Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Rozkminki na temat filtrów ( do V8 )
PostLink | Napisane: 2021-02-25, 14:21 

Dołączył(a): 2017-12-28, 10:41
Posty: 94

Pomógł: 0 razy

Auto: VW Touareg
Pojemność: 4.2 V8
Moc: 310
Kod Silnika: AXQ
Rok Produkcji: 2003
Witam, zastanawiam się jaki filtr (lub filtry) zamontować do Mercedesa W220 5.0

Myślałem o Alex Ultra 360 ale nie ma gniazda na czujnik.
Instalacja Prins a więc czujnik oryginalnie w filtrze i teraz co będzie lepsze, Czaja Blaster z gniazdem na czujnik czy może jednak Alex Ultra, a czujnik dać np. za wtryskami na adapterze mocowanym na wężu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozkminki na temat filtrów ( do V8 )
PostLink | Napisane: 2021-02-26, 11:29 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 29176
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1269 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
V8 garage napisał(a):
czujnik dać np. za wtryskami na adapterze mocowanym na wężu

tak

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozkminki na temat filtrów ( do V8 )
PostLink | Napisane: 2021-02-26, 17:09 

Dołączył(a): 2017-12-28, 10:41
Posty: 94

Pomógł: 0 razy

Auto: VW Touareg
Pojemność: 4.2 V8
Moc: 310
Kod Silnika: AXQ
Rok Produkcji: 2003
Ok, dzięki.
A może lepiej by było czujnik dać przed wtryskami, bo o ile dla czujnika ciśnienia gazu nie ma to większego znaczenia o tyle dla temperatury już ma bo gaz do wtrysków leci cały czas a za wtryskami może już "stać w miejscu", dobrze kombinuje ? Bo z tego co się orientuje to ten czujnik mierzy ciśnienie i temperaturę gazu? Może to banał ale dopiero zaczynam się uczyć gazownictwa i wielu rzeczy jeszcze nie wiem lub nie mam pewności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozkminki na temat filtrów ( do V8 )
PostLink | Napisane: 2021-02-26, 18:11 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 29176
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1269 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
V8 garage napisał(a):
A może lepiej by było czujnik dać przed wtryskami, bo o ile dla czujnika ciśnienia gazu nie ma to większego znaczenia o tyle dla temperatury już ma bo gaz do wtrysków leci cały czas a za wtryskami może już "stać w miejscu", dobrze kombinuje ?

Oczywiście że przed wtryskami i mylisz się - dla ciśnienia ma to również ogromne znaczenie.

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozkminki na temat filtrów ( do V8 )
PostLink | Napisane: 2021-02-26, 18:17 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4721
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 466 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS (VSI-1)
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Ja zastosowałem u siebie taki zamiennik:
PRINS VSI FILTR FAZY LONEJ 16x12MM JAK ORYGINAŁ 4C


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozkminki na temat filtrów ( do V8 )
PostLink | Napisane: 2021-02-26, 19:47 

Dołączył(a): 2017-12-28, 10:41
Posty: 94

Pomógł: 0 razy

Auto: VW Touareg
Pojemność: 4.2 V8
Moc: 310
Kod Silnika: AXQ
Rok Produkcji: 2003
Struna napisał(a):
Oczywiście że przed wtryskami i mylisz się - dla ciśnienia ma to również ogromne znaczenie.


Pewnie ma, ale ciśnienie zmienia się mniej więcej równocześnie w całej (tak mi się przynajmniej wydaje) że tak to nazwę "pętli" od reduktora do wtrysków i łącznika za wtryskami, a temperatura gazu już nie koniecznie, ale i tak zamontuje jak radzisz przed wtryskami.


Ostatnio edytowano 2021-02-26, 19:50 przez V8 garage, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozkminki na temat filtrów ( do V8 )
PostLink | Napisane: 2021-02-26, 19:48 

Dołączył(a): 2017-12-28, 10:41
Posty: 94

Pomógł: 0 razy

Auto: VW Touareg
Pojemność: 4.2 V8
Moc: 310
Kod Silnika: AXQ
Rok Produkcji: 2003
gimak napisał(a):
Ja zastosowałem u siebie taki zamiennik:
PRINS VSI FILTR FAZY LONEJ 16x12MM JAK ORYGINAŁ 4C


Filtr ok, ale ja potrzebuje na wyjściu 2 x 12


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozkminki na temat filtrów ( do V8 )
PostLink | Napisane: 2021-02-26, 22:47 

Dołączył(a): 2011-11-25, 09:10
Posty: 3195
Lokalizacja: Warszawa klinikaLPG.pl

Pomógł: 172 razy

Auto: Lex LS400/Toyota Highland
Elektronika: Optima: Expert/Expert
Wtryskiwacze: Barracuda/ Barracuda
Reduktor: Prins/Prins
Dysze: brak/brak
Pojemność: 4000/3300
Moc: 284/230
Kod Nadwozia: UCF20/XU20
Kod Silnika: 1UZ-FE/3MZ-FE
Rok Produkcji: 1998/2007
Wydaje misie, że jednak Alex może już przy takiej mocy dawać zauważalne spadki ciśnienia.
Taka bardziej intuicja niż empiria.
Nie mam pojęcia jak zachowuje się blaster w interesującej Cię konfiguracji
https://www.phjacus.pl/F205-Filtr-fazy- ... p3525.html

KME (certools) 16 - 2x12 szklano poliestrowy 779 byłby najlepszy imho ale jakoś nie widzę dostępnego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozkminki na temat filtrów ( do V8 )
PostLink | Napisane: 2021-02-27, 08:26 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 12357
Lokalizacja: ul. Pukowca 15, Katowice, tel. 500 222 759, 516 217 579

Pomógł: 768 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
dałbym 4x12 KME włókno szklane, na wyjściu zawsze czysto :)
Sam mam 2 takie i spokój.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozkminki na temat filtrów ( do V8 )
PostLink | Napisane: 2021-02-27, 09:01 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 23062
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1474 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Ja w takich auta daję dwa kme 14/2x12 i zasilanie z każdej strony listwy, nie ma zdławienia na wejściu, a MAP na adapterze przed najdalszą z listw/rozdzielaczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozkminki na temat filtrów ( do V8 )
PostLink | Napisane: 2021-02-27, 09:56 

Dołączył(a): 2017-12-28, 10:41
Posty: 94

Pomógł: 0 razy

Auto: VW Touareg
Pojemność: 4.2 V8
Moc: 310
Kod Silnika: AXQ
Rok Produkcji: 2003
Też myślałem nad dwoma filtrami, co by jeden nie dławił za bardzo. Tylko KME które proponujecie to zwykłe filtry na wąż, a nie lepsze są te odstojnikowe ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozkminki na temat filtrów ( do V8 )
PostLink | Napisane: 2021-02-27, 10:06 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 22382
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1796 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/SuperB/barracuda
Reduktor: Kme twin/alex ?/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
V8 garage, nie lepsze. Porownywalne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozkminki na temat filtrów ( do V8 )
PostLink | Napisane: 2021-02-27, 13:29 

Dołączył(a): 2017-12-28, 10:41
Posty: 94

Pomógł: 0 razy

Auto: VW Touareg
Pojemność: 4.2 V8
Moc: 310
Kod Silnika: AXQ
Rok Produkcji: 2003
tryszawy napisał(a):
Ja w takich auta daję dwa kme 14/2x12 i zasilanie z każdej strony listwy


W sumie dobry pomysł, trochę węży się wije pod maską ale ciśnienia na pewno nie zabraknie, zakładając że reduktor się wyrabia. Z drugiej strony bezwładność takiego układu nie pogorszy się? Tzn, czy nie będzie takiego efektu jak przy za długich pojedynczych wężach?


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO