Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 181 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-05-31, 10:49 

Dołączył(a): 2015-09-09, 18:58
Posty: 368
Lokalizacja: Lubelskie

Pomógł: 15 razy

Auto: Mitsubishi Carisma
Elektronika: Stag 200 goFast
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: Alaska
Dysze: 2.5 mm
Pojemność: 1597ccm
Moc: 90km
Kod Nadwozia: GLX Sedan
Kod Silnika: 4G92
Rok Produkcji: 96/97
Nawiązując do tematu temperatury przełączania.

Mam ustawione u siebie 20st i ciepły start. podczas tych ciepłych dni samochód opala się od razu na gazie. Czy aby nie jest tak, że czujnik nagrzewa się od otoczenia, a temperatura płynu chłodzącego jest niższa i zaraz schłodzi reduktor? Czy wtedy nastąpiłoby przełączenie na benzyne?

Mam niepewność czy jest to bezpieczne i może tak zostać czy lepiej podnieść tem przełączania do 25st


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-05-31, 11:05 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 21637
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1354 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
virtuo_z napisał(a):
Mam niepewność czy jest to bezpieczne i może tak zostać czy lepiej podnieść tem przełączania do 25st



ja bym podniósł i wyłączył gorący start.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-05-31, 11:40 

Dołączył(a): 2011-11-19, 13:52
Posty: 753
Lokalizacja: b-stok

Pomógł: 25 razy

Auto: 9-5 2,3T/525i
Elektronika: Tech224/Tech326
Wtryskiwacze: Dragon/Yeti
Reduktor: 2xSilver/GoldGT
Pojemność: 2298/2497
Moc: 220/218
Kod Silnika: B235L/N52B25
Rok Produkcji: 2004/2006
ZTCP. Gorący start jest do systemów start-stop.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-05-31, 11:48 

Dołączył(a): 2015-09-09, 18:58
Posty: 368
Lokalizacja: Lubelskie

Pomógł: 15 razy

Auto: Mitsubishi Carisma
Elektronika: Stag 200 goFast
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: Alaska
Dysze: 2.5 mm
Pojemność: 1597ccm
Moc: 90km
Kod Nadwozia: GLX Sedan
Kod Silnika: 4G92
Rok Produkcji: 96/97
Co jest złego w uzywaniu go w zwykłym aucie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-05-31, 22:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-09-20, 10:54
Posty: 4136
Lokalizacja: podkarpacie

Pomógł: 223 razy

Elektronika: stag 300 PLUS
virtuo_z napisał(a):
Co jest złego w uzywaniu go w zwykłym aucie?

wtryski PB potrzebują stuknąć kilka razy inaczej się zapiekają po miesiącu a czasem roku. pisze z doświadczenia z instalacjami podciśnieniowymi pąlonymi na LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-05-31, 22:58 

Dołączył(a): 2015-09-09, 18:58
Posty: 368
Lokalizacja: Lubelskie

Pomógł: 15 razy

Auto: Mitsubishi Carisma
Elektronika: Stag 200 goFast
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: Alaska
Dysze: 2.5 mm
Pojemność: 1597ccm
Moc: 90km
Kod Nadwozia: GLX Sedan
Kod Silnika: 4G92
Rok Produkcji: 96/97
Jeżeli tylko to, to żadne utrudnienie, bo samochód odpala się tylko na gazie, jak jest ciepły, normalnie będzie potrzebował pb żeby się podgrzać. Poza tym nie problem przełączyć na minutę na pb raz na miesiąc żeby się nie zapiekły. W najgorszym wypadku mam gdzieś drugą listwę wtryskową, do swojego samochodu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-06-01, 15:04 

Dołączył(a): 2013-05-29, 22:54
Posty: 152
Lokalizacja: Łódzkie

Pomógł: 2 razy

Auto: Lexus IS200
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: HANA czerwone
Reduktor: KME Silver
Dysze: 2.3mm
Pojemność: 1988
Moc: 155
Kod Nadwozia: Gxe10
Kod Silnika: 1G-FE
Rok Produkcji: 2001
Panowie mam Pytanie otóż mapa gazu od czasu wtrysku 6-7ms zaczyna się rozjeżdżać i tak do końca,  mimo to odchyłka w tym zakresie jest poniżej 5%. Czemu tak jest? Myślałem że odchyłka to procentowy obraz tego jak mapa gazu odbiega od mapy benzyny... 


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-06-02, 22:15 

Dołączył(a): 2009-05-23, 17:26
Posty: 922
Lokalizacja: Szczecin

Pomógł: 6 razy

Auto: Opel Meriva / Opel Meriva
Elektronika: Stella polare / Optima N
Wtryskiwacze: Bianco / Barracuda
Reduktor: Kme silver / ??
Dysze: --
Pojemność: 1.6 / 1.6
Moc: 105 / 101
Kod Silnika: Z16xep / z16xe
Rok Produkcji: 2007 / 2004
Damian87 napisał(a):
Panowie mam Pytanie otóż mapa gazu od czasu wtrysku 6-7ms zaczyna się rozjeżdżać i tak do końca,  mimo to odchyłka w tym zakresie jest poniżej 5%. Czemu tak jest? Myślałem że odchyłka to procentowy obraz tego jak mapa gazu odbiega od mapy benzyny... 

Ja bym kurczowo map sie nie trzymal. Wielokrotnie stroilem swoje auto i mapy rzadko kiedy byly pokryte idealnie. PO zebraniu map poprawiam mnoznik, a nastepnie patrze na korekte krotkoterminowa na VAG i jeszcze raz poprawiam mnoznik lub korekte rpm. I w tedy prawie zawsze nastepuje rozjazd mapek, bo co innego widzi stag, a co innego mowi mi sterownik silnika ;).

Wiem, ze nie jest to najlepszy sposob ale tak mi wygodnie robic to samemu w czasie jazdy ;)

Damian87 napisał(a):
mimo to odchyłka w tym zakresie jest poniżej 5%.

Ja bym juz nie ruszal.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-06-03, 06:07 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35272
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3539 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Jericho napisał(a):
Wiem, ze nie jest to najlepszy sposob ale tak mi wygodnie robic to samemu w czasie jazdy ;)

dlaczego, to bardzo dobre podejście


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-06-03, 23:15 

Dołączył(a): 2009-05-23, 17:26
Posty: 922
Lokalizacja: Szczecin

Pomógł: 6 razy

Auto: Opel Meriva / Opel Meriva
Elektronika: Stella polare / Optima N
Wtryskiwacze: Bianco / Barracuda
Reduktor: Kme silver / ??
Dysze: --
Pojemność: 1.6 / 1.6
Moc: 105 / 101
Kod Silnika: Z16xep / z16xe
Rok Produkcji: 2007 / 2004
Mirosław napisał(a):
Jericho napisał(a):
Wiem, ze nie jest to najlepszy sposob ale tak mi wygodnie robic to samemu w czasie jazdy ;)

dlaczego, to bardzo dobre podejście

Hmm. A to w takim razie w porzadku ;)
Kiedys tam czytalem o prawidlowym ustawieniu i myslalem, ze moje odbiega. Chyba cos pomylilem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-06-09, 10:37 

Dołączył(a): 2014-03-05, 18:14
Posty: 26

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A4 B5
Elektronika: STAG4
Wtryskiwacze: Tomasetto T01
Reduktor: AC R01
Dysze: 2,5
Pojemność: 1800
Moc: 150
Kod Silnika: ANB
Rok Produkcji: 2000
Witam
Jest ktoś z okolic Bydgoszczy żeby pomóc wyregulować gaz? Auto strasznie mi pali około 15l gazu w mieście no i występuje falowanie obrotów i chce żeby jakiś fachowiec na to spojrzał bo gazownicy w Bydgoszczy to są do bani i nie chce się podjąć naprawy tego falowania bo według nich faluje delikatnie to nie jest duży problem:/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-06-10, 23:00 

Dołączył(a): 2009-05-23, 17:26
Posty: 922
Lokalizacja: Szczecin

Pomógł: 6 razy

Auto: Opel Meriva / Opel Meriva
Elektronika: Stella polare / Optima N
Wtryskiwacze: Bianco / Barracuda
Reduktor: Kme silver / ??
Dysze: --
Pojemność: 1.6 / 1.6
Moc: 105 / 101
Kod Silnika: Z16xep / z16xe
Rok Produkcji: 2007 / 2004
bonczek87 napisał(a):
Auto strasznie mi pali około 15l gazu w mieście

Producent podaje cos 11l Pb /100km (passat B5 11,4l/100). Dodac ok 20% do realnego spalania to mamy ponad 13l. Lpg to kolejne ok 20%, wiec te 15l moze byc ok.
A falowanie obrotow to mozesz sam sprobowac ogarnac to. Wykrecic przepustnice, oczyscic z syfu, zamontowac, i zaadoptowac na VAGu (w niektorych modelach niby sama sie adoptuje przez pierwsze ok 30sek na zaplonie).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-06-15, 06:35 

Dołączył(a): 2014-03-05, 18:14
Posty: 26

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A4 B5
Elektronika: STAG4
Wtryskiwacze: Tomasetto T01
Reduktor: AC R01
Dysze: 2,5
Pojemność: 1800
Moc: 150
Kod Silnika: ANB
Rok Produkcji: 2000
Nie wiem gdzie wyczytałeś takie dane ale jeszcze niedawno Audi paliło mi około 11l/100km gazu to benzyny wychodzi jakieś 8-9l/100km a teraz wzrosło do prawei 15l więc już troche sporo.. Co do przepustnicy to była czyszczona i żadnego efektu to nie dało a poza tym była ona stosunkowo czysta.. Na dodatek falowanei występuję na gazie nie zawsze, po dłuższej jeździe albo jak dam jej więcej w gaz i jak auto jest już rozgrzane, na zimnym chodzi idealnie ..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-06-15, 18:58 

Dołączył(a): 2009-05-23, 17:26
Posty: 922
Lokalizacja: Szczecin

Pomógł: 6 razy

Auto: Opel Meriva / Opel Meriva
Elektronika: Stella polare / Optima N
Wtryskiwacze: Bianco / Barracuda
Reduktor: Kme silver / ??
Dysze: --
Pojemność: 1.6 / 1.6
Moc: 105 / 101
Kod Silnika: Z16xep / z16xe
Rok Produkcji: 2007 / 2004
bonczek87 napisał(a):
Nie wiem gdzie wyczytałeś takie dane ale jeszcze niedawno Audi paliło mi około 11l/100km gazu to benzyny wychodzi jakieś 8-9l/100km

Prosze:
Zanizony wynik - nie wiem czy pokrywa sie z danymi producenta: http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 1995-2000/

I wartosc dla passata ciezszego o ok 100kg: http://prntscr.com/bgs16k
bonczek87 napisał(a):
Na dodatek falowanei występuję na gazie nie zawsze, po dłuższej jeździe albo jak dam jej więcej w gaz i jak auto jest już rozgrzane, na zimnym chodzi idealnie ..

No to trzeba wyregulowac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-06-16, 07:24 

Dołączył(a): 2014-03-05, 18:14
Posty: 26

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A4 B5
Elektronika: STAG4
Wtryskiwacze: Tomasetto T01
Reduktor: AC R01
Dysze: 2,5
Pojemność: 1800
Moc: 150
Kod Silnika: ANB
Rok Produkcji: 2000
Ok mniejsza o to spalanie.. Mówię tylko jak jest że miałem spalanie w mieście około 11l/100km do tej pory a teraz około 15l/100km i trochę mnie to martwi..
A co do tej regulacji to mapy mi się pokrywają, mnożnik ustawiony a niestety falowanie występuje dlatego szukam kogoś ogarniętego co ma większą wiedzę niż ja i mi z tym pomoże:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 181 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO