Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Brak wskazań zużycia paliwa na komputerze pokładowym
PostLink | Napisane: 2022-07-22, 21:06 

Dołączył(a): 2009-12-26, 13:17
Posty: 126
Lokalizacja: szczecin

Pomógł: 3 razy

Auto: Opel Calibra
Elektronika: stag 300plus
Wtryskiwacze: valtek 3ohm 0,4
Reduktor: kme gold
Dysze: 2,4
Pojemność: 2500 TT
Kod Silnika: C25XE
Rok Produkcji: 1995
Witam, kiedy auto pracuje na benzynie komputer działa prawidłowo, pokazuje spalanie chwilowe i średnie, natomiast gdy przełączę na gaz odrazu wskazuje na 0.0l/h
Myślałem że mogą być zamienione przewody pobierające sygnał z wtryskiwaczy benzynowych (LPG wpięte jest przy ECU pb) ale po przelutowaniu widzi czas wtrysku Pb do momentu przejścia na LPG potem jest 0ms i gasnie, poza tym auto poszarpuje na gazie zawsze przy tej samej prędkości ok 90km/h. Podmiana wtrysków, reduktora, regulacja nie dawały efektów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak wskazań zużycia paliwa na komputerze pokładowym
PostLink | Napisane: 2022-09-05, 11:04 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 21400
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1697 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/SuperB/barracuda
Reduktor: Kme twin/alex ?/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
robert szcz. napisał(a):
natomiast gdy przełączę na gaz odrazu wskazuje na 0.0l/h

to jest jeden problem,
robert szcz. napisał(a):
poza tym auto poszarpuje na gazie zawsze przy tej samej prędkości ok 90km/h

a to drugi. Rozwiązaniem drugiego zapewne jest regulacja, a może i wymiana tego:
robert szcz. napisał(a):
Wtryskiwacze: valtek 3ohm 0,4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak wskazań zużycia paliwa na komputerze pokładowym
PostLink | Napisane: 2022-09-12, 20:50 

Dołączył(a): 2009-12-26, 13:17
Posty: 126
Lokalizacja: szczecin

Pomógł: 3 razy

Auto: Opel Calibra
Elektronika: stag 300plus
Wtryskiwacze: valtek 3ohm 0,4
Reduktor: kme gold
Dysze: 2,4
Pojemność: 2500 TT
Kod Silnika: C25XE
Rok Produkcji: 1995
Co do wtryskiwaczy, miałem takie podejrzenie, jednak po podmianie na AC w02 oraz keihny jest to samo. W samochodzie jest założony prosty czytnik afr i w momencie poszarpywania skład jest prawidłowy, oscyluje wokół stechiometrii. Okresowa wymiana świec i przewodów także nic nie wniosła.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak wskazań zużycia paliwa na komputerze pokładowym
PostLink | Napisane: 2022-09-16, 22:40 

Dołączył(a): 2012-06-19, 08:17
Posty: 2572
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 74 razy

Auto: Toyota Yaris 03/03TS
Elektronika: Basic/Basic
Wtryskiwacze: Barr115/AC W031
Reduktor: AC R02/AC R02
Dysze: 1.7mm/1.7mm
Pojemność: 998/1497
Moc: 68/105
Kod Silnika: 1SZ-FE/1NZ-FE
Rok Produkcji: 2003/2003
Komputer spalania nie widzi czasu wtrysku, zle miejsce rozcięcia obowdu. Tak bywa jak tniesz przy ecu pb gdzie w starszych autach komputery byly analogowe i dostawaly VSS rpm Tinj itp. Poszukaj bo jeden przewod wtrysku pb sie w wiazce rozdziela i za rozdzialem musisz przeciac.
Jak szarpie to moze byc za daleko mawiercony względem benzyny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak wskazań zużycia paliwa na komputerze pokładowym
PostLink | Napisane: 2022-09-18, 07:11 

Dołączył(a): 2019-09-17, 08:51
Posty: 624
Lokalizacja: Jelenia Góra

Pomógł: 86 razy

Auto: Suzuki Liana
Elektronika: Agis m210
Wtryskiwacze: ac-W01
Reduktor: tomasetto
Pojemność: 1586
Moc: 103
Rok Produkcji: 2002
psooya napisał(a):
Komputer spalania nie widzi czasu wtrysku, zle miejsce rozcięcia obowdu

Jest dokładnie tak, jak napisał psooya, złe miejsce rozcięcia. Na załączonym schemacie widać, że do przewodu pierwszego wtryskiwacza (Y3-I) kolor brązowo - żółty dopięty jest przewód czarno - brązowy idący do cyfrowego wyświetlacza wielofunkcyjnego (A161). Rozcięcie przewodu pierwszego wtryskiwacza należy wykonać za miejscem połączenia lub przy samym wtryskiwaczu.


Załączniki:
schemat.jpg
schemat.jpg [ 45.07 KiB | Przeglądane 617 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak wskazań zużycia paliwa na komputerze pokładowym
PostLink | Napisane: 2022-09-18, 07:58 

Dołączył(a): 2012-06-19, 08:17
Posty: 2572
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 74 razy

Auto: Toyota Yaris 03/03TS
Elektronika: Basic/Basic
Wtryskiwacze: Barr115/AC W031
Reduktor: AC R02/AC R02
Dysze: 1.7mm/1.7mm
Pojemność: 998/1497
Moc: 68/105
Kod Silnika: 1SZ-FE/1NZ-FE
Rok Produkcji: 2003/2003
Dokladnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak wskazań zużycia paliwa na komputerze pokładowym
PostLink | Napisane: 2022-09-19, 19:17 

Dołączył(a): 2009-12-26, 13:17
Posty: 126
Lokalizacja: szczecin

Pomógł: 3 razy

Auto: Opel Calibra
Elektronika: stag 300plus
Wtryskiwacze: valtek 3ohm 0,4
Reduktor: kme gold
Dysze: 2,4
Pojemność: 2500 TT
Kod Silnika: C25XE
Rok Produkcji: 1995
Dzięki za zainteresowanie, rzeczywiście coś jest na rzeczy z miejscem wpięcia, kiedyś ta wiązka ze sterownikiem była zamontowana w takim samym aucie, ale pod maską, i komputer pokładowy z tego co pamiętam działał. Z racji tego że na silniku był bałagan podłączyłem wszystko pod deską. Będę musiał namierzyć ten przewód idący do A161i wpiac go w innym miejscu. Co do poszarpywania i umiejscowienia nawiertow wzorowałem się na montażu Damiana i wykonałem je tak ja w tym temacie post62018.html?hilit=Opel%20Calibra#p62018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak wskazań zużycia paliwa na komputerze pokładowym
PostLink | Napisane: 2022-09-19, 19:29 

Dołączył(a): 2012-06-19, 08:17
Posty: 2572
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 74 razy

Auto: Toyota Yaris 03/03TS
Elektronika: Basic/Basic
Wtryskiwacze: Barr115/AC W031
Reduktor: AC R02/AC R02
Dysze: 1.7mm/1.7mm
Pojemność: 998/1497
Moc: 68/105
Kod Silnika: 1SZ-FE/1NZ-FE
Rok Produkcji: 2003/2003
Jeden bank jest ok, drugi wątpliwy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak wskazań zużycia paliwa na komputerze pokładowym
PostLink | Napisane: 2022-09-19, 20:41 

Dołączył(a): 2009-12-26, 13:17
Posty: 126
Lokalizacja: szczecin

Pomógł: 3 razy

Auto: Opel Calibra
Elektronika: stag 300plus
Wtryskiwacze: valtek 3ohm 0,4
Reduktor: kme gold
Dysze: 2,4
Pojemność: 2500 TT
Kod Silnika: C25XE
Rok Produkcji: 1995
Spróbuję przy najbliższej okazji przenieść jedna listwę pod kolektor i zrobić symetryczne nawierty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak wskazań zużycia paliwa na komputerze pokładowym
PostLink | Napisane: 2022-09-19, 20:47 

Dołączył(a): 2012-06-19, 08:17
Posty: 2572
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 74 razy

Auto: Toyota Yaris 03/03TS
Elektronika: Basic/Basic
Wtryskiwacze: Barr115/AC W031
Reduktor: AC R02/AC R02
Dysze: 1.7mm/1.7mm
Pojemność: 998/1497
Moc: 68/105
Kod Silnika: 1SZ-FE/1NZ-FE
Rok Produkcji: 2003/2003
Mozesz sprobowac zmniejszyć dysze i dowalic cisnieniem redka i zobaczyć czy jest poprawa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak wskazań zużycia paliwa na komputerze pokładowym
PostLink | Napisane: 2022-09-20, 10:53 

Dołączył(a): 2009-12-26, 13:17
Posty: 126
Lokalizacja: szczecin

Pomógł: 3 razy

Auto: Opel Calibra
Elektronika: stag 300plus
Wtryskiwacze: valtek 3ohm 0,4
Reduktor: kme gold
Dysze: 2,4
Pojemność: 2500 TT
Kod Silnika: C25XE
Rok Produkcji: 1995
Nie bardzo jest co podbijać, ciśnienie obecnie na poziomie 1.5 bara i leci na szyję, dopiero po przejściu na miedź 8 i większy reduktor chciałbym nieco je zmniejszyć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak wskazań zużycia paliwa na komputerze pokładowym
PostLink | Napisane: 2022-09-20, 11:02 

Dołączył(a): 2012-06-19, 08:17
Posty: 2572
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 74 razy

Auto: Toyota Yaris 03/03TS
Elektronika: Basic/Basic
Wtryskiwacze: Barr115/AC W031
Reduktor: AC R02/AC R02
Dysze: 1.7mm/1.7mm
Pojemność: 998/1497
Moc: 68/105
Kod Silnika: 1SZ-FE/1NZ-FE
Rok Produkcji: 2003/2003
Daaa sie testowo:-) zapnij mu na podcisnienie szpryce i zwiększ cisnienie:) oczywiście wtedy instalacja bedzie pracowac vez podcisnienia ale na testy w sam raz. Ewentualnie masz cos kiepsko zestrojone. Ja kiedys tak zrobilem testowo i spoko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak wskazań zużycia paliwa na komputerze pokładowym
PostLink | Napisane: 2022-09-20, 19:31 

Dołączył(a): 2009-12-26, 13:17
Posty: 126
Lokalizacja: szczecin

Pomógł: 3 razy

Auto: Opel Calibra
Elektronika: stag 300plus
Wtryskiwacze: valtek 3ohm 0,4
Reduktor: kme gold
Dysze: 2,4
Pojemność: 2500 TT
Kod Silnika: C25XE
Rok Produkcji: 1995
Dzięki za wskazówki, przyjrzę się jeszcze ustawieniom, jak nie pomoże,będę kombinował


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO