Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: STAG 4, odcina gaz przy pełnym bucie
PostLink | Napisane: 2022-08-15, 17:11 

Dołączył(a): 2022-08-15, 13:07
Posty: 6

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo S40
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: Barracuda
Pojemność: 2000
Moc: 160
Kod Silnika: B4204T
Rok Produkcji: 1998
Volvo S40 2.0 T 160 KM.

Jak w temacie. Samochód zaczął przerywać, wymieniłem przewody i cewki. Silnik dostał takiego kopa jak nigdy. Podczas mocnego przyśpieszania na gazie, potrafiło odłączyć gaz i dioda zaczeła mrugać na chwilę, ale nie było żadnego piszczenia. Po chwili znów wracało na gaz i jechał normalnie. Przed wymianą cewek nie było tego efektu odcinania.

tak właściwie to teraz tego efektu również nie ma, zmieniałem turbinę i samochód już kompletnie nie ma mocy.
Mam pytanie czy wcześniejsze odcinanie gazu mogło być spowodowane tym że parownik jest połączony trójnikiem z kolektorem ssącym i czujnikiem ciśnienia MAP. W związku z czym przy dużym doładowaniu ciśnienie szło na parownik i to obniżało ciśnienie gazu.

w ogóle jak to wygląda z tym trójnikiem do parownika, jedni piszą że to zawór bezpieczeństwa, inni że to jest do regulacji membrany podczas pracy silnika. Gdy odepne wężyk od parownika to ciśnienei gazu się zmienia. Nie da się ustawić gazu bez tego wężyka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: STAG 4, odcina gaz przy pełnym bucie
PostLink | Napisane: 2022-08-15, 17:15 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 24756
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1525 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Nordic XP
Dysze: 2.5
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: P2
Kod Silnika: B5204T5
Rok Produkcji: 2005
Jaki masz parownik ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: STAG 4, odcina gaz przy pełnym bucie
PostLink | Napisane: 2022-08-15, 18:35 

Dołączył(a): 2022-08-15, 13:07
Posty: 6

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo S40
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: Barracuda
Pojemność: 2000
Moc: 160
Kod Silnika: B4204T
Rok Produkcji: 1998
KME Silver, chyba, wiem że przerabiałem go na jakieś grubsze śruby na wylot aby go skręcić. Tak patrzyłem po wykresie to ciśnienie przy adaptacji ustawione na 1.1 . po rozgrzaniu silnika było 1.0 a teraz przy pełnym bucie spada na 0.9 może 0,85 ale tego efektu odcinania no i mocy też nie ma. Zwiększyłem śrubą ciśnienie spowrotem na 1.1 . Ale to w niczym nie pomogło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: STAG 4, odcina gaz przy pełnym bucie
PostLink | Napisane: 2022-09-03, 13:04 

Dołączył(a): 2012-06-19, 08:17
Posty: 2572
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 74 razy

Auto: Toyota Yaris 03/03TS
Elektronika: Basic/Basic
Wtryskiwacze: Barr115/AC W031
Reduktor: AC R02/AC R02
Dysze: 1.7mm/1.7mm
Pojemność: 998/1497
Moc: 68/105
Kod Silnika: 1SZ-FE/1NZ-FE
Rok Produkcji: 2003/2003
Zamarza redek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: STAG 4, odcina gaz przy pełnym bucie
PostLink | Napisane: 2022-09-03, 20:34 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 21400
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1697 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/SuperB/barracuda
Reduktor: Kme twin/alex ?/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
bakafaka napisał(a):
W związku z czym przy dużym doładowaniu ciśnienie szło na parownik i to obniżało ciśnienie gazu.

co szło w parownik?
bakafaka napisał(a):
w ogóle jak to wygląda z tym trójnikiem do parownika

O jakim trójniku parownika piszesz? Podstawy się kłaniają. Zapewne chodzi Ci o przewód podciśnienia idący z kolektora do sterowania ciśnieniem reduktora (podciąga membranę). W turbo bezwzględnie MUSI być podpięte.
psooya napisał(a):
Zamarza redek.


Możliwe, choć nie pewne. Silver nie powinien zamarzać w tym silniku. Ale można sprawdzić osc.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO