Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-04, 20:31 

Dołączył(a): 2012-05-18, 08:28
Posty: 3427
Lokalizacja: okolice Piaseczna pod Warszawą

Pomógł: 274 razy

Auto: Opel Omega x 2
Elektronika: Stag 300-6 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Scorpion GT
Dysze: brak
Pojemność: 2962/3175
Moc: 211->217->???/229+
Kod Silnika: X30XE/Z32SE
Rok Produkcji: 1994/1998
Ale przysłowiowa cegła ma dokładnie znaną charakterystykę pracy - czyli ciśnienia, jego zachowania przy zmianach temperatury cieczy chłodzącej, wydatku (otwarciu) wtryskiwaczy itp. itd., więc skoro nie ma idealnych reduktorów (utrzymujących stale zadane ciśnienie i temperaturę gazu) to dużo łatwiej algorytmowi "wstrzelić się" jeśli dokładnie wie czego oczekiwać choćby po parowniku...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-04, 21:52 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 19620
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1206 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
tjwasiak napisał(a):
to dużo łatwiej algorytmowi "wstrzelić się" jeśli dokładnie wie czego oczekiwać choćby po parowniku...


A to są takie mądre sterowniki które jak wpiszesz model reduktora to wg niego regulują czasami wtrysku mając w nosie MAP i czujniki temp?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-04, 22:01 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 31256
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3014 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
tryszawy napisał(a):
to są takie mądre sterowniki które jak wpiszesz model reduktora to wg niego regulują czasami wtrysku mając w nosie MAP i czujniki temp?

żarty, żartami ale znając ciśnieniowe możliwości przypisanego reduktora, ba kontrolując jego temperaturę na bieżąco, korelując to z czasami dedykowanych wtrysków są w stanie dopasować dobrze układ
żeby nie było, ja nie o całej włoszczyźnie, a o AEB, BRC to nie wiem na ile jest inteligentne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-04, 22:21 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 19620
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1206 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Ja sądzę że to nie inteligencja sterowników stanowi o instalce tylko zastosowane wtryskiwacze ich precyzja i szybkość. Załóżmy valteki do LR i BRC i wtedy zobaczymy klasę tych instalacji, czy zdołają skorygować ich ,,precyzję i szybkość,,. Ja wiem tylko u siebie że mając starego staga 300 na valtekach nigdy nie udało mi się tak dostroić instalki żeby vag nie wywalał błędów, po założeniu hs-ów bez dysz na tym samym stagu w vagu brak błędów.
Wczoraj byłem w szoku bo rozebrałem zavolaka po czerech latach i 60 000km jazdy w Niemczech na instalce zavoli i był w środku.........................czysty !!!!!!!!!!!!!!, brak nagaru na sprężynkach!!! po przyjeździe do PL syf gazowy ją zaj................. jak wszystkie instalki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-04, 22:53 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 25979
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1008 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
Po to ma brc pomiar ciśnienia i temperatury, żeby na tym bazować i żadne czary mary ze znaniem właściwości reduktora nie występują.

Jak niby by instalacja rozróżniła geniusa 1500 od max-a?
Ciśnienie robocze takie samo.

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-04, 22:55 

Dołączył(a): 2014-03-01, 19:20
Posty: 35
Lokalizacja: KRK

Pomógł: 1 razy

Auto: RENAULT LAGUNA III
Elektronika: STAG Q-BOX BASIC
Wtryskiwacze: BARRACUDA 130
Reduktor: ACR01 - CZERWONY
Pojemność: 2000
Moc: 170
Kod Silnika: F4R811
Rok Produkcji: 2008
Struna : no to bardzo dobra wiadomość że zamierzasz wprowadzić do oferty też montaże :)

Z hamownią to pewnie niestety jest tak, że nie każdego klienta interesuje aż tak bardzo wykres (za to mnie jak najbardziej i zamierzam to wkrótce u Was sprawdzić), a to dodatkowy koszt, stąd ograniczona możliwość zweryfikowania faktycznych wyników.

Czyli to jednak najprawdopodobniej sterownik (mam tu akurat na myśli teraz BRC) głównie daje tutaj takie a nie inne efekty na hamowni w porównaniu do beny.

A jakbyś ocenił wtryskiwacze BRC vs Barracudy ?

Co do wad i zalet BRC vs nazwijmy to reszta świata :D to masz absolutną rację, pewnie momentalnie rozpętała by się tutaj burza.

Btw. jestem ciekaw, jakby się spisywały moje Barracudy i czerwony ACek ze sterownikiem P&D ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-04, 23:02 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 25979
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1008 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
Nie pamiętam jaki jest minimalny czas otwarcia wtrysków brc, mam jednak wrażenie, że mają nieco krótszy czas otwarcia, więc pod tym kątem (o ile tak jest) są lepsze.
Miałem okazję zobaczyć na żywo test porównania wydajności wtryskiwaczy brc po przebiegu około 120 kkm.
Jeden wtryskiwaczy lekko odbiegał od pozostałych.
Także wynik bardzo pozytywny.
Barracuda - chyba za krótko na rynku, żeby takie testy móc obejrzeć, niemniej póki co bardzo dobrze trzyma parametry.

Co do ac-ka i barracud plus sterownik brc - akurat brc ma do wyboru wtryskiwacze Keihin (z takimi też bywa kompletowana) a barracuda to klon keihina, więc powinno to działać równie dobrze.

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-04, 23:24 

Dołączył(a): 2014-03-01, 19:20
Posty: 35
Lokalizacja: KRK

Pomógł: 1 razy

Auto: RENAULT LAGUNA III
Elektronika: STAG Q-BOX BASIC
Wtryskiwacze: BARRACUDA 130
Reduktor: ACR01 - CZERWONY
Pojemność: 2000
Moc: 170
Kod Silnika: F4R811
Rok Produkcji: 2008
Czyli generalnie Barracudy to bardzo dobry stosunek jakości do ceny :)
M.in. dlatego też się na nie zdecydowałem do mojego STAGa, tym bardziej, że z Hanami różnie ostatnio bywa.
Hmm 120 kkm to znaczny przebieg, i taki wynik jest faktycznie ok, tym bardziej, że z jakością LPG u nas bywa różnie przecież.

A zawsze słyszałem że BRC jest przereklamowane...

Żeby było śmieszniej, ceny wcale nie odbiegają dużo od STAGa (za pełny zestaw P&D z reduktorem Genius w Czakramie krzyknęli mi tylko 400 zł drożej).
Nie zdecydowałem się głównie ze względu na druciarski,pospieszny montaż, i fakt, że nie ściągają oni kolektora.
Zależało mi na dokładności i precyzji, dlatego zdecydowałem się na Damiana.

Niemniej moi dwaj kumple którzy śmigają na P&D naprawdę bardzo chwalą BRC, ten od Vel Satisa 3.5 ma taką samą lagunę jak moja, z tym samym silnikiem i skrzynią, i ma ją zgazowaną na KME i tam mówił zawsze że czuje różnicę między beną a LPG, a w Vel Satisie z BRC twierdzi że nie czuje jej wcale, to samo kumpel od E46 (który notabene już ma w trzecim aucie BRC), dodatkowo Ty Jurku piszesz że masz raczej pozytywne doświadczenia z BRC (w tym również na hamowni), więc coś musi być na rzeczy :)

Mnie bardziej zastanawia jakby wypadł Stag kontra BRC (obydwa z moim setupem) na hamowni...
Wkrótce sprawdzę, jak wypada ten pierwszy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-05, 00:27 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 25979
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1008 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
Też jest kwestia jak kto auto czuje.
Dla jednego nie czuć różnicy a inny ją odczuje.

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-05, 05:01 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-12-20, 20:58
Posty: 6886
Lokalizacja: Kalisz / Kuczewola

Pomógł: 321 razy

Auto: Aódi a4b6
Elektronika: Q-Box Basic
Wtryskiwacze: AC-W03 BFC
Reduktor: Kanapka Gold GT
Dysze: brak
Pojemność: 1781
Moc: 320KM\420Nm
Kod Nadwozia: 8E2
Kod Silnika: AVJ
Rok Produkcji: 2001
Struna napisał(a):
Po to ma brc pomiar ciśnienia i temperatury

Jak dobrze pamiętam to temp. gazu w BRC ecu sam sobie wylicza...nie ma czujnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-05, 09:22 

Dołączył(a): 2014-03-01, 19:20
Posty: 35
Lokalizacja: KRK

Pomógł: 1 razy

Auto: RENAULT LAGUNA III
Elektronika: STAG Q-BOX BASIC
Wtryskiwacze: BARRACUDA 130
Reduktor: ACR01 - CZERWONY
Pojemność: 2000
Moc: 170
Kod Silnika: F4R811
Rok Produkcji: 2008
Z tym czuciem auta to racja, choć kumpel który ma właśnie Vel Sratisa 3.5 i taką Lagunę jak moja, w jednym KME składak, w drugim P&D twierdzi tak jak wspomniałem zresztą wyżej, że przy BRC nie czuje różnicy w Versalce (dodam że silniki inne, ale skrzynie biegów dokładnie te same), a w Lagunie trochę odczuwa.

Ja u siebie czuję minimalną dosłownie różnicę, zobaczymy co pokażą rolki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-05, 11:19 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 25979
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1008 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
roboform550 napisał(a):
Jak dobrze pamiętam to temp. gazu w BRC ecu sam sobie wylicza...nie ma czujnika.

Źle pamiętasz - ma zintegrowany czujnik ciśnienia gazu oraz temperatury w listwie.
Wyliczać może ( ale nie musi ) sobie MAP oraz temperaturę reduktora.

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-05, 17:41 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-12-20, 20:58
Posty: 6886
Lokalizacja: Kalisz / Kuczewola

Pomógł: 321 razy

Auto: Aódi a4b6
Elektronika: Q-Box Basic
Wtryskiwacze: AC-W03 BFC
Reduktor: Kanapka Gold GT
Dysze: brak
Pojemność: 1781
Moc: 320KM\420Nm
Kod Nadwozia: 8E2
Kod Silnika: AVJ
Rok Produkcji: 2001
Biorąc na warsztat sequenta 24.11 czyli to co teraz obecnie jest w sprzedaży to w reduktorze znajduje się czujnik temp. a w listwie tylko czujnik ciśnienia. Temp gazu jest wyliczana na podstawie czujnika z reduktora według bliżej nieokreślonego algorytmu.

W p&d map jest w komplecie do montażu. W zwykłym sq24.11 można go też dać na stałe...nie są to duze koszty rzędu 150 zł

Dalej

Co do temp. gazu. Można to łatwo sprawdzić na zimnym silniku ( czy to lato czy zima) w programie mamy zawsze temp. gazu -10 stopni. W miarę rozgrzewania silnika ona sobie rośnie....

I na koniec...były różne wersje seq gdzie np. nie było czujnika w reduktorze a temp. była "emulowana" aczkolwiek ja jeszcze z tą wersją się nie spotkałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-05, 23:17 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 25979
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1008 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
Ja taką miałem ze dwa tygodnie temu. Absolutna bieda. Żadnego czujnika. Ani map-a, ani temp teduktora, nawet obroty nie podpięte, a taka konfiguracja w zasadzie nie jest w brc możliwa, więc "sprytny" pan gazownik ustawił w sofcie, że jest map podpięty (a wcale go nie ma). Instalka cały czas widzi podciśnienie jak w cut-off, deltaP lata jak przy pomiarze bezwzglednym, no i najlepsze - to się dało bardzo sensownie wyregulować i śmiga, choć teoretycznie nie powinno :) brc mnie zaskakuje, a jednocześnie dobija druciarnią

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-15, 23:27 

Dołączył(a): 2010-10-22, 19:42
Posty: 3
Lokalizacja: Berlin/Gorzow wlkp

Pomógł: 2 razy

Auto: Ford Mondeo MK4 2,5T
Elektronika: AEB KING OBD
Wtryskiwacze: HANA
Reduktor: KME GOLD
Pojemność: 2,500
Moc: bylo 220 jest 275KM/391Nm
Rok Produkcji: 2008
Witam.
Wykres z hamowni to z mojego mondka:) Struna z Heko spisaliście się na medal , wszytko działa wyśmienicie. Na drugiej stronie tego tematu kolega NATHAN pisał coś o druciarskim montażu, chyba nie miał na myśli mojego auta, bo u mnie według Struny wszytko (no może poza czujnikiem ciśnienia gazu) było OK zamontowane. I na koniec do autora tego tematu, tu masz moje zapytanie o instalacje
viewtopic.php?f=34&t=42094&view=unread#unread
wybrałem opcje nr.1 i nie żałuje, a myślę, ze Ty masz propozycje od tego samego instalatora (Neptun Koszalin) co mi zakładał, ja bym się nie zastanawiał.... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO