Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 181 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-06-26, 14:23 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 25120
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1645 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Damian87 napisał(a):
ale skąd wiadomo w którym dokladniemiejscu mnożnik opuścić lub podnieść? Przy przyspieszaniu czas wtrysku bardzo szybko się zmienia...



Podobnie jest z muzykantem i muzykiem ,u pierwszego widzisz kiedy naciska klawisze a u drugiego często nie widać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-06-26, 16:22 

Dołączył(a): 2013-05-29, 22:54
Posty: 152
Lokalizacja: Łódzkie

Pomógł: 2 razy

Auto: Lexus IS200
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: HANA czerwone
Reduktor: KME Silver
Dysze: 2.3mm
Pojemność: 1988
Moc: 155
Kod Nadwozia: Gxe10
Kod Silnika: 1G-FE
Rok Produkcji: 2001
tryszawy napisał(a):
Podobnie jest z muzykantem i muzykiem ,u pierwszego widzisz kiedy naciska klawisze a u drugiego często nie widać.


Ahh Twoje komentarze wnoszą tyle do dyskusji....
nie szkoda Ci czasu na pisanie tych swoich farmazonów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-06-26, 16:28 

Dołączył(a): 2013-05-29, 22:54
Posty: 152
Lokalizacja: Łódzkie

Pomógł: 2 razy

Auto: Lexus IS200
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: HANA czerwone
Reduktor: KME Silver
Dysze: 2.3mm
Pojemność: 1988
Moc: 155
Kod Nadwozia: Gxe10
Kod Silnika: 1G-FE
Rok Produkcji: 2001
Silesia Cars napisał(a):
praktyka, Panie :)
trzeba mieć szybkie oko :lol:

Czyli wnioskuję ze wystarczy chwile zobaczyć dany czas wtrysku (bądź miejsce na mapie mnoznika) i juz przełączać na lpg? Na niskich czasach wtrysków ustawiłem tak że kilka sekund utrzymywałem stały czas wtrysku i dopiero Przelaczalem na gaz... chyba zbytnio się z tym pir*****em:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-06-26, 17:13 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 12542
Lokalizacja: ul. Pukowca 15, Katowice, tel. 500 222 759, 516 217 579

Pomógł: 776 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
Marcin, dokładnie tak, ale autorowi chodziło o to, że jak dodajesz gazu to wszystko się dzieje szybciej, w niektórych autach jak potrzymasz 14 ms przez 30 sekund, to zakres LTFT zmieni się 3 x i pokaże 3 różne wartości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-06-26, 18:12 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 25120
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1645 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Damian87 napisał(a):
Ahh Twoje komentarze wnoszą tyle do dyskusji....
nie szkoda Ci czasu na pisanie tych swoich farmazonów?


Zgłoś post

A Tobie się wydaje że to strojenie instalki to jest takie samo jak klikanie w klawiaturę i wystarczy kabel program i po co płacić gazownikowi a tu zonk !!! ba nawet nie chcą napisać jak to się robi a nawet jak napiszą to też się jest za wolnym żeby to zrobić jak muzyk więc trzeba jak muzykant. Ale nie martw się muzyk najpierw był muzykantem. żeby tylko ,,instrument,, tę naukę przetrzymał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-06-26, 19:03 

Dołączył(a): 2013-05-29, 22:54
Posty: 152
Lokalizacja: Łódzkie

Pomógł: 2 razy

Auto: Lexus IS200
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: HANA czerwone
Reduktor: KME Silver
Dysze: 2.3mm
Pojemność: 1988
Moc: 155
Kod Nadwozia: Gxe10
Kod Silnika: 1G-FE
Rok Produkcji: 2001
Piszesz "po co płacić gazownikowi" otóż za całą instalacje zapłaciłem ponad 3k zł. I jak bym Ci pokazał jak był ustawiony sterownik to byś powiedział co to za drut! I dziwisz mi się ze sam chce dojść do tego jak dobrze ze stroić instalek? Jest takie przysłowie" chcesz coś zrobić dobrze zrób to sam". Dlatego szukam tutaj porad bo wydawało mi się to najodpowiedniejszym miejscem. A to ze dopytuje się konkretow/szczegółów to już tak mam, jak za coś się biore musze o tym dowiedziec się wszystkiego. A co do instrumentu to cóż, przetrwał 50kkm na wystrojonym sterowniku i ogólnie źle zamontowanych wtryskach przez tego magika bez negatywnych zmian wiec myślę że jeszcze trochę pogra:)
Masz racje ze jestem "muzykantem" ale czy coś złego jest w tym ze liczę na pomoc "muzyków"? Chyba o to chodzi w koncepcji tego forum..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-06-26, 19:28 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 25120
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1645 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Damian87 napisał(a):
Piszesz "po co płacić gazownikowi" otóż za całą instalacje zapłaciłem ponad 3k zł. I jak bym Ci pokazał jak był ustawiony sterownik to byś powiedział co to za drut!

Miałeś nieszczęście trafić na druciarza bo nawet muzykantem nie można go nazwać i Ciebie doskonale rozumiem, też kupiłem auto z ,,sekwencją,, na żółtych valtekach ,silverem i też walczyłem nie gorzej jak Ty, masz łatwiej bo już trafiłeś na to forum ,ja takiego farta nie miałem. Z mojej pierwotnej instalki już nic nie zostało, no może ze dwie dziury po mocowaniu reduktora. Powodzenia Ci życzę zwłaszcza że masz blisko bezpieczny tor testowy ,więc korzystaj z niego pomimo tego że płatny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-06-26, 20:13 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 12542
Lokalizacja: ul. Pukowca 15, Katowice, tel. 500 222 759, 516 217 579

Pomógł: 776 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
Damian87 napisał(a):
otóż za całą instalacje zapłaciłem ponad 3k zł

za ponad 3K nie biorę się za auto pokroju IS200 i tu jest pies pogrzebany, ale nie krytykuję Twojej próby dojścia do wiedzy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-06-27, 23:31 

Dołączył(a): 2009-05-23, 17:26
Posty: 1130
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 6 razy

Auto: VW Passat B8 1.8 CJSA
Elektronika: Alex Idea v1
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic compact
Dysze: --
Pojemność: 1.8
Moc: 180
Kod Silnika: CJSA
Rok Produkcji: 2015
Silesia Cars napisał(a):
w niektórych autach jak potrzymasz 14 ms przez 30 sekund, to zakres LTFT zmieni się 3 x i pokaże 3 różne wartości


Moj passek 1.8T jest strasznie oporny na szybkie zmiany LTFT i trzeba czasami poczekac pare minut przy glaskaniu korekt. Chyba, ze mu dowale od razu np. 5 kropek w gore lub w dol to moze po 1min LTFT sie zmieni.
A najgorsze jest to, ze gdy ustawie instalke podgladajac STFT, to w momencie przestawienia sie LTFT, STFT pokazuje juz inne wartosci.
Np. przy LTFT wynoszacym 0.0% korekta STFT skacze sobienp. -+3. LTFT zmienia sie na +3%, to STFT zaczyna pokazywac np. -6 -2. I powstaje taka zajebista zabawa w kotka i myszke ;).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-07-02, 08:17 

Dołączył(a): 2014-02-02, 21:02
Posty: 327

Pomógł: 1 razy

Auto: BMW 7
Elektronika: Stag 300-8
Wtryskiwacze: Hana RED
Reduktor: KME Twin
Pojemność: 3500
Moc: 250
Kod Nadwozia: e38
Kod Silnika: m62b35tu
Rok Produkcji: 1999
"Ważne jest też to, by na wolnych obrotach czasy Gazu na LPG były o 1ms (dla wtrysków Hana-podobnych) do 2ms (dla Valteko-podobnych) dłuższe od czasów Benzyny na LPG (mnożnik > 1). Przy maksymalnych czasach otwarcia czasy te mogą się zrównywać (mnożnik = 1), ale nie należy dopuścić do sytuacji gdzie czasy Gazu będą krótsze od czasu Benzyny (mnożnik < 1)."

Czy ja to dobrze rozmumiem?
Np.Jesli na postoju czasy w ms sa w Stagu PB 3.5 to dla wtryskow Hana trzeba ustawic 1ms wiecej czyli 3.6 czy 4.5?
Bo nie wiem czy ms na tym diagramie sa za przecinkiem danej wartosci czy przed?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-07-02, 08:30 

Dołączył(a): 2010-01-29, 12:13
Posty: 2847
Lokalizacja: kraków

Pomógł: 334 razy

Auto: peugeot 407 coupe
Elektronika: Qbox plus
Wtryskiwacze: ACW031-BFC
Reduktor: ACR01
Dysze: 2,8
Pojemność: 2,2
Moc: 163
Kod Silnika: EW12J4
Rok Produkcji: 2009
edibmw7 napisał(a):
Np.Jesli na postoju czasy w ms sa w Stagu PB 3.5 to dla wtryskow Hana trzeba ustawic 1ms wiecej czyli 3.6 czy 4.5?

Nie. Masz np. czasy benzyny 3,5 ms przy pracy na benzynie , przełączasz na LPG i dalej obserwujesz czasy na benzynie , powinny wynosić nadal 3,5. Jeżeli nie są to tak korygujesz, aby były


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-07-02, 09:00 

Dołączył(a): 2014-02-02, 21:02
Posty: 327

Pomógł: 1 razy

Auto: BMW 7
Elektronika: Stag 300-8
Wtryskiwacze: Hana RED
Reduktor: KME Twin
Pojemność: 3500
Moc: 250
Kod Nadwozia: e38
Kod Silnika: m62b35tu
Rok Produkcji: 1999
Czyli mam ustawic na postoju takie same czasy PB gdy pracuja na pb i lpg? Myslalem ze wg wlasnie tej instrukcji maja byc dla Hana na postoju z ta roznica. Czyli bede musial skrecic sruby reduktorow, przewiduje ze cisnienie bedzie sporo wyzsze niz obecnie jak tak ustawie?a juz teraz mam 2x1.4bar na kme twinie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-07-02, 12:39 

Dołączył(a): 2010-01-29, 12:13
Posty: 2847
Lokalizacja: kraków

Pomógł: 334 razy

Auto: peugeot 407 coupe
Elektronika: Qbox plus
Wtryskiwacze: ACW031-BFC
Reduktor: ACR01
Dysze: 2,8
Pojemność: 2,2
Moc: 163
Kod Silnika: EW12J4
Rok Produkcji: 2009
edibmw7 napisał(a):
Czyli mam ustawic na postoju takie same czasy PB gdy pracuja na pb i lpg?

Cała idea "strojenia" sprowadza się właśnie do tego aby czasy benzyny na LPG były takie same jak czasy benzyny na benzynie, nie tylko na jałowych , ale w pełnym zakresie obrotów i obciążeń. Dodatkowy "puzel" to klocki LPG które muszą się "wyrabiać" , szczególnie wtryskiwacze ze swoimi czasami na jałowych aby nie były zbyt krótkie, a w górnych zakresach aby nie były zbyt długie i nie zapętlały. Trzeba się "wstrzelić", dlatego np STAG zaleca mnożnik pomiędzy 1-1,2.
edibmw7 napisał(a):
Czyli bede musial skrecic sruby reduktorow, przewiduje ze cisnienie bedzie sporo wyzsze niz obecnie jak tak ustawie?

Po co ? Do tego masz inne narzędzia , pierwszy punkt na mnożniku lub korekty po obrotach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-07-02, 17:44 

Dołączył(a): 2014-02-02, 21:02
Posty: 327

Pomógł: 1 razy

Auto: BMW 7
Elektronika: Stag 300-8
Wtryskiwacze: Hana RED
Reduktor: KME Twin
Pojemność: 3500
Moc: 250
Kod Nadwozia: e38
Kod Silnika: m62b35tu
Rok Produkcji: 1999
Ja mam niestety tylko staga300 i jedyne ustawienia w nim to linia mnoznika i kropki :) ogolnie to stroic to potrafie i czasem podpieralem sie czytnikiem obd patrzac na korekty przy zmianie paliwa w roznych sytuacjach. Dzis bede w garazu to wystroje ten postoj na czasy takie same jak na PB. A ja zawsze te czasy ustawialem sruba reduktora patrzac by te gazowe (zielona wartosc w ac synchro) byla 1ms wieksza niz czasy noebieskie PB (na wlaczonym lpg)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2016-09-23, 09:45 

Dołączył(a): 2016-04-12, 10:20
Posty: 1425
Lokalizacja: Tarnów

Pomógł: 127 razy

Auto: Skoda Octavia I 2.0
Elektronika: ImegaEVO (aka Stag300)
Wtryskiwacze: AC-W02 BFC
Reduktor: Alaska AT09@1.1bar
Dysze: 2,3mm
Pojemność: 1984
Moc: 115
Kod Nadwozia: 1U
Kod Silnika: AZJ
Rok Produkcji: 2002
Myślę, że temat warto by podwiesić :) bo tak to go za każdym razem trzeba szukać przez googla :)
Wiem, że niektórzy mają to wiedzę w małym paluszku ale nie wszyscy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 181 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO