Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Izolacja rur
PostLink | Napisane: 2021-12-11, 18:52 

Dołączył(a): 2014-01-24, 09:47
Posty: 271
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 1 razy

Auto: Audi A6 C5Q / Ford Focus
Elektronika: AGIS / Optima Expert
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Shark 1500 / Shark 1200
Dysze: 2,7mm / 2,5mm
Pojemność: 2398 / 1596
Moc: 165 KM / 115 KM
Kod Silnika: AGA / ?
Rok Produkcji: 1998 / 2007
Witam.
Ceny gazu wiemy jakie są. Chcę aby samochód szybciej się nagrzewał i przechodził na LPG. Przeglądając archiwum znalazłem wątek gdzie niektórzy stosowali otuliny kauczukowe (myślę też o polietylenową gdyż ma większą temp "pracy"). Mam pytanie. Nakładać to na węże wodne z małego obiegu czy też na fazę lotną LPG? Nie chcę zaklejać parownika (bo jest za zasłonięty przed bezpośrednim wiatrem).


Ostatnio edytowano 2021-12-11, 18:54 przez qwerty01, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ocieplenie rur
PostLink | Napisane: 2021-12-11, 18:54 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 21946
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1749 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/SuperB/barracuda
Reduktor: Kme twin/alex ?/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
Otuliny do CO. Zakładaj gdzie się da. Na wodę i FL.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Izolacja rur
PostLink | Napisane: 2021-12-11, 19:05 

Dołączył(a): 2014-01-24, 09:47
Posty: 271
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 1 razy

Auto: Audi A6 C5Q / Ford Focus
Elektronika: AGIS / Optima Expert
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Shark 1500 / Shark 1200
Dysze: 2,7mm / 2,5mm
Pojemność: 2398 / 1596
Moc: 165 KM / 115 KM
Kod Silnika: AGA / ?
Rok Produkcji: 1998 / 2007
Do CO to nie właśnie kauczukowe i polietylenowe? Włąśnie się zastanawiam czy ostatni odcinek FL izolować, bo jest tuż przy silniku i jego ciepło może ogrzewać FL. Mam nadzieję że coś ugram, bo ostatnio przejechałem 4 km zanim przełączyło na LPG (temp. przełączania 22 stopnie).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Izolacja rur
PostLink | Napisane: 2021-12-11, 19:30 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 21946
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1749 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/SuperB/barracuda
Reduktor: Kme twin/alex ?/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
qwerty01 napisał(a):
Włąśnie się zastanawiam czy ostatni odcinek FL izolować, bo jest tuż przy silniku i jego ciepło może ogrzewać FL.

Potestuj. Moim zdaniem zanim w komorze silnika zrobi się ciepło coś tam ugrasz. A jak już bedzie miało grzać od silnika to reduktor będzie gorący.

Najlepsze wymienniki ciepła to reduktor i blaszany FFL. To przede wszystkim ocieplaj. Swoją drogą shark jakoś mega nie grzeje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Izolacja rur
PostLink | Napisane: 2021-12-12, 11:18 

Dołączył(a): 2014-01-24, 09:47
Posty: 271
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 1 razy

Auto: Audi A6 C5Q / Ford Focus
Elektronika: AGIS / Optima Expert
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Shark 1500 / Shark 1200
Dysze: 2,7mm / 2,5mm
Pojemność: 2398 / 1596
Moc: 165 KM / 115 KM
Kod Silnika: AGA / ?
Rok Produkcji: 1998 / 2007
Zależy jakie auto. Shark 1500 (ten z podpisu) szybko łapie temp (zanim odśnieżę auto to już jest na lpg). Za to drugie to odśnieżam i przejadę 4km przy tych -8C i dopiero przełącza na lpg (temp. przełączania praktycznie taka sama). Nawet jak silnik się nagrzeje to temp. płynu chłodniczego w reduktorze to jest ok 45-50°C.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Izolacja rur
PostLink | Napisane: 2021-12-12, 13:24 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 21946
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1749 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/SuperB/barracuda
Reduktor: Kme twin/alex ?/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
qwerty01 napisał(a):
Nawet jak silnik się nagrzeje to temp. płynu chłodniczego w reduktorze to jest ok 45-50°C.


Jak wpięte układ chłodzenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Izolacja rur
PostLink | Napisane: 2021-12-12, 15:14 

Dołączył(a): 2014-01-24, 09:47
Posty: 271
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 1 razy

Auto: Audi A6 C5Q / Ford Focus
Elektronika: AGIS / Optima Expert
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Shark 1500 / Shark 1200
Dysze: 2,7mm / 2,5mm
Pojemność: 2398 / 1596
Moc: 165 KM / 115 KM
Kod Silnika: AGA / ?
Rok Produkcji: 1998 / 2007
Nie wiem. Przypuszczam że równolegle (focus mk2). W teście zegarów jak płyn chłodniczy osiągnie ok. 25 °C (nagrzanie z 0 °C podczas postoju do tych 25 °C zajmuje 2-3 min) zaczyna ogrzewać kabinę. Gdy przełącza na LPG (ustawione 22 °C) to według zegarów płyn chłodniczy ma ~45 °C (wczoraj sprawdzałem).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Izolacja rur
PostLink | Napisane: 2021-12-12, 18:37 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 21946
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1749 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/SuperB/barracuda
Reduktor: Kme twin/alex ?/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
qwerty01 napisał(a):

Dołączył(a): piątek, 24 stycznia 2014, 09:47
Posty: 232
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 1 razy

Auto: Audi A6 C5Q
Elektronika: AGIS
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Shark 1500
Dysze: 2,7mm
Pojemność: 2398
Moc: 165 KM/121kW
Kod Silnika: AGA
Rok Produkcji: 1998
Nie wiem. Przypuszczam że równolegle

Ja też nie wiem i nawet nie przypuszczam. Ty możesz sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Izolacja rur
PostLink | Napisane: 2021-12-13, 17:16 

Dołączył(a): 2014-01-24, 09:47
Posty: 271
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 1 razy

Auto: Audi A6 C5Q / Ford Focus
Elektronika: AGIS / Optima Expert
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Shark 1500 / Shark 1200
Dysze: 2,7mm / 2,5mm
Pojemność: 2398 / 1596
Moc: 165 KM / 115 KM
Kod Silnika: AGA / ?
Rok Produkcji: 1998 / 2007
Dzisiaj rano sprawdziłem - jednak szeregowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Izolacja rur
PostLink | Napisane: 2021-12-13, 20:04 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 21946
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1749 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/SuperB/barracuda
Reduktor: Kme twin/alex ?/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
Przed nagrzewnica, czy za?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Izolacja rur
PostLink | Napisane: 2021-12-13, 20:14 

Dołączył(a): 2014-01-24, 09:47
Posty: 271
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 1 razy

Auto: Audi A6 C5Q / Ford Focus
Elektronika: AGIS / Optima Expert
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Shark 1500 / Shark 1200
Dysze: 2,7mm / 2,5mm
Pojemność: 2398 / 1596
Moc: 165 KM / 115 KM
Kod Silnika: AGA / ?
Rok Produkcji: 1998 / 2007
Tego już nie wiem. Wpięty w jakiś wąż który "idzie" przed silnikiem (pomiędzy chłodnicą, a silnikiem - ale do czego jest podłączony to nie wiem). Parownik jest pod obudową filtra powietrza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Izolacja rur
PostLink | Napisane: 2021-12-13, 22:34 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 21946
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1749 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/SuperB/barracuda
Reduktor: Kme twin/alex ?/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
qwerty01 napisał(a):
Wpięty w jakiś wąż

No zazwyczaj wpinamy w jakiś wąż.... Chcesz dociekać czemu słabo grzeje? Czy to ja chcę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Izolacja rur
PostLink | Napisane: 2021-12-14, 08:17 

Dołączył(a): 2014-01-24, 09:47
Posty: 271
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 1 razy

Auto: Audi A6 C5Q / Ford Focus
Elektronika: AGIS / Optima Expert
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Shark 1500 / Shark 1200
Dysze: 2,7mm / 2,5mm
Pojemność: 2398 / 1596
Moc: 165 KM / 115 KM
Kod Silnika: AGA / ?
Rok Produkcji: 1998 / 2007
Pomiędzy tą chłodnicą a silnikiem jest mało miejsca i nie sposób zobaczyć dokąd idzie wąż. Robiony był w alexie więc dobrze się wpięli. Dzisiaj przy -2 °C przełączyło na lpg po ~2 km. Przypuszczam że długo parownik się nagrzewa gdyż węże do parownika idą tuż za chłodnicą i pęd powietrza skutecznie je wychładza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Izolacja rur
PostLink | Napisane: 2021-12-17, 17:51 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-12-20, 20:58
Posty: 8378
Lokalizacja: Kalisz / Kuczewola 888 462 007

Pomógł: 394 razy

Auto: Aódi a4b6/ Mazda 6
Elektronika: Q-Box Basic/SKY DIRECT
Wtryskiwacze: AC-W03 BFC/ AC-W03
Reduktor: Kanapka Gold GT/ GOLD GT
Dysze: BRAK/2.7
Pojemność: 1781/2488
Moc: 320KM\192
Kod Nadwozia: 8E2/GJ
Kod Silnika: AVJ/PY
Rok Produkcji: 2001/2013
W fokusie 2 wpinasz się w szereg na wyjściu silnika. Wtedy ładnie i szybko nagrzewa. Reduktor wiesza się na grodzi. W takim układzie praktycznie eliminujesz węże wodne. Ja tak zawsze wpinam się r02/r01. rozcinasz wyjście z silnika. Wywalasz kawałek węża i wpinasz tam reduktor. Izolowanie wężey gazowych można sobie odpuścić. Nie ma to jakiegoś większego wpływu na nagrzewanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Izolacja rur
PostLink | Napisane: 2021-12-17, 18:40 

Dołączył(a): 2014-01-24, 09:47
Posty: 271
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 1 razy

Auto: Audi A6 C5Q / Ford Focus
Elektronika: AGIS / Optima Expert
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Shark 1500 / Shark 1200
Dysze: 2,7mm / 2,5mm
Pojemność: 2398 / 1596
Moc: 165 KM / 115 KM
Kod Silnika: AGA / ?
Rok Produkcji: 1998 / 2007
Chciałem zamontować w grodzi (jednak powiedzieli że wg. przepisów nie może tam być). Jutro może gdzieś podjadę i obgadam z innym gazownikiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO