Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wyciek gazu podczas podpinania pistoletu do tankowania
PostLink | Napisane: 2010-05-23, 21:01 

Dołączył(a): 2010-01-25, 18:55
Posty: 16
Lokalizacja: Chojnice

Pomógł: 0 razy

Auto: Hyundai Coupe 2.0
Elektronika: Sequent 24 My07
Wtryskiwacze: BRC pomarańczowe
Reduktor: BRC Genius
Dysze: nie wiem :)
Pojemność: 1975
Moc: 139 KM
Kod Nadwozia: RD2
Kod Silnika: G4GF
Rok Produkcji: 2001
Cześć,


Mam takie pytanie, dzisiaj tankując LPG, podczas zapinania pistoletu, nagle z wlewu zaczął się wylewać gaz i trwało to dopóki zupełnie się nie odjęło pistoletu ( ok 3 s.). Teraz mam takie pytanie, co sprawia że podczas tankowania zawór się otwiera i gaz może przepływać z dystrybutora ? Czy jest to zawór ciśnieniowy i działa jak wentyl ? Gdy pompa pompuje LPG to ciśnienie z dystrybutora jest wyższe niż to w butli i zawór się otwiera, czy może jest to jakoś inaczej ? Bo nie mam pojęcia co stało się źle, że gaz nagle zaczął uciekać, czy może to być spowodowane złym podpinaniem pistoletu ? Dystrybutor był wyłączony, więc wyciek musiał pochodzić z butli auta, nie z dystrybutora. Nastąpiło to podczas podpinania, nie tankowania... i nie dało się nawet go do końca podpiąć. Czy zdarza się takie coś podczas błędnego podpinania, czy raczej to jakiś problem z wielozaworem ?

Instalacja brc sequent 24, wlew pod klapą z wkręcanym takim adapterem do tankowania.

pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-05-25, 11:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-10-16, 13:34
Posty: 400
Lokalizacja: Świdnica/Paryż

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: BRC Sequent 24
Wtryskiwacze: BRC niebieskie - standart
Reduktor: Genius BRC
Dysze: niebieskie
Pojemność: 1600
Moc: 105 KM, 77 kW
Kod Nadwozia: VW - Kombi
Kod Silnika: B4164S
Rok Produkcji: 1998, MY 1998
llopacinski, bledne podpiecie pistoletu. Raczka ta ruchoma nie byla do opru odciagnieta na 100%.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-05-25, 13:05 

Dołączył(a): 2010-01-25, 18:55
Posty: 16
Lokalizacja: Chojnice

Pomógł: 0 razy

Auto: Hyundai Coupe 2.0
Elektronika: Sequent 24 My07
Wtryskiwacze: BRC pomarańczowe
Reduktor: BRC Genius
Dysze: nie wiem :)
Pojemność: 1975
Moc: 139 KM
Kod Nadwozia: RD2
Kod Silnika: G4GF
Rok Produkcji: 2001
xaafuun napisał(a):
llopacinski, bledne podpiecie pistoletu. Raczka ta ruchoma nie byla do opru odciagnieta na 100%.


No ale właśnie działo się to podczas podpinania (rączka nie była zapięta), nie podczas tankowania i zastanawiam się, dlaczego ten zawór się otworzył ? Na jakiej zasadzie to działa ? Myślałem że takie coś nie jest możliwe, bo zawór w butli otworzy się dopiero gdy bedzie załączona pompa, a tu nagle zaczął się wylewać gaz... Czy w tej raczce jest coś co otwiera ten zawór mechanicznie, czy dzieje się to pod wpływem ciśnienia pompowanego gazu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-05-25, 13:48 
#Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-11-20, 20:10
Posty: 1474
Lokalizacja: wawa

Pomógł: 3 razy

Auto: opel corsa/fiat panda
Elektronika: stag,premium/stag,plus
Wtryskiwacze: Hana C /Matrix344
Reduktor: Alaska :)/Alaska :)
Dysze: 2.0/2.2
Pojemność: 1200/1224
Moc: 75/60
Kod Nadwozia: F08/ZFA169000
Kod Silnika: Z12XE/188A4000
Rok Produkcji: 2003/2003
Nie rozbierałem pistoletu do ładowania lpg ale
Zawsze jak mi zapinają pistolet przed włączeniem pompy to słychać jak gaz wpływa przez chwilę do butli do chwili wyrównania ciśnień pomiędzy przewodem a zbiornikiem
Czyli w przewodzie masz ciśnienie większe niż w prawie pustym zbiorniku
To jest pewniak
A czy pistolet ma igliczkę wciskającą kulkę we wlewie tego nie wiem
Jak będę następny raz tankował gaz to sobie ten pizdolet oglądnę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-05-25, 13:55 

Dołączył(a): 2010-01-25, 18:55
Posty: 16
Lokalizacja: Chojnice

Pomógł: 0 razy

Auto: Hyundai Coupe 2.0
Elektronika: Sequent 24 My07
Wtryskiwacze: BRC pomarańczowe
Reduktor: BRC Genius
Dysze: nie wiem :)
Pojemność: 1975
Moc: 139 KM
Kod Nadwozia: RD2
Kod Silnika: G4GF
Rok Produkcji: 2001
Pio6621 napisał(a):
Nie rozbierałem pistoletu do ładowania lpg ale
Zawsze jak mi zapinają pistolet przed włączeniem pompy to słychać jak gaz wpływa przez chwilę do butli do chwili wyrównania ciśnień pomiędzy przewodem a zbiornikiem
Czyli w przewodzie masz ciśnienie większe niż w prawie pustym zbiorniku
To jest pewniak
A czy pistolet ma igliczkę wciskającą kulkę we wlewie tego nie wiem
Jak będę następny raz tankował gaz to sobie ten pizdolet oglądnę


Właśnie myślę tak samo jak Ty, czyli do czasu załączenia pompy, zawór powinien być zamknięty, a to że się otworzył może świadczyć o niesprawności instalacji, takie jest moje zadnie. W dodatku ja mam dodatkowo dokręcaną taką przejściówkę do tankowania, więc nie powinno być tam żadnej igiełki, bo jak wkręcę tę przejściówkę to igiełka byłaby za krótka...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-05-25, 14:10 
#Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-11-20, 20:10
Posty: 1474
Lokalizacja: wawa

Pomógł: 3 razy

Auto: opel corsa/fiat panda
Elektronika: stag,premium/stag,plus
Wtryskiwacze: Hana C /Matrix344
Reduktor: Alaska :)/Alaska :)
Dysze: 2.0/2.2
Pojemność: 1200/1224
Moc: 75/60
Kod Nadwozia: F08/ZFA169000
Kod Silnika: Z12XE/188A4000
Rok Produkcji: 2003/2003
Może pistolet był zwalony
Kiedyś na trasie tankowałem trochę do zbiornika a trochę w powietrze
Smród gazu był okropny ale panu od kasowania to nie przeszkadzało
Weszło nie 30 a 35 litrów
Ale co tam zapłaciłem i pojechałem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-05-25, 14:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-23, 15:39
Posty: 708
Lokalizacja: KOŚCIELISKO

Pomógł: 22 razy

Auto: AUDI A6 / AUDI A6
Elektronika: TECH516 / TECH-AGIS-KME?
Wtryskiwacze: APIS SOLO / BARACUDA?
Reduktor: ZAVOLI N 1.3 / TUR?
Dysze: 2.3 / ??
Pojemność: 2598 / 2393
Moc: 150 / 170
Kod Nadwozia: C4 (4A) / C5 (4B5)
Kod Silnika: ABC / BDV
Rok Produkcji: 1995 / 2002
llopacinski napisał(a):
Czy w tej raczce jest coś co otwiera ten zawór mechanicznie, czy dzieje się to pod wpływem ciśnienia pompowanego gazu

Jak dla mnie działa to na zasadzie zaworu zwrotnego - ciśnienie w wężu jest większe i to powoduje wciśnięcie tej kuleczki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-05-25, 17:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-10-16, 13:34
Posty: 400
Lokalizacja: Świdnica/Paryż

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: BRC Sequent 24
Wtryskiwacze: BRC niebieskie - standart
Reduktor: Genius BRC
Dysze: niebieskie
Pojemność: 1600
Moc: 105 KM, 77 kW
Kod Nadwozia: VW - Kombi
Kod Silnika: B4164S
Rok Produkcji: 1998, MY 1998
llopacinski napisał(a):
Czy w tej raczce jest coś co otwiera ten zawór mechanicznie, czy dzieje się to pod wpływem ciśnienia pompowanego gazu ?

adamikpawel1 napisał(a):
Jak dla mnie działa to na zasadzie zaworu zwrotnego - ciśnienie w wężu jest większe i to powoduje wciśnięcie tej kuleczki.


Bo tak to dziala, gaz z dystrybutora jest pod wyzszym cisnieniem, i wpycha kulke powodujac przeplyw gazu do butli w aucie.
Swoja droga system tankowania tzw wloski, nie jest najbezpieczniejszy.
IMO najlepszy jest belgisk, z gwintowana nakrecana koncowka, tam bardzo ciezko jest sie poparzyc gazem. Ale dla chcacego nic trudnego :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-05-25, 18:17 

Dołączył(a): 2010-01-25, 18:55
Posty: 16
Lokalizacja: Chojnice

Pomógł: 0 razy

Auto: Hyundai Coupe 2.0
Elektronika: Sequent 24 My07
Wtryskiwacze: BRC pomarańczowe
Reduktor: BRC Genius
Dysze: nie wiem :)
Pojemność: 1975
Moc: 139 KM
Kod Nadwozia: RD2
Kod Silnika: G4GF
Rok Produkcji: 2001
dzięki wielkie za odpowiedzi, to się potwierdziło jak myślałem... a teraz inne pytanie. Czy takie coś może się zdarzać okazjonalnie, czy to oznaka czegoś uszkodzonego... bo jeśli ciśnienie gazu wypycha ten zawór, to dlaczego podczas samego przyłączenia zawór się otworzył ? Ma ktoś jakiś pomysł i spotkał się z czymś takim.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-05-25, 21:12 

Dołączył(a): 2009-03-05, 22:45
Posty: 656
Lokalizacja: Legnica

Pomógł: 5 razy

Auto: Mitsubishi Galant
Elektronika: 4Gas
Wtryskiwacze: Magic Jet
Reduktor: Zavoli N (1,06)
Dysze: ~2,6
Pojemność: 1997
Moc: 136
Kod Nadwozia: EA2W
Kod Silnika: 4G63
Rok Produkcji: 1997
llopacinski napisał(a):
Czy takie coś może się zdarzać okazjonalnie,

llopacinski napisał(a):
dlaczego podczas samego przyłączenia zawór się otworzył


przez rok czasu tak tylko 2x mialem. Raz u sasiadow z przejsciowka-mialem problem z zapieciem pistoletu bo byl jakis inny. A raz w Polsce - jedno tankownie z pierwszych i byla zwalona blokada w raczce pistoletu-nie wracala sama. trzeba bylo cofac recznie palcem i tez troche mi uszlo.
Wiec raczej nie musisz sie stresowac. Badz dobrej mysli przy kolejnym tankowanu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-05-26, 11:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-10-16, 13:34
Posty: 400
Lokalizacja: Świdnica/Paryż

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: BRC Sequent 24
Wtryskiwacze: BRC niebieskie - standart
Reduktor: Genius BRC
Dysze: niebieskie
Pojemność: 1600
Moc: 105 KM, 77 kW
Kod Nadwozia: VW - Kombi
Kod Silnika: B4164S
Rok Produkcji: 1998, MY 1998
llopacinski napisał(a):
Czy takie coś może się zdarzać okazjonalnie, czy to oznaka czegoś uszkodzonego


Heh potankuj pare razy to sie okaze czy to okazjonalnie, czy cos nie halo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wyciek gazu podczas podpinania pistoletu do tankowania
PostLink | Napisane: 2014-09-18, 19:46 

Dołączył(a): 2014-09-18, 19:38
Posty: 1

Pomógł: 0 razy

Auto: opel
Też mi się tak dzieje. podczas zapinania pistoletu uchodzi gaz, nie można zatankować i dzieje się tak na każdej stacji. Dodam że do tej pory przez ok 8 lat eksploatacji nigdy się to nie zdarzyło. Wina zaworu wątpliwa bo dlaczego po odjęciu pistoletu przestaje uciekać gaz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wyciek gazu podczas podpinania pistoletu do tankowania
PostLink | Napisane: 2016-12-30, 20:20 

Dołączył(a): 2015-03-29, 00:05
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Czesc wszystkim nie chce zakladac tematu wiec napisze w tym. Otóż dzis wybrałem sie na stacje i chciałem zatankowac gaz. Podczas dokrecenia przejsciówki zaczał wypływac gaz ... lało sie jak z kranu. Miał ktos kiedys podobą sytuacje ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wyciek gazu podczas podpinania pistoletu do tankowania
PostLink | Napisane: 2017-01-02, 16:02 

Dołączył(a): 2016-09-07, 14:56
Posty: 18
Lokalizacja: Krk

Pomógł: 1 razy

Auto: Mitsubishi Galant
Elektronika: BRC P&D
Wtryskiwacze: BRC pomarańczowe
Reduktor: KME Gold GT
Pojemność: 2500
Moc: 163
Rok Produkcji: 1998
Niedawno na stacji BP, na której systematycznie tankuję zmienili dystrybutory i też pojawił się problem z podpięciem pistoletu. Wylewało gaz bokiem przy podpinaniu. Jakoś za 5-6 razem dopiero się udało. Na stanowisku obok kolega też narzekał, że zmienili na gorsze i wcześniej tankował normalnie. A pracownicy twierdzą, że to najnowocześniejsze dystrybutory. Na innych stacjach bez problemu.

Jakoś niechętnie teraz jeżdżę na to BP..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wyciek gazu podczas podpinania pistoletu do tankowania
PostLink | Napisane: 2017-01-03, 17:54 

Dołączył(a): 2016-09-28, 20:15
Posty: 24
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Mondeo Mk3
Elektronika: AG Compact
Wtryskiwacze: AC W01 2Ohm
Reduktor: Alaska
Dysze: 2,4
Pojemność: 1800
Moc: 125
Kod Nadwozia: Liftback
Rok Produkcji: 2001
Jesteście w błędzie. Pracowałem dwa lata na stacji paliw i to działa inaczej. W wężu cały czas jest gaz pod ciśnieniem. W momencie podpięcia do auta, otwiera sie zawór w pistolecie (działa tak jak wentyl w kole), więc ten gaz co ewentualnie wycieka, to jest z węża, a jest go tam dobre kilka litrów. Można to prosto sprawdzic przyciskajac końcówkę węża np. do posadzki - zacznie wtedy z niego lecieć gaz mimo wyłączonego dystrybutora. Kolejny klient po takim eksperymencie zapłaci za napełnienie węża gazem, bo zanim mu poleci do butli, musi napełnić wąż...

pozdrawiam
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO