Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: nie chodzi na wszystkie cylindry na LPG
PostLink | Napisane: 2018-12-21, 11:26 

Dołączył(a): 2018-12-20, 21:50
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: opel omega 2,0 16v
Elektronika: esgi2
Wtryskiwacze: valtek
Reduktor: zavoli
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: x20xev
Rok Produkcji: 1996
plecho1, sprawdzałem
okk Panowie.... jakiś sukces się pojawił
doszedłem dla czego przy adaptacji gasł (ciul mechanik zamontował mi odcinkę pompy przy przełączaniu na gaz..brało mi kiedyś PB przy jeździe na gazie... nie potrafił rozwiązać problemu i tak sobie poradził, zaczęło palić PB i LPG po wcześniejszej wizycie u innych mechaników... tak popsuli, żę od tamtego momentu wszystko robię sam)
dysze rozwiercone do 2,5mm....
bawiłem się ciśnieniem reduktora... finalnie najlepszy rezultat otrzymałem skręcając na max i utrzymując cisnienie 1,45~1,5bar (tylko czy valteki to wytrzymają??.... i jak takie ciśnienie wpływa na sam reduktor?)
MAP ~27
przy adaptacji mnożnik wyszedł 1,34 czyli mega fajnie
wydłużyłem na wszelki wypadek czasy wtrysków ręcznie... ale naprawdę delikatnie
pozostaje jeszcze regeneracja i regulacja listwy (przy szukaniu przyczyny bawiłem się skokiem tłoczków na oko i wszystko jest strasznie rozregulowane)... mam nadzieję, że po regulacjach nie będzie nawet kichnięcia przy dodawaniu gazu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nie chodzi na wszystkie cylindry na LPG
PostLink | Napisane: 2018-12-23, 18:46 

Dołączył(a): 2018-12-20, 21:50
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: opel omega 2,0 16v
Elektronika: esgi2
Wtryskiwacze: valtek
Reduktor: zavoli
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: x20xev
Rok Produkcji: 1996
wszystko wyregulowane i ustawione
jednak jest problem po dobrym rozgrzaniu silnika i mocniejszym depnięciu... auto od około 4.tysięcy obrotów nie jedzie
to samo jak deptam go na luzie... kręci np. tylko do 5,5k obrotów
zaznaczam, że zanim jednak silnik osiągnie max. temperaturę wszystko jest w miarę ok
myślałem że zapętlają się wtryski, ale obstawiam, że chyba coś nie teges z reduktorem...
reduktor to zavoli zeta, jego przebieg to około 80k. km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nie chodzi na wszystkie cylindry na LPG
PostLink | Napisane: 2018-12-23, 18:48 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35460
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3565 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
motom napisał(a):
chyba coś nie teges z reduktorem...

ale tego się nie zgaduje, tylko obserwuje w programie jego zachowanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nie chodzi na wszystkie cylindry na LPG
PostLink | Napisane: 2018-12-23, 19:04 

Dołączył(a): 2018-12-20, 21:50
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: opel omega 2,0 16v
Elektronika: esgi2
Wtryskiwacze: valtek
Reduktor: zavoli
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: x20xev
Rok Produkcji: 1996
tak tak...nie zgaduję
wiadomo przy przegazówce jest spadek tylko jaki jest max. wartość spadku ciśnienia?
podczas pracy na jałowym utrzymuje 1,43-1,46bar
na pracy na benzynie potrafi podskoczyć do ~1,7-2bar
valteki zalecana wartość skoku tłoczka niby 0,4...ale gdzieś tam zalecają ustawić 0,5
i faktycznie przy delikatnie większym skoku silnik lepiej pracuje...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nie chodzi na wszystkie cylindry na LPG
PostLink | Napisane: 2018-12-23, 19:08 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35460
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3565 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
motom napisał(a):
i faktycznie przy delikatnie większym skoku silnik lepiej pracuje...


ciekawe złudzenie :lol:
motom napisał(a):
tylko jaki jest max. wartość spadku ciśnienia?

na postoju nie powinno być żadnego ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nie chodzi na wszystkie cylindry na LPG
PostLink | Napisane: 2018-12-23, 19:14 

Dołączył(a): 2018-12-20, 21:50
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: opel omega 2,0 16v
Elektronika: esgi2
Wtryskiwacze: valtek
Reduktor: zavoli
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: x20xev
Rok Produkcji: 1996
tak tak...może mi się wydawać ;]
choć nawet na logikę im większy skok tłoczka tym mniejsza szybkość...ale większa dawka gazu
na jałowym wahanie o jakieś 0,03-0,04bar... czyli chyba praktycznie żadne
chodzi mi o spadek wraz ze wzrostem obrotów...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nie chodzi na wszystkie cylindry na LPG
PostLink | Napisane: 2018-12-23, 20:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 5056
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 626 razy

Auto: Laguna III, Clio II
Elektronika: Tech One, Duo
Wtryskiwacze: Barracuda 130, ACW03
Reduktor: Magic 3, ACR02
Dysze: brak, fabryka
Pojemność: 2.0T, 1,2 16V
Moc: 170KM, 75KM
Jak się da w tym sterowniku w programie od LPG zapisać oscyloskop z pracy silnika to później na spokojnie można prześledzić co się dzieje z ciśnieniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nie chodzi na wszystkie cylindry na LPG
PostLink | Napisane: 2018-12-24, 00:01 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 18948
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1485 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/baramunda/barracuda
Reduktor: Kme twin/alex ?/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
motom napisał(a):
na pracy na benzynie potrafi podskoczyć do ~1,7-2bar

Na benzynie ciśnienie jest stałe (względem ciśnienia atmosferycznego), a zmienia sie ciśnienie w kolektorze ssącym (otwarcie przepustnicy), a sterownik czyta różnicę ciśnień miedzy ciśnieniem gazu, a ciśnieniem kolektora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nie chodzi na wszystkie cylindry na LPG
PostLink | Napisane: 2018-12-24, 12:09 

Dołączył(a): 2018-12-20, 21:50
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: opel omega 2,0 16v
Elektronika: esgi2
Wtryskiwacze: valtek
Reduktor: zavoli
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: x20xev
Rok Produkcji: 1996
w złącznikach screeny
ogólnie przy próbie pałowania obroty przeważnie dochodzą do 4k, silnik muli
do tego wywaliło błąd związany ze zbyt niskim ciśnieniem gazu i przełączyło na benzynę
błąd wywala przy pałowaniu raz na jakiś czas...
czyli rozumiem że najprawdopodobniej winny jest reduktor?
i teraz pytanie rozbierać i regenerować czy po prostu kupić nowy?


Załączniki:
Komentarz: zamulanie około 4k.
zamulanie około 4k.png
zamulanie około 4k.png [ 49.62 KiB | Przeglądane 1282 razy ]
Komentarz: wolne benzyna+przełączenie na gaz+ wolne na gazie + pałowanie na gazie do 4k.(więcej się nie dało) przełączenie na benzynę
wolne benzyna+przełączenie na gaz+ wolne+ pałowanie na gazie do 4k...wiecej się nie dało... przełączenie na benzyne.png
wolne benzyna+przełączenie na gaz+ wolne+ pałowanie na gazie do 4k...wiecej się nie dało... przełączenie na benzyne.png [ 50.25 KiB | Przeglądane 1282 razy ]
Komentarz: pałowanie + przełączenie na benzyne (wywaliło błąd-zbyt niskie ciśnienie gazu)
pałowanie + przełączenie na benzyne (wywaliło błąd-zbyt niskie ciśnienie gazu).png
pałowanie + przełączenie na benzyne (wywaliło błąd-zbyt niskie ciśnienie gazu).png [ 49.7 KiB | Przeglądane 1282 razy ]
Komentarz: jazda na benzynie
jazda na benzynie.jpg
jazda na benzynie.jpg [ 225.34 KiB | Przeglądane 1282 razy ]
Komentarz: jałowy + normalna jazda
jałowy + normalna jazda.jpg
jałowy + normalna jazda.jpg [ 234.73 KiB | Przeglądane 1282 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nie chodzi na wszystkie cylindry na LPG
PostLink | Napisane: 2018-12-24, 12:25 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35460
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3565 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
motom napisał(a):
teraz pytanie rozbierać i regenerować czy po prostu kupić nowy?

a skąd nam wiedzieć na co cię stać, co umiesz
Zavoli regeneruje się bez nispodzianek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nie chodzi na wszystkie cylindry na LPG
PostLink | Napisane: 2018-12-24, 12:48 

Dołączył(a): 2018-12-20, 21:50
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: opel omega 2,0 16v
Elektronika: esgi2
Wtryskiwacze: valtek
Reduktor: zavoli
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: x20xev
Rok Produkcji: 1996
Mirosław, zabawny z ciebie gość ;)
gdzieś tam wyczytałem, że komuś zavoli nie chodził dobrze po regeneracji... stąd też pytam czy nie lepiej od razu nowy?
potwierdź mi czy moje przypuszczenia są słuszne i ten reduktor jest walnięty???... a ja wówczas rozważę na co mnie stać ;]
czy jednak przyczyna może leżeć w czymś innym??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nie chodzi na wszystkie cylindry na LPG
PostLink | Napisane: 2018-12-24, 12:53 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35460
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3565 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
motom napisał(a):
potwierdź mi czy moje przypuszczenia są słuszne i ten reduktor jest walnięty??

on nawet nie jest walnięty, może mieć tylko zabrudzone kanały ze sprężynkami
i jak je wyrzucisz w 80% z niego to będzie "sprawny"
zapisz sobie oscyloskop z momentu jak ci zrzuca na Pb, będzie jasność
motom napisał(a):
gdzieś tam wyczytałem, że komuś zavoli nie chodził dobrze po regeneracji.

i czego to dowodzi, że reduktor zawiódł czy ten ktoś?
u mnie pracuje po regeneracji tak jak nowy :>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nie chodzi na wszystkie cylindry na LPG
PostLink | Napisane: 2018-12-24, 13:03 

Dołączył(a): 2018-12-20, 21:50
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: opel omega 2,0 16v
Elektronika: esgi2
Wtryskiwacze: valtek
Reduktor: zavoli
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: x20xev
Rok Produkcji: 1996
skoro coś nie tak z reduktorem to najpierw spróbuję go rozebrać..
wymieniać membrany czy jeśli nie mają uszkodzeń zostawić? (wiadomo, że profilaktycznie zawsze lepiej wymienić...aczkolwiek...)
chyba, że po 80k mogą na tyle stwardnieć, że spada wydajność..


Załączniki:
przełączanie.png
przełączanie.png [ 115.22 KiB | Przeglądane 1264 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nie chodzi na wszystkie cylindry na LPG
PostLink | Napisane: 2018-12-24, 13:10 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35460
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3565 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
motom napisał(a):
po 80k mogą na tyle stwardnieć, że spada wydajność..

po takim przebiegu to nie ma nad czym myśleć, do wymiany
najpierw elektrozawór przed reduktorem wyczyść


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nie chodzi na wszystkie cylindry na LPG
PostLink | Napisane: 2018-12-24, 13:19 

Dołączył(a): 2018-12-20, 21:50
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: opel omega 2,0 16v
Elektronika: esgi2
Wtryskiwacze: valtek
Reduktor: zavoli
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: x20xev
Rok Produkcji: 1996
zaglądałem do elektrozaworu i wydawał się okk
ale ok przy wyciąganiu reduktora przeczyszczę ten elektrozawór konkretniej
jeśli jednak wymieniałbym reduktor na nowy to N czy S?
N chyba styknie...poza tym na S nie da się chyba za nisko zejść z ciśnieniem wyjściowym?


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO