Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 305 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 21  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-02-02, 14:22 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
Mipel napisał(a):
Tak. Za katalizatorem może być inne wskazanie dlatego nowe auta mają 2 sondy lub nawet 4 . Wiem że innovate sprzedaje uchwyty do pomiaru przez tłumik ale nie wiem jak to działa.


ja takiego snifera mam dorobionego, działa to poprawnie.

nowe auta mają 4 sondy z całkowicie innego powodu - badają sprawność kata.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-02-02, 14:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-31, 22:52
Posty: 393
Lokalizacja: Myszków

Pomógł: 10 razy

Auto: BMW 540
Elektronika: Prins
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: TWIN
Pojemność: 4398
Moc: 286 KM
Kod Nadwozia: e39
Kod Silnika: m62tub44
Rok Produkcji: 1999
W programie Innovate da się ustawić przy jakich napięciach szerokopasmowej ma generować 0-1V. Tylko jak to ustawić żeby ECU nie zmieniało korekt po zmianach sond.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-02-02, 14:26 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
Niedzwiedz_ napisał(a):
Tylko jak to ustawić żeby ECU nie zmieniało korekt po zmianach sond.


o to właśnie chodzi.

Jeżeli w ten sposób podłączamy, przed podpięciem trzeba sprawdzić jak działają korekty na wolnych rpm i może na podczas jazdy. jak po podpięciu tak samo, to jesteśmy w domu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-02-02, 14:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-01-20, 18:59
Posty: 642
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 7 razy

Auto: BMW 330Ci Turbo
Elektronika: Tech 326
Wtryskiwacze: Yeti plus
Reduktor: Magic III power
Dysze: Brak
Pojemność: 3000
Moc: 352
Kod Nadwozia: e46 coupe
Kod Silnika: m54b30 Turbo
Rok Produkcji: 2001
Musiał byś wiedzieć przy jakim afr jest lambda=1 w sterowniku benzynowym


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-02-02, 14:28 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
Mipel napisał(a):
Musiał byś wiedzieć przy jakim afr jest lambda=1 w sterowniku benzynowym


Mipel Please...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-02-02, 15:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-01-20, 18:59
Posty: 642
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 7 razy

Auto: BMW 330Ci Turbo
Elektronika: Tech 326
Wtryskiwacze: Yeti plus
Reduktor: Magic III power
Dysze: Brak
Pojemność: 3000
Moc: 352
Kod Nadwozia: e46 coupe
Kod Silnika: m54b30 Turbo
Rok Produkcji: 2001
Wtedy można było by w 100% dokładnie ustawić lc1


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-02-02, 15:30 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
Mipel napisał(a):
Wtedy można było by w 100% dokładnie ustawić lc1


Mipel, Please... AFR dla Lambda=1 silnika spalinowego zasilonego PB jest chyba dziecku znany.
a tym co nie wiedzą, to już na pierwszej stronie napisane - 14,7 i nie chce być inaczej.


Ostatnio edytowano 2011-02-02, 15:32 przez caniggia, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-02-02, 15:34 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 29176
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1269 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
Mipel napisał(a):
15,5 to jest mieszanka stechiometryczna
jakieś ciekawostki opowiadasz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-02-02, 15:37 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
Struna napisał(a):
Mipel napisał(a):
15,5 to jest mieszanka stechiometryczna
jakieś ciekawostki opowiadasz.


15,5 to stechiometryczna dla LPG (patrz tabelka w pierwszym poscie).


Ostatnio edytowano 2011-02-02, 15:39 przez caniggia, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-02-02, 15:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-01-20, 18:59
Posty: 642
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 7 razy

Auto: BMW 330Ci Turbo
Elektronika: Tech 326
Wtryskiwacze: Yeti plus
Reduktor: Magic III power
Dysze: Brak
Pojemność: 3000
Moc: 352
Kod Nadwozia: e46 coupe
Kod Silnika: m54b30 Turbo
Rok Produkcji: 2001
Nie chodziło mi o to :D miałem na myśli na jakiej wartości Lambda pracuje nominalnie sterownik benzyny bo niektóre silniki potrzebują bogaciej od innych więc Odpowiednia lambda dla różnych silników może być inna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-02-02, 15:48 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
Mipel napisał(a):
Nie chodziło mi o to :D miałem na myśli na jakiej wartości Lambda pracuje nominalnie sterownik benzyny bo niektóre silniki potrzebują bogaciej od innych więc Odpowiednia lambda dla różnych silników może być inna


Wszystkie silniki sprawne dopuszczone do ruchu, posiadające sondy, katalizator, pracują na lambda=1, a w zasadzie oscylują aby średnia lambda wyszła 1, co oznacza dążenie do AFR 14.7 na PB.

A fakt, silniki potrzebują różne AFR, czyli jak to piszesz bogaciej, albo biedniej, ale tylko przy bucie.

Wystarczy się zastanowić czasem, dlaczego zamienniki sond nie działają zawsze poprawnie...
aby się przekonać, że emulacja z LC-1 nie zawsze zadziała.


Ostatnio edytowano 2011-02-02, 15:51 przez caniggia, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-02-02, 15:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-01-20, 18:59
Posty: 642
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 7 razy

Auto: BMW 330Ci Turbo
Elektronika: Tech 326
Wtryskiwacze: Yeti plus
Reduktor: Magic III power
Dysze: Brak
Pojemność: 3000
Moc: 352
Kod Nadwozia: e46 coupe
Kod Silnika: m54b30 Turbo
Rok Produkcji: 2001
Czyli najlepiej by było znać zbocze Lambdy względem AFR dla danego silnika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-02-02, 16:02 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
Mipel napisał(a):
Czyli najlepiej by było znać zbocze Lambdy względem AFR dla danego silnika


Sprawa jest jeszcze bardziej skomplikowana niż znajomość przeliczników.
Różnica w masach, długościach kabli itp i itd, to że ustawisz 0,45V dla lambda 1, nie znaczy że ECU pb to 0.45V dostanie.

dlatego najlepiej to dopasowywać po korektach jak napisałem wcześniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-02-02, 18:46 

Dołączył(a): 2009-06-05, 18:58
Posty: 103
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 4 razy

Auto: volvo v40
Elektronika: OMEGAS
Wtryskiwacze: MED biale
Reduktor: IG1 turbo
Pojemność: 1855
Moc: 200
Kod Silnika: B4194T2
Rok Produkcji: 2000
Umnie przy strojeniu gazu używali innovateca wsadzanego w rurę, a ja na stałe mam zamontowaną dodatkową 3cią sondę szerokopasmową z odczytem w gajgerku- obydwie wskazywały te same wartości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-02-02, 23:26 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
adam73 napisał(a):
Umnie przy strojeniu gazu używali innovateca wsadzanego w rurę, a ja na stałe mam zamontowaną dodatkową 3cią sondę szerokopasmową z odczytem w gajgerku- obydwie wskazywały te same wartości


tak tez może być, nie zawsze sa różne wartość.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 305 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 21  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO