Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2022-05-26, 22:28 

Dołączył(a): 2009-08-04, 21:38
Posty: 28
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Pomógł: 1 razy

Auto: Seat Leon X-P 1.8TSI
Elektronika: Prins DLM-2.0
Wtryskiwacze: n/d
Reduktor: n/d
Dysze: n/d
Pojemność: 1800
Moc: 180
Rok Produkcji: 2015
Mogę powiedzieć, że wymiana pompy przywróciła pełną funkcjonalność instalacji, co więcej rozwiązała też problem z porannym odpalaniem silnika po dłuższym postoju. Zatem teoria o przepuszczających wtryskiwaczach TSI poległa. To od początku był problem z pompą LPG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2022-09-02, 23:01 

Dołączył(a): 2009-08-04, 21:38
Posty: 28
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Pomógł: 1 razy

Auto: Seat Leon X-P 1.8TSI
Elektronika: Prins DLM-2.0
Wtryskiwacze: n/d
Reduktor: n/d
Dysze: n/d
Pojemność: 1800
Moc: 180
Rok Produkcji: 2015
Po jakiś 1000 km problemy powróciły, a podczas ciągnięcia przyczepy instalacja ponownie, całkowicie odmówiła posłuszeństwa. Przyczyną był spadek napięcia, który tym bardziej się ujawniał podczas holowania przyczepy campingowej, która pobiera trochę prądu (lodówka). Tym razem przyczyną okazał się przekaźnik zasilania pompy LPG (i całkiem możliwe, że od dawna był nie w pełni sprawny). Przekaźnik chińskiej firmy Song Chuan typ 303-1AH-C-R1 U01 12VDC, występuje głównie w quadach, można go znaleźć jako przekaźnik do BRP CAN-AM 710001778, lub Polaris 4011283, 4016819, niektórzy sprzedają je po jakiś kosmicznych cenach, ale można znaleźć za trzydzieści kilka zł. W tej instalacji pracuje na granicy swojej obciążalności. W zasadzie już miałem przygotowane wszystko by zamienić tę śmieszną skrzyneczkę bezpieczników na coś solidniejszego, ale na razie wymieniłem tylko przekaźnik i auto jeździ bezproblemowo. Wstępnie dopasowałem skrzynkę z Peugeota 407 - są tam 3 przekaźniki 40 A i miejsce na 4 bezpieczniki. Co prawda część przekaźników jest wewnętrznie połączona z bezpiecznikami, ale w taki sposób, że będzie pasowała do DLM. Jedyna moja obawa, to że cewki tych przekaźników biorą 2x tyle prądu, co oryginalne i (chyba) nie mają żadnych "gasików" (oryginalne chińskie przekaźniki mają wbudowane rezystory gaszące).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2022-09-28, 15:23 

Dołączył(a): 2022-09-28, 14:30
Posty: 7

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford mondeo mk5 FL 1.5
Elektronika: Prins DLM3
Moc: 165
Rok Produkcji: 2019
Witam.
Posiadam mondeo mk5 FL Ecoboost 165km instalacją prins dlm3.
Niestety trochę mam podobne doświadczenia.tzn:

-Długi rozruch ok 3s po nocnym postoju. Można ominąć włączając wcześniej zapłon. Wydaje się że pompa gazu ma wtedy czas na dobicie ciśnienia.
Ogólnie słabsza moc. Tzn auto potrzebuje chwili czasu po wciśnięciu pedału gazu żeby zaczęło w miarę porządnie przyspieszać..po zdjęciu nogi z gazu też jakby ta reakcja była opóźniona ale w drugą stronę.. tzn mocny gaz i szybka zmiana biegu w zasadzie jest niemożliwa bez szarpania silnikiem.
Sytuacja nie występuje podczas jazdy na paliwie. Brak opóźnień w oddawaniu mocy po depnieciu na pedał gazu.
Auto zakupiłem na wiosnę i borykałem się ciągle z eyskakiwaniem błędu (migająca i piszcząca dioda prins na przełączniku LPG)
Odwiedziłem energy Gas Polska.. Pan serwisant niestety nic nie poradził. Twierdził że "nie da się skasować diagnostyki". Wymienił natomiast filtr gazu . Też wyjęty "niedawno serwisowany w Ford auto plaza Warszawa" wyglądał jakby tam wieki pracował. No i o tyle to pomogło że instalacja LPG o od 7tys km nie zgłasza diagnostyki.
Auto poprawnie przełącza się z gazu na benzynę i z powrotem.
Czy ktoś poradzi jakiś sprawdzony serwis DLM 3 w okolicach Płocka? Ew. Warszawa, Łódź.

Chciałem zapytać czy jest jakaś poprawa po wymianie tego przekaźnika,? Takie same są dostępne na Ali z dostawą za 30dni .cena ok. 15 PLN.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2022-09-28, 15:51 

Dołączył(a): 2009-08-04, 21:38
Posty: 28
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Pomógł: 1 razy

Auto: Seat Leon X-P 1.8TSI
Elektronika: Prins DLM-2.0
Wtryskiwacze: n/d
Reduktor: n/d
Dysze: n/d
Pojemność: 1800
Moc: 180
Rok Produkcji: 2015
Poprawa jest zdecydowana, bo instalacja po jego wymianie zaczęła działać. Gazownik niestety mówił, że długo nie podziała i lepiej wyrzucić tę skrzynkę i przerobić ją na jakąś porządniejszą, na większe przekaźniki.

Jak wyjmiesz przekaźnik, zwróć uwagę czy od spodu nie ma odbarwień kleju wokół jednego z pinów i czy jeden z pinów nie różni się od pozostałych (nie jest szary/matowy).

Wiem, że przekaźniki są na Ali, ale ja wolałem kupić w PL, "od ręki". 33zł to nie majątek:
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-po ... 1824245568


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2022-09-28, 17:57 

Dołączył(a): 2022-09-28, 14:30
Posty: 7

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford mondeo mk5 FL 1.5
Elektronika: Prins DLM3
Moc: 165
Rok Produkcji: 2019
Witaj.
Byłem obejrzeć oba przekaźniki. Wyglądają ok, żadnych wizualnych objawów uszkodzenia/przegrzania.
Rezystancja cewek 104ohm i 134ohm na przekaźnikach..

Przejrzałem zdjęcia z energyGas. Wtedy na komputerze LPG były błędy:
Temperatura gazu zbyt wysoka (x1)
Symulowane wysokie ciśnienie benzyny zbyt niskie (licznik użycia 4)
Tank temperature signal too high.

Prawdopodobnie wszystko było związane ze starym zatkanym filtrem. Nie chcę do nich jechać bo jakoś mnie koleś nie przekonał tym co robi.
A kojarzy ktoś czy sama pompa LPG w zbiorniku ma w sobie zabudowany jakiś filtr? Gdzieś czytałem na stronie opis, że pompa wykonuje wstępne filtrowanie gazu.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2022-09-28, 19:38 

Dołączył(a): 2009-08-04, 21:38
Posty: 28
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Pomógł: 1 razy

Auto: Seat Leon X-P 1.8TSI
Elektronika: Prins DLM-2.0
Wtryskiwacze: n/d
Reduktor: n/d
Dysze: n/d
Pojemność: 1800
Moc: 180
Rok Produkcji: 2015
Tak, ma wbudowany filtr. Jest wklejony (?) w dolnej części kosza i dodatkowo przykręcony na 2 wkręty. Da się go oderwać. U mnie był kompletnie zaklejony.

Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2022-09-29, 05:31 

Dołączył(a): 2022-09-28, 14:30
Posty: 7

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford mondeo mk5 FL 1.5
Elektronika: Prins DLM3
Moc: 165
Rok Produkcji: 2019
Witaj. A to ciekawe, bo nigdzie nie rzuciło mi się w oczy w jakichś manualach dostępnych w internecie, żeby można było go wymienić, lub zakupić nowy no i że wogole jest taki.
To jest bardzo cenna informacja. Dziękuję!
Czy Ty go wyczyściłeś jakaś chemią czy gdzieś można kupić nowy?
Dużo roboty żeby się dostać do tej pompy? Ma ktoś jakiś kawałek manuala?
Pozdrawiam


Załączniki:
Komentarz: Diagnostyka
IMG_20220427_095635__01__01__01.jpg
IMG_20220427_095635__01__01__01.jpg [ 971 KiB | Przeglądane 2425 razy ]
Komentarz: Filtr
IMG_20220427_090438__01.jpg
IMG_20220427_090438__01.jpg [ 454.17 KiB | Przeglądane 2426 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2022-09-29, 08:42 

Dołączył(a): 2009-08-04, 21:38
Posty: 28
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Pomógł: 1 razy

Auto: Seat Leon X-P 1.8TSI
Elektronika: Prins DLM-2.0
Wtryskiwacze: n/d
Reduktor: n/d
Dysze: n/d
Pojemność: 1800
Moc: 180
Rok Produkcji: 2015
Oficjalnie jest niewymienny. Żeby się do niego dostać, trzeba wypuścić gaz ze zbiornika i wymontować moduł pompy, a następnie zdemontować kosz.
Myłem go w myjce ultradźwiękowej wodą z silnym detergentem (takim jak się używa do mycia silników).
Tylko że ja to robiłem "dla zabawy", bo do samochodu założyłem nowy moduł pompy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2022-10-01, 09:14 

Dołączył(a): 2022-09-28, 14:30
Posty: 7

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford mondeo mk5 FL 1.5
Elektronika: Prins DLM3
Moc: 165
Rok Produkcji: 2019
Rozumiem. Ale to trochę lipa, bo to ciężkie do diagnostyki, auto np. Słabiej przyspiesza (jak u mnie?) A nigdzie w manuału nie ma że jest jakiś dodatkowy filtr który może się zapchać:(
A jaki jest koszt takiej pompy?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2022-10-01, 13:29 

Dołączył(a): 2009-08-04, 21:38
Posty: 28
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Pomógł: 1 razy

Auto: Seat Leon X-P 1.8TSI
Elektronika: Prins DLM-2.0
Wtryskiwacze: n/d
Reduktor: n/d
Dysze: n/d
Pojemność: 1800
Moc: 180
Rok Produkcji: 2015
Koszt pompy (cały moduł, z koszem i pokrywą) to 2983 zł brutto. Zestawy naprawcze nie występują. Moduł FSU jest jednak tak zbudowany, że gdyby wydajność pompy LPG, z jakiegokolwiek powodu, była chwilowo niewystarczająca, to ew. brak ciśnienia paliwa LPG zostanie, bez żadnej zwłoki, uzupełniony benzyną. Nie bardzo jest więc możliwość, żeby usterka pompy LPG powodowała pogorszenie osiągów samochodu. Przełączanie z LPG na benzynę odbywa się absolutnie bez żadnej zwłoki i bez ingerencji elektroniki, to całkowicie mechaniczne (a właściwie hydrauliczne) rozwiązanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2022-10-03, 08:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2022-05-05, 17:25
Posty: 47
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 3 razy

Elektronika: Kme Sky Direct Dynamic
Ogólnie nie zazdroszczę kosztów jaka ta instalacja generuje.

Polecam mały seansik:
https://www.youtube.com/watch?v=Kv4oEiD1e9A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2022-10-03, 19:23 

Dołączył(a): 2022-10-03, 19:13
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: Mondeo 1.5 ecoboost
Dobry dzień. Pochodzę ze Słowacji, mam Mondeo 1.5 ecoboost dlm 3. Mam podobny problem do Ciebie. Szukam pomocy, obecnie nikt nie wie jak to naprawić. kody błędów 21, 222. Będę bacznie obserwował na tym forum, może ktoś coś wymyśli.

https://photos.app.goo.gl/t9Z39thbZWgAWeH17

https://photos.app.goo.gl/wv9DvjhJ2akwVDSx7

Samulo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2022-10-05, 15:01 

Dołączył(a): 2022-10-03, 19:13
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: Mondeo 1.5 ecoboost
radegaw napisał(a):
Rozumiem. Ale to trochę lipa, bo to ciężkie do diagnostyki, auto np. Słabiej przyspiesza (jak u mnie?) A nigdzie w manuału nie ma że jest jakiś dodatkowy filtr który może się zapchać:(
A jaki jest koszt takiej pompy?
Pozdrawiam


Czy pojawił się błąd, co go powoduje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2022-10-11, 10:42 

Dołączył(a): 2020-09-22, 13:54
Posty: 28
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 1 razy

Auto: KIA Cee'd
Elektronika: Prins DLM 2.0
Pojemność: 1600
Moc: 135
Rok Produkcji: 2014
MichałAdamski napisał(a):
Ogólnie nie zazdroszczę kosztów jaka ta instalacja generuje.

Polecam mały seansik:
https://www.youtube.com/watch?v=Kv4oEiD1e9A


Pytanie jak się mają koszty do oszczędności. Jeśli po przebiegu 200 tyś padnie pompa gazu to nawet te 3 tyś nie jest wielką kwotą w stosunku do oszczędności. Mój ceed z DLM 2.0 pali 8L LPG, przy instalacji z dotryskiem Pb do tego doszło by pewnie 1,5L Pb.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2022-10-20, 11:21 

Dołączył(a): 2022-09-28, 14:30
Posty: 7

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford mondeo mk5 FL 1.5
Elektronika: Prins DLM3
Moc: 165
Rok Produkcji: 2019
Samulo napisał(a):
radegaw napisał(a):
Rozumiem. Ale to trochę lipa, bo to ciężkie do diagnostyki, auto np. Słabiej przyspiesza (jak u mnie?) A nigdzie w manuału nie ma że jest jakiś dodatkowy filtr który może się zapchać:(
A jaki jest koszt takiej pompy?
Pozdrawiam


Czy pojawił się błąd, co go powoduje?


Cześć. Screenshot z kodami błędów jest w moim poście 2022-09-29, 05:31
Kod 21 wysoka temp. Gazu
Kod 138 symulowane ciśnienie gazu za niskie
Kod 222 Tank temperaturę signall too high

Tak zostało, bo EnergyGaz polska z Wwy nie umiał tego skasować. Ale przynajmniej jak wymienili filtr gazu FMU to auto nie przełącza się awaryjnie na benzynę.
Obecnie objawy są takie
Poranny rozruch - włączenie zapłonu i próba odpalenia powoduje kręcenie rozrusznika przez 5-7s. Rano obecnie włączam zapłon, zapinam pasy czekam 10s i wtedy auto odpala odrazu.
Równa jazda ok ok 2000 obrotów i depniecie gazu - nic się nie dzieje ok 2s , potem auto rusza z buta.. przy ostrzejszym operowaniu gazem trochę mniej ta sytuacja jest widoczna.
Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 2022-10-20, 11:33 przez radegaw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO