Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Focus Zetec 2.0 - spadki ciśnienia, uboga lambda
PostLink | Napisane: 2012-08-26, 00:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-19, 14:57
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Reg Fast
Reduktor: Zavoli Zeta S
Dysze: 2.2mm
Pojemność: 1988
Moc: 131
Kod Nadwozia: DAW
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 1999
Witam,

zwracam się do Was z prośbą o pomoc w naprawie mojej instalacji. Objawy są takie, że przy max bucie spada ciśnienie z 1,26 do 0,9-1,0 i zapętlają się wtryski gazu podczas gdy na lambdzie jest ubogo.

Pacjent to Focus Zetec 2.0:
- stary Stag 300
- reduktor Zavoli Zeta S (w miarę nowy)
- OMVL Reg Fast Niebieskie (nowe)
- nowe filtry w instalacji
- elektrozawór Valtek
- wielozawór tomasetto, taki z niebieską dość krótką rurką ssącą
- wszystko na miedzi 6mm

Butla zamontowana oczywiście do jazdy na wstecznym, ale objawy występują też na pełnej butli tuż po tankowaniu. Dysze są standardowe, jakie przychodzą w zestawie.

Auto wyjechało od gazownika na Alasce i Valtekach, teraz powoli je "oddrutowuje".
I teraz mam pytanie:
- czy jest coś jeszcze co mogę zrobić, czy zostaje już tylko szukanie wąskiego gardła w miedzi?
- na jakim ciśnieniu powinien pracować ten reduktor? Czy nie jest za małe?

Dodam jeszcze, że jeśli w butli jest mniej niż połowa gazu to problem występuję częściej, spada ciśnienie poniżej chyba 0,8 i przełącza na benzynę.


Załączniki:
2.gif
2.gif [ 41.84 KiB | Przeglądane 4018 razy ]
1.gif
1.gif [ 32.15 KiB | Przeglądane 4018 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Focus Zetec 2.0 - spadki ciśnienia, uboga lambda
PostLink | Napisane: 2012-08-26, 07:00 

Dołączył(a): 2008-10-06, 21:21
Posty: 216
Lokalizacja: Jaworzno

Pomógł: 7 razy

Auto: Srałdi A6
Elektronika: Bosch
Wtryskiwacze: Bosch
Reduktor: brak
Dysze: brak
Pojemność: 2400
Moc: 165
Kod Nadwozia: ?
Kod Silnika: ?
Rok Produkcji: ?
Do sprawdzenia czujnik ciśnienia /temperatury (Jeżeli jest mosiężny) , tam może być wąskie gardło ( było na forum) , elektrozawór przed reduktorem - rozwierć przeloty (jeżeli są małe)
Pytanie Reduktor w miarę nowy -co to znaczy -może on jest przyczyną spadków


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Focus Zetec 2.0 - spadki ciśnienia, uboga lambda
PostLink | Napisane: 2012-08-26, 09:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-09-20, 10:54
Posty: 4138
Lokalizacja: podkarpacie

Pomógł: 223 razy

Elektronika: stag 300 PLUS
trochę za małe dysze w regach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Focus Zetec 2.0 - spadki ciśnienia, uboga lambda
PostLink | Napisane: 2012-08-26, 13:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-19, 14:57
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Reg Fast
Reduktor: Zavoli Zeta S
Dysze: 2.2mm
Pojemność: 1988
Moc: 131
Kod Nadwozia: DAW
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 1999
Lecho55 napisał(a):
Do sprawdzenia czujnik ciśnienia /temperatury (Jeżeli jest mosiężny) , tam może być wąskie gardło ( było na forum)


Czy chodzi o wątek o tuningowanym trójniku? U mnie jest trójnik standardowy, mosiężny od Staga, zaglądając do środka jest czysto i jest przepływ, trójnik zamocowany za filtrem fazy lotnej.

Lecho55 napisał(a):
elektrozawór przed reduktorem - rozwierć przeloty (jeżeli są małe)
Pytanie Reduktor w miarę nowy -co to znaczy -może on jest przyczyną spadków

Niestety nie mam doświadczenia ani wiedzy jak to porządnie zrobić...Czy zamiana na elektrozawór 8mm pomoże czy nie warto inwestować 100zł i lepiej zlecić komuś w temacie poprawki?

Lecho55 napisał(a):
Pytanie Reduktor w miarę nowy -co to znaczy -może on jest przyczyną spadków

Reduktora jestem pewien, ma rok czasu i pracował od nowości u mnie, wcześniej na próbę podłączałem pożyczony sprawny Zavoli Zeta N, ale też były spadki dlatego zdecydowałem się na mocniejszy model (jak widać niepotrzebnie bo problem gdzie indziej)

dariusz105 napisał(a):
trochę za małe dysze w regach

Racja, troszkę przy małe, jak ogarnę temat ze spadkami to zabieram się za dysze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Focus Zetec 2.0 - spadki ciśnienia, uboga lambda
PostLink | Napisane: 2012-08-26, 14:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-09-20, 10:54
Posty: 4138
Lokalizacja: podkarpacie

Pomógł: 223 razy

Elektronika: stag 300 PLUS
niestety przy sprawnym silniku takie spadki mogą być normą. "odrobaczenie" reduktora poprawi wydajność ciśnieniową kosztem termiki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Focus Zetec 2.0 - spadki ciśnienia, uboga lambda
PostLink | Napisane: 2012-08-26, 23:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-19, 14:57
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Reg Fast
Reduktor: Zavoli Zeta S
Dysze: 2.2mm
Pojemność: 1988
Moc: 131
Kod Nadwozia: DAW
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 1999
Cóż, w takim razie może się okazać że będę musiał żyć z takimi spadkami :roll:

Mam jeszcze pytanie, aby spróbować rozwiązać problem zbyt małych dysz, podniosłem ciśnienie reduktora z roboczego 1,25 na 1,36.

Po autokalibracji okazało się, że mnożnik na wolnych obrotach zauważalnie wzrósł, czy to normalne? A jesli tak, to dlaczego tak się dzieje? :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Focus Zetec 2.0 - spadki ciśnienia, uboga lambda
PostLink | Napisane: 2012-08-26, 23:20 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 21734
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1360 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
sebeq napisał(a):
Po autokalibracji okazało się, że mnożnik na wolnych obrotach zauważalnie wzrósł, czy to normalne? A jesli tak, to dlaczego tak się dzieje? :?:




Wyższe cisnienie może powodować kłopoty z otwarciem wtryskiwaczy,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Focus Zetec 2.0 - spadki ciśnienia, uboga lambda
PostLink | Napisane: 2012-08-26, 23:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-19, 14:57
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Reg Fast
Reduktor: Zavoli Zeta S
Dysze: 2.2mm
Pojemność: 1988
Moc: 131
Kod Nadwozia: DAW
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 1999
tryszawy napisał(a):
Wyższe cisnienie może powodować kłopoty z otwarciem wtryskiwaczy,


Czy mogę w takim razie tak zostawić czy wrócić do poprzedniego ciśnienia i rozwiercić dysze? (mapa jeszcze bez poprawek na drodze)
Wygląda na to, że mój zavolak przy tym wyższym ciśnieniu zachowuje się stabilniej.


Załączniki:
3.gif
3.gif [ 40.13 KiB | Przeglądane 3938 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Focus Zetec 2.0 - spadki ciśnienia, uboga lambda
PostLink | Napisane: 2012-08-27, 00:56 
zalozyciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 22593
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 397 razy

Auto: BMW 740i Renault Mégane 2
Elektronika: LR Omegas / Francuska
Wtryskiwacze: Med / Delphi EJBR01801Z
Reduktor: 2x IG1 MAGG / Delphi
Dysze: biale / 8dziur
Pojemność: 4400 / 1462
Moc: 358 / 82
Kod Nadwozia: E38 / BM0/1
Kod Silnika: M62B44 / K9K 722
jaki filtr FL ? miedziucha nie zagięta ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Focus Zetec 2.0 - spadki ciśnienia, uboga lambda
PostLink | Napisane: 2012-08-27, 08:25 

Dołączył(a): 2011-03-29, 14:24
Posty: 3631
Lokalizacja: LEGIONOWO

Pomógł: 157 razy

Auto: FORD MONDEO
Elektronika: diesel
Wtryskiwacze: CR
Reduktor: brak
Dysze: null
Pojemność: 1,8 TDCi
Moc: 125
Kod Nadwozia: kombi
Kod Silnika: 1.8L Duratorq-TDCi (125PS
Rok Produkcji: 2008
sebeq, zgłoś się do kolegi z forum Marcina L.
może pomoże.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Focus Zetec 2.0 - spadki ciśnienia, uboga lambda
PostLink | Napisane: 2012-08-27, 10:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-19, 14:57
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Reg Fast
Reduktor: Zavoli Zeta S
Dysze: 2.2mm
Pojemność: 1988
Moc: 131
Kod Nadwozia: DAW
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 1999
Nikodem napisał(a):
jaki filtr FL ? miedziucha nie zagięta?

Filtr CZAJA FL-01 Poliester, ale spadków na nim nie ma, sprawdzałem.
Co do miedzi to chyba tylko to już zostaje albo przyduszenie na jakimś zaworze.

PFil napisał(a):
sebeq, zgłoś się do kolegi z forum Marcina L.może pomoże.

Ok, zgłosze się na PW do kolegi Marcina


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Focus Zetec 2.0 - spadki ciśnienia, uboga lambda
PostLink | Napisane: 2012-08-27, 12:00 
zalozyciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 22593
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 397 razy

Auto: BMW 740i Renault Mégane 2
Elektronika: LR Omegas / Francuska
Wtryskiwacze: Med / Delphi EJBR01801Z
Reduktor: 2x IG1 MAGG / Delphi
Dysze: biale / 8dziur
Pojemność: 4400 / 1462
Moc: 358 / 82
Kod Nadwozia: E38 / BM0/1
Kod Silnika: M62B44 / K9K 722
jak sobie nie poradzi regulacja to zapraszam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Focus Zetec 2.0 - spadki ciśnienia, uboga lambda
PostLink | Napisane: 2012-08-27, 12:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-09-20, 10:54
Posty: 4138
Lokalizacja: podkarpacie

Pomógł: 223 razy

Elektronika: stag 300 PLUS
ciśnienie zostaw i rozwierć dysze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Focus Zetec 2.0 - spadki ciśnienia, uboga lambda
PostLink | Napisane: 2012-08-27, 12:25 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 23339
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1390 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: -
Rok Produkcji: 2005
dariusz105 napisał(a):
ciśnienie zostaw i rozwierć dysze

obawiam się że to może zaskutkować zalewaniem na wolnych obrotach, szczególnie na zimnym gazie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Focus Zetec 2.0 - spadki ciśnienia, uboga lambda
PostLink | Napisane: 2012-08-27, 12:57 
zalozyciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 22593
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 397 razy

Auto: BMW 740i Renault Mégane 2
Elektronika: LR Omegas / Francuska
Wtryskiwacze: Med / Delphi EJBR01801Z
Reduktor: 2x IG1 MAGG / Delphi
Dysze: biale / 8dziur
Pojemność: 4400 / 1462
Moc: 358 / 82
Kod Nadwozia: E38 / BM0/1
Kod Silnika: M62B44 / K9K 722
ile instalacja ma nalatane ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO