Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czuć gazem kolejne objawy i spostrzeżenia
PostLink | Napisane: 2018-12-22, 23:14 

Dołączył(a): 2018-10-30, 11:25
Posty: 16

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Espace 3
Elektronika: ESGI
Wtryskiwacze: MJ
Reduktor: Magic 3
Dysze: 2mm
Pojemność: 3000
Moc: 167
Rok Produkcji: 1998
Witam

W poprzednim temacie czuć gaz i sondy powyżej 1v wydawało się że problem po wymianie sondy i zmianie wydechu znikł. Jednakże dzisiaj ręce mi opadły.

Niefortunne tankowanie:
Przed trasą uzupełniałem gaz - weszło go znacznie więcej niż kiedykolwiek. (Zbiornik 55l - maksymalnie lałem 48 ) Zawsze odbijał lub spowalniał cykl tankowania. Tym razem nic takiego nie wystąpiło. Został zalany wg moich wyliczeń do pełna choć nie odbił. Brakło mi odwagi by sprawdzać dalej.

po tej operacji:
Auto już na parkingu odpalone dawało nie przepalonym gazem tak jak nigdy.

Nowe objawy:
W trasie auto zachowywało się normalnie aż załączyłem tempomat. W Espace pojawla sie po ok 10km kontrolka tzw EKG - i tryb awaryjny. (Zjechać wyłączyć silnik i znowu wszystko gra) parę kilometrów z tempomatem i to samo. Podpiąłem komputer i patrzę w wykresy LPG. Cały wykres LPG zabogaty i to grubo. Po naciśnięciu pedału gazu wskazania rysującej kropki poruszają się ale po krzywej benzyny. Czyli rysował już dobry wykres. Po wyłączeniu zupełnie tempomatu problem z trybem EKG znikł.

Pomijając EKG gdzie mógł być wmieszany oprócz sondy w to jeszcze jakiś czujnik skrzyni.
Auto przejechało znacznie więcej km na gazie było zwykle 300 dzisiaj 370km

Czy ten komputer poprostu sobie z tym autem i jego elektroniką nie radzi. (Chyba rinex - do podpięcia potrzebna walizka xr25 Renault.)?
Im więcej się operuje pedałem gazu tym lepszy wykres LPG wychodzi.

Jakieś pomysły?

Ps
Ze starej instalacji NIE zmieniono elektrozaworu przed parownikiem, map sensoru i komputera ESGI. Reszta nowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czuć gazem kolejne objawy i spostrzeżenia
PostLink | Napisane: 2018-12-23, 06:27 

Dołączył(a): 2018-10-30, 11:25
Posty: 16

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Espace 3
Elektronika: ESGI
Wtryskiwacze: MJ
Reduktor: Magic 3
Dysze: 2mm
Pojemność: 3000
Moc: 167
Rok Produkcji: 1998
Po analizie wydarzeń jest jeszcze coś co może być przyczyną tej całej lawiny wydarzeń.

Dzień wcześniej potrzebowałem odpiąć akumulator. Wszystkie wskazania się wyzerowaly.
Po podłączeniu ustawiłem radio i podjechałem z 0,3km. Rano zdziwiło mnie gdy znowu było absolutne zero na przebiegu częściowym (zdarzało się już wcześniej, że się resetowal sam po nocy - można poczytać na forum Renault o takich przypadkach /dodam że stacje radiowe pamięta/

Teoria.
Auto bez mapy benzyny pojechało po gaz bardzo blisko ( ok 0,5km) . Przełączony już LPG dostroił się do szczątkowej mapy benzyny. Potem już tylko jazda na takich dziwnych ustawieniach. Kiedy go podpiąłem na postoju wykres pb nimal nie istniał. Było tylko parę kropek ale nie zatrybilem wtedy że tu coś nie gra. Wtedy dopiero przy naciskaniu gazu i przełączeniu zaczął się rysować poprawny wykres pb i LPG. Auto ruszyło na LPG po autoadaptacji w dalszą drogę. (Kolejne zaćmienie aby wykonać bez pełnej mapy pb)

W okresie kiedy wszystko działało jak należy nie zresetował się napewno komputer.

Jestem obecnie przekonany że eliminując przyczynę resetowania samoistnego odpadnie problem jazdy na rozregulowany LPG.

Proszę o opinie czy tak mogło się wydarzyć czy raczej mylna teoria?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czuć gazem kolejne objawy i spostrzeżenia
PostLink | Napisane: 2018-12-23, 08:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 5056
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 626 razy

Auto: Laguna III, Clio II
Elektronika: Tech One, Duo
Wtryskiwacze: Barracuda 130, ACW03
Reduktor: Magic 3, ACR02
Dysze: brak, fabryka
Pojemność: 2.0T, 1,2 16V
Moc: 170KM, 75KM
Najpierw poczytaj ten temat podstawy-strojenia-sterownika-lpg-t32594.html i dopiero bierz się za regulację LPG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czuć gazem kolejne objawy i spostrzeżenia
PostLink | Napisane: 2018-12-23, 08:59 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35460
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3565 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
GPSSTATION, najpierw się dowiedz co się resetuje w ESGI przy braku zasilania, ustawienia czy wykres jazdy bo to nie to samo, no i zasilanie mu popraw na początek, plus, gniazdo bezpiecznika i masę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czuć gazem kolejne objawy i spostrzeżenia
PostLink | Napisane: 2018-12-23, 11:29 

Dołączył(a): 2018-10-30, 11:25
Posty: 16

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Espace 3
Elektronika: ESGI
Wtryskiwacze: MJ
Reduktor: Magic 3
Dysze: 2mm
Pojemność: 3000
Moc: 167
Rok Produkcji: 1998
Dzięki Mirosław.

Przeczyscilem styki. Na plusie nie było oryginalnie tylko co kabel to płytka i wszystkie skręcone do klemy. Każda jedna zasiedziała w takim stopniu że myślałem że aluminium a tu jednak mosiądz pod spodem.

Komputer ESGI nie traci pamięci po odłączeniu prądu. (Wykresy przepadają) korekcja lub ustawienia dla diod stanu gazu pamięta.

Wg mnie tracił pamięć komputer samochodu Siemensa a że po restarcie zamiast pojeździć na pb odrazu dostał jakaś dawkę gazu to glupial.

Być może zwierało na tych parszywych klemach/płytkach. Trochę go przeciagne na benzynie i dopiero zaleje gazu.

Dam znać czy pomoglo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czuć gazem kolejne objawy i spostrzeżenia
PostLink | Napisane: 2019-01-01, 11:20 

Dołączył(a): 2018-10-30, 11:25
Posty: 16

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Espace 3
Elektronika: ESGI
Wtryskiwacze: MJ
Reduktor: Magic 3
Dysze: 2mm
Pojemność: 3000
Moc: 167
Rok Produkcji: 1998
Pojeździłem na pb potem LPG i wszystko grało.

W drodze powrotnej auto pracowało sobie na parkingu pod marketem z pasażerami. Gdy po 10 minutach wróciłem już podchodząc do auta wiedziałem że znowu się zresetował. Znowu po restarcie zachowywał się jak na ssaniu i czuć znowu nieprzepalonym gazem.

Myślę że, dopóki nie wymienię lub naprawię wyświetlacz, który najprawdopodobniej powoduje reset, bedzie się tak dzialo

Kontrolka EKG/zygzak nie związane z LPG - przy wyterzaniu pojazdu na 4 biegu (przyspieszaniu pod górę) się tak dzieje niezależnie od paliwa. Najprawdopodobniejj elektrozawór 4 biegu zaczyna niedomagać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czuć gazem kolejne objawy i spostrzeżenia
PostLink | Napisane: 2019-01-26, 07:31 

Dołączył(a): 2018-10-30, 11:25
Posty: 16

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Espace 3
Elektronika: ESGI
Wtryskiwacze: MJ
Reduktor: Magic 3
Dysze: 2mm
Pojemność: 3000
Moc: 167
Rok Produkcji: 1998
Ostatecznie wymiana licznika była niezbędna. Najprawdopodobniej chip Motoroli resetowal licznik a wraz z nim coś w komputerze pojazdu. Caly wyświetlacz potrafił zniknąć na parę minut.

Po wymianie problem resetowania znikną a wraz z nim problem z nieprzepalonym gazem, gdy auto wchodziło w tryb jakby "ssania" (niezależnie od temperatury otoczenia i silnika).


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO