Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 181 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2015-11-19, 10:31 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 29698
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1334 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
ja ustawiam jedno i drugie, na D zazwyczaj korektą po obrotach bo najczęściej nie da się zwykłym mnożnikiem pogodzić zakresu w jakim auto pracuje na D stojąc oraz tego samego zakresu podczas jazdy ( a taki też występuje )

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2015-11-19, 13:56 

Dołączył(a): 2010-11-10, 10:33
Posty: 2918
Lokalizacja: Toronto

Pomógł: 174 razy

Auto: Impala
Elektronika: Bez gazu
Pojemność: 3.6
Moc: 305
Kod Silnika: LFX
Rok Produkcji: 2016
tok123 napisał(a):
BD911 napisał(a):
W wiekszosci auto jedzie i bez hamulca na D. Ja ustawiam wlasnie na D ale sprawdzam tez co sie dzieje na P bo tam zazwyczaj nizsze czasy i potrafi sie troche rozjechac.


No bo wiekszość automatów jest już weksploatowana i dlatego jedzie jeśli byś jeździł autem z przebiegiem kilka tysięcy kilometrów na automacie to byś się przekonał jak pracuje skrzynia automatyczna.

Czesto robimy auta jeszcze w folii z przebiegiem 30-60km i dalej jada bez hamulca. Tu Ameryka wiec wszystko w automacie a manual to rarytas.

Struna dodal sluszna uwage. Czasem zakresy p i d malo sie roznia i na takim samym czasie D jest inaczej na postoju i inaczej podczas jazdy. Nie idzie tego ogarnac inaczej niz tabela rpm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2015-11-19, 15:27 

Dołączył(a): 2012-04-12, 20:29
Posty: 198
Lokalizacja: Nadolice Wielkie k. Wrocławia

Pomógł: 0 razy

Auto: Lincoln Navigator
Elektronika: TECH 328 OBD
Wtryskiwacze: Reg Fast
Reduktor: Gold
Dysze: 2.5
Pojemność: 5.4
Moc: 230
Rok Produkcji: 1998
Hmm... mój to właśnie jest produkt Wójka Sama... I zawsze mi się wydawało że automat puszczony na D, bez hamulca i bez gazu, ma sie (po równej drodze) toczyć powoli, tak samo jak auto z manualem na jedynce bez gazu... I raczej twierdziłbym że jeśli jest płasko, a auto na D, bez gazu nie jedzie... to cos ma ze skrzynianie tak...

Wracając do tematu... to jak mam to ogarnąć ? Stroje na postoju na P, ale potem przelewa mi na D+hamulec... Korekty po obrotach nie mam (stary Stag 300 bez plusa i bez ISA)...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2015-11-19, 15:36 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 24752
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1617 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Prorok78 napisał(a):
Wracając do tematu... to jak mam to ogarnąć ? Stroje na postoju na P, ale potem przelewa mi na D+hamulec... Korekty po obrotach nie mam (stary Stag 300 bez plusa i bez ISA)...


To nie masz możliwości tego ustawienia, aczkolwiek możesz dostawić czerwoną kropkę na mnożniku w miejscu jak jest na ,,D,, i tą kropką doregulować mnożnik.
Możesz też zmienić sam sterownik na stag isa2 czy lpgtech, wiązki pasują.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2015-11-19, 15:51 

Dołączył(a): 2012-04-12, 20:29
Posty: 198
Lokalizacja: Nadolice Wielkie k. Wrocławia

Pomógł: 0 razy

Auto: Lincoln Navigator
Elektronika: TECH 328 OBD
Wtryskiwacze: Reg Fast
Reduktor: Gold
Dysze: 2.5
Pojemność: 5.4
Moc: 230
Rok Produkcji: 1998
Tak próbuje robić... Ale jest spora różnica w czasach i obrotach, pomiędzy sytuacja jeśli stoje np na światłach na D, a np hamowaniem silnikiem... Ten sam zakres czasów gazu, ale różne obroty.. I gdy stoje to mi przelewa a gdy jade to znów za ubogo... masakra jakaś... Komp będe musiał chyba zmienić jednak ale kurka to tani interes nie jest... Tym bardziej ze uzywanego Staga 300-8 raczej łatwo nie sprzedam pomimo tego że sprawny... :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2015-11-19, 15:54 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 24752
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1617 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Prorok78 napisał(a):
Staga 300-8 raczej łatwo nie sprzedam pomimo tego że sprawny...

sprzeda się bo pasuje do wszystkich silników !!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2015-12-20, 18:09 

Dołączył(a): 2013-04-06, 10:30
Posty: 174
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Pomógł: 1 razy

Auto: seat toledo
Elektronika: stag 300
Wtryskiwacze: reg
Pojemność: 1800
Moc: 125
Może tutaj mi Panowie pomożecie bo widzę,że w tym temacie są osoby dla,których mój problem to pikuś :)
Ja już nie wiem co jest nie tak.


Czas wtrysku pb na pb i pb na lpg jest idealny w każdym zakresie obciążeń.
Natomiast czas wtrysku lpg względem pb (na lpg) jest mniejszy o 0,5ms i oczywiście korekta krótkoterminowa już nie oscyluje wokół zera a bardziej wokół 3-5 % a miejscami i więcej.
Długoterminowa wskakuje na -7%
Wszystko to dzieje się w okolicach temperatury gazu od 10 do 32 stopni.
Gdy oszukam temperaturę gazu chociażby zmieniając typ czujnika gazu i wartość temperatury gazu wzrośnie do 45stopni to w tym momencie wszystko działa idealnie-korekta krótkoterminowa podąża do zera a czas wtrysku lpg jest wyższy od pb o 1ms.
Dodam,że autokalibrację robiłem właśnie w okolicach temperatury gazu 45 stopni.
W tym momencie korekta długoterminowa wynosi około -1.2%

Wychodzi na to,że stag wraz ze wzrostem temperatury gazu podnosi czas wtrysku lpg bo jak to inaczej tłumaczyć?
Co zrobić by ten czas wtrysku był wyższy od pb bez znaczenia czy temperatura gazu wynosi 30 czy 40 stopni?
Korekta po temperaturze gazu wpływa jedynie na wyrównanie czasu wtrysku pb na lpg z czasem wtrysku pb na pb-zgadza się?
U mnie niezależnie od temperatury gazu czasy wtrysku pb na pb i pb na lpg są równe.
Czy ktoś potrafi mi wytłumaczyć,gdzie popełniłem błąd przy strojeniu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2015-12-20, 21:00 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 38307
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3941 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
jamjestcichy napisał(a):

Wychodzi na to,że stag wraz ze wzrostem temperatury gazu podnosi czas wtrysku lpg bo jak to inaczej tłumaczyć?

oczywiście, że podnosi i dotąd wszystko jest ok, natomiast jak mierzy tę temperaturę to już nie jest ok
jeśli w aucie jest ten mosiężny klocek do pomiaru "wszystkiego" a najmniej temp. gazu to jest jak jest

zmienić czujnik na "tjunigowany" (opis w dużym temacie na forum) lub jeśli wyniki są lepsze na "oszukanej" wartości w programie to tak jeździć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2015-12-20, 21:04 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 24752
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1617 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
jamjestcichy napisał(a):
Może tutaj mi Panowie pomożecie bo widzę,że w tym temacie są osoby dla,których mój problem to pikuś :)
Ja już nie wiem co jest nie tak.


Czas wtrysku pb na pb i pb na lpg jest idealny w każdym zakresie obciążeń.
Natomiast czas wtrysku lpg względem pb (na lpg) jest mniejszy o 0,5ms i oczywiście korekta krótkoterminowa już nie oscyluje wokół zera a bardziej wokół 3-5 % a miejscami i więcej.
Długoterminowa wskakuje na -7%
Wszystko to dzieje się w okolicach temperatury gazu od 10 do 32 stopni.
Gdy oszukam temperaturę gazu chociażby zmieniając typ czujnika gazu i wartość temperatury gazu wzrośnie do 45stopni to w tym momencie wszystko działa idealnie-korekta krótkoterminowa podąża do zera a czas wtrysku lpg jest wyższy od pb o 1ms.
Dodam,że autokalibrację robiłem właśnie w okolicach temperatury gazu 45 stopni.
W tym momencie korekta długoterminowa wynosi około -1.2%

Wychodzi na to,że stag wraz ze wzrostem temperatury gazu podnosi czas wtrysku lpg bo jak to inaczej tłumaczyć?
Co zrobić by ten czas wtrysku był wyższy od pb bez znaczenia czy temperatura gazu wynosi 30 czy 40 stopni?
Korekta po temperaturze gazu wpływa jedynie na wyrównanie czasu wtrysku pb na lpg z czasem wtrysku pb na pb-zgadza się?
U mnie niezależnie od temperatury gazu czasy wtrysku pb na pb i pb na lpg są równe.
Czy ktoś potrafi mi wytłumaczyć,gdzie popełniłem błąd przy strojeniu?


nie rozumiesz i nie wiesz dlaczego działa sterownik lpg. wg mnie masz normalne zachowanie sterownika lpg a chcesz żeby działał źle.
Sterownik lpg zmienia czasy wtrysku gazu w zależności od jego temperatury bo zmienia się jego gęstość a Ty chcesz żeby nie zmieniał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2015-12-20, 21:13 

Dołączył(a): 2013-04-06, 10:30
Posty: 174
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Pomógł: 1 razy

Auto: seat toledo
Elektronika: stag 300
Wtryskiwacze: reg
Pojemność: 1800
Moc: 125
Czujnik jest zintegrowany z czujnikiem ciśnienia PS-02
Nie chodzi o to by nie zmieniał,ale uważam to za dość dziwne bo przejechałem 15km i korekta leci na bogato-raczej to jest dziwne zachowanie.
Temperatura gazu była 32stopnie a reduktora 66

Tak sobie czytam temat z tuningowaniem czujnika gazu i któryś z kolegów pisał tam żeby czujnika nie montować w miejscu,gdzie mógłby się grzać od silnika lub chłodzić od pędu powietrza.
No właśnie,a ja czujnik mam zamontowany na wysokości wentylatora od chłodnicy-jutro go zakryję jakąś pianką i może coś to pomoże.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2015-12-21, 19:22 

Dołączył(a): 2013-04-06, 10:30
Posty: 174
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Pomógł: 1 razy

Auto: seat toledo
Elektronika: stag 300
Wtryskiwacze: reg
Pojemność: 1800
Moc: 125
Zakryłem czujnik,ale to nic nie dało.
Bardzo dziwne jest to,że podczas autokalibracji wyskakuje komunikat zmniejsz dysze i mnożnik poniżej 1-temp. gazu 40stopni.
Jak nagrzeje się gaz do 58stopni to po autokalibracji nie wyskakuje komunikat i mnożnik jest książkowy od 1.2 do 1
Takie cyrki zaczęły się dziać po wgraniu aktualizacji sterownika stag 300


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2015-12-21, 19:45 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 24752
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1617 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
jamjestcichy napisał(a):
Jak nagrzeje się gaz do 58stopni to po autokalibracji nie wyskakuje komunikat i mnożnik jest książkowy od 1.2 do 1
Takie cyrki zaczęły się dziać po wgraniu aktualizacji sterownika stag 300



To jest prawidłowe działanie a nie cyrk.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2015-12-21, 20:03 

Dołączył(a): 2013-04-06, 10:30
Posty: 174
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Pomógł: 1 razy

Auto: seat toledo
Elektronika: stag 300
Wtryskiwacze: reg
Pojemność: 1800
Moc: 125
Zepewne masz rację i jest to bezdyskusyjne.
W takim razie puścić autokalibrację na 58 stopniach?
Ustawić mnożnik na wolnych obrotach a potem korekte temp gazu i na końcu właściwa/ostateczna regulacja?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2015-12-21, 23:34 

Dołączył(a): 2013-04-06, 10:30
Posty: 174
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Pomógł: 1 razy

Auto: seat toledo
Elektronika: stag 300
Wtryskiwacze: reg
Pojemność: 1800
Moc: 125
Po zrobieniu korekty od temperatury gazu udało się wyregulować instalację-niezależnie od temp gazu oraz obrotów korekta krótka oscyluje wokół 0%
Jedynie co mi się nie podoba to czasy wtrysku lpg względem pb bo są krótsze.
Lpg 3.3 pb 3.5 na wolnych a im cieplejszy gaz tym lepiej
Dla 35 stopni gazu lpg 3.4 pb 3.5
Dla 50 stopni lpg 3.8 pb 3.3
Auto głównie teraz pracuje na temp gazu 35-45stopni
Zostawić tak czy dać mniejsze dysze i autokalibrację zrobić przy temp gazu 35-40stopni?
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-03-18, 17:27 

Dołączył(a): 2013-05-29, 22:54
Posty: 152
Lokalizacja: Łódzkie

Pomógł: 2 razy

Auto: Lexus IS200
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: HANA czerwone
Reduktor: KME Silver
Dysze: 2.3mm
Pojemność: 1988
Moc: 155
Kod Nadwozia: Gxe10
Kod Silnika: 1G-FE
Rok Produkcji: 2001
Bardzo fajny poradnik dla poczatkujacych:) nam kilka pytań..
1) jak sprawdzić czy sondy są podłączone? U mnie wskazują wartości na poziomie 3-5V Wiec mam pewne podejrzenia:)
2) jeśli nie, w ustawieniach trzeba zaznaczyć że sondy nie podłączone a w autoadaptacji próg mieszanki na 0?
3) przy zbieraniu mapy benzyny po zebraniu jest sygnał dźwiękowy a skąd mam wiedzieć kiedy zostanie zebrana do końca mapa gazu? Tylko po ukształtowaniu się wykresu?


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 181 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO