Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1230 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 82  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: podgrzewanie reduktora i wtryskiwaczy
PostLink | Napisane: 2009-12-14, 16:54 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
takie rozwiniecie do zalozenia przeplywowego podgrzewacza przed reduktorem jak witman
w tym temacie:

http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=216 ... +reduktora

wpadlem na taki pomysl, zeby jak najmniej skrocic czas przejscia na gaz, ale jednoczesnie nie bawic sie jakims przelacznikiem czy cos, jednoczesnie nie marnowac pradu kiedu nie potrzeba, poprostu bezobslugowo:

zalaczac taki podgrzewacz (rowniez podgrzewacze listwy wtryskiwaczy) jakims przekaznikiem z termistorem. termistor mialby byc zalozony na weza przed podgrzewaczem i mialby go zalaczac np tylko jezeli temp weza przed podgrewaczem jest ponizej 30st.

nie wiem tylko czy taki przekaznik jest gdzies do kupienia, ew trzeba by zlecic zeby ktos wykonal taki, nie powinno byc duzo roboty.

wtedy mamy temat z glowy, duzo szybsze rozgrzanie reduktora, wiecej oszczednosci tak benzyny jak i gazu (silnik szybciej sie nagrzeje), szybsze nagrzanie kabiny, krocej ssanie. pomijam niewiele wieksze zuzycie przez samo obciazenie ogrzewaczami.

poki co znalazlem jakis termostat razem z grzalka, ktora mozna wyelimonowac i zalozyc przekaznik do odpalania swiec, tylko ze ten ma 15st, a przydaloby sie z 30.

http://www.sklep.e-system.com.pl/go/_info/?id=1020


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-14, 21:46 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 7247
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 324 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
Myślałem nad czymś takim (zresztą nie ja jeden bo temat nie jest nowy) i miałem juz wszystko zaplanowane.
Zakup ogrzewacza (sprzedaja takie na allegro po 80zł), zamontowanie czujnika (już nawet miałem upatrzony), zaprojektowanie termostatu (pomysł tez już był bo jestem elektronikiem z wykształcenia).
Nie zamierzałem tylko podgrzwać wtryskiwaczy, ale sam reduktor.

Doszedłem jednak do wniosku że najpierw doprowadzę swoją instalacje do jak najlepszego porządku, a potem w zależnosci od tego jak będzie wyglądało spalanie pb, zrobię lub nie taki podgrzewacz.
Ale na razie jeszcze nie ruszyłem instalki. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-15, 20:54 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4143
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 419 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Cytuj:
Doszedłem jednak do wniosku że najpierw doprowadzę swoją instalacje do jak najlepszego porządku,

I to jest właściwe podejście.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-15, 22:03 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
bardzo wlasciwe, moja jest jak najbedziej w porzadku dla przykladu, tylo gdybam zeby sie jeszcze szybciej przelaczylo na gaz z zachowaniem normalnych warunkow.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-15, 23:46 

Dołączył(a): 2009-11-12, 22:59
Posty: 8
Lokalizacja: mazowieckie

Pomógł: 0 razy

Auto: vectra b
Elektronika: stag 300 plus
Wtryskiwacze: magic jet
Reduktor: zawoli
Dysze: 2.0
Pojemność: 1.6
Moc: 100
Kod Silnika: x16xel
Rok Produkcji: 98
Wysterować podgrzewacz do wody można zwykłymi przekaźnikami, załączałby się po odpaleniu, (sterowanie z kontrolki ładowania lub oleju), a wyłączałby się po przełączeniu na lpg, w momencie osiągnięcia odpowiedniej temperatury. Sterowanie do wyłączenia podgrzewacza z elektrozaworu tam pojawia się +, bardzo proste i sądzę, że niezawodne.

Taki podgrzewacz sądzę, że mógłby być OK.

http://moto.allegro.pl/item848356438_po ... _opel.html

Takie błędy ortograficzne jak tutaj, to popełniają tylko wybitne dzieci w podstawówce klasy pierwszej. Dlatego otrzymujesz karteczkę za pisownię, a drugą za niewypełniony profil do końca.


Ostatnio edytowano 2009-12-16, 17:50 przez dziudzier, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-16, 00:40 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
pomysl na wlaczenie super, natomiast chcialbym go wylaczyc w jakiejs innej zaleznosci niz elektrozawory gazowe. np nie bedzie gazu, alebo z jakigos innego powodu gaz nie zadziala, to bedzie niepotrzebnie grzalo. dlatego mylse o odlaczeniu po osiagnieciu jakiejs temp w silniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-16, 00:47 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 27117
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1093 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
zawsze możesz użyć czujnika no z reduktorze lub dodatkowego zamontowanego gdzieś w obiegu płynu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-16, 00:53 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
no tego wlasnie nie wiem jak zrobic, oprocz linka ktorego dolaczylem, tylko ten jest na 15st.
jakas mala elektronika by sie przydala


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-16, 01:54 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 27117
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1093 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
każdy średnio ogarnięty elektronik Ci takie coś zrobi. Ot nawet na tranzystorze, gdzie napięcie sterowania bramki będzie funkcją tempertury ( czyli w sumie napięciem z termistora ) . Powyżej pewnego progu tranzystor "rusza" i zasila cewkę przekaźnika, który odcina grzanie. Ot wielka filozofia :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-16, 08:00 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
no to pojde dzisiajdo jednego, co by zmixowal.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-16, 19:06 

Dołączył(a): 2009-08-09, 21:45
Posty: 8793
Lokalizacja: London

Pomógł: 116 razy

Auto: Audi A3
Elektronika: ECU MASTER
Wtryskiwacze: ID850
Reduktor: -
Dysze: -
Pojemność: 2.0L
Moc: stuku puku
Kod Nadwozia: 8L
Kod Silnika: AGU
Rok Produkcji: 1998
duzych oszczednosci nie zyskacie w ten sposob zbyt duzo czasu zajmuje ogrzanie plynu chlodniczego. Bardziej chyba trzeba skupic sie na ogrzaniu reduktora i sprawdzeniu czy ogrzanie to daje rade przy danym zapotrzebowaniu na gaz.
Mysle ze to bedzie najszybsza metoda do jady na gazie praktycznie bezposrednio po odpaleniu.
Nalezy tylko zmontowac jakis ciekawy ogrzewacz reduktora.

napisal to GrzesiekK w watku ktory podsunowles Cannigia
"Widziałem kiedyś reduktor BRC z zabudowaną w blok wodny świecą żarową z diesla, auto nawet w największe mrozy paliło od razu z LPG, siedział ten wynalazek dokładniej w Fordzie Scorpio 2.9 V6."

Uwazam ze tedy powinienes pojsc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-16, 19:26 

Dołączył(a): 2009-03-16, 18:35
Posty: 150
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 5 razy

Auto: Renault Megane II
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Valtek 1Ohm
Reduktor: Zavoli Zeta N
Dysze: 2,3mm
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Nadwozia: KM0
Kod Silnika: F4R
Rok Produkcji: 2004
Tormin napisał(a):
"Widziałem kiedyś reduktor BRC z zabudowaną w blok wodny świecą żarową z diesla, auto nawet w największe mrozy paliło od razu z LPG, siedział ten wynalazek dokładniej w Fordzie Scorpio 2.9 V6."
Uwazam ze tedy powinienes pojsc.

No i właśnie taki podgrzewacz załatwia ten pomysł. Czytałem już recenzję używania tego czegoś. Po kilkunastu sekundach następuje przelączenie na LPG podczas temp. otoczenia 0stC. No i ma trzy świece (z możliwościa montażu czwartej)a nie jedną.


Załączniki:

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-16, 19:41 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 7247
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 324 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
Tormin napisał(a):
Uwazam ze tedy powinienes pojsc.

No a o czym tu kolega caniggia pisze?
Chyba właśnie o tym.
dziudzier napisał(a):
Wysterować podgrzewacz do wody można zwykłymi przekaźnikami, załączałby się po odpaleniu, (sterowanie z kontrolki ładowania lub oleju), a wyłączałby się po przełączeniu na lpg,

Załączenie jest w porządku (w ten sposób są nawet realizowane fabryczne automatyczne załaczniki świateł w Oplach).
Wyłączenie jednak jest nie do końca przemyślane, bo zakładając że podgrzewacz będzie przed reduktorem, to będzie podgrzewał płyn tylko w wężu idącym do reduktora.
Zaś w silniku płyn będzie nadal zimny. Po wyłączeniu więc podgrzewacza, reduktor będzie dostawał ten zimny płyn z silnika.
Trzeba by mierzyć temp. płynu w silniku.
Struna napisał(a):
Powyżej pewnego progu tranzystor "rusza" i zasila cewkę przekaźnika, który odcina grzanie. Ot wielka filozofia :)

No to ja właśnie jestem ten "średnio ogarnięty elektronik" i zapewniam Cię że aż tak proste to nie jest. Jeden tranzystor nie wystarczy.
Ale tak ogólnie, trudne nie jest.
Cytuj:
No i właśnie taki podgrzewacz załatwia ten pomysł. Czytałem już recenzję używania tego czegoś. Po kilkunastu sekundach następuje przelączenie na LPG podczas temp. otoczenia 0stC. No i ma trzy świece (z możliwościa montażu czwartej)a nie jedną.

Wątpię że aż tak szybko. Chyba że ktoś ma ustawioną temp przełączania 10 czy 20st.
A co do czwartej świecy, to też raczej nie wstawisz.
Już trzy, to ogromne obciążenie dla alternatora w większości benzyniaków.

I chciałby jeszcze dodać, że sprawdzałem jak działają takie podgrzewacze w samochodach które mają to fabrycznie (dieslach).
I powiem Wam że mimo że mają więcej grzałek (cztery, a te z allegro trzy), to rewelacji nie zauważyłem.
Ledwie można wyczuć różnicę w temp. płynu na wej. i wyj.
To więc też wpłynęło na moją decyzję żeby się wstrzymać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-16, 20:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-16, 21:41
Posty: 170
Lokalizacja: WARSZAWA

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo v70 t5
Elektronika: BRAK
Wtryskiwacze: BRAK
Reduktor: BRAK
Dysze: BRAK
Pojemność: 2319
Moc: 250
Kod Silnika: b5234t
Rok Produkcji: 2000
rozwiązaniem pośrednim mogła by być grzałka zasilana z gniazdka przed domem ,w skandynawi to norma . Miałem taką grzałkę chyba 150w , silnik rano grzał się błyskawicznie,nie mówiąc o wnętrzu.Przy lpg byłoby to bardzo pomocne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-16, 20:37 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
wystarczy czytac dokladnie co jest napisane, podgrzewacz mialby ogrzewac wode idaca do reduktora, do czasu az woda przed ogrzewaczem, czyli czytaj caly obieg nie nabierze temp np 30 st. Czyli po odpaleniu podrzewacz grzeje wode ktora bezposrednio za nim atakuje reduktor ogrzewajac go. w miare nagrzewania silnika, woda wplywajaca do ogrzewacza jest coraz cieplejsza, wiec za podgrzewaczem jeszcze bardziej, co na pewno duzo skraca czas podgrzania reduktora. czujnik przed ogrzewaczem wykryje odpowiednia temperature, czyli te zakladane 30st, wylaczy go, reszte robi silnik. w dieslu oryginalnie te podgrzewacze w zasadzie grzeja caly obieg wiec roznica moze byc nieodczuwalna, ale jak ma grzac obieg kilka centymetrow za soba, to jednako moze byc roznica, tym bardziej ze grzeje coraz cieplejsza wode.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1230 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 82  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji - Fundacja Wrócić na drogę

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO