Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Niva 1.6-raz obroty schodzą do 0 raz do (wysokich) jałowych
PostLink | Napisane: 2019-03-17, 10:55 

Dołączył(a): 2014-03-04, 13:59
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: Accord
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Hana 2001
Reduktor: AC R01
Pojemność: 2200
Moc: 150
Kod Nadwozia: CD7
Kod Silnika: F22B5
Rok Produkcji: 1996
Witam.
Mam problem z nivą 1.6 gaźnik fso, mikser typowy polonezowski palnikowy, register na 2 śruby, parownik lovato rg 92, sterowanie stag do gaźnikowców (centralka nowa bo identyczna innego producenta szwankowała, parownik 'nowy' używany, ładnie reaguje na kręcenie śrubą czułości, zamontowany równolegle do osi samochodu)
Ładę podregulowałem żeby jako tako pracowała, bypass wolnych obrotów odkręcony ok. 1.75 obrotu, śruba czułości w punkcie najwyższych obrotów, śruba registera pierwszej przepustnicy odkręcona 3 obroty. Problem polega na tym, że jałowe są na poziomie 1400 (wolałbym ok. 1100) a mimo to czasami w trakcie jazdy po wciśnięciu sprzęgła gubi wolne obroty zupełnie, po prostu spadają do 0. Trzeba albo dodawać gazu albo wyciągać ssanie. Po chwili to znika i jest ok.
W trakcie regulacji śrubą membrany jak złapię obroty jałowe 1100 (albo i więcej) i ją przegazuję to obroty raz spadają do jałowych a raz do zera (przed przegazowaniem pracuje stabilnie, bardzo dobra reakcja na kręcenie śrubą membrany) .
Czasami się też zdarza, że po jakimś czasie pracy na luzie obroty z 1400 spadają powoli do ok.1000 i tak zostają, po przegazowaniu jałowe ponownie są 1400.
Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem? Co powinienem sprawdzić lub na co zwrócić uwagę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niva 1.6-raz obroty schodzą do 0 raz do (wysokich) jałow
PostLink | Napisane: 2019-03-17, 11:05 

Dołączył(a): 2010-03-05, 21:52
Posty: 1540
Lokalizacja: Krosno

Pomógł: 138 razy

Auto: Ford Escape
Elektronika: Stag Qmax
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R01
Pojemność: 3000
Moc: 197
Rok Produkcji: 2003
Danieljs napisał(a):
bypass wolnych obrotów odkręcony ok. 1.75 obrotu,

Dlaczego? Jest taka potrzeba, czy po prostu gdzieś tak wyczytałeś?
Wolne obroty na benzynie są oczywiście właściwe?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niva 1.6-raz obroty schodzą do 0 raz do (wysokich) jałow
PostLink | Napisane: 2019-03-17, 13:16 

Dołączył(a): 2014-03-04, 13:59
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: Accord
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Hana 2001
Reduktor: AC R01
Pojemność: 2200
Moc: 150
Kod Nadwozia: CD7
Kod Silnika: F22B5
Rok Produkcji: 1996
Wyczytałem, że aby odpalać silnik z gazu bypass musi być wykręcony o min. obrotu. W tracie regulacji wykręcałem go coraz bardziej ze względu na problem z jałowymi. Problemu to nie rozwiązało, ale już zapomniałem go wkręcić na te pół obrotu. Z całkiem zakręconym nie próbowałem.

Obroty na benzynie ok. 600, pracuje stabilnie, nie gubi ich, nie faluje. Z reg. gaźnika, rozrządu, zaworów, platynek teoretycznie wszystko jest w porządku-silnik bez problemu zaskakuje z korby; przewody z kopułką spryskiwałem wodą i nie było widać przebicia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niva 1.6-raz obroty schodzą do 0 raz do (wysokich) jałow
PostLink | Napisane: 2019-03-17, 14:19 

Dołączył(a): 2010-03-05, 21:52
Posty: 1540
Lokalizacja: Krosno

Pomógł: 138 razy

Auto: Ford Escape
Elektronika: Stag Qmax
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R01
Pojemność: 3000
Moc: 197
Rok Produkcji: 2003
Danieljs napisał(a):
Z całkiem zakręconym nie próbowałem.

Spróbuj. Najlepiej jest, jeżeli nie potrzeba go odkręcać. a potrzeba jest tylko wtedy, gdy poprawnie wyregulowana instalacja daje ubogą mieszankę na wolnych obrotach. Zakręć bypass, wyreguluj parownik napięciem membrany przy obrotach silnika około 2000 rpm, tak, by uzyskać maksymalne obroty przy minimalnym otwarciu przepustnicy i minimalnym otwarciu registra na wężu. Wtedy sprawdź, jak pracuje na wolnych obrotach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niva 1.6-raz obroty schodzą do 0 raz do (wysokich) jałow
PostLink | Napisane: 2019-03-17, 14:48 

Dołączył(a): 2014-03-04, 13:59
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: Accord
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Hana 2001
Reduktor: AC R01
Pojemność: 2200
Moc: 150
Kod Nadwozia: CD7
Kod Silnika: F22B5
Rok Produkcji: 1996
Darmodziej napisał(a):
tak, by uzyskać maksymalne obroty przy minimalnym otwarciu przepustnicy i minimalnym otwarciu registra na wężu

Czyli jak będę trzymał ok. 2000 rpm mam przykręcić register do momentu spadku obrotów i wtedy minimalnie odkręcić np.1/4 obrotu a następnie regulować czułość membrany czy na odwrót? Najpierw 2000 rpm szukanie max obrotów śrubą czułości i dopiero wtedy przykręcanie registera?
We wtorek mam wolne popołudnie więc jak tylko nie będzie lało to pojadę kręcić i dam znać jak rezultaty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niva 1.6-raz obroty schodzą do 0 raz do (wysokich) jałow
PostLink | Napisane: 2019-03-17, 15:31 

Dołączył(a): 2010-03-05, 21:52
Posty: 1540
Lokalizacja: Krosno

Pomógł: 138 razy

Auto: Ford Escape
Elektronika: Stag Qmax
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R01
Pojemność: 3000
Moc: 197
Rok Produkcji: 2003
Od czego zaczniesz, to obojętne, bo po wyregulowaniu registra kręcisz membranę, a później znów register i jeszcze raz membraną. Ostateczna regulacja registra podczas jazdy. Rozpędzasz samochód na 3 biegu dokąd się da i odczytujesz prędkość. Po czym odkręcasz trochę register i powtórka. Jeżeli prędkość maksymalna wzrosła, to jeszcze raz, a jeżeli nie, to trochę przykręcasz i znów próba. Ma osiągać największą prędkość przy jak najmniejszym otwarciu registra. Na koniec sprawdź, jak jest na wolnych obrotach. Jeżeli przy odkręcaniu bypassu obroty rosną, to też ustaw maksymalne, jeżeli nie, to zostaw zakręcony. Najlepiej byłoby użyć do regulacji analizator spalin, ale przypuszczam, że nie masz. Przy poprawnej regulacji silnik powinien zapalać na gazie, przynajmniej, gdy jest ciepło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niva 1.6-raz obroty schodzą do 0 raz do (wysokich) jałow
PostLink | Napisane: 2019-03-17, 17:48 

Dołączył(a): 2014-03-04, 13:59
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: Accord
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Hana 2001
Reduktor: AC R01
Pojemność: 2200
Moc: 150
Kod Nadwozia: CD7
Kod Silnika: F22B5
Rok Produkcji: 1996
Ogólnie wszystko jasne, zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia. Skoro mam dwa registery, to mogę register II-giej przepustnicy zakręcić i wykonać opisaną przez Ciebie regulację tylko dla I-szej przepustnicy? Teoretycznie mniejsze prędkości i nie potrzeba wiele miejsca (choć i tak mogę to zrobić z załączonym reduktorem), w dodatku nie będę miał przekłamania przy prędkości max gdzie gaz byłby podawany przez dwa registery przy wyższych prędkościach obrotowych. Po regulacji pierwszego przelotu odkręciłbym drugi przelot tak jak był i skupiłbym się na prędkości max dla dwóch registerów. Ma to ręce i nogi?
Darmodziej napisał(a):
Przy poprawnej regulacji silnik powinien zapalać na gazie, przynajmniej, gdy jest ciepło.

Przy obecnych ustawieniach nie ma problemu z uruchomieniem silnika kilka sekund po zgaszeniu, oraz 10-15 min po zgaszeniu- 5-6 obrotów rozrusznika i delikatne wciśnięcie pedału gazu i zaskakuje. Z całkiem zimnego jeszcze nie miałem okazji spróbować. Przy poprzednim parowniku (brc at90e jak dobrze pamiętam) silnik musiał być nie za zimny, nie za ciepły a i to nie gwarantowało że zaskoczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niva 1.6-raz obroty schodzą do 0 raz do (wysokich) jałow
PostLink | Napisane: 2019-03-17, 20:13 

Dołączył(a): 2010-03-05, 21:52
Posty: 1540
Lokalizacja: Krosno

Pomógł: 138 razy

Auto: Ford Escape
Elektronika: Stag Qmax
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R01
Pojemność: 3000
Moc: 197
Rok Produkcji: 2003
Danieljs napisał(a):
Po regulacji pierwszego przelotu odkręciłbym drugi przelot tak jak był i skupiłbym się na prędkości max dla dwóch registerów. Ma to ręce i nogi?

Tego nie wiem. Ja miałem jeden register w Poldku. Myślę, że warto spróbować, ale musisz zdawać sobie sprawę z tego, że regulacja będzie mocno zafałszowana, bo przez drugą gardziel będzie ciągnął samo powietrze zubażając mieszankę, więc chyba lepiej odkręcać obie śruby mniej więcej jednakowo.
Danieljs napisał(a):
Z całkiem zimnego jeszcze nie miałem okazji spróbować.

Przy nowej instalacji mój Poldek odpalał z gazu nawet przy -10 stopniach C. Zauważyłem, że lekkie wyciągnięcie cięgła ssania delikatnie podnosi obroty na gazie, co poprawia pracę zimnego silnika na mrozie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niva 1.6-raz obroty schodzą do 0 raz do (wysokich) jałow
PostLink | Napisane: 2019-03-17, 20:16 

Dołączył(a): 2010-03-05, 21:52
Posty: 1540
Lokalizacja: Krosno

Pomógł: 138 razy

Auto: Ford Escape
Elektronika: Stag Qmax
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R01
Pojemność: 3000
Moc: 197
Rok Produkcji: 2003
Można by też regulować pierwszą przepustnicę blokując otwieranie drugiej, żeby nie zasysało samego powietrza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niva 1.6-raz obroty schodzą do 0 raz do (wysokich) jałow
PostLink | Napisane: 2019-03-19, 19:28 

Dołączył(a): 2014-03-04, 13:59
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: Accord
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Hana 2001
Reduktor: AC R01
Pojemność: 2200
Moc: 150
Kod Nadwozia: CD7
Kod Silnika: F22B5
Rok Produkcji: 1996
Niestety nic nie udało mi się wyregulować.
Zimną ładę odpaliłem z gazu (zaskoczyła ale dość ciężko) i pojechałem regulować. Dziś nie miała niestety wolnych obrotów (a w sobotę miała ale czasem gubiła). Ogólnie nic nie zrobiłem konstruktywnego, bo niby wydaje się że wszystko jest z grubsza ok na postoju, jazda testowa powiedzmy 500m wciskam sprzęgło i... jałowych nagle brak. Ustwiałęm wg instrukcji które dostałem w tym temacie. Przy ok. 3 tyś obr nie idzie znaleźć punktu spadku obrotów przy wykręcaniu registera I przepustnicy. Koniec końców ustawiłem gaz tak żeby tylko chodziła z jałowymi 1500 i pojechałem do domu. Z tymi ustawieniami co są nie chce odpalać zaraz po zgaszeniu, po kilu minutach już nie próbowałem bo mi zabrakło cierpliwości... niedługo potem przy powrocie do domu zabrakło mi gazu... a po wjeździe do cpnu uświadomiłem sobie że nie mam przy sobie gotówki. Zastanawiam się nad kupnem pojedynczego registera, może wtedy bym coś zdziałał. Kiedyś przez krótką chwilę latałem poldkiem gaźnikowym z dwoma registerami i jak ciągle tam kręciłem to było raz lepiej, raz gorzej ale nie było tak że dziś działa a jutro już nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niva 1.6-raz obroty schodzą do 0 raz do (wysokich) jałow
PostLink | Napisane: 2019-03-19, 20:17 

Dołączył(a): 2010-03-05, 21:52
Posty: 1540
Lokalizacja: Krosno

Pomógł: 138 razy

Auto: Ford Escape
Elektronika: Stag Qmax
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R01
Pojemność: 3000
Moc: 197
Rok Produkcji: 2003
Danieljs napisał(a):
nie idzie znaleźć punktu spadku obrotów przy wykręcaniu registera I przepustnicy.

A przy wkręcaniu? Najpierw wyreguluj parownik tak jak pisałem, a registry przy rozpędzaniu, na największą prędkość.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niva 1.6-raz obroty schodzą do 0 raz do (wysokich) jałow
PostLink | Napisane: 2019-03-20, 17:29 

Dołączył(a): 2014-03-04, 13:59
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: Accord
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Hana 2001
Reduktor: AC R01
Pojemność: 2200
Moc: 150
Kod Nadwozia: CD7
Kod Silnika: F22B5
Rok Produkcji: 1996
Przy wkręcaniu registera jest punkt przygasania i/lub ospałej reakcji na wciśnięcie gazu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niva 1.6-raz obroty schodzą do 0 raz do (wysokich) jałow
PostLink | Napisane: 2019-03-20, 20:07 

Dołączył(a): 2010-03-05, 21:52
Posty: 1540
Lokalizacja: Krosno

Pomógł: 138 razy

Auto: Ford Escape
Elektronika: Stag Qmax
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R01
Pojemność: 3000
Moc: 197
Rok Produkcji: 2003
I od tego momentu cofnij troszkę. Wtedy wyreguluj parownik, a później jazda i regulacja registra ostateczna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niva 1.6-raz obroty schodzą do 0 raz do (wysokich) jałow
PostLink | Napisane: 2019-03-21, 19:30 

Dołączył(a): 2014-03-04, 13:59
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: Accord
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Hana 2001
Reduktor: AC R01
Pojemność: 2200
Moc: 150
Kod Nadwozia: CD7
Kod Silnika: F22B5
Rok Produkcji: 1996
Spróbuję i dam znać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niva 1.6-raz obroty schodzą do 0 raz do (wysokich) jałow
PostLink | Napisane: 2019-03-27, 20:03 

Dołączył(a): 2014-03-04, 13:59
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: Accord
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Hana 2001
Reduktor: AC R01
Pojemność: 2200
Moc: 150
Kod Nadwozia: CD7
Kod Silnika: F22B5
Rok Produkcji: 1996
Nie wiem czy w tym lub przyszłym tyg. znajdę czas żeby się pobawić ładą, ale w międzyczasie zorganizowałem sobie prosty analizator spalin, który po wstępnych oględzinach wydaje się być sprawny więc mam nadzieję, że jak już wyjadę ustawiać to efekty będą widoczne. Dosłownie i w przenośni.
<a href=https://zapodaj.net/1625d0d9b83e6.jpg.html>20190327_163912.jpg</a>
https://zapodaj.net/1625d0d9b83e6.jpg.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO