Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Piekielnie ciężkie przechodzenie auta na lpg
PostLink | Napisane: 2018-09-22, 11:27 

Dołączył(a): 2011-12-28, 01:39
Posty: 140
Lokalizacja: Piotrków

Pomógł: 0 razy

Auto: Omega 2.0 16v
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: Valtek
Reduktor: Nie wiem
Pojemność: 20
Moc: 136
Kod Silnika: 20 XEV
Rok Produkcji: 1998
Witam serdecznie , posiadam omege b 2.0 v16 98 rok. Z instalacją sekwencyjną, wiem nie wiele o samej instalacji , na pewno jest parownik tomasetto at 09. Gaz ma ok 10 lat w samochodzie , nie mam pojęcia kiedy były jakie kolwiek naprawy, lub wymiany. Sam osobiście w zeszłym roku wymieniałem filtr fazy lotnej. W czym tkwi problem ? Rano przy temp takich jak teraz , 10-14 stopni , auto po osiągnięciu optymalnej temp do przełączenia na lpg , a mam ustawione 40 stopni. Słychać przełączenie i auto nie reaguje na pedał gazu , bardzo się dusi , jak by gaz nie dochodził wogóle i gaśnie. Kilka razy muszę próbować auto przełączać między pb a lpg i za którymś takim manewrem auto powoli załapuje lpg , bardzo go trzęsie i faluje ale działa na lpg. Tak jak by nie palił na wszystkie zawory. Jazda na dal jest nie możliwa bo auto nie ma siły jechać w takim stanie, więc ponownie zabawa pedałem gazu i wkręcanie go na obroty aż wreszcie załapie i jest ok, przez jakieś kilka godzin, aż auto znów całkowicie ostygnie.Wiem mógłbym jechać do gazownika i mieć to w czterach literach i niech robi. Ale ja bardzo lubie i interesuje się motoryzacją i większość rzeczy staram się robić sam, cały czas się uczę, a gdy mam już naprawdę jakiś duży problem , staram podpierać się wiedzą z for. Myślę że albo może być całkowicie zawalony szlamem już parownik, lub jakiś problem z wtryskami ? co zalecali byście najpierw sprawdzić ? ciężko teraz z czasem bo pracuje cały czas a na pewno nie znajdę teraz całego dnia żeby rozebrać reduktor i listwę wtryskową na raz. Teraz zależy mi tylko na tym aby móc ze spokojną głową wstać rano i jechać do pracy i nie martwić się tym czy i kiedy w ogóle przełączy mi na ten gaz. Auto poza tym problemem sprawuje się jak najbardziej normalnie , ma moc , spalanie w normie w mieście w granicach 13-15 litrów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Piekielnie ciężkie przechodzenie auta na lpg
PostLink | Napisane: 2018-09-22, 11:42 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 33438
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3322 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
zjawisko nowe, czy zawsze było?
wtryskiwacze do regulacji/czyszczenia, jak zużyte wymienić przynajmniej na AC W01 lepiej AC W02/03
nabyć coś do czytania parametrów silnika i gazu bo bez tego dalsze działanie będzie po omacku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Piekielnie ciężkie przechodzenie auta na lpg
PostLink | Napisane: 2018-09-22, 12:02 

Dołączył(a): 2011-12-28, 01:39
Posty: 140
Lokalizacja: Piotrków

Pomógł: 0 razy

Auto: Omega 2.0 16v
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: Valtek
Reduktor: Nie wiem
Pojemność: 20
Moc: 136
Kod Silnika: 20 XEV
Rok Produkcji: 1998
Gdy było lato problem też występował , jednak wszystko trwało bardzo krótko , przełączenie na lpg , gazowanie i po chwili było już ok. Nasila się to bardzo gdy jest chlodno/zimno tak jak teraz rano. Dodam że posiadam przewód do mojej centralki , oraz program diego o ile dobrze pamiętam. Więc wpiąć się mogę jak najbardziej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Piekielnie ciężkie przechodzenie auta na lpg
PostLink | Napisane: 2018-09-22, 12:04 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 33438
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3322 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
kukiz87 napisał(a):
Więc wpiąć się mogę jak najbardziej.



to już coś, tylko jeśli nie masz podpiętej sondy do sterownika LPG nie zobaczysz czy przy przełączaniu gazu jest za dużo czy za mało


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Piekielnie ciężkie przechodzenie auta na lpg
PostLink | Napisane: 2018-09-22, 15:55 

Dołączył(a): 2011-12-28, 01:39
Posty: 140
Lokalizacja: Piotrków

Pomógł: 0 razy

Auto: Omega 2.0 16v
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: Valtek
Reduktor: Nie wiem
Pojemność: 20
Moc: 136
Kod Silnika: 20 XEV
Rok Produkcji: 1998
Jestem z kompem na dzialce własnie i wrzucam screeny , jeżeli jakaś radę w miare szybko dostane to jeszcze zdąże ją zaraz zastosować bo nie wiele baterii już mam ;)


Załączniki:
rejestrator.jpg
rejestrator.jpg [ 236.41 KiB | Przeglądane 1678 razy ]
odczyty.jpg
odczyty.jpg [ 238.75 KiB | Przeglądane 1678 razy ]
konfiguracja.jpg
konfiguracja.jpg [ 254.47 KiB | Przeglądane 1678 razy ]
konfiguracja zaawansowane.jpg
konfiguracja zaawansowane.jpg [ 226.96 KiB | Przeglądane 1678 razy ]
kalibracja.jpg
kalibracja.jpg [ 327.61 KiB | Przeglądane 1678 razy ]
diagnostyka zaawansowane.jpg
diagnostyka zaawansowane.jpg [ 267.92 KiB | Przeglądane 1678 razy ]
BLEDY 1 przed skasowaniem.jpg
BLEDY 1 przed skasowaniem.jpg [ 297.72 KiB | Przeglądane 1678 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Piekielnie ciężkie przechodzenie auta na lpg
PostLink | Napisane: 2018-09-23, 15:28 

Dołączył(a): 2011-12-28, 01:39
Posty: 140
Lokalizacja: Piotrków

Pomógł: 0 razy

Auto: Omega 2.0 16v
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: Valtek
Reduktor: Nie wiem
Pojemność: 20
Moc: 136
Kod Silnika: 20 XEV
Rok Produkcji: 1998
Postaram się na dniach wrzucić wykres z zimnego. Dodam jeszcze że sekwencja również nie odpala na lpg , mimo że wiem jak ją odpalać z lpg i limit odpaleń z lpg wynosi 0/50. To nie odpala mimo wszystko.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji - Fundacja Wrócić na drogę

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO