Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Meganka, problem po wymianie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2014-02-08, 18:35 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 7678
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 344 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
gimak, silniczek powinien mieć dokładnie taki sam grzybek. Jeśli nie miał, to był po prostu zły kupiony. Wiem że pewnie gdzieś w sklepie taki dobrali, ale takie błedy są na porządku dziennym.
Co do wymiany, to nic nie trzeba wyciągać, ustawiać czy jeszcze coś tam. Przy wyłączaniu silnika, trzpień idzie sam na dół na maksa. Jak zapalisz i obroty są wysokie, trzeba zgasić - wtedy silniczek się zamyka i po ponownym odpaleniu powinien już normalnie chodzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Meganka, problem po wymianie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2014-02-08, 22:04 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4335
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 430 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
mcjezioro napisał(a):
gimak, silniczek powinien mieć dokładnie taki sam grzybek. Jeśli nie miał, to był po prostu zły kupiony. Wiem że pewnie gdzieś w sklepie taki dobrali,

Kupiony w Iner Cars. Na nalepce pisze "Silniczek krokowy Renault Megane 1.6, Nr orygin. 77 01 042 784, Symb. dostawcy LCC 2120". Albo jakaś pomyłka, albo jest różnica między 1.4 i 1.6.
Myślałem, że mam to już za sobą, ale był ciąg dalszy. Ponieważ meganką jeździ córka w Jastrzębiu i jutro miała wracać, więc żeby być całkowicie pewnym, że nie będzie niespodzianek, ponownie wymieniłem silniczek stary na nowy (zamiennik) i dobrze, że na tym nowym trochę pojeździłem. Z początku było idealnie, ale po jakichś 5 km jak się silnik dobrze rozgrzał, na gazie na wolnych obrotach przestał pracować, a na benzynie obroty spadały poniżej 500, silnik pracował równo, ale miał jakiś głupi odgłos. Po przyjechaniu do domu wyciągnąłem silniczek krokowy bez zaworka, sprężyny i tulejki, bo zaworek się wykręcił i został w środku.
Tu masz rację, inny kształt grzybka powoduje jego głębsze wpadanie, ale nie przypuszczałe że aż takie głębokie i to było powodem, że się wykręcił całkowicie.
mcjezioro napisał(a):
Co do wymiany, to nic nie trzeba wyciągać, ustawiać czy jeszcze coś tam. Przy wyłączaniu silnika, trzpień idzie sam na dół na maksa.

Też tak początkowo myślałem, że po założeniu (zamiennika) włączeniu zapłonu i jego wyłączeniu ustawi się (po 10 sek) we właściwej pozycji, ale nic z tego po uruchomieniu wyskakiwał na 5000 i tak stał, jak tylko dotknąłem gazu obroty zaczynały latać miedzy 4000 a 5000 i nie miały zamiaru spadać. Kilkukrotne wyłączanie silnika i odczekiwanie nawet 20 sek do ponownego uruchomienia nic nie dawało. Dopiero wyciągnięcie zaworka o jakieś 5 mm spowodowało, że silnik zaczął normalnie się zachowywać, ale bez prób na drodze. Stąd taki mój wniosek, że przed montażem trzeba go jednak wstępnie ustawić.
Jedna rzecz mnie zastanawia - to że ten zamiennik wyjąłem w dwóch częściach, bo zaworek po wyjściu z prowadzenia jest jeszcze ok. 10 mm wkręcony i minimum tyle musi się wysunąć (wykręcić) aby był osobno - gdzie on się tam zmieścił i to jak po wyjściu z prowadzenia doszło do jego całkowitego wykręcenia.
Wróciłem więc do przechodzonego oryginału i jutro się przejadę sprawdzić czy nie będzie jakiejś niespodzianki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Meganka, problem po wymianie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2014-02-08, 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-05-27, 21:01
Posty: 1838
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 129 razy

Auto: Fiat Albea
Elektronika: STAG 200
Wtryskiwacze: Magic Jet
Reduktor: Niko
Pojemność: 1200
Moc: 80
Kod Silnika: 188A5000
Rok Produkcji: 2002
gimak napisał(a):
Nr orygin. 77 01 042 784, Symb. dostawcy LCC 2120". Albo jakaś pomyłka, albo jest różnica między 1.4 i 1.6.


Marny sprzedawca - nawet do zdjęcia chyba nie zajrzał - jeśli LCC to LCC 2138 - ten który wziąłeś ma inne zakończenie grzybka. Najlepiej taką część mieć ze sobą i porównać ze zdjęciem - na przyszłość. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Meganka, problem po wymianie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2014-02-09, 11:07 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 7678
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 344 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
gimak napisał(a):
Też tak początkowo myślałem, że po założeniu (zamiennika) włączeniu zapłonu i jego wyłączeniu ustawi się (po 10 sek) we właściwej pozycji, ale nic z tego po uruchomieniu wyskakiwał na 5000 i tak stał, jak tylko dotknąłem gazu obroty zaczynały latać miedzy 4000 a 5000 i nie miały zamiaru spadać. Kilkukrotne wyłączanie silnika i odczekiwanie nawet 20 sek do ponownego uruchomienia nic nie dawało.

Skoro był niewłaściwy, to ciężko przewidzieć jak się to będzie zachowywało. Ale jak wszystko sprawne, to powinno dzialać tak jak pisałem i to nie tylko w Megance, ale w każdym aucie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO