Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: blos brak regulacji
PostLink | Napisane: 2019-03-11, 17:49 

Dołączył(a): 2019-03-11, 17:44
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Auto: Civic VI 1.4is 90km
Elektronika: stag 50
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Nadwozia: EJ9
Kod Silnika: D14z2
Rok Produkcji: 1999
Witam, zmieniłem mieszalnik na blosa i tu problem. Nie mogłem ustawić mieszanki więc rozebrałem blosa, wyczyściłem(nie był jakiś zawalony) i pojechałem do gazownika. Problem że na wolnych ma mega bogatą mieszankę 10% i nie reaguje na żadną regulacje. Na 3500 rpm z tego co mówił gazownik jest dobrze. Do 4500 rpm na 2 biegu auto przyśpiesza dobrze a powyżej zaczyna go mulić i żadna regulacja nie pomaga.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: blos brak regulacji
PostLink | Napisane: 2019-03-14, 13:05 

Dołączył(a): 2017-08-03, 23:32
Posty: 7
Lokalizacja: Kielce

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Civic VI
Reduktor: Lovato RGE92
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Nadwozia: EJ9
Kod Silnika: D14A4
Rok Produkcji: 1998
Mam ten sam problem w tym samym samochodzie i bliźniaczym silniku. Do 5000 jedzie fajnie, mieszanka bogata a po przekroczeniu granicy 5000 obrotów mieszanka nagle spada na uboga i auto ledwo przyśpiesza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: blos brak regulacji
PostLink | Napisane: 2019-03-14, 13:36 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 26101
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1011 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
Blos to gaźnik - to trochę trzeba umieć ustawić.
Ostatnio dwa przypadki miałem jak po rozebraniu i złożeniu coś nie do końca było ok.
W obu przypadkach zgubiona była zawleczka mocująca slit do śruby regulacyjnej, a dodatkowo w jednym założono odwrotnie przegrodę.

Po dorobieniu zawleczki i poprawnym montażu blosy się dało wyregulować.

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: blos brak regulacji
PostLink | Napisane: 2019-03-14, 16:38 

Dołączył(a): 2017-08-03, 23:32
Posty: 7
Lokalizacja: Kielce

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Civic VI
Reduktor: Lovato RGE92
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Nadwozia: EJ9
Kod Silnika: D14A4
Rok Produkcji: 1998
Blos złożony poprawnie, zawleczka i wszystko jest na swoim miejscu, ostatnio go rozbierałem i czyściłem z myślą że będzie lepiej. Reduktor także po regeneracji Lovato RGE92 pod 125km więc ponad 30 koni zapasu względem silnika 90km.
Blos założony tuż przed przepustnicą, dzieli je tylko sylikonowe kolanko 90 stopni z powodu pionowej przepustnicy, przed blosem jest rura o długości 30cm i fi75 zakończona stożkiem.

Próbowałem rozkręcić parownik i blos na maksa, w całej skali obrotów bogata mieszanka, aż do 5000 gdy nagle spada na ubogą.

Z tego co zauważyłem, jeżeli zdejmie się rurę dolotową z blosa i bezpośrednio na niego założy stożek to już nie ma takiego problemu z ubogą mieszanką na wysokich obrotach. Dodatkowo z tego co sprawdzałem to po zaślepieniu rury dolotowej zmniejszając średnicę tuż przy stożku także w pewnym stopniu rozwiązuje problem ubogiej mieszanki.

Czym to może być spowodowane? Jedyne co mi przychodzi do głowy to średnica rury doprowadzającej powietrze żeby zamontować mniejszą, coś koło fi50-60.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: blos brak regulacji
PostLink | Napisane: 2019-03-14, 17:12 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 26101
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1011 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
Reduktor nie wyrabia po prostu

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: blos brak regulacji
PostLink | Napisane: 2019-03-14, 19:35 

Dołączył(a): 2010-03-05, 21:52
Posty: 1540
Lokalizacja: Krosno

Pomógł: 138 razy

Auto: Ford Escape
Elektronika: Stag Qmax
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R01
Pojemność: 3000
Moc: 197
Rok Produkcji: 2003
cerlix napisał(a):
jeżeli zdejmie się rurę dolotową z blosa i bezpośrednio na niego założy stożek to już nie ma takiego problemu z ubogą mieszanką na wysokich obrotach.

To dlaczego tak nie zostawisz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: blos brak regulacji
PostLink | Napisane: 2019-03-15, 00:05 

Dołączył(a): 2017-08-03, 23:32
Posty: 7
Lokalizacja: Kielce

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Civic VI
Reduktor: Lovato RGE92
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Nadwozia: EJ9
Kod Silnika: D14A4
Rok Produkcji: 1998
Struna napisał(a):
Reduktor nie wyrabia po prostu

A możesz polecić jakiś reduktor który poradzi sobie z blosem w tym silniku?
Co sądzisz o Tomasetto AT07 140km? Powinien sobie poradzić z blosem w tym silniku?

Darmodziej napisał(a):
To dlaczego tak nie zostawisz?

W zależności od długości / objętości układu dolotowego zmienia się charakterystyka silnika. W mocnym skrócie przy tak krótkim układzie dolotowym w dolnej partii obrotów samochód gorzej jeździ i traci na elastyczności, dodatkowo zasysa gorące powietrze ogrzane przez silnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: blos brak regulacji
PostLink | Napisane: 2019-03-15, 03:35 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 26101
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1011 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
tak, 140-ka powinna dać rade.

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: blos brak regulacji
PostLink | Napisane: 2019-03-28, 20:38 

Dołączył(a): 2019-03-11, 17:44
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Auto: Civic VI 1.4is 90km
Elektronika: stag 50
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Nadwozia: EJ9
Kod Silnika: D14z2
Rok Produkcji: 1999
cerlix napisał(a):
Struna napisał(a):
Reduktor nie wyrabia po prostu

A możesz polecić jakiś reduktor który poradzi sobie z blosem w tym silniku?
Co sądzisz o Tomasetto AT07 140km? Powinien sobie poradzić z blosem w tym silniku?

Darmodziej napisał(a):
To dlaczego tak nie zostawisz?

W zależności od długości / objętości układu dolotowego zmienia się charakterystyka silnika. W mocnym skrócie przy tak krótkim układzie dolotowym w dolnej partii obrotów samochód gorzej jeździ i traci na elastyczności, dodatkowo zasysa gorące powietrze ogrzane przez silnik.


I jak zmieniłeś? Działa? Ja cały czas byłem nastawiony, że to wina Blosa. A jak masz z wolnymi obrotami? Mi po czyszczeniu, bardziej spadają niż przed ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: blos brak regulacji
PostLink | Napisane: 2019-03-29, 17:50 

Dołączył(a): 2019-03-11, 17:44
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Auto: Civic VI 1.4is 90km
Elektronika: stag 50
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Nadwozia: EJ9
Kod Silnika: D14z2
Rok Produkcji: 1999
Pobawiłem się dziś i u mnie jak odkręcę parownik tylko troszkę to elegancko mogę regulować. Już wolne śmigają a teraz kombinuję z przyśpieszaniem, dużo lepiej już jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO