Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ocotec, Zavoli - wzrost ciśnienia przy pełnym bucie.
PostLink | Napisane: 2020-07-21, 09:36 

Dołączył(a): 2012-02-29, 20:40
Posty: 34
Lokalizacja: Orzesze

Pomógł: 0 razy

Auto: S211 1.8 Kompressor E200
Elektronika: OCOTEC
Wtryskiwacze: AC W01 BFC
Reduktor: Zavoli Zeta S 250KM
Dysze: 3,0
Pojemność: 1800
Moc: 163
Kod Nadwozia: S211
Kod Silnika: M271
Rok Produkcji: 2003
Dzień doberek. Walczę z brakiem pełnej mocy tak ogólnie pisząc. Instalke mam bardzo prymitywną. Da się to jakoś ustawić ale problemy zaczynają się na wysokich obrotach, od ok 4,5 w górę. Korekty lecą na -25, ciśnienie wg programu w okolice 1,8 1,9bar. Z tego co zaobserwowałem najlepiej autko jezdzi na ustawionym wysokim ciśnieniu reduktora. Podejrzewam że problemem może być doładowanie kompressorem? Proszę oświećcie mnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ocotec, Zavoli - wzrost ciśnienia przy pełnym bucie.
PostLink | Napisane: 2020-07-21, 10:39 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 38307
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3941 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
cebOOL napisał(a):
problemy zaczynają się na wysokich obrotach, od ok 4,5 w górę. Korekty lecą na -25, ciśnienie wg programu w okolice 1,8 1,9bar

nie widzę kolizji z ciśnieniem, ustaw mniejszą dawkę dla dużych obciążeń
tam jest chyba mapa po obrotach, więc coś można zrobić jednak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ocotec, Zavoli - wzrost ciśnienia przy pełnym bucie.
PostLink | Napisane: 2020-07-28, 18:08 

Dołączył(a): 2012-02-29, 20:40
Posty: 34
Lokalizacja: Orzesze

Pomógł: 0 razy

Auto: S211 1.8 Kompressor E200
Elektronika: OCOTEC
Wtryskiwacze: AC W01 BFC
Reduktor: Zavoli Zeta S 250KM
Dysze: 3,0
Pojemność: 1800
Moc: 163
Kod Nadwozia: S211
Kod Silnika: M271
Rok Produkcji: 2003
Tak wygląda praktycznie całe pole manewru w tym zajefajnym sterowniku.
Wartości w okienkach to % o ile został wydłużony czas wtrysku. W pionowej osi dla jakiego czasu wtrysku, oraz w poziomie dla jakich obrotów. Odnośnie korekt po temperaturze lub ciśnieniu można wpisać wartość od 0 do 100%, ale jak to interpretować to nie wiem. Instrukcja tego nie mówi. Ogólnie pod większym obciążeniem i obrotami wywala cheka i wyłącza pierwszy gar. Tutaj zaczynam się zastanawiać nad wtryskiem nr 1. Jutro podmienię. Regulacja wygląda tak. Jeżdzę sobie na gazie spokojnie i zbieram punkty pomiarowe i wszystko jest ok dopóki nie zacznę zbierać "góry". Oscyloskopu w programie nie mam więc muszę korzystać z zewnętrznej aplikacji i koryguję mapę ale jest to bardzo nie przewidywalne. Staram się to robić w miarę precyzyjnie ale korekty się zachowują jak chcą.


Załączniki:
ocotec.jpg
ocotec.jpg [ 149.86 KiB | Przeglądane 5131 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ocotec, Zavoli - wzrost ciśnienia przy pełnym bucie.
PostLink | Napisane: 2020-08-03, 15:25 

Dołączył(a): 2012-02-29, 20:40
Posty: 34
Lokalizacja: Orzesze

Pomógł: 0 razy

Auto: S211 1.8 Kompressor E200
Elektronika: OCOTEC
Wtryskiwacze: AC W01 BFC
Reduktor: Zavoli Zeta S 250KM
Dysze: 3,0
Pojemność: 1800
Moc: 163
Kod Nadwozia: S211
Kod Silnika: M271
Rok Produkcji: 2003
A więc jest mały sukces. Głównym problemem okazał się przybrudzony pierwszy wtryskiwacz. Po umyciu mam jakieś 90% mocy. Przy 5,5k obr moc się kończy. Przy maks czasach pb wylicza mi Ok +25% czasu lpg i jak się domyślam dochodzi do zapętlenia przy którym brakuje gazu. Dodam że regulacja ciśnienia ma znikomy wpływ na obliczenie dla max obciążenia. Czyżby nie wyrabiał reduktor? Czy rozkręcenie dysz może coś dać? Mam 3mm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ocotec, Zavoli - wzrost ciśnienia przy pełnym bucie.
PostLink | Napisane: 2020-08-03, 15:41 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 38307
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3941 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
cebOOL napisał(a):
Czyżby nie wyrabiał reduktor?

a to trzreba zgadywać, jakby tego w programie nie było widać?
cebOOL napisał(a):
Czy rozkręcenie dysz może coś dać

no na pewno poprawi pracę reduktora, czy tam odetka jakieś wąskie gardło :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ocotec, Zavoli - wzrost ciśnienia przy pełnym bucie.
PostLink | Napisane: 2020-08-03, 23:44 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 24753
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 2044 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/barracuda/barracuda
Reduktor: Kme twin/magic3p/magic3c
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
było
cebOOL napisał(a):
Korekty lecą na -25

a nagle jest:
cebOOL napisał(a):
rzy maks czasach pb wylicza mi Ok +25% czasu lpg i jak się domyślam dochodzi do zapętlenia przy którym brakuje gazu.

To był zalany o 25% i nagle mimo zalania brakuje gazu?

Zamiast zgadywanki uskuteczniac zerkaj na korekty, a i afr by sie pewnie przydał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ocotec, Zavoli - wzrost ciśnienia przy pełnym bucie.
PostLink | Napisane: 2020-08-04, 11:19 

Dołączył(a): 2012-02-29, 20:40
Posty: 34
Lokalizacja: Orzesze

Pomógł: 0 razy

Auto: S211 1.8 Kompressor E200
Elektronika: OCOTEC
Wtryskiwacze: AC W01 BFC
Reduktor: Zavoli Zeta S 250KM
Dysze: 3,0
Pojemność: 1800
Moc: 163
Kod Nadwozia: S211
Kod Silnika: M271
Rok Produkcji: 2003
mzloty -25 było podczas przyspieszania już w średnim zakresie obrotów, zanim wyczyściłem wtryski. To już jest historia

W tej chwili mam problem tylko na najwyższych obr. i pełnym obciążeniu. Sterownik gazu wydłuża czas wtryksu o 25% względem pb, zaś korekty w tym momencie lecą w minus. Czyli brakuje paliwa. Ustawienie max ciśnienia prawie nic nie dało.

Pytanie: jak interpretować spadki ciśnienia gazu skoro podczas przyspieszania ono rośnie (W programie)


Ostatnio edytowano 2020-08-04, 13:58 przez cebOOL, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ocotec, Zavoli - wzrost ciśnienia przy pełnym bucie.
PostLink | Napisane: 2020-08-04, 11:29 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 24753
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 2044 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/barracuda/barracuda
Reduktor: Kme twin/magic3p/magic3c
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
cebOOL napisał(a):
zaś korekty w tym momencie lecą w minus. Czyli brakuje paliwa.

Jestes pewien? Bo ja uwazam, ze jest za duzo paliwa! Jesli brakuje paliwa to korektami ecu wzbogaca (+).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ocotec, Zavoli - wzrost ciśnienia przy pełnym bucie.
PostLink | Napisane: 2020-08-04, 12:07 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 38307
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3941 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
cebOOL napisał(a):
jak interpretować spadki ciśnienia gazu skoro podczas przyspieszania ono rośnie

od widzianej na wolnych obrotach wartości odejmujemy 0,3 bara
do tego co wyjdzie dodajemy 1 bar plus doładowanie i takiego ciśnienia należy oczekiwać przy pełnym otwarciu przepustnicy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ocotec, Zavoli - wzrost ciśnienia przy pełnym bucie.
PostLink | Napisane: 2020-08-04, 13:51 

Dołączył(a): 2012-02-29, 20:40
Posty: 34
Lokalizacja: Orzesze

Pomógł: 0 razy

Auto: S211 1.8 Kompressor E200
Elektronika: OCOTEC
Wtryskiwacze: AC W01 BFC
Reduktor: Zavoli Zeta S 250KM
Dysze: 3,0
Pojemność: 1800
Moc: 163
Kod Nadwozia: S211
Kod Silnika: M271
Rok Produkcji: 2003
mzloty napisał(a):
cebOOL napisał(a):
zaś korekty w tym momencie lecą w minus. Czyli brakuje paliwa.

Jestes pewien? Bo ja uwazam, ze jest za duzo paliwa! Jesli brakuje paliwa to korektami ecu wzbogaca (+).


Mój błąd. Lecą powyżej 20 na plus.


Załączniki:
Screenshot_20200804-150150_Realtime Charts.jpg
Screenshot_20200804-150150_Realtime Charts.jpg [ 283.35 KiB | Przeglądane 4954 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ocotec, Zavoli - wzrost ciśnienia przy pełnym bucie.
PostLink | Napisane: 2023-11-29, 16:51 

Dołączył(a): 2018-04-26, 14:34
Posty: 7

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel
Elektronika: Landi Renzo
Wtryskiwacze: Med
Pojemność: 1400
Moc: 90
Rok Produkcji: 2009
Witam. Poleci ktoś kabel do instalacji Ocotec?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ocotec, Zavoli - wzrost ciśnienia przy pełnym bucie.
PostLink | Napisane: 2023-11-29, 17:00 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 38307
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3941 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
juri1977 napisał(a):
Poleci ktoś kabel do instalacji Ocotec?

jak to ten zabytkowy sterownik to tam są trzy kable do złacza COM
wystarczy pogrzebać w starociach komputerowych i coś znajdziesz


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO