Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-02-27, 22:30 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 44

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
mam podobny elektrozawór z instalacji koltec, Cewka jest taka sama ale ma inną wtyczkę. Spróbuję jutro zdrutować przewody i podmienić cewkę. Dziwi mnie tylko fakt , ze na przewodach cewki ponizej 1000 obr na benzynie jest napięcie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-02-27, 22:41 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35460
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3565 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
mnie nie dziwi, jeśli cewka ma przerwę a sterowanie jest przez tranzystor to może tam być tzw. napięcie, ale takie nie "do obciążenia"
dlatego zawsze proponuję sprawdzanie żarówką


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-02-28, 11:34 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 44

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
Tylko, że po podpięciu 12 V do cewki tłoczek zaworu stuka. Wypięłem dwu pinową wtyczkę z zaworu w reduktorze i włażcznik/ centralka dalej fiksuje, buzzer piszczy, Za 10 razem po wcisnięciu nie piszczy a potem znowu. Może centralka wyłapuje zwarcie do masy na instalacji elektrozaworu? bo bład o którym pisałem wskakuje automatycznie po wykasowaniu. A może zwariował włacznik. wczesniej potraktowałem go przez długie przytrzymanie. A moze trzeba zresetować cały układ gazowy/ centralkę? Nie wiem gdzie szukać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-02-28, 11:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2019-04-03, 21:37
Posty: 2478
Lokalizacja: Przemyśl | strojenie AFR/poprawki

Pomógł: 208 razy

Auto: Nissan Micra K12 C+C
Elektronika: Lovato Smart ExR
Wtryskiwacze: AEB I-plus
Reduktor: RGJ 3.2L
Dysze: 1.8mm
Pojemność: 1400
Moc: 88
Kod Nadwozia: cabrio
Kod Silnika: CR14DE
Rok Produkcji: 2006
Arecki74 napisał(a):
A moze trzeba zresetować cały układ gazowy/ centralkę?

Wyjąć bezpiecznik z instalacji lpg nie zaszkodzi. Z resztą wyczyszczenie styków też.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-02-28, 11:40 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35460
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3565 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Arecki74 napisał(a):
A moze trzeba zresetować cały układ gazowy/ centralkę?

a może potrzebny jest reset myślenia?
ile wyciągniesz z tej instalacji na zużytych wtryskach?
koniecznie chcesz zobaczyć ile Subaru zniesie :D

o okablowaniu pisałem, że może zawodzić
zawór stuka ... na twoich kablach ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-02-28, 12:23 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 44

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
W reduktorze mimo że membrana cała był bałagan, sporo nieczystości i skrystalizowanej parafiny, przewód gazowy między reduktorem a rozdzielaczem był już trochę spękany (wymieniłem), do gazu zaaplikowałem dodatek.
Wtryskiwacze gazowe sprawdziłem -wszystkie trzymają cisnienie pod vakuometrem. Chciałem się przekonać jak bedzie po tych zabiegach a tu lipa . Zastanawiam sie które moje działanie dokonało zniszczeń a może przypadek.
Przy akumulatorze przy zaciskach ma dwa przewody od lpg, trzy bezpieczniki w szkalnej obudowie (wszystkie sprawne). Co daje czyszczenie styków?- Jeszcze niczego w ten sposób nie ożywiłem.
Przekaźnik ( może sie zblokował i podaje cały czas napięie) ale podmieniałem go z instalacji BRC i też nic.
Moze cęgi miernika po podłaczeniu do wtyczki zaworu uwaliły sterownik w trakcie pomiaru
Oczywiście jak nie ogarnę trzeba bedzie wszystko wyrzucić choć pewnie problem jest prozaiczny.
i Jeszcze jedno w trakcie diagnozy testerem kiedy powraca błąd pojawiają się jekby zaniki, przerywanie odczytu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-02-28, 12:26 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35460
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3565 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Arecki74 napisał(a):
Przy akumulatorze przy zaciskach ma dwa przewody od lpg,

a masie sterownika pan zapomniał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-02-28, 12:51 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 44

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
szukać przewodu (łacznika) miedzy sterownikem a nadwoziem? Pewnie najlepiej pociągnąć nową żyłę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-02-28, 12:57 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35460
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3565 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Arecki74 napisał(a):
Pewnie najlepiej pociągnąć nową żyłę.


nie wiem czy lepiej, na razie nie zlokalizowałeś oryginalnej by ocenić jakość złącza masy

przecież nie "walniesz" drutu z obudowy sterownika do minusa akumulatora bo nie ma gwarancji, że jest tam "pewne" połączenie z masą elektroniki


Ostatnio edytowano 2021-02-28, 13:25 przez Mirosław, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-02-28, 13:23 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 44

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
Ok spróbuję na poczatek przedzwonić miernikiem przewody w końcu 12 lat leżą pod maską. Też miałbym dosyć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-02-28, 13:56 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35460
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3565 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Arecki74 napisał(a):
przedzwonić miernikiem przewody

miernikiem nie potwierdzisz słabej masy, musiałaby być już definitywnie uszkodzona


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-03-02, 18:48 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 44

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
Przeprowadziełm kolejne testy. Wyczyściłem styki bezpieczników, wszystkie masy poprawione, na obudowie sterownika lpg masa zanikała.
Mirosław miałeś rację uwalona była cewka zaworu w reduktorze a raczej chyba uwaliłem ją w trakcie testów. Kiedy ruszałem wiązką/wtyczką przy cewce buzer zanikał i powracał.
Na stykach cewki nie było przejścia. Załozyłem starą z kolteca o tych samych parametrach 12v/11W ale z inną wtyczką też firmy MED i buzer zamilkł a błędy się wykasowały. Chyba jest sprawna???
W momencie przełączania na rozgrzanym silniku na lpg ta cewka stuka ale na lpg nadal nie pracuje. Układ elektronicznie sprawny, nawet dotankowałem gazu w razie W.
Natomiast zastanawiają mnie cisnienia. Niby DeIP jest 970 mbar ale Pvap - 2200mbar wcześniej było ok 1380 mbar a MAP w w kolektorze ssącym pokazuje obecnie 1080 mbar a tester benzynowy prawidłowo 310 mbar.
Proszę o dalsze instrukcje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-03-02, 20:19 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 21733
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1360 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Arecki74 napisał(a):
Niby DeIP jest 970 mbar ale Pvap - 2200mbar wcześniej było ok 1380 mbar a MAP w w kolektorze ssącym pokazuje obecnie 1080 mbar a tester benzynowy prawidłowo 310 mbar.

spr . wężyki podciśnienia, map -kolektor ssący, reduktor.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-03-02, 21:52 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 44

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
Faktycznie jakieś 2 tygodnie temu leżakował pod maską jakiś futrzak, zostawił ślady łap. Sprawdziłem podcisnienia i układ kolektor-reduktor- blok rozłączający w 100% szczelne. przed awarią wyciagałem przewód podcisnienia z bloku rozłączającego na pracującym motorze ale to chyba nie ma związku. Jutro zamontuję nową cewkę z landirenzo jest identyczna. Używka którą załozyłem bakielit ma obciągnięty tasmą izolacyjną a pod nią pęknięcie. Stuka pod napięciem 12V ale może nie otwiera dopływu gazu na wtryski. Po rozłaczeniu przewodu gazowego przed rozdzielaczem praktycznie brak cisnienia w przewodzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-03-03, 21:03 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 44

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
Dotarła dzisiaj nowa cewka elektrozaworu firmy MED z logo LANDIRENZO (zdjęcie). Jest identyczna jak AG SGI ( oczywiście z diodą). Czy mozliwe, że mimo pasującej wtyczki mają zamienione polaryzacje i nie są kompatybilne? wg oznaczeń birgunów na cewce i przewodu prądowego (czerwony potwierdzony miernikiem) wtyczka nie pasuje. Jeżeli podłaczę na zapłonie wtyczkę standardowo do gniazda uruchamia się buzer sygnalizując awarię (nie zamyka obwodu)
Dziwnym trafem dzisiaj przed przekładką cewki na starej z kolteca udało mi się impulsowo podając napięcie do cewki przełaczyć na gaz. Po zgaszeniu już go nie uruchomiłem na gazie. Wypolerowałem jeszcze tłoczek i gnazdo zaworu bo miał jeszcze trochę osadów ale nic to nie wniosło. Pewnie w którymś momencie popełniam błąd ale ciagle nie wiem w którym.
Jeszcze jedno w trakcie pdóby przełaczenia na gaz na rozgrzanym silniku stukają kazdorazowo wyraźnie dwa elektrozawory


Załączniki:
Zrzut ekranu 2021-03-03 203634.png
Zrzut ekranu 2021-03-03 203634.png [ 86.71 KiB | Przeglądane 265 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO