Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-04-06, 17:24 

Dołączył(a): 2011-03-18, 20:17
Posty: 57
Lokalizacja: Tychy

Pomógł: 0 razy

Auto: AR 147
Elektronika: TECH 516
Wtryskiwacze: LR MED
Reduktor: Zeta N bez sprężynek
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2001
0,9 Twin air z 500 ma przepustnice (nie wiem jak to jest z 1.4) i nie ma trzech cylindrów tylko dwa. A cały system sterowania jest dosyć skomplikowany więc nie wiem jak to będzie z lpg, wiadomo że wtryski lpg maja dłuższy czas wtrysku od benzyny, a system multi air może otwierać kilka razy na cykl zawór i jest to bardzo ściśle związane z czasem wtrysku benzyny mogą na lpg dziać się cuda uboga mieszanka itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-04-06, 17:26 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 28637
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1208 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
winiar00 napisał(a):
wiadomo że wtryski lpg maja dłuższy czas wtrysku od benzyny, a system multi air może otwierać kilka razy na cykl zawór i jest to bardzo ściśle związane z czasem wtrysku benzyny mogą na lpg dziać się cuda uboga mieszanka itp.
to trzeba wystroić aby były podobne czasy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-04-06, 20:10 

Dołączył(a): 2008-01-20, 01:17
Posty: 250
Lokalizacja: Wawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi S8
Elektronika: Stag
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: 2xAC01
Dysze: 2.2
Pojemność: 4200
Moc: 360KM
Kod Silnika: AVP
Rok Produkcji: 2002
A ja słyszałem że jest jakaś trudność w t-jetach i zakłady się boją gazować. Zdaje się że u Nikosia było takowe coś z gazem to może powie o co chodziło.

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-04-08, 14:30 

Dołączył(a): 2010-01-06, 14:58
Posty: 53
Lokalizacja: KRAKÓW

Pomógł: 0 razy

Auto: 307
Elektronika: stag300 plus
Wtryskiwacze: magic jet
Reduktor: magic
Dysze: 2,3
Pojemność: 2.0
Moc: 136-138 ??
Kod Nadwozia: 3A/C
Kod Silnika: EW10J4
Rok Produkcji: 2002
czay napisał(a):
2rotor napisał(a):
Fiat po raz pierwszy zastosował w Cromie MK1 silnik diesla common rail jeśli chodzi i ścisłość.


Sorry za OT, ale wtrysk bezpośredni w dieslu (TDI) też chyba w Cromie po raz pierwszy zastosowali
"Rewolucji dokonał włoski Fiat wprowadzając model Croma TDI (1985 r.) wyposażony w turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem, a następnie opracowując i wprowadzając do produkcji technikę common rail (1993 r.). "
cytat z http://moto.pl/MotoPL/1,88570,4819501.html

Fakt, że potem to audi-vw dopracowywało dalej


jak to vw audi dopracowalo?? juz w tamtym wieku fiat smigał z jednostką jtd... nie wspominając od kiedy vw ma cr... w ZADNYM wypadku tdi nie jest lepsze od jtd
a francuskie diesle 2.7 3.0 ?? niby gorsze od od 3.0 tdi ?? hehe... nie wspominając o świetnym silniku super rozpad typu 2,5 tdi v6 ??
tdi vag nie są złe i zdazały się świetne konstrukcje ale bez przesady hdi jtd i inne nie mają kompleksów chyba że na wsi ;) ( bez obrazy pisze z doświadczenia )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-04-08, 15:09 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-04-24, 22:23
Posty: 8849
Lokalizacja: Ełk/wawa

Pomógł: 491 razy

Auto: FSO Plus srebrne Caro
Elektronika: TAP01+StagXL
Wtryskiwacze: niedługo coś będzie
Reduktor: emmegas ML94
Dysze: fi38
Pojemność: 1598ccm
Moc: 76KM
Kod Nadwozia: Caro MR97
Kod Silnika: CE
Rok Produkcji: 1998
a co wy na diesle zeszliscie ?
mimo ,ze CR oznacza doslownie wspólną szynę , to jednak terminem CR zwyklo sie okreslac wysokocisnieniowy wtrysk wyzwalany elektrycznie ,
pierwszymi CR byly JTD i zadebiutowaly w AR 156 w roku 1998

ale to nie istotne w tym temacie ,tutaj beda gazowane benzynki :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Fiat bravo 1.4 t-jet multiair 120, 140, 150KM gazował kt
PostLink | Napisane: 2013-11-13, 14:21 

Dołączył(a): 2013-11-13, 14:14
Posty: 1

Pomógł: 0 razy

Auto: Fiat Bravo 1.4 Multiair
Elektronika: SGI
Witam

Mam Fiata Bravo z instalacją ESGI zakładaną przez ADF Fiat Bielany Wrocławski, POLECAM - szef produkcji EKOALMA (http://www.autogas.pl) konfigurował tą instalacje i moim skromnym zdaniem kawał dobrej roboty. Wymieniam firmy ponieważ jestem bardzo zadowolony - 40 000 km już nakręciłem i nie mam problemów. Polecam uczciwie, wiecej takich firm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Fiat bravo 1.4 t-jet multiair 120, 140, 150KM gazował kt
PostLink | Napisane: 2013-11-13, 21:47 

Dołączył(a): 2009-07-13, 17:33
Posty: 1405
Lokalizacja: Żyrardów

Pomógł: 147 razy

Auto: Accord VII
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME Gold GT
Dysze: brak
Pojemność: 2400
Moc: 190
Kod Nadwozia: sedan
Kod Silnika: K24A3
Rok Produkcji: 2003
No, aż specjalnie się zarejestrowałeś. Ile płacą za takie hymny pochwalne? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Fiat bravo 1.4 t-jet multiair 120, 140, 150KM gazował kt
PostLink | Napisane: 2013-11-14, 00:12 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-05-05, 11:17
Posty: 11122
Lokalizacja: Otwock

Pomógł: 251 razy

Auto: Volvo V70 2,4T / V40 T4+
Elektronika: Optima / STAG
Wtryskiwacze: Barracuda / Q-NEXT
Reduktor: Turbot / MAGIC III POWER
Dysze: przelot / j.w.
Pojemność: 2435 / 2000
Moc: 193 / 235
Kod Nadwozia: P80 / ??
Kod Silnika: B5244T / B4204T5
Rok Produkcji: 1998 (MY 99) / 2001
kresto, pewnie jeden przegląd gratis ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Fiat bravo 1.4 t-jet multiair 120, 140, 150KM gazował kt
PostLink | Napisane: 2013-11-22, 17:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-04-26, 17:41
Posty: 594
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 15 razy

Auto: Audi A3
Elektronika: Q-box/Stefanelli
Wtryskiwacze: ACW01/membrana
Reduktor: ACR01/Geo110N
Dysze: 2.2/brak
Pojemność: 1800/1600
Moc: 125/105
Kod Nadwozia: 8L/8P
Rok Produkcji: 1997/2003
Mam problem z ustawieniem tego silnika 1.4 t-jet ale nie multi. Na hamowni 120km wg producenta wypluwa mi 130km ale na gazie kiedy załącza sie turbo moc i nm idzie w dół potem ok 4,5 tys rpm dogania benzynę. Dziwne bo lambda cały czas idzie na bogato. Redaktor i map sensie za przepustnica. Czasy zbliżone może ciśnienie z reduktora przed przepustnice? Trochę wkretki w kolektor pod katem prostym i moze w nie dmuchać? Ale lambda mówi co innego. Korekta po rpm zrobiona powyżej 15ms. Jakieś podpowiedzi? Na Stefanie wszystko. Ciśnienie 1.3 bar


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Fiat bravo 1.4 t-jet multiair 120, 140, 150KM gazował kt
PostLink | Napisane: 2013-11-22, 19:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-04, 21:48
Posty: 367
Lokalizacja: DJ

Pomógł: 11 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Qbox
Wtryskiwacze: Baracuda
Reduktor: AC R02
Dysze: 2,0
Pojemność: 1,6
Moc: 100
Rok Produkcji: 1999
Musisz to skalibrować na szerokopasmówke. W tym silniku wkrętki jak najbliżej benzynowych a wręcz przy nich bezpośrednio. To jest tylko silnik turbo, magi tam nie ma. I musi byc idealnie skalibrowany na korekty bo rozjazd rzędu 3% powoduje problemy z odpalaniem z rana


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Fiat bravo 1.4 t-jet multiair 120, 140, 150KM gazował kt
PostLink | Napisane: 2013-11-23, 15:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-04-26, 17:41
Posty: 594
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 15 razy

Auto: Audi A3
Elektronika: Q-box/Stefanelli
Wtryskiwacze: ACW01/membrana
Reduktor: ACR01/Geo110N
Dysze: 2.2/brak
Pojemność: 1800/1600
Moc: 125/105
Kod Nadwozia: 8L/8P
Rok Produkcji: 1997/2003
Te wkrętki mi nie pasują, zrobię pewnie ich poprawkę. Przewody do wkrętek od wtryskiwaczy różnią się ok max 3cm. Korekta po obrotach przy czasach pow 15ms. Jak ogarnę to dam znać co było nie tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Fiat bravo 1.4 t-jet multiair 120, 140, 150KM gazował kt
PostLink | Napisane: 2013-11-27, 08:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-04-26, 17:41
Posty: 594
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 15 razy

Auto: Audi A3
Elektronika: Q-box/Stefanelli
Wtryskiwacze: ACW01/membrana
Reduktor: ACR01/Geo110N
Dysze: 2.2/brak
Pojemność: 1800/1600
Moc: 125/105
Kod Nadwozia: 8L/8P
Rok Produkcji: 1997/2003
Auto zrobione, poprawiony montaż, mianowicie wkrętki pod korzystniejszym kątem i użyty prawidłowy klej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Fiat bravo 1.4 t-jet multiair 120, 140, 150KM gazował kt
PostLink | Napisane: 2014-02-11, 21:44 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 12111
Lokalizacja: ul. Pukowca 15, Katowice, tel. 500 222 759, 516 217 579

Pomógł: 757 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
Całe szczęście nie wszystkie koncerny upatrują redukcji zużycia paliwa jedynie w bezpośrednim wtrysku paliwa. Koncern Fiat opracował technologię o nazwie MultiAir. Rozwiązanie to pozwala dostosowywać skład mieszanki paliwowo-powietrznej w zależności od obciążenia silnika, bez konieczności wyposażania jednostki napędowej w przepustnicę. Wznios zaworów może być dowolnie regulowany. Pozwala to na chociażby całkowite zamknięcie dopływu powietrza do komory cylindra czyli na ograniczenie spalania. Z drugiej strony, MultiAir pozwala na wydłużenie czasu otwarcia zaworów dolotowych nawet wtedy ,gdy tłok porusza się już górę cylindra. W rezultacie silnik tego typu zyskuje zarówno większą moc jak i lepszy przebieg momentu obrotowego.Silniki Multiair a LPG

Istnieją już na rynku firmy zajmujące się montażem instalacji LPG do silników z systemem MultiAir (FIAT, Alfa Romeo). Jedną z pierwszych instalacji montowanych na polskim rynku jest Tartarini EVO 01. To co sprawia, że silnik dobrze pracuje na alternatywnym paliwie jest fakt, że algorytm korekty dawki gazu jest ustalany na podstawie OBD. Jest to niezbędne w chwili, kiedy zmieniają się warunki jazdy, a tym samym obciążenie silnika. Elektrozawory dolotowe (powietrza) są regulowane przez OBD, w rezultacie aby dobrać odpowiednią porcję gazu do ilości powietrza, sterownik gazu musi mieć informację o „zamiarach” OBD. Dysponując w czasie rzeczywistym tymi danymi, sterownik precyzyjnie reguluje wielkość dawki gazu oraz moment jej podania do komory spalania, uwzględniając obciążenie silnika i pracę elektrozaworów dolotowych.

Koszt instalacji gazu LPG do auta z silnikiem z serii Multiair

Zasada działania tego sterownika nie różni się w szczególny sposób od standardowych rozwiązań stosowanych w instalacjach gazu LPG IV generacji. Kluczem do prawidłowego działania było opracowanie odpowiedniego algorytmu, uwzględniającego działanie systemu MultiAir. Z tego powodu koszt instalacji też nie jest bardzo wysoki. Obecnie jego cena to ok. 3300zł. Obecnie jest już kilka firm, które oferują oferują tego typu instalację dlatego ich ceny wyraźnie się obniżyły. Aby zachować newralgiczne elementy silnika w prawidłowej kondycji, pamiętajmy o regularnym serwisowaniu instalacji, najlepiej co 6 miesięcy. Zapobiegnie to występowaniu problemów z nieodpowiednim składem proporcjonalnym mieszanki paliwowej, głównej przyczyny wypalania się gniazd zaworowych.

EDIT:

System wtrysku sekwencyjnego EVO 01

System wtrysku sekwencyjnego fazowanego jest doskonalony zarówno w zakresie algorytmów sterowania dawką paliwa jak i automatyzacji procesu kalibracji. Jego najnowsza wersja EVO01, oznaczona nr kodowym 4823306 realizuje funkcje, które poprzez unikalne rozwiązania wprowadzają rewolucyjne zmiany w zasadach sterowania dawka paliwa. Na szczególną uwagę zasługują cztery z nich:

FTFTM – Funkcja śledzenia korektorów składu mieszanki,
GDSTM – Funkcja bezpośredniego uruchamiania ciepłego silnika na paliwie gazowym,
ADM SystemTM – Funkcja budowy dynamicznej mapy adaptacyjnej,
Start & Stop Ready – Funkcja umożliwiająca zasilanie paliwami gazowymi pojazdów wyposażonych system wyłączania i uruchamiania silnika w ruchu drogowym, bez zwłoki na przełączanie benzyna/gaz.

Ponadto wersja EVO01 spełnia wymagania emisyjne normy Euro 6, zapewnia uzyskanie osiągów i dynamiki charakterystycznej dla zasilania benzyną, obniżenie zużycia paliwa i zwiększenie trwałości silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
fryzjer dla psa Wałbrzych - AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO