Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-03, 19:03 

Dołączył(a): 2010-09-12, 11:04
Posty: 1742
Lokalizacja: B-stokk

Pomógł: 107 razy

Auto: Mercedes s280/Volvo 940
Elektronika: Optima Pro-Tec/Nano
Wtryskiwacze: valtek/Barracuda
Reduktor: shark/shark 1500
Dysze: nie pamiętam:)
Pojemność: 2800/2.3
Moc: za mała:)/165KM
Rok Produkcji: 1998/1994
keicam1 napisał(a):
Zrealizuje to co jest niezbedne ,bo mówimy to o niepelnym otwarciu (albo inaczej nie pelnym impulsie jak co komu pasuje )
wiekszym wyzwaniem jest realizacja zamiany czasu wtrysku bezyny np 0,8 ms przy jezdzie na dluzszym odcinku przy obrotach rzedu 2000-3000 ,a sa auta gdzie takie wartosci sie pojawiaja jadac ze stala predkoscia i wtedy

Gwarantuje, że gazowe wtryski się otworzą jak jedziesz 2000-3000 obrotów . Zapominasz o ciśnieniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-03, 19:51 

Dołączył(a): 2010-06-15, 22:41
Posty: 2106
Lokalizacja: PL

Pomógł: 226 razy

gimak napisał(a):
To i ja się włączę, bo w związku z tym
keicam1 napisał(a):
są sterowniki wycianajce czas do powiedzmy 0,3ms z kazdego wtrysku

miałbym pytanie. To że sterownik to potrafi, co do tego nie mam najmniejszej wątpliwości, ale miałbym pytanie - czy te 0.3 ms będzie w stanie fizycznie zrealizować wtryskiwacz benzynowy.


Oczywiscie typowy ecoobost 240KM(np ford edge)/cgi potrafi miec np 3~4 dotryski na cykl i tu juz nie jest tak kolorowo bez EZP :> benzynka leciiii...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-03, 19:55 

Dołączył(a): 2010-06-15, 22:41
Posty: 2106
Lokalizacja: PL

Pomógł: 226 razy

Mikaell napisał(a):
Chyba jednak nie :) Skąd pomysł że ECU ma dostać 200bar na jałowym ??????


nic nowego,stary vag CJEB pracuje na wolnych od 120bar do ponad 200,inne vagi maja i po 180bar . nowy opel nawet na 300bar dziala


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-03, 20:32 

Dołączył(a): 2019-02-21, 10:12
Posty: 29

Pomógł: 1 razy

Auto: Endeavor
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: barracuda
Reduktor: GOLD
Dysze: brak
Pojemność: 3,8
Moc: 230
Rok Produkcji: 2008
fisto napisał(a):
keicam1 napisał(a):
Zrealizuje to co jest niezbedne ,bo mówimy to o niepelnym otwarciu (albo inaczej nie pelnym impulsie jak co komu pasuje )
wiekszym wyzwaniem jest realizacja zamiany czasu wtrysku bezyny np 0,8 ms przy jezdzie na dluzszym odcinku przy obrotach rzedu 2000-3000 ,a sa auta gdzie takie wartosci sie pojawiaja jadac ze stala predkoscia i wtedy

Gwarantuje, że gazowe wtryski się otworzą jak jedziesz 2000-3000 obrotów . Zapominasz o ciśnieniu.


pamietam o cisnieniu ,oczywiscie, ze wtryski sie otworzą
postaram sie kiedys zebrac materiał w tej materii ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-04, 00:41 

Dołączył(a): 2008-04-19, 18:01
Posty: 6499
Lokalizacja: Zbrosławice, Dębica

Pomógł: 147 razy

Auto: Warszawa V8, audi 90Q
Elektronika: Stag 300, STAG Qbox
Wtryskiwacze: Hana/Magic FX
Reduktor: Magic III/Magic III BIG
Dysze: -
Pojemność: 4200/2200
Moc: 300 ; 136
Kod Nadwozia: 223, B2
Kod Silnika: ABZ; KV
Rok Produkcji: 66; 84
keicam1 napisał(a):
arek184 napisał(a):
arek184 napisał(a):
SebastianS napisał(a):
Ad2 Nie byłoby źle, gdyby Pan zapoznał się z opisem tego modułu, a także przemyślał swoje pytanie. Jaki sens miałoby podawanie do ECU jakkolwiek spreparowanego ciśnienia emulowanego, gdyby efektem tego było ciśnienie rzeczywiste przerośnięte? przecież to się kupy nie trzyma.
arek184 napisał(a):
Pytanie było przemyślane. Czy ECU nie spuszy się gdy dostanie emulowane 200bar na jałowym biegu?
Z własnych obserwacji wiem, że ciśnienie rzadko przekracza 180 bar pod obciążeniem. Na jałowym jest około 40 bar.
MEDtronic w Mercedesie po 2014r zgłosi błąd w takiej sytuacji


Mikaell napisał(a):
Chyba jednak nie Skąd pomysł że ECU ma dostać 200bar na jałowym ??????

Rozumiem, o co Wam chodzi. Jeżeli tablica dla ECU będzie podstawiona z jego wartościami dla danych obciążeń i obrotów, to nie będzie zgłaszał sprzeciwu.

Mam do pytania do Mikaell:
Mikaell napisał(a):
arek184 napisał(a):
Jeżeli co 10-12 wtrysk jest realizowany na ciśnieniu 5-6 bar w innych polskich sterownikach, poza SKY. To taki fakt jest śmiechu wart.
Mikaell napisał(a):
W innym polskim sterowniku co 10-12 wtrysk jest realizowany na takim ciśnieniu jakie zadało ECU benzynowe.

1. Twierdzisz, że jak podasz benzynę co 10-12 wtrysk zachowasz trwałość wtryskiwaczy?
2. Skoro wtrysk jest realizowany na takim ciśnieniu jakie zadało ECU PB, to po co zakładasz emulator dla idei?
3. W jaki sposób schodzisz ze spalaniem do poziomu sterownika KME?
Ograniczasz ciśnienie i częstotliwość podawania benzyny?




Przepraszam ze wlacze do rozmowy
Ale kolega miesza chyba dwa rodzaje rozwiazania w DI
Sa sterowniki co jakis cykl uruchmiajace pelne podanie paliwa ,tutaj emulator HP obnizajacy cisnienie ,chyba raczej wiecej by komplikował niż pomagal

Hm. Proponuję rozgraniczyć pojęcie zadanego w ECU ciśnienia, oraz ciśnienia rzeczywistego, nie zawsze dającego się utrzymać w ryzach, gdy radykalnie ograniczymy sumaryczny odbiór benzyny. Emulacja w celu obniżenia ciśnienia rzeczywistego do poziomu radykalnie zaniżonego względem nominalnego w mojej opinii jest złym pomysłem, niezależnie od metody "chłodzenia" wtryskiwaczy Pb. Efekt ich samooczyszczania przepływającą strugą benzyny jest przy niskim ciśnieniu ewidentnie ograniczony. Zawsze daję przykład - co lepiej usuwa brud? litr wody z Karchera, czy 15l. chluśnięte z wiadra?

Funkcja emulatora może być bardzo różna. Emulator może obniżać rzeczywiste ciśnienie w drodze zawyżania jego odczytu dla ECU, może też generować ciśnienia nominalne dla ECU, żeby ten myślał, że wszystko jest cacy. W tym drugim przypadku pamiętać należy, że ECU cały czas steruje regulatorem HP, którego poziom wysterowania jest zmienny w zależności od tego, jak odczytywane ciśnienie ma się do zadanego. Podanie ECU ciśnień zbliżonych do zadanych to najprostsza sprawa, ale jeśli nie ma odbioru benzyny - jej realne ciśnienie bardzo silnie rośnie, wobec nominalnych poziomów wysterowania regulatora HP. Więc to nie jest easy shit, jak się wielu wydaje. Zarządzanie ciśnieniem, o którym tak lekceważąco wymądrzał się tu dwa ekrany wcześniej jeden z kolegów, jest jednym z trudniejszych elementów strojenia instalacji LPG w DI, a poziom tej trudności rośnie brutalnie wraz z próbą (obojętnie jaką drogą czynioną) zmniejszania udziału benzyny w ogólnym spalaniu.

I są sterowniki wycianajce czas do powiedzmy 0,3ms z kazdego wtrysku .Jesli auto pracuje w trybie miejskim i jego pełne otwarcie na wolnych obrotach to powiedzmy 1,2 ms to "łatwo" policzyc że jesli bedzie chodzilo tylko na wolnych ,zuzyje nam 1/4 paliwa (to jest bardzo uproszczony wzór ) i tak w wiekszosci wyglada zuzycie w autach jezdzacych po miescie .Natomiast przy 3 tys obrotów przy czasach rzedu 4 ms ,mamy sredenią spalania paliwa w granicach 10 % ,bo wartość wyciecia jest na tym samym poziomie 0,3 ms(mniej sie nie da przynajmniej dla AEB,no 0,25 dla upartych ).I tutaj emulator HP robi robote za dwóch ....[/quote]
Tutaj również emulator poprzez zaniżenie ciśnienia, ogranicza efekt płukania wtryskiwaczy. Jasne, zużycie benzyny maleje, ale znowu - skuteczność czyszczenia/chłodzenia wtryskiwaczy w znacznej mierze zależy od energii strumienia cieczy. A ta - wprost od ciśnienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-04, 08:30 

Dołączył(a): 2019-02-21, 10:12
Posty: 29

Pomógł: 1 razy

Auto: Endeavor
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: barracuda
Reduktor: GOLD
Dysze: brak
Pojemność: 3,8
Moc: 230
Rok Produkcji: 2008
Jesli rozpatrujemy wątek w kierunku uzycia zewnetrznego emulatora HP
to ja patrze na niego przez pryzmat dodatkowego narzedzia do obnizenia cisnienia tylko i wyłacznie
Za utrzymanie odpowiedniej wartosci cisnienia po odcieciu powinien odpowiadac sterownik LPG(wiadomo ze jego uniwersalnosc gdzies ma swoje granice ) np AEB "udostępnia"naprawde sporo wewnetrzych zakladek ,zeby ten stan utrzymac w ryzach
Zmywanie filmu olejowego przy cisnieniu rzedu 6-10 barów praktycznie nie istnieje ,natomiast Włosi z AEB twierdza ze jest to wartosc wystarczajaca do przeplukiwania koncówki ,bo system robi to non stop .Inzynierem nie jestem polegam ,na tym co mówia tęzejsze glowy od mojej
I stad moje stwierdzenie ,ze taki emulator robi robote za dwóch .
Z ta temperatura i chlodzeniem paliwem ....no cóz koledzy zajmuja sie wyciaganiem mocy z silnikow ,które powinny kosiarki obsługiwac ,a nie samochody ważące tone ,wiec pewnie cos w tym jest
Do czasu ,az zauwaze ze faktycznie wiecej z nimi problemu niz korzysci ,bede uzywał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-05, 20:32 

Dołączył(a): 2011-06-11, 12:30
Posty: 114
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 0 razy

Auto: Mazda 6 2.0 disi
Pojemność: 2.0
Moc: 155
Rok Produkcji: 2012
dobra, Panowie, filozofujecie tu profesjonalnie, to napiszcie, ile ten stag 400dpi będzie mi palił pb i lpg w konfiguracji: 1 - miasto, 2 - trasa spokojna, 3-autostrada szadkowanie ;)
dzięki,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-05, 20:54 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-12-20, 20:58
Posty: 6828
Lokalizacja: Kalisz / Kuczewola

Pomógł: 315 razy

Auto: Aódi a4b6
Elektronika: Q-Box Basic
Wtryskiwacze: AC-W03 BFC
Reduktor: Kanapka Gold GT
Dysze: brak
Pojemność: 1781
Moc: 320KM\420Nm
Kod Nadwozia: 8E2
Kod Silnika: AVJ
Rok Produkcji: 2001
Tego nikt Ci nie powie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-05, 21:48 

Dołączył(a): 2011-06-11, 12:30
Posty: 114
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 0 razy

Auto: Mazda 6 2.0 disi
Pojemność: 2.0
Moc: 155
Rok Produkcji: 2012
dlaczego? skoro każdych z tu piszących założył po "100/200/300" instalacji, tak wnioskuję, to powinien plus minus określić i doradzić... eh :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-06, 18:12 

Dołączył(a): 2010-09-12, 11:04
Posty: 1742
Lokalizacja: B-stokk

Pomógł: 107 razy

Auto: Mercedes s280/Volvo 940
Elektronika: Optima Pro-Tec/Nano
Wtryskiwacze: valtek/Barracuda
Reduktor: shark/shark 1500
Dysze: nie pamiętam:)
Pojemność: 2800/2.3
Moc: za mała:)/165KM
Rok Produkcji: 1998/1994
Zamontuj Alex Idea będzie max. 1.5L. Mazda 5 2.0 DISI lada chwila od nas wyjedzie, więc relacja dokładna za 1000km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-06, 23:59 

Dołączył(a): 2008-04-19, 18:01
Posty: 6499
Lokalizacja: Zbrosławice, Dębica

Pomógł: 147 razy

Auto: Warszawa V8, audi 90Q
Elektronika: Stag 300, STAG Qbox
Wtryskiwacze: Hana/Magic FX
Reduktor: Magic III/Magic III BIG
Dysze: -
Pojemność: 4200/2200
Moc: 300 ; 136
Kod Nadwozia: 223, B2
Kod Silnika: ABZ; KV
Rok Produkcji: 66; 84
No i można pisać... Po to, żeby na końcu zaczęła się taka sama gadka, jak przed pisaniną...
Jeszcze raz: Mamy w DISI ŚREDNIO 0,8l. benzyny na 100 km i GWARANTUJEMY objęcie wtrysków benzyny odpowiedzialnością za ich prawidłową pracę. A to dlatego, że stosujemy przepłukiwanie wtryskiwaczy w każdym cyklu pracy silnika, przy nominalnym ciśnieniu.
I teraz proszę o kontrpropozycję :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-09, 20:44 

Dołączył(a): 2011-06-11, 12:30
Posty: 114
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 0 razy

Auto: Mazda 6 2.0 disi
Pojemność: 2.0
Moc: 155
Rok Produkcji: 2012
fisto napisał(a):
Zamontuj Alex Idea będzie max. 1.5L. Mazda 5 2.0 DISI lada chwila od nas wyjedzie, więc relacja dokładna za 1000km.



a możesz mi podać link do sterownika alex idea do mojej mazdy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-10, 20:39 

Dołączył(a): 2010-09-12, 11:04
Posty: 1742
Lokalizacja: B-stokk

Pomógł: 107 razy

Auto: Mercedes s280/Volvo 940
Elektronika: Optima Pro-Tec/Nano
Wtryskiwacze: valtek/Barracuda
Reduktor: shark/shark 1500
Dysze: nie pamiętam:)
Pojemność: 2800/2.3
Moc: za mała:)/165KM
Rok Produkcji: 1998/1994
Strona www.autogas-alex.com najlepiej zadzwoń dostaniesz najwięcej info z pierwszej ręki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-10, 21:47 

Dołączył(a): 2011-06-11, 12:30
Posty: 114
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 0 razy

Auto: Mazda 6 2.0 disi
Pojemność: 2.0
Moc: 155
Rok Produkcji: 2012
dzwoniłem - powiedzieli, żeby maila wysłać. wysłałem - cisza :)
btw - chyba na forum ktoś jest z tej firmy ;) - jeśłi tak, proszę o namiar na sterownik, w papierowym katalogu go nie ma


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 2.0 155KM DISI
PostLink | Napisane: 2019-06-11, 07:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-11-29, 09:53
Posty: 816
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 33 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Napoleon
Reduktor: Turbot
Pojemność: 2000
Moc: 235
Rok Produkcji: 1999
Witam
Tutaj informacje co do Instalacji IDEA.

https://autogas-alex.com/products/sterownik-idea/

https://gazeo.pl/informacje/samochody/t ... 10327.html

https://gazeo.pl/informacje/warsztaty/I ... 10256.html

ŁÓDŹ
kom. +48 570 575 059
lodz@optimagas.com

Doradca Techniczny z Pana regionu

Adrian Mielczarek
email: adrian.mielczarek@optimagas.com
tel. +48 578-200-516

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO