Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 11:26 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 19646
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1138 razy

Auto: A6 / A4
Elektronika: Tech / Stag 200
Wtryskiwacze: ACW03 / 01
Reduktor: Zavoli S / N
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 2.6 / 1.6
Moc: 150 / 101
Kod Nadwozia: C4 / B5
Kod Silnika: ABC / ADP
Rok Produkcji: 1995
Panowie,

Wiele lat temu spotkałem się z teorią, że autem należy od czasu do czasu pojeździć na wysokich obrotach, ponieważ gdy traktujemy go zbyt delikatnie to się "zamula" i osiągi mogą spaść, a wysokie obroty go "odmulają" i osiągi wzrastają.

Nikt mi jednak nie wytłumaczył czym jest i skąd bierze się "zamulenie" oraz dlaczego się "odmula".

Zauważyłem to nawet na własnym aucie: rzadko przekraczam 3000 obrotów a niedawno zrobiłem trasę na autostradzie gdzie dość się spieszyłem i przez kilka godzin trzymałem obroty rzędu 4000-4500, temperatura oleju była wyższa niż zazwyczaj i od tego czasu auto jakby jest "żwawsze" - najpierw myślałem że to zasługa paliwa z Lotosu, ale minęło parę tygodni, zrobiłem parę tankowań na innych stacjach i wrażenia lepszych osiągów pozostały.

Może ktoś się wypowie na ten temat ? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 11:42 

Dołączył(a): 2012-07-24, 08:30
Posty: 1844
Lokalizacja: Śląskie

Pomógł: 121 razy

Auto: Fiat 126P
Elektronika: Stag 300
Pojemność: 594
Moc: 17kW
Kod Nadwozia: Fastback
Rok Produkcji: 1977
Mniejsze obroty silnika to mniejsze ciśnienia i temperatury a więc mniejsza zdolność samooczyszczenia

Tak samo jest z człowiekiem jak siedzisz przed telewizorem i pijesz piwo z czipsami a porównasz się do kogoś kto regularnie uprawia jakiś sport to różnice zauważysz od razu. I po co nowe teorie dorabiać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 11:53 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23800
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 872 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
Marcin L napisał(a):
rzadko przekraczam 3000 obrotów

oj, a czemuż to ? przecież to dopiero powyżej 3krpm się zaczyna zabawa :)

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 11:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 5625
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 629 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
W mieście raczej nie wykonalne chyba, że do 3 biegu :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 12:03 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 19646
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1138 razy

Auto: A6 / A4
Elektronika: Tech / Stag 200
Wtryskiwacze: ACW03 / 01
Reduktor: Zavoli S / N
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 2.6 / 1.6
Moc: 150 / 101
Kod Nadwozia: C4 / B5
Kod Silnika: ABC / ADP
Rok Produkcji: 1995
Struna napisał(a):
oj, a czemuż to ? przecież to dopiero powyżej 3krpm się zaczyna zabawa

pewnie dlatego że nie mam ambicji wyścigowych (od tego jest motocykl w garażu ;) i większość przebiegu robię w Warszawie, a 150 koni w mojej A6 wystarcza do sprawnego stania w korkach ;)

poza tym automat skutecznie dąży wrzucenia najwyższego biegu, o ile go nie zblokuję na 3 ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 12:10 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23800
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 872 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
no to po prostu od czasu do czasu go przegoń do czerwonego :)

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 12:32 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 16545
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 899 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
evot napisał(a):
Tak samo jest z człowiekiem jak siedzisz przed telewizorem i pijesz piwo z czipsami a porównasz się do kogoś kto regularnie uprawia jakiś sport to różnice zauważysz od razu. I po co nowe teorie dorabiać...



A jak się to robi na czas i ściga z kumplami i bije kolejne rekordy to nie jest to sport? ba nawet wyczynowy!!!!
Nie po to są piwa pojedyńcze, dwupaki, czetro,sześcio i XXXXXXXLLLL żeby nie zabrakło do bicia rekordów

A co do pytania autora to wyższa dłuższa temp spalin powoduje samoczyszczenie z sadzy ,nagaru itp ,,naleciałości,, z układu wydechowego ,komory spalania,odparowanie z oleju wody ,paliwa itd.
Jest jeszcze adaptacja silnika którą robi silnik jak są spełnione określone warunki, czyli temp silnika ,oleju stabilne obroty, obciążenie i komp silnika się do takiej jazdy dostosowuje, Twoje audi ma adaptacje długie które żeby się zmieniły to potrzeba właśnie takich warunków żeby je sterownik PB wprowadził i wpisał do adaptacji.
Odepnij sondy lambda i wtedy będziesz miał ,,spokój,, z adaptacjami i z tym związanymi ,,problemami.


Ostatnio edytowano 2017-01-11, 12:45 przez tryszawy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 12:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-01-26, 16:30
Posty: 1085
Lokalizacja: Nisko

Pomógł: 44 razy

Auto: Vectra B
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Valtek
Reduktor: R01
Pojemność: 1800
Moc: 115
Kod Silnika: X18XE, C16NZ
Rok Produkcji: 1997
Ja gdy zdałem prawko parę lat temu zacząłem jeździć autem mamuśki i podczas przekraczania 3tyś obr samochód lekko drżał, bo właśnie przez parę lat nie przekraczała nigdy 2800 obr. Po jakimś czasie mojej jazdy ten objaw ustąpił właśnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 13:40 

Dołączył(a): 2010-09-07, 06:10
Posty: 618
Lokalizacja: Mielec

Pomógł: 29 razy

Auto: MB E240T/280SE/A3
Elektronika: 300ISA/MS I/Nevo
Wtryskiwacze: HANA/Bosch/Barrcauda
Reduktor: Gold/brak/TUR
Dysze: brak/brak/2,3
Pojemność: 2597/2743/1595
Moc: 170/185/102
Kod Nadwozia: W210/W126/8P
Kod Silnika: M113/M110/BGU
Rok Produkcji: 2002/1982/2005
Struna napisał(a):
no to po prostu od czasu do czasu go przegoń do czerwonego

ężynierowie nie po to zostawiają taki zakres obrotów na cyberbalcie w aucie, żeby nie używać go w całym przedziale :lol: jakby było inaczej miałbyś ograniczenie do 3k rpm, i klops :/ a tak trochę wspomożesz biznes paliwowy wyższym spalaniem :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-12, 16:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-19, 11:06
Posty: 3420
Lokalizacja: Crack

Pomógł: 66 razy

Auto: Mazda MPV/Toyota Corolla
Elektronika: LPGTech 516/
Wtryskiwacze: HANA 2000 zielone/
Reduktor: Niko 300 SMC+ @1,32bar/
Dysze: ledwo dyszę
Pojemność: 2967/1332
Moc: 200/87
Kod Nadwozia: LW28/EE111
Kod Silnika: AJ/4E-FE
Rok Produkcji: 2004/1998
Struna napisał(a):
oj, a czemuż to ? przecież to dopiero powyżej 3krpm się zaczyna zabawa :)


No bo my tu wiemy, że prawdziwa zabawa zaczyna się tam, gdzie w dizlu kończą się obroty :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-12, 16:45 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 12219
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 920 razy

Auto: e39 540i/ibiza
Elektronika: lpgtech 328/stag 4
Wtryskiwacze: yeti/valtek
Reduktor: Kme twin/alaska
Dysze: brak/nie wiem
Pojemność: 4398/1,4
Moc: 286/60
Kod Silnika: M62B44
Rok Produkcji: 1997/1998
Tupter1910 napisał(a):
W mieście raczej nie wykonalne chyba, że do 3 biegu :lol:

U mnie to chyba moglbym caly czas na 1biegu jezdzic, a na 3 biegu przy 3000obr/min to mam gdzies okolo 100km/h. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-12, 16:48 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-10-29, 18:39
Posty: 19307
Lokalizacja: Lublin-Snopków 56A tel. 609258834

Pomógł: 1902 razy

Auto: Opel Zafira,,,Renault Cli
Elektronika: STAG 4QBOX,,,Stag 4+
Wtryskiwacze: Hana zielone,,AC W-03
Reduktor: Zavoli-N...AC R-02
Dysze: bez dyszek 1,7
Pojemność: 1800---1,2
Moc: 140KM 58km
Kod Nadwozia: COSMO 3D
Kod Silnika: Z18XER ?????
Rok Produkcji: 2006 2001
Marcin L, Do białej masz kawałek drogi z WaWy a tu już możesz pająki z wydechu wygonić, wierz mi że auto tak jak piszesz potrafi się zamulić, więc raz na jakiś czas gaz w podłogę i Heja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-12, 22:46 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 19646
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1138 razy

Auto: A6 / A4
Elektronika: Tech / Stag 200
Wtryskiwacze: ACW03 / 01
Reduktor: Zavoli S / N
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 2.6 / 1.6
Moc: 150 / 101
Kod Nadwozia: C4 / B5
Kod Silnika: ABC / ADP
Rok Produkcji: 1995
żeby było ciekawiej to po szybkiej trasie Warszawa Zakopane i z powrotem, skrzynia automatyczne jakby lepiej pracuje, wcześniej miałem poszarpywanie przy redukcjach i hamowaniu (kiedyś był o tym odrębny temat gdzie podejrzewałem poduszki i przeguby), teraz da się zauważyć kiedy redukuje, ale odbywa się to płynnie i bez podejrzanych dźwięków

być może tam też coś się odetkało / przepłukało, tym bardziej że jest tam wiele kanałów i zaworów którymi płynie olej pod ciśnieniem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-13, 00:32 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1647
Lokalizacja: zach.pom. ZSW

Pomógł: 123 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
większości z Was moje teorie się nie podobają, ale napiszę co myślę , może to komuś pomoże

jeżeli ktoś dostrzegł efekt odmulenia to może jest czas by porządnie zrobić hamulce a nie tylko zmieniać klocki,
może warto wymienić olej bo przepracowany , lub wymieszany z brudem olej nie ma już tej lepkości...
nie będę dalej straszyć

ale pewnie wielu z Was bawiło się albo miało w rękach łożyska...
zużyte łożysko (nie mówię o rozpadającym się) np. od rozrządu kręci się jak oszalałe... a nowe? czasami ciężko obrócić? czy producenci robią nas w bambuko?

jakiś czas temu kupiłem autko... jak kupowałem bagnet wyglądał jak zalany świeżym olejem...
po tysiącu km wyglądał jakbym go z bagna wyciągał... może faktycznie jeździł nim dziadek,
jak spuszczałem zastanawiałem się co to jest, a zalany nowy olej po tysiącu km wyglądał już normalnie i czysto


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-13, 01:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4543
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 135 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
Kiedyś nawet moja matka raz na jakiś czas sama prosiła żebym pojeździł jej samochodem, bo zauważyła że po tym silnik pracuje płynniej, ciszej i żwawiej przyspiesza.
Teraz ma tylko 1.3 pod maską, więc takiej popierdółki się nie da zamulić.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO