Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: "Naprawa" instalacji.
PostLink | Napisane: 2018-08-27, 11:10 

Dołączył(a): 2018-08-11, 14:37
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW E36
Elektronika: ESGI 2
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: AC R01 250KM
Dysze: 2.0
Pojemność: 1900
Moc: 140
Kod Nadwozia: Coupe
Kod Silnika: M44B19
Rok Produkcji: 1997
Witam,
jakiś czas temu kupiłem auto BMW E36 z silnikiem 1.9 (140KM). Znajduje się w nim instalacja, która (wedle schematu elektrycznego) jest podłączona źle. Był tam reduktor Skorpion Mini, który puszczał gaz podciśnieniem, które nie było podłączone (jak później się okazało auto długo kręciło rozrusznikiem zanim odpaliło) oraz miało czujnik temperatury gazu i reduktora wkręcone w reduktor. Postanowiłem kupić reduktor STAG AC R01 (ten do 250KM), zakupiłem również interfejs, wymieniłem reduktor (ciekawostka, że w schemacie instalacji czujnik z żółtym i czarnym przewodem to czujnik temperatury redaktora, a ten z pomarańczową to czujnik temperatury gazu, a na obrazku widać, że ten z pomarańczową jest podłączony w reduktor). W interfejsie było ustawione temperatura "gazu" na 65 stopni (co w sumie tłumaczy czemu czasem auto przełączało na gaz zaraz po uruchomieniu samochodu i się dusiło). Po podłączeniu reduktora w interfejsie pokazuje mi ciśnienie gazu około 0.6 bar, które wzrasta do 0.7 jak wdepnę gaz. Auto przełącza się niemal natychmiast na benzynę i wyrzuca błąd zbyt niskiego ciśnienia. Proszę o pomoc. Czy mam przeprowadzić adaptację czy najpierw trzeba jakoś ustawić to ciśnienie robocze? Wtryski to valteki czerwone. Reduktor razem z elektrozaworem jest nowy, filtry również. Na poprzednim reduktorze dało się jechać na LPG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Naprawa" instalacji.
PostLink | Napisane: 2018-09-02, 21:32 

Dołączył(a): 2018-08-11, 14:37
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW E36
Elektronika: ESGI 2
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: AC R01 250KM
Dysze: 2.0
Pojemność: 1900
Moc: 140
Kod Nadwozia: Coupe
Kod Silnika: M44B19
Rok Produkcji: 1997
Udało mi się podłączyć reduktor, ale interfejs pokazuje ciśnienie gazu na 1.8 bar. Adaptacja robi korektę na 1.24. Muszę zejść z ciśnieniem niżej no i wymienić listwę. Myślałem o magic jet FX lub któryś z AC STAG w02 lub w03. Może ktoś podpowiedzieć co wybrać? Przy adaptacji przez pierwszą chwilę auto chodzi równo na gazie, ale jak następny raz przerzuca na LPG to trzęsie budą. Nie ma możliwości jechania na LPG po adaptacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Naprawa" instalacji.
PostLink | Napisane: 2018-09-13, 18:03 

Dołączył(a): 2018-08-11, 14:37
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW E36
Elektronika: ESGI 2
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: AC R01 250KM
Dysze: 2.0
Pojemność: 1900
Moc: 140
Kod Nadwozia: Coupe
Kod Silnika: M44B19
Rok Produkcji: 1997
Witam,
dziękuję za zainteresowanie tematem.

Kupiłem listwę AC W02, rozwierciłem dysze na 2mm i mam problem taki, że przy ciśnieniu 1.2 bar korektę ustawia mi na 1.57, ale za nic nie można przełączyć na gaz, bo od razu silnik pada (wtryskiwacze benzynowe lecą w górę i silnik gaśnie). Dopiero ustawienie korekty na samą górę (2.5) i ciśnienia na 1 bar daje to, że bez obciążenia wtryskiwacze benzynowe na lpg są takie same jak benzynowe na benzynie (3.6ms). Nie wiem już co robić, miałem wcześniej dysze 2.5 i wydawało mi się, że sytuacja była taka sama tylko, że mnożnik był niżej. Mogę prosić o pomoc ? Tyle ludzi tu zagląda, a znikąd pomocy...

https://www100.zippyshare.com/v/fC82UPkM/file.html
https://www100.zippyshare.com/v/qfkx9u02/file.html
https://www100.zippyshare.com/v/LKd04JYJ/file.html
https://www100.zippyshare.com/v/m2i1Ubmi/file.html

Czujniki temperatury gazu i reduktora nie działają tak jak powinny na żadnym ustawieniu, a tutaj te wartości wyglądają najlepiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Naprawa" instalacji.
PostLink | Napisane: 2018-09-13, 21:08 

Dołączył(a): 2018-08-11, 14:37
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW E36
Elektronika: ESGI 2
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: AC R01 250KM
Dysze: 2.0
Pojemność: 1900
Moc: 140
Kod Nadwozia: Coupe
Kod Silnika: M44B19
Rok Produkcji: 1997
Drogą dedukcji zmieniłem dysze na te 2.5mm i faktycznie mnożnik był niżej, więc przy ciśnieniu 1 bar czasy wtrysków PB nie zmieniały się przy mnożniku ~1.8, więc rozwierciłem ten drugi komplet dysz na 2.8 i aktualnie jest ciśnienie 1.1 bar, i mnożnik w okolicach 1.4. Czasy wtrysku benzyny na 3.6ms, a czas wtrysku LPG w okolicach 3.8-4.0, więc wydaje mi się, że to dobry wynik. Jutro będę jechał do Bydgoszczy (~40km w jedną), więc będę obserwował co się dzieje z wtryskami przy obciążeniu, bo nie miałem tego jak sprawdzić. Nie czuję aktualnie różnicy między pracą na PB a LPG, więc mogę stwierdzić, że jest dobrze (chociaż nie jest, bo mnożnik powinien być pewnie niżej...). Ciekawe, że przy adaptacji korekty wychodzą w okolicach 0.7, ale ledwo przerzuci się na gaz to zaczyna telepać budą i silnik gaśnie. Niemniej dzięki za rady, w sumie bez czytania forum "bym sobie nie poradził".

Pozdrawiam,
temat do zamknięcia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Naprawa" instalacji.
PostLink | Napisane: 2018-09-24, 14:20 

Dołączył(a): 2018-08-11, 14:37
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW E36
Elektronika: ESGI 2
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: AC R01 250KM
Dysze: 2.0
Pojemność: 1900
Moc: 140
Kod Nadwozia: Coupe
Kod Silnika: M44B19
Rok Produkcji: 1997
No i dalej problem - na wysokim obciążeniu czasy wtryskiwaczy LPG są nawet 3ms krótsze od benzynowych. Czasy benzyny na benzynie i na LPG są takie same. Nie wiem już co robić. Proszę o pomoc. Dysze 2.8mm, ciśnienie 1.1 bar. Czy to możliwe, że reduktor jest zbyt dobry? Mam też problem z czujnikiem temperatury gazu i reduktora. Wydaje mi się, że czujnik temperatury gazu w ogóle nie działa (a jest kupiony nowy), a czujnik temp reduktora podaje zbyt małe wartości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Naprawa" instalacji.
PostLink | Napisane: 2018-09-24, 14:25 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35460
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3565 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
sprawdź parowanie wtryskiwaczy
wpięcie kabli w Pb i odpowiadające im wtryski LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Naprawa" instalacji.
PostLink | Napisane: 2018-09-24, 14:53 

Dołączył(a): 2018-08-11, 14:37
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW E36
Elektronika: ESGI 2
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: AC R01 250KM
Dysze: 2.0
Pojemność: 1900
Moc: 140
Kod Nadwozia: Coupe
Kod Silnika: M44B19
Rok Produkcji: 1997
W sensie, że przewody mogą być pomylone ? np. 3 wtryskiwacz LPG - 4 cylinder ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Naprawa" instalacji.
PostLink | Napisane: 2018-09-24, 14:57 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35460
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3565 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
problem zaczyna się wtedy jak rozcięcie wtrysku "x" benzyny nie odpowiada zastąpieniu go sparowanym wtryskiem LPG
obejrzyj schemat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Naprawa" instalacji.
PostLink | Napisane: 2018-09-24, 15:23 

Dołączył(a): 2018-08-11, 14:37
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW E36
Elektronika: ESGI 2
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: AC R01 250KM
Dysze: 2.0
Pojemność: 1900
Moc: 140
Kod Nadwozia: Coupe
Kod Silnika: M44B19
Rok Produkcji: 1997
https://drive.google.com/file/d/1C5bc6U ... sp=sharing

Mam schemat na dysku, sprawdzę kolory przewodów.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO