Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 21:45 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 25979
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1008 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
Nowotczyński napisał(a):
Moim zdaniem mocno naciągane wnioski.

To zrób sobie prosty test.
Ustaw jak najlepiej umiesz auto na stagu, a potem np na brc i zrób pomiary obu tych aut na hamowni.
Sam zobaczysz różnicę.

Ot takie moje wnioski po pomiarach różnych aut, na różnych elektronikach.

Najłatwiej jest na brc uzyskać takie wyniki.
Po AEB nie spodziewałem się takiego wyniku, ale mnie pozytywnie zaskoczyło.

Na stagu o ile dobrze kojarzę nigdy tak dobrze nie wychodziło.
A żeby choć trochę być blisko podobnych do tych powyżej wyników to trzeba godzin zabawy na stagu.

Najwyraźniej włosi mają inne (lepsze) algorytmy.
Nie wiem jak to robią, ale to działa.

Dlatego od dłuższego czasu nie jojcze na brc (choć nadal uważam, że jest ubogawe) bo efekty jakie powoduje są świetne.

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 21:50 

Dołączył(a): 2012-05-18, 08:28
Posty: 3427
Lokalizacja: okolice Piaseczna pod Warszawą

Pomógł: 274 razy

Auto: Opel Omega x 2
Elektronika: Stag 300-6 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Scorpion GT
Dysze: brak
Pojemność: 2962/3175
Moc: 211->217->???/229+
Kod Silnika: X30XE/Z32SE
Rok Produkcji: 1994/1998
Wychodzi więc na to, że przynajmniej 3/4 piszących na tym forum po prostu okłamuje pytających, bo ilekroć ktoś pyta co wybrać i daje do wyboru włoszczyznę w stylu Lovato, AEB'o- pochodne, czy BRC vs rodzime produkty zawsze przeczyta żeby brać polski. Po co w takim razie doradzacie wybór gorszych komponentów?

BTW. Jak dla mnie między LR a AEB'o- pochodnymi jest spora różnica, mimo wszystko nawet mając do wybór LR a rodzime produkty wybrałbym nasze polskie.

EDIT: Odnośnie BRC - gdyby chociaż te montaże wyglądały trochę inaczej, no i gdyby auta były lepiej dostrajane tak "z montażu"...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 21:59 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 25979
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1008 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
Kreski to nie wszystko w instalacji.
Dochodzą aspekty serwisowania, kosztu części w razie usterki, dostępności serwisów itd.
A pod tym kątem rodzime produkty wygrywają.

Poszukaj sobie kogoś, kto ogarnia AEB, LR, Lovato czy BRC a poszukaj kogoś do staga.
Na powiedzmy 50 stagowców trafi się może jeden, który ogarnia inne produkty, a i to nie wiem, czy aby nazbyt optymistycznie nie oszacowałem, bo sądząc po tym z jak daleka trafiają do mnie klienci to można by zaryzykować sporo wyższą dysproporcję.

Co do brc, montaże są takie jak je ktoś wykona. Żadna w tym wina brc jako instalacji.
Tu bym Czakram obwiniał, że druciarzy autoryzuje.

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 22:05 

Dołączył(a): 2012-05-18, 08:28
Posty: 3427
Lokalizacja: okolice Piaseczna pod Warszawą

Pomógł: 274 razy

Auto: Opel Omega x 2
Elektronika: Stag 300-6 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Scorpion GT
Dysze: brak
Pojemność: 2962/3175
Moc: 211->217->???/229+
Kod Silnika: X30XE/Z32SE
Rok Produkcji: 1994/1998
Doskonale zdaje sobie sprawę z tego, ale jednak skoro włoszczyzna jest o tyle lepsza, to przy założeniu że wykorzystujemy przy montażu części z górnej półki problem serwisu, czy konieczności dłubania nie jest chyba aż tak wielki... No chyba że jest, ale wtedy argument o tym że ta włoszczyzna jest taka super jest chybiony po prostu jak dla mnie.

To że wynik pt. moc/moment to nie wszystko, to pragnę nadmienić ja pierwszy w tym wątku napisałem i ciągle uważam że to akurat relatywnie prosto osiągnąć. Dla naszych stroicieli rodzimych najgorsze to okiełznać CL (bo tam im ECU "miesza"), a dla właściciela/kierowcy najgorsze są te samochody które często w OL przechodzą. Niestety mimo sporej popularności LPG w Polsce relatywnie niewiele osób potrafi prawidłowo zestroić instalacje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 22:07 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 25979
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1008 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
To weź sobie takie auto jak w temacie i pokaż jak to się relatywnie prosto ogarnia :)
Chętnie obejrzę wyniki :)

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 22:11 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 31256
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3014 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
tjwasiak napisał(a):
Po co w takim razie doradzacie wybór gorszych komponentów?

Mówiąc wprost nie są "gorsze", bo trzeba określić z jakiego punktu widzenia używa się tego określenia. W kwestii łatwiejszego wystrojenia może, ale ten aspekt dotyczy tylko osoby instalatora. Z pozycji użytkownika czynników jest więcej niż "powtarzalny" kropka w kropkę wykres na hamowni dla obu paliw.

tjwasiak, nie zauważyłeś jak "ścigam" programowo pewnego handlowca od BRC na tym forum? Nie krytykuję wprost BRC, tylko to co dzieje się potem, po montażu gdy trzeba wesprzeć przeciętnego Kowalskiego z tym włoskim makaronem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 22:20 

Dołączył(a): 2012-05-18, 08:28
Posty: 3427
Lokalizacja: okolice Piaseczna pod Warszawą

Pomógł: 274 razy

Auto: Opel Omega x 2
Elektronika: Stag 300-6 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Scorpion GT
Dysze: brak
Pojemność: 2962/3175
Moc: 211->217->???/229+
Kod Silnika: X30XE/Z32SE
Rok Produkcji: 1994/1998
Mi nie chodzi o krytykę jakichkolwiek dobrych komponentów. Łatwość strojenia - to problem instalatora, dlatego nie rozumiem tak naprawdę całego problemu, bo jak dla mnie każdą elektronikę (pod warunkiem sprawnych i dobrze dobranych komponentów) można wystroić tak by skład mieszanki @WOT był zadany i stały (ergo narysować wykres zupełnie jak na benzynie).

Oczywiście - z pozycji użytkownika bardziej liczy się zupełnie bezproblemowa eksploatacja, a ta w moim odczuciu jest bardzo zależna od prawidłowego zestrojenia (oczywiście ciągle mówię o sprawnych i dobrze dobranych komponentach). I tu pojawia się nasz polski problem moim zdaniem - nie dość że bardzo często instalacje składa się z komponentów najtańszych, to jeszcze bardzo źle dobranych i zupełnie niezestrojonych. Nie uwierzę, że jest elektronika, która po auto-adaptacji będzie prawidłowo działać - nieważne czy to Prins, LR, BRC, AEB, Stag, LPGTech, KME, Zenit, Lecho czy cokolwiek innego... A u nas to najbardziej kuleje (no chyba że mówimy o instalacjach BRC, bo one są w 99,9% po prostu wrzucane pod maskę na kilometrowych wężach). Dlatego właśnie może należałoby polecać jednak te ponoć łatwiejsze w zestrojeniu AEBy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 22:24 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 25979
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1008 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
tjwasiak napisał(a):
dla mnie każdą elektronikę (pod warunkiem sprawnych i dobrze dobranych komponentów) można wystroić tak by skład mieszanki @WOT był zadany i stały (ergo narysować wykres zupełnie jak na benzynie).

Uuuuuu, stary... W ciemnym lesie błądzisz.... Za dużo Ci się wydaje, a za mało w tym praktyki, co w wielu wypowiedziach pokazujesz.

Zrób, zmierz, zweryfikuj - wtedy możemy podyskutować, bo tak to szkoda internetu na takie bzdety bez pokrycia.

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 22:33 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 31256
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3014 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
tjwasiak napisał(a):
Dlatego właśnie może należałoby polecać jednak te ponoć łatwiejsze w zestrojeniu AEBy?


Pewnie tak, kiedyś napisałem w jakimś temacie Neptuna, że AEB ma tylko jedną poważną wadę - jest włoska
a my musimy Polskę "ratować",

i nie jest źle, jak Tech opanuje wskazania ilości gazu w butli, :mrgreen: to jest na dobrej drodze do stworzenia dobrego, własnego kitu montażowego.

AC jakby nie było "zawzięte" to z Barracudami w kicie też by dalej zaszło niż jest w tej chwili.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 22:39 

Dołączył(a): 2014-03-01, 19:20
Posty: 35
Lokalizacja: KRK

Pomógł: 1 razy

Auto: RENAULT LAGUNA III
Elektronika: STAG Q-BOX BASIC
Wtryskiwacze: BARRACUDA 130
Reduktor: ACR01 - CZERWONY
Pojemność: 2000
Moc: 170
Kod Silnika: F4R811
Rok Produkcji: 2008
W kwestii BRC właśnie dodam, że mam dwóch kumpli, którzy mają zamontowane ich instalacje, konkretnie są to Plug&Drive, jeden ma E46 2.0 150 KM (ten zakładany w Czakramie w Tarnowie), drugi ma Vel Satisa 3.5 V6 241 KM (z reduktorem do 350KM) w automacie, i obydwaj właśnie twierdzą, że właściwie to nie czują różnicy na jakim paliwie jadą, czym byłem bardzo zaskoczony, widząc, jaki makaron jest pod maską, jak również fakt, że kolektory nie były zdejmowane do nawiertów, oraz kilometrowe wężyki.
Szczerze to nie bardzo chciałem im wierzyć, ale po wykresie z hamowni który zapodał Struna, jak i po jego licznych obserwacjach, wygląda na to, że jak najbardziej mogą oni mówić prawdę.

Ja tylko dodam od siebie, że skoro przy tak druciarskich montażach to wypluwa na hamowni niemal tyle co na benie, to strach myśleć ile by wypluwało po montażach np. przez Damiana czy Piotrka Ficka :D :mrgreen:


Ostatnio edytowano 2015-02-03, 22:41 przez NATHAN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 22:40 

Dołączył(a): 2012-05-18, 08:28
Posty: 3427
Lokalizacja: okolice Piaseczna pod Warszawą

Pomógł: 274 razy

Auto: Opel Omega x 2
Elektronika: Stag 300-6 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Scorpion GT
Dysze: brak
Pojemność: 2962/3175
Moc: 211->217->???/229+
Kod Silnika: X30XE/Z32SE
Rok Produkcji: 1994/1998
Struna napisał(a):
tjwasiak napisał(a):
dla mnie każdą elektronikę (pod warunkiem sprawnych i dobrze dobranych komponentów) można wystroić tak by skład mieszanki @WOT był zadany i stały (ergo narysować wykres zupełnie jak na benzynie).

Uuuuuu, stary... W ciemnym lesie błądzisz.... Za dużo Ci się wydaje, a za mało w tym praktyki, co w wielu wypowiedziach pokazujesz.

Zrób, zmierz, zweryfikuj - wtedy możemy podyskutować, bo tak to szkoda internetu na takie bzdety bez pokrycia.


A może to Tobie brakuje umiejętności po prostu? Bo teraz to teorię z kosmosu snujesz jak dla mnie. Chciałbym się dowiedzieć dokładnie jakiej elektroniki i dlaczego nie można wystroić dla uzyskania pozytywnego efektu na WOT (problem niesprawnych i źle dobranych komponentów odrzucamy, powiedzmy że nie interesuje nas również powiedzmy problem że będzie problem w idle'u na przykład).

Mirosław napisał(a):
tjwasiak napisał(a):
Dlatego właśnie może należałoby polecać jednak te ponoć łatwiejsze w zestrojeniu AEBy?


Pewnie tak, kiedyś napisałem w jakimś temacie Neptuna, że AEB ma tylko jedną poważną wadę - jest włoska
a my musimy Polskę "ratować",

i nie jest źle, jak Tech opanuje wskazania ilości gazu w butli, :mrgreen: to jest na dobrej drodze do stworzenia dobrego, własnego kitu montażowego.

AC jakby nie było "zawzięte" to z Barracudami w kicie też by dalej zaszło niż jest w tej chwili.

No ale patrząc na powyższe to sam wskaźnik gazu Tech'a nie uratuje, Stag jest złą elektroniką po prostu itp. itd. W temacie łatwości strojenia też to nic nowego niestety nie wniesie. I ciągle nie wiem czy już mam rwać swojego Staga i wrzucać AEB'a jakiegoś nowszego czy może jednak cudem dałem radę i mam właściwą moc na LPG mimo że na niektórych sterownikach się tego nie da zrobić po prostu...

EDIT:
NATHAN napisał(a):
Ja tylko dodam od siebie, że skoro przy tak druciarskich montażach to wypluwa na hamowni niemal tyle co na benie, to strach myśleć ile by wypluwało po montażach np. przez Damiana czy Piotrka Ficka :D :mrgreen:


Obawiam się że prawidłowy (wg. naszych standardów) montaż niewiele wniósłby do tematu osiągów.


Ostatnio edytowano 2015-02-03, 22:45 przez tjwasiak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 22:44 

Dołączył(a): 2014-03-01, 19:20
Posty: 35
Lokalizacja: KRK

Pomógł: 1 razy

Auto: RENAULT LAGUNA III
Elektronika: STAG Q-BOX BASIC
Wtryskiwacze: BARRACUDA 130
Reduktor: ACR01 - CZERWONY
Pojemność: 2000
Moc: 170
Kod Silnika: F4R811
Rok Produkcji: 2008
tjwasiak nie wiem, nie znam się, ale wydaje mi się że jeśli coś jest (mam na myśli np. sterownik) w jakiś sposób "ograniczone", lub inaczej rozwiązane niż we włoszczyźnie, to być może czasem nawet najlepsze umiejętności w takim przypadku nie pomogą...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 22:47 

Dołączył(a): 2012-05-18, 08:28
Posty: 3427
Lokalizacja: okolice Piaseczna pod Warszawą

Pomógł: 274 razy

Auto: Opel Omega x 2
Elektronika: Stag 300-6 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Scorpion GT
Dysze: brak
Pojemność: 2962/3175
Moc: 211->217->???/229+
Kod Silnika: X30XE/Z32SE
Rok Produkcji: 1994/1998
Praktycznie każdy producent (poza tymi którzy bazują na AEB'ach) inaczej rozwiązuje pewne kwestie sterowania LPG ("algorytm"). Mimo wszystko efekt końcowy przy dzisiejszych normach emisji spalin musi być taki, że po prostu nie widzę możliwości by nie można było osiągnąć prawidłowego wystrojenia (czyli mocy/momentu praktycznie identycznych z tymi na benzynie).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 22:54 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 25979
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1008 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
tjwasiak napisał(a):
A może to Tobie brakuje umiejętności po prostu?

Zapewne tak. Zapewne też dlatego mam taki nawał roboty i wyniki jak na tych kreskach :)
tjwasiak napisał(a):
jednak cudem dałem radę i mam właściwą moc na LPG mimo że na niektórych sterownikach się tego nie da zrobić po prostu...

Pokaż, ocenimy.
tjwasiak napisał(a):
nie widzę możliwości

To otwórz oczy :) to może wiele zmienić :)
Czy Ty wogóle czaisz, że benzyna nie jest gazem i vice versa? I że ma to kardynalne znaczenie i choćbyś się nie wiem jak napompował to tego nie przeskoczysz.
Serio stary - polecam odrobinę fizyki łyknąć, bo aż przykro patrzeć jak się pogrążasz.

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 22:56 

Dołączył(a): 2014-03-01, 19:20
Posty: 35
Lokalizacja: KRK

Pomógł: 1 razy

Auto: RENAULT LAGUNA III
Elektronika: STAG Q-BOX BASIC
Wtryskiwacze: BARRACUDA 130
Reduktor: ACR01 - CZERWONY
Pojemność: 2000
Moc: 170
Kod Silnika: F4R811
Rok Produkcji: 2008
Wydaje mi się, że najwięcej (oprócz montażu) do gadania ma tu jednak dobór właściwych do siebie i do konkretnego silnika gratów.
A btw. widzę, że masz dokładnie ten sam sterownik co ja...
Ja u siebie nie wiem jaką mam różnicę w KM i Nm w stosunku do PB, myślę że niebawem to sprawdzę.
Ja (zapewne subiektywnie) czuję bardzo minimalną różnicę, prawie niewyczuwalną w stosunku do PB.

I Struna ma tu rację, to są dwa zupełnie różne paliwa, i to nie jest wszystko takie zero-jedynkowe jak się wydaje w teorii.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO