Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-03-13, 22:03 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 44

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
Wracam do tematu. Po wymianie cewki nic się nie zmieniło. A tak na marginesie MED produkuje identyczną cewkę dla Landi Renzo ale z zamienioną polaryzacją na wtyczce.
Map sensor lpg pokazywał ciśnienie atmosferyczne dlatego nie chodził na gazie. Wymieniłem blok rozłaczajacy na uzywany i cisnienie na poziomie 320 mbar. Chodzi na lpg ale dalej kiwa sie na biegu jałowym. Wtryski sprawdzone. Mam wrażenie, że te wibracje wynikają z korekt ilosci powietrza na biegu jałowym.
Przychodzą mi do głowy dwie potencjalne przyczyny mianowicie:
1. Od dawna w czasie pracy silnika na lpg słyszę w zbiorniku wyraźne szmery jakby ocieranie. Czy możliwe, że tłoczek elektrzaworu przyciera się przez co wystepuje zachwiana dystrybucja gazu? Tylko dlaczego pod obciązeniem nie zauwazam problemu?
2.ŚWIECE ZAPŁONOWE! Wymieniłem z NGK na identyczne NGK SILFR6A11 zalecane przez producenta z fabryczną przerwą 1,1. I może własnie tu jest kres moich zmagań?
Chociaż zdania w tej kwestii były zawsze podzielone. Co radzicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-03-13, 22:38 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 18946
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1485 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/baramunda/barracuda
Reduktor: Kme twin/alex ?/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
Ja radzę wymiane przodu. To sie zwróci. Jak ma się nie zwrócić, bo np za mało jeździsz, to jeździć na benzynie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-03-14, 12:09 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 44

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
Dziekuję za podpowiedź która jest lekarstwem na wszystkie problemy z holenderskim lpg, chociaz nie koniecznie. Jezeli mam faktycznie problem ze zbiornikiem, zespołem zaworów (płyta czterootworaowa, układ toroidalny), swiecami to przód nie załatwi problemu.
Na teraz szukam konstruktywnej odpowiedzi na dwa pytania która postawiłem w poprzedniej wiadomości. Jestem przekonany że rozwiązanie problemu jest w zasiegu dłoni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-03-14, 12:44 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35460
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3565 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Arecki74 napisał(a):
1. Od dawna w czasie pracy silnika na lpg słyszę w zbiorniku wyraźne szmery jakby ocieranie. Czy możliwe, że tłoczek elektrzaworu przyciera się przez co wystepuje zachwiana dystrybucja gazu? Tylko dlaczego pod obciązeniem nie zauwazam problemu?

wyjmij tłoczek na próbę to pewnie wymyślisz, że ci pływak "szmera"
Arecki74 napisał(a):
2.ŚWIECE ZAPŁONOWE! Wymieniłem z NGK na identyczne NGK SILFR6A11 zalecane przez producenta z fabryczną przerwą 1,1. I może własnie tu jest kres moich zmagań?
Chociaż zdania w tej kwestii były zawsze podzielone. Co radzicie?


tu nie ma zdań podzielonych tylko jest jedna opcja stosowana prze wszystkich producentów aut z fabrycznym gazem
świeca do gazu ma mniejszą przerwę niż do Pb
podział jest tylko na tych co o tym wiedzą lub nie wiedzą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-03-14, 15:37 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 44

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
Brisk wyprodukował serie swiec BRISK SILVER (LPG/CNG) o obniżonym zapotrzebowaniu na napięcie, niestety w ich katalogu nie ma świeczki do 2.0 N/A.
Mirosław zmniejszyć przerwę na dedykowanych irydowych NGK, czy szukać coś innego pod lpg być może już z gotową przerwą 0,9-1,0 max?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-03-14, 16:05 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35460
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3565 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Arecki74 napisał(a):
zmniejszyć przerwę na dedykowanych irydowych NGK

nie wiem czy się bezboleśnie uda, tam może być twarda elektroda
Arecki74 napisał(a):
w ich katalogu nie ma świeczki do 2.0 N/A.

ta nie ma bo to musi być Forester koniecznie wklepany
to powinno pasować; DR15YS-9

mam tylko taką uwagę; przy sprawnym układzie zapłonowym i przy sprawnej instalacji LPG świeca oryginał też powinna działać :>
tyle, że szybciej uszkodzi cewkę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-03-14, 16:30 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 44

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
Cewki nowe do testów mialem dwie. Najpierw wrzuciłem obie na lewą, potem na prawą stronę. Każdorazowo obroty spadały nieco poniżej obrotów na PB (czyli kiwał się na jałowym)
Faktycznie zaden producent nie typuje do tego silnika swiec o mniejszej przerwie, jedynie denso/bosch 1,0. Czy przy 0,9 zacznie równo pracować na lpg? Widzę, że również masz watpliwośći.
Dlaczego krokowy przepustnicy nie jest w stanie prcyzyjnie wystroić biegu jałowego na lpg? Może problem jest w tym, że PB cisnienie bierze bezpośrednio z kolektora, a lpg pośrednio z kolektora wężykiem ale odczyt jest w bloku rozłaczającym?
Jeżeli problem jest po stronie przodu instalacji to może faktycznie nie warto dociekać przyczyny. Jezeli jednak w peryferiach to nici po nowym przodzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-03-14, 16:33 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35460
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3565 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Arecki74 napisał(a):

Dlaczego krokowy przepustnicy nie jest w stanie prcyzyjnie wystroić biegu jałowego na lpg?
:mrgreen: :mrgreen:
Arecki74 napisał(a):
( wtryski membranowe 300000-005)

https://allegro.pl/oferta/wtryskiwacz-t ... 8479483228
http://www.sklep-lpg.com/httpwwwsklep-l ... -p-27.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-03-14, 16:58 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 44

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
Wtryski sprawdzałem. Trzymają ciśnienie. Spadek nastepuje ewidentnie na całej magistrali nie na pojedynczych wtryskach. Przy zaciskaniu wężyków przed wtryskami identyczna reakcja na każdym wtrysku któremu zabieram dawkę lpg. Co prawda nie sprawdziłem czy wszystkie mają na cewkach 15 ohm ale w tych wtryskach cewki raczej nie fiksują. Objaw jest taki, że 4 sekundy trzyma róno obroty, potem spadają nieco w dół, wyczuwalna jest wibracja i tak w koło. Map sensor skacze w zakresie 40mbar (299-340). Gorzej jest przy dojeżdzaniu do świateł po wciśnięciu sprzęgła obroty gwałtownie spadają niżej i odbijają się w górę, jak hamuję silnikiem jest lepiej. myslę, że chodzi o powietrze tylko dlaczego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-03-14, 17:01 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35460
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3565 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
a co tam panie korekty silnika mówią?
bo przy takich teoriach to jeszcze długo będziesz błądził w malinach
Arecki74 napisał(a):
Spadek nastepuje ewidentnie na całej magistrali nie na pojedynczych wtryskach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-03-14, 17:14 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 44

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
Jak resetuję komputer i jeżdżę tylko na PB jest ok. Korekty oscylują kole zera. Jak odpalam i jeżdżę na lpg długoterminowa w granicach 20-25 w plusie ale nigdy nie wypada zapłon i nie zapala się check


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-03-14, 17:50 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 18946
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1485 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/baramunda/barracuda
Reduktor: Kme twin/alex ?/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
Arecki74 napisał(a):
jeżdżę na lpg długoterminowa w granicach 20-25 w plusie

czyli za mało zupy. Nie ma prawa jeździc dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-03-14, 18:28 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 44

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
cisnienie za reduktorem prawidłowe. Więc czemu brakuje zupy? Zupy za mało a powietrza za dużo. wtryski?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-03-14, 18:31 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 18946
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1485 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/baramunda/barracuda
Reduktor: Kme twin/alex ?/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
Arecki74 napisał(a):
wtryski?

możemy tylko wróżyć. Nie zman się na tych instalacjach. To sie jakoś reguluje? Nie można dolać gazu? Jeśli wtryski to koszt wymiany większy niż wymiana przodu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-03-14, 18:45 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 44

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
Bida z regulacją z dolewką też. Prawdopodobnie mozna załadować gotowy soft tylko trzeba go mieć. Trafiłem na stronę z wsadami pod tą instalację ale w trakcie pobierania woła hasło poza tym soft który mam zaaplikowany jest najnowszy z dostepnych, Zrzut z interfejsu wyglada tak:


Załączniki:
1.jpg
1.jpg [ 356.04 KiB | Przeglądane 272 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO