Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Instalacja Necam Koltec - przełącza się na benzyne
PostLink | Napisane: 2022-05-13, 16:25 

Dołączył(a): 2022-05-13, 16:01
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Auto: Astra H
Elektronika: Necam Koltec
Pojemność: 1400
Moc: 90
Rok Produkcji: 2007
Witam, mam problem z instalacją Necam Koltec. Gdy kupowałem auto z autoryzowanego salonu opla (Auto Opel astra H 2007r. 1.4 90km) była informacja że trzeba jechac do gazownika z racji iż auto się nie przełącza na gaz, później dali znać że zatankowali zbiornik i jest wszystko w porządku. Od czasu do czasu miewałem problemy ale wszystko było sprawne. Od miesiąca gdy przełączę na gaz po około 30s/1min przełącza się z powrotem na benzynę, próbowałem kilka razy i dalej to samo.
Gaz nabiłem uprzedzając pytania. Zacząłem od wymiany filtrów, wyjąłem filtr fazy lotnej i cieklej, filtr fazy ciekłej był w miarę czysty, lekko przybrudzony. Filtr fazy lotnej to czaja 67R-010703, widać jakby drobinki piasku. Po czytaniu i rozmowie z gazownikiem od instalacji holenderskich padło na czujnik ciśnienia, przy próbie wyjęcia go przypadkiem końcówkę tą z oringiem urwałem. Może się okazać że to nie czujnik ciśnienia, więc tak czy inaczej muszę kupić nowy.
Macie jakieś pomysły co to może być? Do najbliższego gazownika mam +/- 100k z Katowic do Częstochowy aby sprawdził co jest grane więc musiał bym już jechać z chęcią naprawy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalacja Necam Koltec - przełącza się na benzyne
PostLink | Napisane: 2022-05-13, 16:34 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 37495
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3835 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
załóż nowy czujnik (przecież teraz to już na pewno jest niesprawny) nie szukaj problemów na zapas
elektrozawory mogą też zawodzić i reduktor, ale najpierw to trzeba dobrze mierzyć ciśnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalacja Necam Koltec - przełącza się na benzyne
PostLink | Napisane: 2022-05-13, 16:54 

Dołączył(a): 2022-05-13, 16:01
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Auto: Astra H
Elektronika: Necam Koltec
Pojemność: 1400
Moc: 90
Rok Produkcji: 2007
Mirosław napisał(a):
załóż nowy czujnik (przecież teraz to już na pewno jest niesprawny) nie szukaj problemów na zapas
elektrozawory mogą też zawodzić i reduktor, ale najpierw to trzeba dobrze mierzyć ciśnienie


Posiadałem czujnik BOSH 0 281 002 456, oryginalny kosztuje ponad 200zł. Myślę zeby kupić na aledrogo używkę za 90zł z gwarancją działania na 2 lata lub inny model 0 281 006 029, deklarują że ma te same parametry i można stosować zmiennie, nowy kosztuje 100zł. Macie informacje na ten temat? Stary czujnik z tego co wyczytałem jest 3.5Bara


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalacja Necam Koltec - przełącza się na benzyne
PostLink | Napisane: 2022-05-13, 18:31 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 37495
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3835 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
są dostępne w sieci katalogi Boscha, poszukaj i porównaj
instalacja jest już historyczna i nikt już nie jest na bieżąco w tej kwestii


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalacja Necam Koltec - przełącza się na benzyne
PostLink | Napisane: 2022-05-14, 07:03 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4669
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 460 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS (VSI-1)
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Mirosław napisał(a):
najpierw to trzeba dobrze mierzyć ciśnienie

I to jest właśnie najczęstszy błąd, że to się pomija i działa się wg zasady - na koleji, po kolei i wymienia się części na ślepo, zmiast najpierw ustalić przyczynę. Prawdopodobnie reduktor ma chimery.
Jeżeli czujnik jest na 3.5 bara, to musisz założyć taki z takim samym zakresem, bo inaczej sterownik gazowy będzie widział niewłaściwe ciśnienie gazu lub trzeba będzie zmienić typ czujnika w sterowniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalacja Necam Koltec - przełącza się na benzyne
PostLink | Napisane: 2022-05-14, 11:25 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 12293
Lokalizacja: ul. Pukowca 15, Katowice, tel. 500 222 759, 516 217 579

Pomógł: 766 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
a ja bym wyrwał chwasta z korzeniami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalacja Necam Koltec - przełącza się na benzyne
PostLink | Napisane: 2022-05-14, 13:08 

Dołączył(a): 2022-05-13, 16:01
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Auto: Astra H
Elektronika: Necam Koltec
Pojemność: 1400
Moc: 90
Rok Produkcji: 2007
gimak napisał(a):
Mirosław napisał(a):
najpierw to trzeba dobrze mierzyć ciśnienie

I to jest właśnie najczęstszy błąd, że to się pomija i działa się wg zasady - na koleji, po kolei i wymienia się części na ślepo, zmiast najpierw ustalić przyczynę. Prawdopodobnie reduktor ma chimery.
Jeżeli czujnik jest na 3.5 bara, to musisz założyć taki z takim samym zakresem, bo inaczej sterownik gazowy będzie widział niewłaściwe ciśnienie gazu lub trzeba będzie zmienić typ czujnika w sterowniku.


Zamówiłem ten używany z gwarancją i zobaczymy. Odkręciłem bok reduktora tam gdzie wychodzi wylot gaz w postaci lotnej. Membrana wydaje się na całą. Jeżeli wymiana czujnika nie pomoże to zregeneruje cały reduktor lub zawiozę do gazownika i zobaczymy co powie.
Taka instalacja wymaga regulowania pod komputerem?

@edit
Jaki filtr fazy lotnej kupić? Taki sam czaja? Widziałem niby oryginalne z kolteca ale nie wiem czy jest to coś warte... Widziałem tez podwójny z czaja FL03 chyba, polecacie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalacja Necam Koltec - przełącza się na benzyne
PostLink | Napisane: 2022-05-14, 15:08 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4669
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 460 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS (VSI-1)
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
marcell2k napisał(a):
Taka instalacja wymaga regulowania pod komputerem?

Jeżeli masz na myśli wymianę lub regenerację reduktora, to po tej operacji trzeba ustawić na reduktorze właściwe ciśnienie gazu. Można to wykonać przy pomocy komputera (programu diagnostycznego) lub manometru, tylko trzeba wiedzieć jakie ciśnienie było ustawione przed tą operacją.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO