Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-02, 14:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-01-03, 15:17
Posty: 150
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 6 razy

Auto: Grande Pande
Elektronika: Qbox "B"
Wtryskiwacze: ACW01
Reduktor: ACR02
Dysze: 1.6
Pojemność: 1.4
Moc: 77
Kod Nadwozia: Evo
Kod Silnika: 350A1000
Rok Produkcji: 2009
Jeżeli jest tak w rzeczywistości, to wg. mojej wiedzy i obiektywnej opinii jest to śmiechu warte


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-02, 14:29 

Dołączył(a): 2010-06-15, 22:41
Posty: 2106
Lokalizacja: PL

Pomógł: 226 razy

Prins VSI 2.0DI ma to od zawsze,teraz landi renzo direct podchwyciło pomysł...testują

Pomijam ze tylko prins i kme obsługują cyfrowe czujniki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-02, 14:35 

Dołączył(a): 2011-11-25, 09:10
Posty: 2654
Lokalizacja: Warszawa klinikaLPG.pl

Pomógł: 141 razy

Auto: Lexus LS400/Toyota Previa
Elektronika: Optima Expert/LpgTech214
Wtryskiwacze: Barracuda/ Hana gre
Reduktor: Prins/Prins
Dysze: brak/brak
Pojemność: 4000/2400
Moc: 284/132
Kod Nadwozia: UCF20/TCR11
Kod Silnika: 1UZ-FE/2TZ-FE
Rok Produkcji: 1998/1997
gregor0819 napisał(a):
5~6 bar czyli takie jak daje pompa w zbiorniku

A jakie mamy ciśnienie sprężania ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-02, 15:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-09-20, 10:54
Posty: 4085
Lokalizacja: podkarpacie

Pomógł: 220 razy

Elektronika: stag 300 PLUS
SebastianS napisał(a):
oczywiście od siebie nic konkretnego nie napisałeś.

i mamy kwintesencje wypowiedzi jakich udzielasz. nikt na tym forum nie ma wątpliwości co do tego. twoje przerośnięte ego nie pozwala zobaczyć nic więcej niz koniec własnego nosa. czekamy na następną najlepszą elektronikę objawiona przez jaśnie pana a która to już będzie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-02, 16:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-01-03, 15:17
Posty: 150
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 6 razy

Auto: Grande Pande
Elektronika: Qbox "B"
Wtryskiwacze: ACW01
Reduktor: ACR02
Dysze: 1.6
Pojemność: 1.4
Moc: 77
Kod Nadwozia: Evo
Kod Silnika: 350A1000
Rok Produkcji: 2009
Mikaell napisał(a):
gregor0819 napisał(a):
5~6 bar czyli takie jak daje pompa w zbiorniku

A jakie mamy ciśnienie sprężania ?

Od 11 bar do 17,5 bar w OM278 z nieuszkodzoną powłoką NanoSlide, ale ten motor jest niegazowalny na obecną chwilę.
Są strategie wtrysku, gdzie przynajmniej częściowo podaje paliwo na cylinder już w suwie ssania, uprzedzając Twoje pytanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-03, 02:25 

Dołączył(a): 2008-04-19, 18:01
Posty: 6499
Lokalizacja: Zbrosławice, Dębica

Pomógł: 147 razy

Auto: Warszawa V8, audi 90Q
Elektronika: Stag 300, STAG Qbox
Wtryskiwacze: Hana/Magic FX
Reduktor: Magic III/Magic III BIG
Dysze: -
Pojemność: 4200/2200
Moc: 300 ; 136
Kod Nadwozia: 223, B2
Kod Silnika: ABZ; KV
Rok Produkcji: 66; 84
arek184 napisał(a):
Jeżeli jest tak w rzeczywistości, to wg. mojej wiedzy i obiektywnej opinii jest to śmiechu warte

Nie za bardzo łapię sens tej wypowiedzi. Jeśli JAK jest? I co jest śmiechu warte?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-03, 02:28 

Dołączył(a): 2008-04-19, 18:01
Posty: 6499
Lokalizacja: Zbrosławice, Dębica

Pomógł: 147 razy

Auto: Warszawa V8, audi 90Q
Elektronika: Stag 300, STAG Qbox
Wtryskiwacze: Hana/Magic FX
Reduktor: Magic III/Magic III BIG
Dysze: -
Pojemność: 4200/2200
Moc: 300 ; 136
Kod Nadwozia: 223, B2
Kod Silnika: ABZ; KV
Rok Produkcji: 66; 84
dariusz105 napisał(a):
SebastianS napisał(a):
oczywiście od siebie nic konkretnego nie napisałeś.

i mamy kwintesencje wypowiedzi jakich udzielasz. nikt na tym forum nie ma wątpliwości co do tego. twoje przerośnięte ego nie pozwala zobaczyć nic więcej niz koniec własnego nosa. czekamy na następną najlepszą elektronikę objawiona przez jaśnie pana a która to już będzie?

Jeśli kwestionuje Pan jakikolwiek fragment mojej wypowiedzi, to proszę wskazać konkretnie jaki i go merytorycznie obalić. Pyskówki proszę sobie urządzać w maglu.

EOT. Z Panem, rzecz jasna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-03, 02:47 

Dołączył(a): 2008-04-19, 18:01
Posty: 6499
Lokalizacja: Zbrosławice, Dębica

Pomógł: 147 razy

Auto: Warszawa V8, audi 90Q
Elektronika: Stag 300, STAG Qbox
Wtryskiwacze: Hana/Magic FX
Reduktor: Magic III/Magic III BIG
Dysze: -
Pojemność: 4200/2200
Moc: 300 ; 136
Kod Nadwozia: 223, B2
Kod Silnika: ABZ; KV
Rok Produkcji: 66; 84
arek184 napisał(a):
arek184 napisał(a):
Ok. Przy jakim ciśnieniu realizowane są dotryski benzyny w każdym cyklu pracy? Pompa bije ciśnienie do maxiumum, a EZP podstawia tablice, żeby ECU się nie puszył?
Pytanie drugie. Sterownik PB DI w zależności od obciążenia oblicza sobie mieszankę i ją zubaża lub wzbogaca. Co lub kto tego pilnuje przy strojeniu?
źle sformułowałem pytania
1. Czy dotryski na SKY, bez EZP realizowane są na ciśnieniach paliwa w funkcji obrotów i obciążenia silnika?
2. Przy EZP pompa bije ciśnienie do maximum, a EZP podstawia tablicę, żeby ECU się nie puszył?
3. Czy SKY na bierząco odczytuje zadaną lambde z ECU i leje tyle gazu, żeby AFR się zgadzał, czy robi się to z palca?


Ad1. Niekoniecznie. KME umożliwia kilka trybów zarządzania ciśnieniem paliwa - od pozostawienia go na takim fizycznym poziomie, jakiego żąda ECU (brak emulacji), poprzez wymuszenie na regulatorze pompy zmiany rzeczywistego ciśnienia w drodze jego zafałszowania w funkcji definiowanej 5-punktową "krzywą" obrazującą zależność pomiędzy napięciem wejściowym do sterownika LPG z czujnika ciśnienia, a zwracanym przezeń do ECU napięciem odniesienia, aż po EZP, czyli emulację napięcia obrazującego ciśnienie paliwa na podstawie (w funkcji) obserwowanego napięcia zwracanego przez moduł EZP, będącego analogową reprezentacją aktualnego wysterowania pompy HP przez ECU. Metody druga i trzecia pozwalają zaniżyć (trzecia - max radykalnie) ciśnienie rzeczywiste benzyny.
Osobiście nie jestem zwolennikiem takiego ograniczania dotrysku poprzez obniżenie ciśnienia i staram się takich metod raczej bezwzględnie unikać.

Ad2 Nie byłoby źle, gdyby Pan zapoznał się z opisem tego modułu, a także przemyślał swoje pytanie. Jaki sens miałoby podawanie do ECU jakkolwiek spreparowanego ciśnienia emulowanego, gdyby efektem tego było ciśnienie rzeczywiste przerośnięte? przecież to się kupy nie trzyma.
Oczywiście jest inaczej - EZP całkowicie wyłącza sterowanie pompą HP, powodując w realnym wymiarze obniżenie ciśnienia benzyny do poziomu wytwarzanego przez wstępną pompę w baku. To rzecz jasna nie koniec, bo jak napisałem wcześniej - ECU musi dostać sygnał ciśnienia możliwie bliski temu, czego w danych warunkach pracy oczekuje. No i - mniej więcej - dostaje. A do cylindrów trafia wacha pod ciśnieniem zaledwie kilku barów.

Ad3 KME na bieżąco odczytuje lambdę z ECU i pokazuje w aplikacji. Stroiciel może więc tak dostroić poszczególne składowe wielomianu, jakim jest funkcja przejścia pomiędzy wejściowymi dawkami benzyny a wyjściowymi dawkami zastępującego ją gazu, aby to zastępowanie utrzymywało zachowanie silnika i jego ECU w niezmienionym reżimie pracy. Korekty po OBD to pomysł już mocno stary - i kiepski z punktu widzenia teorii układów regulacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-03, 05:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-01-03, 15:17
Posty: 150
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 6 razy

Auto: Grande Pande
Elektronika: Qbox "B"
Wtryskiwacze: ACW01
Reduktor: ACR02
Dysze: 1.6
Pojemność: 1.4
Moc: 77
Kod Nadwozia: Evo
Kod Silnika: 350A1000
Rok Produkcji: 2009
SebastianS napisał(a):
arek184 napisał(a):
Jeżeli jest tak w rzeczywistości, to wg. mojej wiedzy i obiektywnej opinii jest to śmiechu warte

Nie za bardzo łapię sens tej wypowiedzi. Jeśli JAK jest? I co jest śmiechu warte?

Jeżeli co 10-12 wtrysk jest realizowany na ciśnieniu 5-6 bar w innych polskich sterownikach, poza SKY. To taki fakt jest śmiechu wart. Ile wytrzymają takie wtryskiwacze benzynowe? 7k km? 10k?
SebastianS napisał(a):
Ad2 Nie byłoby źle, gdyby Pan zapoznał się z opisem tego modułu, a także przemyślał swoje pytanie. Jaki sens miałoby podawanie do ECU jakkolwiek spreparowanego ciśnienia emulowanego, gdyby efektem tego było ciśnienie rzeczywiste przerośnięte? przecież to się kupy nie trzyma.
Pytanie było przemyślane. Czy ECU nie spuszy się gdy dostanie emulowane 200bar na jałowym biegu?
Z własnych obserwacji wiem, że ciśnienie rzadko przekracza 180 bar pod obciążeniem. Na jałowym jest około 40 bar.
MEDtronic w Mercedesie po 2014r zgłosi błąd w takiej sytuacji


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-03, 06:31 

Dołączył(a): 2011-11-25, 09:10
Posty: 2654
Lokalizacja: Warszawa klinikaLPG.pl

Pomógł: 141 razy

Auto: Lexus LS400/Toyota Previa
Elektronika: Optima Expert/LpgTech214
Wtryskiwacze: Barracuda/ Hana gre
Reduktor: Prins/Prins
Dysze: brak/brak
Pojemność: 4000/2400
Moc: 284/132
Kod Nadwozia: UCF20/TCR11
Kod Silnika: 1UZ-FE/2TZ-FE
Rok Produkcji: 1998/1997
arek184 napisał(a):
3. Czy SKY na bierząco odczytuje zadaną lambde z ECU

SebastianS napisał(a):
Ad3 KME na bieżąco odczytuje lambdę z ECU i pokazuje w aplikacji.

Sądzę, że mniemam, że arek184 pytał raczej o CER :)

arek184 napisał(a):
Jeżeli co 10-12 wtrysk jest realizowany na ciśnieniu 5-6 bar w innych polskich sterownikach, poza SKY. To taki fakt jest śmiechu wart.

W innym polskim sterowniku co 10-12 wtrysk jest realizowany na takim ciśnieniu jakie zadało ECU benzynowe.

arek184 napisał(a):
Pytanie było przemyślane. Czy ECU nie spuszy się gdy dostanie 200bar na jałowym biegu?

Chyba jednak nie :) Skąd pomysł że ECU ma dostać 200bar na jałowym ??????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-03, 09:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-01-03, 15:17
Posty: 150
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 6 razy

Auto: Grande Pande
Elektronika: Qbox "B"
Wtryskiwacze: ACW01
Reduktor: ACR02
Dysze: 1.6
Pojemność: 1.4
Moc: 77
Kod Nadwozia: Evo
Kod Silnika: 350A1000
Rok Produkcji: 2009
arek184 napisał(a):
SebastianS napisał(a):
Ad2 Nie byłoby źle, gdyby Pan zapoznał się z opisem tego modułu, a także przemyślał swoje pytanie. Jaki sens miałoby podawanie do ECU jakkolwiek spreparowanego ciśnienia emulowanego, gdyby efektem tego było ciśnienie rzeczywiste przerośnięte? przecież to się kupy nie trzyma.
arek184 napisał(a):
Pytanie było przemyślane. Czy ECU nie spuszy się gdy dostanie emulowane 200bar na jałowym biegu?
Z własnych obserwacji wiem, że ciśnienie rzadko przekracza 180 bar pod obciążeniem. Na jałowym jest około 40 bar.
MEDtronic w Mercedesie po 2014r zgłosi błąd w takiej sytuacji


Mikaell napisał(a):
Chyba jednak nie Skąd pomysł że ECU ma dostać 200bar na jałowym ??????

Rozumiem, o co Wam chodzi. Jeżeli tablica dla ECU będzie podstawiona z jego wartościami dla danych obciążeń i obrotów, to nie będzie zgłaszał sprzeciwu.

Mam do pytania do Mikaell:
Mikaell napisał(a):
arek184 napisał(a):
Jeżeli co 10-12 wtrysk jest realizowany na ciśnieniu 5-6 bar w innych polskich sterownikach, poza SKY. To taki fakt jest śmiechu wart.
Mikaell napisał(a):
W innym polskim sterowniku co 10-12 wtrysk jest realizowany na takim ciśnieniu jakie zadało ECU benzynowe.

1. Twierdzisz, że jak podasz benzynę co 10-12 wtrysk zachowasz trwałość wtryskiwaczy?
2. Skoro wtrysk jest realizowany na takim ciśnieniu jakie zadało ECU PB, to po co zakładasz emulator dla idei?
3. W jaki sposób schodzisz ze spalaniem do poziomu sterownika KME?
Ograniczasz ciśnienie i częstotliwość podawania benzyny?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-03, 14:02 

Dołączył(a): 2019-02-21, 10:12
Posty: 29

Pomógł: 1 razy

Auto: Endeavor
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: barracuda
Reduktor: GOLD
Dysze: brak
Pojemność: 3,8
Moc: 230
Rok Produkcji: 2008
arek184 napisał(a):
arek184 napisał(a):
SebastianS napisał(a):
Ad2 Nie byłoby źle, gdyby Pan zapoznał się z opisem tego modułu, a także przemyślał swoje pytanie. Jaki sens miałoby podawanie do ECU jakkolwiek spreparowanego ciśnienia emulowanego, gdyby efektem tego było ciśnienie rzeczywiste przerośnięte? przecież to się kupy nie trzyma.
arek184 napisał(a):
Pytanie było przemyślane. Czy ECU nie spuszy się gdy dostanie emulowane 200bar na jałowym biegu?
Z własnych obserwacji wiem, że ciśnienie rzadko przekracza 180 bar pod obciążeniem. Na jałowym jest około 40 bar.
MEDtronic w Mercedesie po 2014r zgłosi błąd w takiej sytuacji


Mikaell napisał(a):
Chyba jednak nie Skąd pomysł że ECU ma dostać 200bar na jałowym ??????

Rozumiem, o co Wam chodzi. Jeżeli tablica dla ECU będzie podstawiona z jego wartościami dla danych obciążeń i obrotów, to nie będzie zgłaszał sprzeciwu.

Mam do pytania do Mikaell:
Mikaell napisał(a):
arek184 napisał(a):
Jeżeli co 10-12 wtrysk jest realizowany na ciśnieniu 5-6 bar w innych polskich sterownikach, poza SKY. To taki fakt jest śmiechu wart.
Mikaell napisał(a):
W innym polskim sterowniku co 10-12 wtrysk jest realizowany na takim ciśnieniu jakie zadało ECU benzynowe.

1. Twierdzisz, że jak podasz benzynę co 10-12 wtrysk zachowasz trwałość wtryskiwaczy?
2. Skoro wtrysk jest realizowany na takim ciśnieniu jakie zadało ECU PB, to po co zakładasz emulator dla idei?
3. W jaki sposób schodzisz ze spalaniem do poziomu sterownika KME?
Ograniczasz ciśnienie i częstotliwość podawania benzyny?




Przepraszam ze wlacze do rozmowy
Ale kolega miesza chyba dwa rodzaje rozwiazania w DI
Sa sterowniki co jakis cykl uruchmiajace pelne podanie paliwa ,tutaj emulator HP obnizajacy cisnienie ,chyba raczej wiecej by komplikował niż pomagal
I są sterowniki wycianajce czas do powiedzmy 0,3ms z kazdego wtrysku .Jesli auto pracuje w trybie miejskim i jego pełne otwarcie na wolnych obrotach to powiedzmy 1,2 ms to "łatwo" policzyc że jesli bedzie chodzilo tylko na wolnych ,zuzyje nam 1/4 paliwa (to jest bardzo uproszczony wzór ) i tak w wiekszosci wyglada zuzycie w autach jezdzacych po miescie .Natomiast przy 3 tys obrotów przy czasach rzedu 4 ms ,mamy sredenią spalania paliwa w granicach 10 % ,bo wartość wyciecia jest na tym samym poziomie 0,3 ms(mniej sie nie da przynajmniej dla AEB,no 0,25 dla upartych ).I tutaj emulator HP robi robote za dwóch ....

moze czegos nie zrozumiałem ,wiec sorry za wcinke ,ale temat ciekawy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-03, 15:42 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3663
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 355 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
To i ja się włączę, bo w związku z tym
keicam1 napisał(a):
są sterowniki wycianajce czas do powiedzmy 0,3ms z kazdego wtrysku

miałbym pytanie. To że sterownik to potrafi, co do tego nie mam najmniejszej wątpliwości, ale miałbym pytanie - czy te 0.3 ms będzie w stanie fizycznie zrealizować wtryskiwacz benzynowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-03, 16:06 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 31082
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2991 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
gimak napisał(a):
czy te 0.3 ms będzie w stanie fizycznie zrealizować wtryskiwacz benzynowy.



ten z wtrysku bezpośredniego owszem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-03, 17:03 

Dołączył(a): 2019-02-21, 10:12
Posty: 29

Pomógł: 1 razy

Auto: Endeavor
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: barracuda
Reduktor: GOLD
Dysze: brak
Pojemność: 3,8
Moc: 230
Rok Produkcji: 2008
gimak napisał(a):
To i ja się włączę, bo w związku z tym
keicam1 napisał(a):
są sterowniki wycianajce czas do powiedzmy 0,3ms z kazdego wtrysku

miałbym pytanie. To że sterownik to potrafi, co do tego nie mam najmniejszej wątpliwości, ale miałbym pytanie - czy te 0.3 ms będzie w stanie fizycznie zrealizować wtryskiwacz benzynowy.



Zrealizuje to co jest niezbedne ,bo mówimy to o niepelnym otwarciu (albo inaczej nie pelnym impulsie jak co komu pasuje )
wiekszym wyzwaniem jest realizacja zamiany czasu wtrysku bezyny np 0,8 ms przy jezdzie na dluzszym odcinku przy obrotach rzedu 2000-3000 ,a sa auta gdzie takie wartosci sie pojawiaja jadac ze stala predkoscia i wtedy wtryskiwacz gazowy nie zawsze jest w stanie ogranac tak mała wartosc i tutaj tez rozne firmy stosuja rózne rozwiazania i nawet czasowo aplikuja sama bezyne w pewnych parametrach jazdy .Potem sie okazuje ze klient jechal delikatnie, a mimo to bezyny poszło w uj
Ale to juz nie na ten temat i nie przy tej mazdzie


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO