Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 238 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 szarpie zimny
PostLink | Napisane: 2012-12-03, 23:03 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 7175
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 319 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
Tokar napisał(a):
mcjezioro , jakby obroty były podłączone pod czujnik halla w aparacie zpałonowym, to w usatawieniach powinno być, że są brane "z wałka" a nie z cewki?

Nie wiem dokładnie jak to wygląda z punktu widzenia instalacji lpg, ale może właśnie wpięli sie pod cewkę, w końcu tez jest w aparacie. Więc samo znalezienie kabla przy aparacie jeszcze nie odpowie na pytanie do czego jest podpięty, póki nie zorientujesz się od czego który kabel jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 szarpie zimny
PostLink | Napisane: 2012-12-04, 00:02 

Dołączył(a): 2010-01-09, 12:46
Posty: 164
Lokalizacja: Szczecin

Pomógł: 1 razy

Auto: Mazda 323f BA 98'
Elektronika: BRC SQ 24 @ P&D 3.06
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: nowy GENIUS MB 1200@1260
Dysze: 2,1 lub 2,2
Pojemność: 1489
Moc: 88
Kod Silnika: z5
Rok Produkcji: 1998
Zobaczyć do którego kabla jest podpięte mogę w każdej chwili. Nie odizolowywałem jednak wiązki, bo właśnie tak jak mówisz i tak nie wiem który kabel jest od czego. Analizuje jakies schematy elektryczne co znalazłem na internecie, ale na razie niczego nie znalazłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 szarpie zimny
PostLink | Napisane: 2012-12-04, 01:11 

Dołączył(a): 2009-12-23, 00:24
Posty: 210
Lokalizacja: pl

Pomógł: 9 razy

Auto: Opel
Elektronika: Sequent 24 MY07
Wtryskiwacze: Brc Orange
Reduktor: Brc Genius 1200
Pojemność: 1800
Moc: 115
Kod Nadwozia: 31_
Kod Silnika: x18xe1
Rok Produkcji: 2ooo
slodky napisał(a):
Obroty są w złączu diagnostycznym - czarny cienki błyszczący kabelek


Sorki - pomyliłem auta. Faktycznie musisz pobrać z aparatu z czujnika halla. Najprościej odszukaj szary kabelek od centrali LPG i sprawdź gdzie jest wpięty. Jeżeli wpięty jest pod kostkę obok aparatu zapłonowego w której jest przewód zółto-czarny i niebieski to ten sygnał jest niewłaściwy. Należy go wówczas odłączyć i na zasadzie wkówki podpinać pod kolejne piny na aparacie za każdym razem próbując kalibrować obroty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 szarpie zimny
PostLink | Napisane: 2012-12-04, 01:44 

Dołączył(a): 2010-01-09, 12:46
Posty: 164
Lokalizacja: Szczecin

Pomógł: 1 razy

Auto: Mazda 323f BA 98'
Elektronika: BRC SQ 24 @ P&D 3.06
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: nowy GENIUS MB 1200@1260
Dysze: 2,1 lub 2,2
Pojemność: 1489
Moc: 88
Kod Silnika: z5
Rok Produkcji: 1998
Jutro zobaczę pod jaki kabelek jest wpiety ten szary od centralki LPG. Z tego co pamiętam,to idzie wiązka trzech kabelków. żółty nie jest pod nic podpięty, to kabelek od podlaczenia sondy lambda tak?
Oprócz żóltego idą jeszcze dwa inne. Wydawało mi się,że dwa są podłączone, ale możliwe ze ten drugi jest tylko zaizolowany razem.

Jutro zobaczę co tam się dzieje i ile w ogóle przewodów odchodzi od aparatu zapłonowego.
Czy tak podłączając się kolejno pod kabelki we wtyczce od aparatu nie uszkodzę (w przypadku podpięcia pod zly ) centralki LPG albo aparatu zaplonowego?

Rozumiem,że podłączając pod czujnik halla w programie ustawiam na "obroty z wałka"?

slodky napisał(a):
eżeli wpięty jest pod kostkę obok aparatu zapłonowego w której jest przewód zółto-czarny i niebieski to ten sygnał jest niewłaściwy.

Dlaczego akurat te kolory są niewłaściwe? W każdym aucie oznaczają one cewkę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 szarpie zimny
PostLink | Napisane: 2012-12-04, 13:49 

Dołączył(a): 2009-12-23, 00:24
Posty: 210
Lokalizacja: pl

Pomógł: 9 razy

Auto: Opel
Elektronika: Sequent 24 MY07
Wtryskiwacze: Brc Orange
Reduktor: Brc Genius 1200
Pojemność: 1800
Moc: 115
Kod Nadwozia: 31_
Kod Silnika: x18xe1
Rok Produkcji: 2ooo
Tokar napisał(a):
Dlaczego akurat te kolory są niewłaściwe? W każdym aucie oznaczają one cewkę?


Właśnie dlatego, że to cewka... Brc potrafi odczytać bardzo słabe sygnały obrotów, których inne instalacje nie widzą a co za tym idzie wychwytuje też - oprócz sygnału właściwego - masę zanieczyszczeń, które są generowane na cewce. Podepnij się pod aparat - niczego nie uszkodzisz ale pamiętaj, że za każdym wpięciem musisz przeprowadzić kalibrację obrotów..
Odnośnie wiązki o której piszesz to owszem żółty to sonda, szary obroty i pewno jeszcze dojdzie brązowy czyli "+" po kluczyku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 szarpie zimny
PostLink | Napisane: 2012-12-04, 18:24 

Dołączył(a): 2010-01-09, 12:46
Posty: 164
Lokalizacja: Szczecin

Pomógł: 1 razy

Auto: Mazda 323f BA 98'
Elektronika: BRC SQ 24 @ P&D 3.06
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: nowy GENIUS MB 1200@1260
Dysze: 2,1 lub 2,2
Pojemność: 1489
Moc: 88
Kod Silnika: z5
Rok Produkcji: 1998
No więc dzisiaj na chwilę rano podpiąłem się z laptopem i zobaczyłem jakieś przekłamania w obrotach. Pokazywało przez ułamek sekunty obr na poziomie nawer 6000obr/min gdzie na pewno tego nie było. To było podczas spokojnej osiedlowej jazdy, w której obroty były do 2500.

Poniżej załączam screeny z filmiku który nagrałem. Filmik wgram wieczorem.
Na pierwszych dwóch trzeci wykres to ciśnienie DeltaP, na trzecim ustawiłem obroty.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


co do podłączenia obrotów pod mój nieszczęsny aparat zapłonowy. Posiadam w nim wtyczkę 7-przewodową. Znalazłem opis wtyczki 6-przewodowej. Okazało się, że ten model mazdy występował z trzema różnymi aparatami zapłonowymi. Ja mam ten o nazwie M3.


slodky napisał(a):
Odnośnie wiązki o której piszesz to owszem żółty to sonda, szary obroty i pewno jeszcze dojdzie brązowy czyli "+" po kluczyku.


Rozumiem, że to te przewody? Oraz, że ten brązowy należy zostawić jak jest, natomiast przepinać ten szary?
Obrazek

Tutaj są to drugi oraz trzeci kabel patrząc od góry:
Obrazek
Obrazek
Obrazek



slodky napisał(a):
Opamiętaj, że za każdym wpięciem musisz przeprowadzić kalibrację obrotów


Ustawiając w programie obroty z czujnika wałka, a nie z cewki jak teraz mam?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 szarpie zimny
PostLink | Napisane: 2012-12-04, 22:38 

Dołączył(a): 2010-01-09, 12:46
Posty: 164
Lokalizacja: Szczecin

Pomógł: 1 razy

Auto: Mazda 323f BA 98'
Elektronika: BRC SQ 24 @ P&D 3.06
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: nowy GENIUS MB 1200@1260
Dysze: 2,1 lub 2,2
Pojemność: 1489
Moc: 88
Kod Silnika: z5
Rok Produkcji: 1998
film nagrany rano. Zimny silnik po nocy. "obrotowe anomalie" w momentach filmu : 3:42 oraz 4:19


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 szarpie zimny
PostLink | Napisane: 2012-12-05, 10:42 

Dołączył(a): 2010-01-09, 12:46
Posty: 164
Lokalizacja: Szczecin

Pomógł: 1 razy

Auto: Mazda 323f BA 98'
Elektronika: BRC SQ 24 @ P&D 3.06
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: nowy GENIUS MB 1200@1260
Dysze: 2,1 lub 2,2
Pojemność: 1489
Moc: 88
Kod Silnika: z5
Rok Produkcji: 1998
Znalazłem schemat elektryczny aparatu zapłonowego. Zaznaczyłem czarwonym kwadratem aparat i wtyczkę.
Na aparacie zaznaczyłem to co udało mi się ustalic, tj gdzie jest "+" , oraz gdzie dwa "-". Tam gdzie jest "+" (przewód W/R) mam podłączony brązowy przewód z instalacji LPG. Szary mam podłączony do V/G.
Obrazek


Z tego co się orientuje, to po lewej stronie na schemacie aparatu jest cewka, a po prawo od niej tranzystory?
Pierwszy raz mam do czynienia z podłączaniem się pod sygnał obrotów. Jakby ktoś wiedział pod które złącze ze schematu mam się podłączyć- byłbym wdzięczny.


Ostatnio edytowano 2012-12-05, 12:46 przez Tokar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 szarpie zimny
PostLink | Napisane: 2012-12-05, 12:45 

Dołączył(a): 2010-01-09, 12:46
Posty: 164
Lokalizacja: Szczecin

Pomógł: 1 razy

Auto: Mazda 323f BA 98'
Elektronika: BRC SQ 24 @ P&D 3.06
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: nowy GENIUS MB 1200@1260
Dysze: 2,1 lub 2,2
Pojemność: 1489
Moc: 88
Kod Silnika: z5
Rok Produkcji: 1998
Szybkie pytanie:
czy gdyby obroty były fizycznie podłączone z cewki, a w programie ustawiłbym z wału to czytałoby coś czy nic? (ze względu na mniejsza czułość ustawień "z wałka"?)


Chodzi o to ,że nie zmieniając połączeń fizycznych sklalibrowałem obroty jako "z wałka" i je odczytało. Ze schematu również nie wyglada abym miał brane z cewki.
poniżej screen:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 szarpie zimny
PostLink | Napisane: 2012-12-05, 20:07 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 7175
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 319 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
Tokar, sądząc po schemacie, masz podłaczone pod czujnik, nie pod cewkę. Gdyby było pd cewkę byłoby pod kabel O/W ( nie wiem czy dobrze odczytałem bo jakość słaba). Czyli wydaje mi się że dobrze zrobiłeś zmieniając ustawienia i powinno być OK.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 szarpie zimny
PostLink | Napisane: 2012-12-05, 21:28 

Dołączył(a): 2010-01-09, 12:46
Posty: 164
Lokalizacja: Szczecin

Pomógł: 1 razy

Auto: Mazda 323f BA 98'
Elektronika: BRC SQ 24 @ P&D 3.06
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: nowy GENIUS MB 1200@1260
Dysze: 2,1 lub 2,2
Pojemność: 1489
Moc: 88
Kod Silnika: z5
Rok Produkcji: 1998
mcjezioro, Też mi się wydaje, że pod cewkę byłoby podpięte pod inny przewód.
Prawdopodobnie chodziło Ci o B/W, ale faktycznie kiepska jakość była.

Wstawiam teraz wyraźny schemat, żeby w przyszłości inni też nie musieli szukać bo trochę czasu to zajmuje.

To na kolorowo to ja dopisywałem, więc nie musi się zgadzać z rzeczywistością ;)
więc :
SCHEMAT APARATU ZAPŁONOWEGO MAZDA 323F BA silnik 1,5 (z5), aparat M3:

Obrazek

Tak z ciekawości, jaka jest różnica w programie między ustawieniami obroty "z cewki" oraz "z wałka"? Na jednych i drugich obroty czyta. Wie ktoś jaką różnice ma to dla programu?

zobaczymy jak jutro będzie z szarpaniem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 szarpie zimny
PostLink | Napisane: 2012-12-05, 21:40 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 7175
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 319 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
Być może różnica jest własnie taka, że na ustawieniu "cewka" obroty świrowały, a na "wałek" nie będą. Ale sprawdź.
Tokar napisał(a):
Prawdopodobnie chodziło Ci o B/W,

Tak, o ten mi chodziło. Ale sie rypnąłem, bo ten B/W to wygląda na zasilanie cewki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 szarpie zimny
PostLink | Napisane: 2012-12-05, 22:04 

Dołączył(a): 2010-01-09, 12:46
Posty: 164
Lokalizacja: Szczecin

Pomógł: 1 razy

Auto: Mazda 323f BA 98'
Elektronika: BRC SQ 24 @ P&D 3.06
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: nowy GENIUS MB 1200@1260
Dysze: 2,1 lub 2,2
Pojemność: 1489
Moc: 88
Kod Silnika: z5
Rok Produkcji: 1998
mcjezioro napisał(a):
Tak, o ten mi chodziło. Ale sie rypnąłem, bo ten B/W to wygląda na zasilanie cewki.

Też mi sie tak wydaje. Sterownie natomiast jest prawdopodobnie przez tranzystor. Tranzystor jest sterowany przez przewód Y/V. Natomiast przewód W jest dostępny w złączu diagnostycznym jako "ignition".
No ale wracając do tematu, jutro sprawdzę czy szarpie z rana.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 szarpie zimny
PostLink | Napisane: 2012-12-07, 08:43 

Dołączył(a): 2011-01-24, 11:21
Posty: 110
Lokalizacja: Fajsławice/Lublin

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 328ci
Elektronika: VSI Prins
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins
Pojemność: 2800
Moc: 193
Kod Nadwozia: E46
Kod Silnika: m52TuB28
Rok Produkcji: 1999
Szarpie? Jak wrażenia? Przepraszam Tokar, ale jesteś dla mnie testerem rozwiązań bo mamy podobny problem ;) Dlatego czekam na Twoje spostrzeżenia :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 szarpie zimny
PostLink | Napisane: 2012-12-07, 18:10 

Dołączył(a): 2010-01-09, 12:46
Posty: 164
Lokalizacja: Szczecin

Pomógł: 1 razy

Auto: Mazda 323f BA 98'
Elektronika: BRC SQ 24 @ P&D 3.06
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: nowy GENIUS MB 1200@1260
Dysze: 2,1 lub 2,2
Pojemność: 1489
Moc: 88
Kod Silnika: z5
Rok Produkcji: 1998
Dzisiaj w sumie nie szarpało :D Ale temp przełączania była ustawiona taka jaka była standardowo wykonując procedurę krok po kroku, czyli 39stopni oraz 60 sekund. Sądzę, że jest lepiej.
Myślę, że jak dam 35stopni i 20sekund będzie szarpać. Nie wiem, być może wtedy trzeba pobawić się w "zimną strategię".

Tutaj pytanie : jaka jest "optymalna temp" przełączania na gaz? Wydaje mi się że te 39 stopni i 60 sekund to za długo trzeba czekać na przełączenie.

Dzisiaj zrobiłem mapę podczas jazdy. Jest to sumulacja po skorygowaniu. Chcę jeszcze raz pojechać i sprawdzić, czy się zgadza wszystko.

Obrazek

Czy mapka wygląda ok? Na co zwrócić jeszcze uwagę?

Woytek13, rozumiem Cię doskonale. Zamierzam się dzielić wszelkimi spostrzeżeniami. Jednak jak widzisz, cały czas walka z instalacją trwa..

http://www.youtube.com/watch?v=QnhsVMqZ ... e=youtu.be


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 238 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji - Fundacja Wrócić na drogę

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO