999/1998
caniggia napisał(a):
Męczy mnie jeszcze sprawa, czy rzeczywiście dobór dysz załatwia całą sprawę, czyli czy wtryskiwacz działa liniowo do wtryskiwacza PB. Jeżeli nawet nie, to temat można
załatwić wstawiając sterownik od IV gen albo jakąś świnkę.



Bardzo ciekawy temat !

Niestety strona dystrybutora polskiego f-my ICOM - www.jtg.com.pl nie działa.
Najbliżej - w szkopni o tu click

I co ciekawe - w nawiązaniu do tematu ML'a 55AMG - w galerii w/w f-my jest foto puszczonego na JTG CL600 biturbo a więc samochód NIEsłabszy na pewno niż 55AMG.
Klikając widzimy :).

Kolega Croma ma rację w tym wątku - ICOM jest tu o tyle korzystny, ze odpadają kwestie termiki reduktora jak również nieporównywalnie łatwiej jest rozwiązać kwestię wydajności.

Poza tym uzyskanie liniowosci wtryskiwacza fazy ciekłej LPG jest znacznie łatwiejsze - wtrysk taki bowiem ma o wiele "strawniejszy" materiał do dawkowania.


Tak jak Wam już mówiłem - na targach na mnie największe wrażenie zrobiło Vialle, instalacja LPi. Czyli do silnika klasycznie zasilanego (wtrysk pośredni).
Urzeka prostota i urzeka zupełny brak problemów z wydajnością, korekcjami po ciśnieniu, po temperaturze, brak jakichś reduktorów, grzania ich i tak dalej.

Wtryskiwacz jest wielki - fakt. Ale nie jest większy od Hany 2100.
Co więcej - można posadowić wtryskiwacz LPi w określonym miejscu a podejść w miejsce nawiertu cieniutkim (przecież leci nim FC) przewodzikiem widocznym na tym foto obok wtryskiwacza:
Obrazek

Istotnym jest to by skierować strumień ciekłego LPG dokładnie na zawór ssący.

Tu jest przyszłość moim zdaniem.

I dlatego też ten ML55AMG ma największe szanse pojechać skutecznie i z zapasem na instalacji właśnie V generacji. Odpada bowiem to co najtrudniejsze - termika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-04-06, 14:07 

Dołączył(a): 2008-01-20, 01:17
Posty: 250
Lokalizacja: Wawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Tech204
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2.2
Pojemność: 1600
Moc: 100 KM
Kod Silnika: X16XEL
Rok Produkcji: 2000
Jeżeli jest zainteresowanie to mogę pofotografować JTG które ma mój szef w omedze. Działa mu to już 3 lata , raz wymieniona pompa.

Dysze są dedykowane i jakieś tam spore pieniądze kosztowało.
Wtryskiwacze są jedne z tego co mi wiadomo.

To że to przyszłość to pisałem już dużo wcześniej.

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-04-06, 14:15 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12118
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
Piotr_K, Vialle chyba też nadal jest dedykowane?, choć mieli wypuścić uniwersalne.


JTG mnie bardziej zainteresowało, bo nie steruje wtryskiwaczami, więc nie ma żadnej pośredniej świni jak stag, kme czy agis, vialle chyba też.

dgasek, jak możesz to super.

JTG z używek można by poskładać nie drogo...


---

mały update, chyba jest uniwersalny Vialle, nazywa się LPfi.


Ostatnio edytowano 2011-04-06, 14:17 przez caniggia, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-04-06, 14:40 

Dołączył(a): 2010-01-15, 10:19
Posty: 955
Lokalizacja: Jastrzebie-Zdrój

Pomógł: 28 razy

Auto: SKODA SUPERB
Elektronika: LPDI VIALE
Pojemność: 1800
Moc: 185 PS
Rok Produkcji: 2014
Od dwóch lat chyba JTG wprowadziło taki zawór podciśnieniowy który przy max bucie zwiększa ciśnienie o 1,5 bara na listwie wtryskowej .Tak więc odpada problem z ciśnieniem jak to bywało w starym JTG. Problem z pompami też znika wystarczy zastosować standartowe sitko a nie oryginalny filter JTG.
Wiem jedno ostatnio wskrzesiłem CL chyba 400 koni nie jestem do końca pewien ale 12 cyl pojemność 6,2 litra i z tym motorem ICOM dał sobie bez problemowo rade na dyszach D1 czyli na nie największych .
I chyba jtg do tego samochodu bedzie najbardziej słuszne i cenowo też nie powinno porazić :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-04-06, 17:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-11-10, 03:29
Posty: 652
Lokalizacja: Lublin

Pomógł: 1 razy
ZBANOWANY

Auto: Nie wiem jeszcze..
Elektronika: bedzie LR lub TEch
Wtryskiwacze: ? barabara, Med lub kEIHIN ew Hanki
Reduktor: bedzie/jest Ig1 M&C mod
Dysze: -
Pojemność: minimum 1.8 + suszara musi byc
Moc: godziwa byc musi
A co z nawiertami w kolektorze? Dalej trzeba wysylac?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-04-06, 17:30 

Dołączył(a): 2008-01-20, 01:17
Posty: 250
Lokalizacja: Wawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Tech204
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2.2
Pojemność: 1600
Moc: 100 KM
Kod Silnika: X16XEL
Rok Produkcji: 2000
W JTG wiercisz sam , ale jak zrobisz to bez wyjęcia kolektora to wychodzi większy syf niż przy IV gen. W tym przypadku ma się lać w określone miejsce , a nie gdzie popadnie.

Foty porobię w poniedziałek , jak wrócę do roboty.

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-04-07, 19:47 

Dołączył(a): 2010-01-15, 10:19
Posty: 955
Lokalizacja: Jastrzebie-Zdrój

Pomógł: 28 razy

Auto: SKODA SUPERB
Elektronika: LPDI VIALE
Pojemność: 1800
Moc: 185 PS
Rok Produkcji: 2014
Słomka musi byc skierowana w kierunku zaworu ,warunek jeden aby nie wystawała bardziej niż 1,5 cm w innym wypadku po przebiegu około 50 tyś km spali sie nam końcówka a przez to przelot będzie nieodpowiedni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-04-07, 21:20 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12118
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
okazuje sie ze w pl nie ma dystrybutora, dali namiar na de, badam temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-04-07, 22:33 

Dołączył(a): 2009-08-09, 21:45
Posty: 8781
Lokalizacja: London

Pomógł: 114 razy

Auto: Audi A3
Elektronika: ECU MASTER
Wtryskiwacze: ID850
Reduktor: -
Dysze: -
Pojemność: 2.0L
Moc: stuku puku
Kod Nadwozia: 8L
Kod Silnika: AGU
Rok Produkcji: 1998
no i bedziemy mieli kolejna "zagadke" rozkminiona.

Temat ciekawy niestety nic nie moge powiedziec. a szkoda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-04-12, 01:18 

Dołączył(a): 2010-08-08, 07:36
Posty: 2325
Lokalizacja: Mazovia

Pomógł: 47 razy

Auto: Skoda Fabia
Pojemność: 1.2 TSI
Moc: 86
Kod Nadwozia: 5J0
Kod Silnika: CBZA
Rok Produkcji: 2011
croma1 napisał(a):
Słomka musi byc skierowana w kierunku zaworu ,warunek jeden aby nie wystawała bardziej niż 1,5 cm w innym wypadku po przebiegu około 50 tyś km spali sie nam końcówka a przez to przelot będzie nieodpowiedni.


Czy chodziło ci o to, aby słomka była minimum 1.5 cm nad zaworem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-04-13, 04:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-01-20, 18:59
Posty: 518
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 2 razy

Auto: Mercedes 124 coupe
Elektronika: AGIS OBD/CAN
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: 2x Zavoli N
Dysze: Brak
Pojemność: 3200
Moc: 220
Kod Nadwozia: CE
Kod Silnika: M104
Rok Produkcji: 1993
Przy jakiej temperaturze lpg przechodzi w stan gazowy? Jak jest np lato , to czy ciekły gaz w przewodach nie zacznie się zmieniać w gaz? co wtedy się stanie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-04-13, 08:22 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12118
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
Mipel napisał(a):
Przy jakiej temperaturze lpg przechodzi w stan gazowy? Jak jest np lato , to czy ciekły gaz w przewodach nie zacznie się zmieniać w gaz? co wtedy się stanie?


podobno jest pod wystarczającym ciśnieniem aby utrzymać stan ciekły, z tego co wiem, przechodzi po 60 sekundach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-04-13, 15:06 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-03-06, 23:20
Posty: 2715
Lokalizacja: Bytów/ Gdańsk

Pomógł: 15 razy

Auto: Suzuki GV/ Volvo S80
Elektronika: TECH326/będzie
Wtryskiwacze: Barracuda /będą
Reduktor: KME TUR/*
Dysze: 2.6/*
Pojemność: 2493/2922
Moc: 144/200
Kod Nadwozia: FT/TS
Kod Silnika: H25A/B6304S3
Rok Produkcji: 1999/1998
Mipel napisał(a):
Przy jakiej temperaturze lpg przechodzi w stan gazowy? Jak jest np lato , to czy ciekły gaz w przewodach nie zacznie się zmieniać w gaz? co wtedy się stanie?


Jesli jest pompa to i jest regulator ciśnienia FC LPG - wtedy nie ma takiej możliwości.
Ciśnienie ciekłego LPG w takim układzie bowiem jest zdecydowanie wyższe niż to, które panuje w zbiorniku.
A i to panujące w zbiorniku "bezpompowym" czyli tak jak w naszych IV generacjach (I/II i III też) - jest na tyle spore, ze parowania ciekłego LPG w przewodach być nie powinno.
No chyba, ze jest wąskie gardło na wielozaworze, reszta przewodu jest gruba i reduktor otworzy całkowicie regulator o przekroju sporo większym niż wielozawór. Wtedy LPG może zacząć parować i w przewodzie FC co objawi się masakrycznym spadkiem ciśnienia.

Marzy mi się przezroczysty przewód FARO i porządna kamerka. Podłaczamy wynalazek do laptopa i jedziemy na próbę z butem w dywanie.
Jesli jest wąskie gardło na wielozaworze dla fazy ciekłej - w przewodzie przed reduktorem pojawią się pęcherzyki gazu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-04-13, 15:54 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 22281
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 746 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
Piotr_K napisał(a):
Marzy mi się przezroczysty przewód FARO i porządna kamerka.
kuzyn mój kiedyś sobie zaaplikował jakiś przeźroczysty wąż między EZ a reduktorem ( ale to była 1 generacja ) - no bardzo ciekawe efekty się tam wydarzają, trzeba przyznać :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 418 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 28  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO