Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: LS Next, Yeti Plus - Gaśnie przy cutoff
PostLink | Napisane: 2021-09-18, 16:51 

Dołączył(a): 2021-09-18, 16:12
Posty: 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru
Elektronika: LS.Next Pro
Wtryskiwacze: Yeti Plus
Reduktor: KME Gold GT
Pojemność: 2.0
Moc: 225
Kod Silnika: EJ205
Rok Produkcji: 205
Cześć,

Mam instalację LS.Next Pro, wtryski Yeti Plus, reduktor KME Gold GT, czujnik CCT6-D, silnik to 2.0 turbo (Subaru EJ205) i mam problem z gaśnięciem przy cutoff.

Wcześniej miałem wtryski Barracuda, ale były za mało wydajne, zapętlały się, ale tego efektu gaśnięcia przy cutoff nie miałem (miałem też wtedy minimalnie niższe doładowanie, ok. 0.9, teraz bardziej 1.0-1.1)

Przykładowy scenariusz kiedy problem występuje: Rozpędzam się na 2. lub 3. biegu do np. 5000-6000 obr/min (doładowanie ok 1 bar). i wrzucam na luz. Obroty albo spadną bardzo nisko i pobędą tak kilka sekund zanim wrócą do normy, albo samochód zgaśnie. Ciśnienie (Psys) skacze ponad 3 bar, czasem nawet do 3.8 bar W najcięższych przypadkach samochód nie będzie chciał się odpalić z włączonym gazem (od razu zgaśnie), wtedy trzeba podczas jazdy włączyć gaz i przez sekundę, dwie trzymać gaz do dechy zanim ciśnienie zejdzie do jakiejś normalniejszej wartości i samochód znowu będzie chciał jechać. Tak samo będzie jak z wysokich obrotów przez kilka sekund hamuje silnikiem, gaz w podłogę i najpierw nic, poszarpie i dopiero jedzie.

Próbowałem różnych rzeczy: Ustawiać upuszczanie ciśnienia na cutoff na różne sposoby, w tym na max (powyżej 2 bar, poniżej 3500 rpm (max ustawienie) i 10 ms (max ustawienie)). Ustawienie funkcji "długi cutoff" i różne czasy przełączania cylindrów pozwalają "regulować" co najwyżej po jakim czasie zgaśnie. Regulowanie minimalnego czasu wtrysku od "wyłączone" do 3.5 ms nic nie zmieniają.
Kończą mi się pomysły co można zrobić.

Macie jakiś pomysł co z tym zrobić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LS Next, Yeti Plus - Gaśnie przy cutoff
PostLink | Napisane: 2021-09-18, 16:56 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 38020
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3911 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
mibars napisał(a):
co można zrobić.


nagrać oscyloskop z gaśnięcia, wolnych obrotów i pełnego buta
na razie to chcesz by teoretyzować o tym co tam naustawiałeś
np. nie wiadomo na jakim nominalnym ciśnieniu to pracuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LS Next, Yeti Plus - Gaśnie przy cutoff
PostLink | Napisane: 2021-09-18, 17:00 

Dołączył(a): 2021-09-18, 16:12
Posty: 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru
Elektronika: LS.Next Pro
Wtryskiwacze: Yeti Plus
Reduktor: KME Gold GT
Pojemność: 2.0
Moc: 225
Kod Silnika: EJ205
Rok Produkcji: 205
Mam oscyloskop, tyle, że analogowego kloca. Akcja się dzieje podczas jazdy, więc kombinowanie zasilania, ustawienie nagrywania będzie ciekawe :) Co trzeba zmierzyć?

Ciśnienie ustawione to 1.3 bar.

EDIT: Program do LS Next ma wbudowany rejestrator, coś tam porejestrowałem już, czy na start nie wystarczy log z programu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LS Next, Yeti Plus - Gaśnie przy cutoff
PostLink | Napisane: 2021-09-18, 17:06 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 38020
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3911 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
mibars napisał(a):
czy na start nie wystarczy log z programu?

więcej niż wystarczy to podstawowe i bardzo pomocne narzędzie,
nie myślałem nawet o zewnętrznym "sprzęcie" tylko nazwałem jako osc ten rejestrator
na razie z tego co piszesz masz za duże przerosty ciśnienia na reduktorze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LS Next, Yeti Plus - Gaśnie przy cutoff
PostLink | Napisane: 2021-09-18, 17:28 

Dołączył(a): 2021-09-18, 16:12
Posty: 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru
Elektronika: LS.Next Pro
Wtryskiwacze: Yeti Plus
Reduktor: KME Gold GT
Pojemność: 2.0
Moc: 225
Kod Silnika: EJ205
Rok Produkcji: 205
W załączniku plik "rec", otwiera się jak CSV w Excelu/Calcu oraz kilka wycinków z wykresu.


Załączniki:
Postój gaz.png
Postój gaz.png [ 63.61 KiB | Przeglądane 2387 razy ]
rozpędzenie i gaśnie.png
rozpędzenie i gaśnie.png [ 44.93 KiB | Przeglądane 2387 razy ]
Sekwencja.png
Sekwencja.png [ 53.99 KiB | Przeglądane 2387 razy ]
Komentarz: Plik "rec"zapisany jako CSV
ostatni zapis.zip [424.75 KiB]
Pobrane 44 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LS Next, Yeti Plus - Gaśnie przy cutoff
PostLink | Napisane: 2021-09-18, 17:45 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 38020
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3911 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
doceniam ładnie przygotowaną prezentację :D
ale przeglądanie pliku csv to jak analiza bankowych wydruków z kont klienta
operujemy bezpośrednio plikiem *rec w programie KME
to daje pełne możliwości analizy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LS Next, Yeti Plus - Gaśnie przy cutoff
PostLink | Napisane: 2021-09-18, 18:02 

Dołączył(a): 2021-09-18, 16:12
Posty: 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru
Elektronika: LS.Next Pro
Wtryskiwacze: Yeti Plus
Reduktor: KME Gold GT
Pojemność: 2.0
Moc: 225
Kod Silnika: EJ205
Rok Produkcji: 205
To jest plik "rec" o zmienionym rozszerzeniu - Forum najpierw nie pozwoliło mi dodać "rec", a potem zaczęło krzyczeć na rozmiar pliku :)

W każdym razie wgrywam jeszcze raz, jako zip, w środku rec.


Załączniki:
ostatni zapis (2).zip [425.41 KiB]
Pobrane 42 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LS Next, Yeti Plus - Gaśnie przy cutoff
PostLink | Napisane: 2021-09-18, 18:15 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 26075
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1638 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Nordic XP
Dysze: 2.5
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: P2
Kod Silnika: B5204T5
Rok Produkcji: 2005
Mozliwe ze trzeba zmienic reduktor na inny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LS Next, Yeti Plus - Gaśnie przy cutoff
PostLink | Napisane: 2021-09-18, 18:41 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 38020
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3911 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
wg mnie nie ominie cię grzebanie w reduktorze
wyczyścić, wyszlifować głowicę
wymienić membrany/gumy jak stwardniały

przy okazji zmienić szpilki na osiem śrub M8, łatwo będzie czyścić go w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LS Next, Yeti Plus - Gaśnie przy cutoff
PostLink | Napisane: 2021-09-18, 18:57 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 26075
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1638 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Nordic XP
Dysze: 2.5
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: P2
Kod Silnika: B5204T5
Rok Produkcji: 2005
ja proponuję wstawić magic 3 lub ac czerwony


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LS Next, Yeti Plus - Gaśnie przy cutoff
PostLink | Napisane: 2021-09-18, 20:56 

Dołączył(a): 2021-09-18, 16:12
Posty: 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru
Elektronika: LS.Next Pro
Wtryskiwacze: Yeti Plus
Reduktor: KME Gold GT
Pojemność: 2.0
Moc: 225
Kod Silnika: EJ205
Rok Produkcji: 205
No nie, już zmieniałem reduktor :( Z jakiegoś Antarctic niby na 350 koni, ale nie ogarniał seryjnych 225 koni w turbo, właśnie na tego Golda GT, który przynajmniej trzyma ciśnienia pod obciążeniem.

Jak rozumiem to te wysokie ciśnienie po zdjęciu nogi z gazu bierze się stąd, że zmienia się ciśnienie w dolocie o jakieś 1.8 bar plus ogrzanie się gazu w długiej rurze z gazem. Zaczynam od 1.3, dodaje 1.8 i już jest 3.1. Wg wykresu momentami dobija aż do 3.8, ale te wtryskiwacze powinny pracować normalnie aż do 4.1 (wg datasheeta). Chyba, że datasheet sobie, a życie sobie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LS Next, Yeti Plus - Gaśnie przy cutoff
PostLink | Napisane: 2021-09-18, 21:02 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 38020
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3911 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
mibars napisał(a):
ale te wtryskiwacze powinny pracować normalnie aż do 4.1 (wg datasheeta).

owszem ale z czasami poniżej 2 ms i ciśnieniem 3,8 nie wyrabiają się
chociaż częstotliwość upuszczania ciśnienia zrób z większą wartością
ile nalatał ten GT u ciebie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LS Next, Yeti Plus - Gaśnie przy cutoff
PostLink | Napisane: 2021-09-19, 13:51 

Dołączył(a): 2021-09-18, 16:12
Posty: 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru
Elektronika: LS.Next Pro
Wtryskiwacze: Yeti Plus
Reduktor: KME Gold GT
Pojemność: 2.0
Moc: 225
Kod Silnika: EJ205
Rok Produkcji: 205
Jakoś nie za wiele, myślę, że między 10, a 20 tysięcy, reduktor chyba w 2018 zmieniłem, auto w czasie pandemii za dużo nie jeździ.

Nie wiem jak zwiększyć częstotliwość upuszczania, mogę ustawić ciśnienie upuszczania, wtrysk wzbogacania i poniżej jakich obrotów ma działać upuszczanie. Jakby można było upuścić ten nadmiar ciśnienia to by to rozwiązało mój problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LS Next, Yeti Plus - Gaśnie przy cutoff
PostLink | Napisane: 2021-09-21, 19:46 

Dołączył(a): 2014-05-03, 11:04
Posty: 343

Pomógł: 20 razy

Elektronika: KME Nevo
Wtryskiwacze: AC W03
Reduktor: Zavoli zeta N
Dysze: 2.5
Pojemność: 1840
Moc: 101
Kod Nadwozia: Premacy
Rok Produkcji: 1999
Skąd jesteś?
Mogę pomóc :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LS Next, Yeti Plus - Gaśnie przy cutoff
PostLink | Napisane: 2021-10-20, 11:12 

Dołączył(a): 2021-09-18, 16:12
Posty: 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru
Elektronika: LS.Next Pro
Wtryskiwacze: Yeti Plus
Reduktor: KME Gold GT
Pojemność: 2.0
Moc: 225
Kod Silnika: EJ205
Rok Produkcji: 205
Nadarzyn


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO