Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 23:02 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 25742
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 994 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
W turbawkach jeszcze można coś powalczyć, ale w n/a, no sorry, wiecej powietrza nie połknie, a część i tak już gaz zajął, więc czarów nie ma.

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 23:08 

Dołączył(a): 2014-03-01, 19:20
Posty: 35
Lokalizacja: KRK

Pomógł: 1 razy

Auto: RENAULT LAGUNA III
Elektronika: STAG Q-BOX BASIC
Wtryskiwacze: BARRACUDA 130
Reduktor: ACR01 - CZERWONY
Pojemność: 2000
Moc: 170
Kod Silnika: F4R811
Rok Produkcji: 2008
Tym bardziej więc dziwi, szczególnie w wolnossakach, że np. BRC wybacza tyle błędów, i to tych właśnie kardynalnych, jakimi np. najczęściej jest druciarski montaż.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 23:47 

Dołączył(a): 2012-05-18, 08:28
Posty: 3427
Lokalizacja: okolice Piaseczna pod Warszawą

Pomógł: 274 razy

Auto: Opel Omega x 2
Elektronika: Stag 300-6 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Scorpion GT
Dysze: brak
Pojemność: 2962/3175
Moc: 211->217->???/229+
Kod Silnika: X30XE/Z32SE
Rok Produkcji: 1994/1998
Struna napisał(a):
tjwasiak napisał(a):
A może to Tobie brakuje umiejętności po prostu?

Zapewne tak. Zapewne też dlatego mam taki nawał roboty i wyniki jak na tych kreskach :)
tjwasiak napisał(a):
jednak cudem dałem radę i mam właściwą moc na LPG mimo że na niektórych sterownikach się tego nie da zrobić po prostu...

Pokaż, ocenimy.
tjwasiak napisał(a):
nie widzę możliwości

To otwórz oczy :) to może wiele zmienić :)
Czy Ty wogóle czaisz, że benzyna nie jest gazem i vice versa? I że ma to kardynalne znaczenie i choćbyś się nie wiem jak napompował to tego nie przeskoczysz.
Serio stary - polecam odrobinę fizyki łyknąć, bo aż przykro patrzeć jak się pogrążasz.


Miałem coś jeszcze napisać, ale wymiękam. Z mojej strony EOT, bo ja właśnie rozumiem że choćbyś zamontował LR czy Prins'a LPG != noPb.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-04, 07:55 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-22, 21:45
Posty: 3634
Lokalizacja: Mława,ul.Gdyńska 25 tel.23 6553355 mob.506800133

Pomógł: 127 razy

Auto: Lexus RX 350
Elektronika: 4Save max
Wtryskiwacze: ACW 03
Reduktor: ACR02 Twin
Dysze: 3mm
Pojemność: 350
Moc: 276
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: ?
Rok Produkcji: 2007
Struna napisał(a):
To zrób sobie prosty test.
Ustaw jak najlepiej umiesz auto na stagu, a potem np na brc i zrób pomiary obu tych aut na hamowni.
Sam zobaczysz różnicę.

Mam rozumieć,że testowałeś jedno i to samo auto na Stagu,a później przekładka na BRC i pomiar?Nie upieram się przy niczym,ale przechodziłem pod koniec lat 90-tych przez AEB,później SGI,znowu AEB,Prins VSI,KME ,Stag i Tech.Propozycja polskich producentów była chyba najlepsza i to nie tylko ze względu na cenę.Jeśli chodzi o bezawaryjność BRC,AEB-y,LR,czy też Prinsa,to jest to mocno naciągana opinia.Mówię to na podstawie swojego doświadczenia.
Struna,ciekawe jest to o czym piszesz,ale najlepszym sposobem na rozwianie wątpliwości jest sposób testu,jaki wyżej zaproponowałem.To samo auto,różne sterowniki i pomiar.Ja swego czasu,w ciągu jednego dnia testowałem trzy różne sterowniki,ale nie na osiągi,a na spalanie.Wyniki praktycznie identyczne(o,5l rozbieżności).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-04, 08:44 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 25742
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 994 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
Nie, nie robiłem na jednym aucie, ale na kilku takich samych (właśnie takich jak to w temacie).
Sporo takich robimy i dość czesto mają różną gazownię.
Pomiary serii dają obraz o stanie silnika, są to dosyć świeże auta, więc zazwyczaj są zdrowe, te zepsute pomijam.

I efekt jest taki, że najprościej uzyskać dobre wyniki jest na brc, choć trzeba w nich iść na drobne kompromisy.
Z kolei najprzyjemniej (w sensie użytkowania) reguluje się staga, ma wg mnie najbardziej intuicyjny i przejrzysty interfejs, no ale żeby dobre kreski uzyskać to trzeba się sporo narobić.
AEB czy LR to wogóle w obyciu dość toporne sprzęty, no ale jak widać też dają świetne efekty.

Reasumując - grubo się zastanawiam jak już rozszerzę działalność o montaż LPG, czy aby BRC nie będę montował :)

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-04, 08:53 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-22, 21:45
Posty: 3634
Lokalizacja: Mława,ul.Gdyńska 25 tel.23 6553355 mob.506800133

Pomógł: 127 razy

Auto: Lexus RX 350
Elektronika: 4Save max
Wtryskiwacze: ACW 03
Reduktor: ACR02 Twin
Dysze: 3mm
Pojemność: 350
Moc: 276
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: ?
Rok Produkcji: 2007
Struna napisał(a):
Reasumując - grubo się zastanawiam jak już rozszerzę działalność o montaż LPG, czy aby BRC nie będę montował :)

Zdrajca :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-04, 09:19 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 25742
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 994 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
Ale za to jakie kreski w paint-cie rysuje :)

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-04, 09:57 

Dołączył(a): 2015-02-02, 14:14
Posty: 25
Lokalizacja: Kołobrzeg - Koszalin

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Mondeo 2,5 Turbo
Elektronika: AEBOBD
Wtryskiwacze: BARRACUDA
Reduktor: ROMANO
Pojemność: 2500
Moc: 225
Rok Produkcji: 2008
Ukłony Forumowiczom :)

Widzę, że wywołałem tęgą dyskusję - cieszę się bardzo bo ma ona dla mnie walor edukacyjny - przynajmniej jak pojadę montować instalację - będę lepiej rozumiał, co do mnie instalator mówi :)

Dzięki bardzo - proszę o jeszcze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-04, 10:33 

Dołączył(a): 2014-03-01, 19:20
Posty: 35
Lokalizacja: KRK

Pomógł: 1 razy

Auto: RENAULT LAGUNA III
Elektronika: STAG Q-BOX BASIC
Wtryskiwacze: BARRACUDA 130
Reduktor: ACR01 - CZERWONY
Pojemność: 2000
Moc: 170
Kod Silnika: F4R811
Rok Produkcji: 2008
Struna, a planujesz faktycznie montaże ? :)

Swoją drogą, ciekawe czy szło by zestroić BRC np. P&D ale z Barracudami i reduktorem z AC, podejrzewam że pewnie średnio.

I jeśli by montować, to zapewne najlepiej ich wtryski i reduktor, czy mylę się ?

Fajnie by było, jakby ktoś w paru podpunktach mógł wymienić główne wady i zalety np. BRC i STAGa (chodzi mi głównie o sterownik a konkretniej funkcjonalność), czyli co dobrego posiada jeden, a czego nie posiada drugi itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-04, 16:57 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 25742
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 994 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
NATHAN napisał(a):
Struna, a planujesz faktycznie montaże ?

Tak, już od dosyć dawna o tym dumam. Tak jakoś wychodzi, że to będzie naturalna konsekwencja.
NATHAN napisał(a):
Swoją drogą, ciekawe czy szło by zestroić BRC np. P&D ale z Barracudami i reduktorem z AC, podejrzewam że pewnie średnio.

Da się i to z bardzo dobrymi efektami. Mam już za sobą konwersję na Barracudy oraz ac-ki W01.
Działa bez zarzutu - co prawda nie było okazji zweryfikować na hamowni, aczkolwiek sądzę iż to nie kwestia wtrysków (skądinąd bardzo dobrych) daje takie a nie inne wyniki.
NATHAN napisał(a):
Fajnie by było, jakby ktoś w paru podpunktach mógł wymienić główne wady i zalety np. BRC i STAGa (chodzi mi głównie o sterownik a konkretniej funkcjonalność), czyli co dobrego posiada jeden, a czego nie posiada drugi itp.
ciekawa kwestia, aczkolwiek pewnie by jedna wielka jatka wyszła, bo tu sporo pieniaczy/hejterów się lansuje :)

Brc ma jak dla mnie jedną mega fajną funkcję - TP-In i TP-Out. Bardzo to bywa przydatne i użyteczne.
Szkoda, że Polskie produkty tego nie mają.

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-04, 18:10 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-12-20, 20:58
Posty: 6768
Lokalizacja: Kalisz / Kuczewola

Pomógł: 312 razy

Auto: Aódi a4b6
Elektronika: Q-Box Basic
Wtryskiwacze: Eko-Power
Reduktor: Kanapka Gold GT
Dysze: brak
Pojemność: 1781
Moc: 320KM\420Nm
Kod Nadwozia: 8E2
Kod Silnika: AVJ
Rok Produkcji: 2001
NATHAN napisał(a):
Swoją drogą, ciekawe czy szło by zestroić BRC np. P&D ale z Barracudami i reduktorem z AC, podejrzewam że pewnie średnio.

Da się tylko...jest to zupełnie nieopłacalne w nowej instalacji...przy modernizacji owszem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-04, 18:18 

Dołączył(a): 2012-05-18, 08:28
Posty: 3427
Lokalizacja: okolice Piaseczna pod Warszawą

Pomógł: 274 razy

Auto: Opel Omega x 2
Elektronika: Stag 300-6 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Scorpion GT
Dysze: brak
Pojemność: 2962/3175
Moc: 211->217->???/229+
Kod Silnika: X30XE/Z32SE
Rok Produkcji: 1994/1998
A moim zdaniem w ten właśnie sposób pozbywamy się na własne życzenie tych fenomenalnych wyników nawet przy co najwyżej średniej jakości montażu. Bo włoskie instalacje mają poza innym algorytmem po prostu bardzo dobrą obsługę węższej liczby komponentów (reduktory, wtryskiwacze) i tu upatrywałbym głównie to że wiele wybaczają w kwestii montażu czy pozwalają na łatwiejsze osiągnięcie bardzo dobrych rezultatów mocy/momentu. Nasze rodzime sterowniki LPG są dużo bardziej uniwersalne, co niestety poza dużą swobodą wyboru komponentów powoduje, że obsługa np. konkretnych wtryskiwaczy nie jest tak dopracowana.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-04, 19:18 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-22, 21:45
Posty: 3634
Lokalizacja: Mława,ul.Gdyńska 25 tel.23 6553355 mob.506800133

Pomógł: 127 razy

Auto: Lexus RX 350
Elektronika: 4Save max
Wtryskiwacze: ACW 03
Reduktor: ACR02 Twin
Dysze: 3mm
Pojemność: 350
Moc: 276
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: ?
Rok Produkcji: 2007
tjwasiak napisał(a):
Bo włoskie instalacje mają poza innym algorytmem po prostu bardzo dobrą obsługę węższej liczby komponentów (reduktory, wtryskiwacze) i tu upatrywałbym głównie to że wiele wybaczają w kwestii montażu czy pozwalają na łatwiejsze osiągnięcie bardzo dobrych rezultatów mocy/momentu. Nasze rodzime sterowniki LPG są dużo bardziej uniwersalne, co niestety poza dużą swobodą wyboru komponentów powoduje, że obsługa np. konkretnych wtryskiwaczy nie jest tak dopracowana.

I tu jest pies pogrzebany.Określony wtryskiwacz i reduktor jest bardzie przewidywalny i łatwiej to dopracować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-04, 19:53 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 25742
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 994 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
Sorry, ale co to za różnica czy ciśnienie utrzymuje cegła czy coś innego?
Jak spełnia swoje zadanie to i działać będzie.
Wtryski - ok, BRC ma je świetnej jakości, szybkie i precyzyjne. Tu z pewnością na plus, ale Barracuda też będzie robić ok.

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-04, 20:23 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-22, 21:45
Posty: 3634
Lokalizacja: Mława,ul.Gdyńska 25 tel.23 6553355 mob.506800133

Pomógł: 127 razy

Auto: Lexus RX 350
Elektronika: 4Save max
Wtryskiwacze: ACW 03
Reduktor: ACR02 Twin
Dysze: 3mm
Pojemność: 350
Moc: 276
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: ?
Rok Produkcji: 2007
Struna napisał(a):
Sorry, ale co to za różnica czy ciśnienie utrzymuje cegła czy coś innego?

Coś innego może inaczej utrzymywać ciśnienie i termikę gazu,ale wtryskiwacze są ważniejsze,nie mam co do tego wątpliwości.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO