Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Toledo II 1.8 20V parownik + wtryski
PostLink | Napisane: 2025-02-10, 19:11 

Dołączył(a): 2011-03-29, 14:24
Posty: 3839
Lokalizacja: LEGIONOWO

Pomógł: 178 razy

Auto: MERCEDES B-KLASE
Elektronika: ZENIT BLUE BOX OBD
Wtryskiwacze: HERCULES BLUE
Reduktor: TOMASETTO NORDIC
Dysze: 2
Pojemność: 2,0
Moc: 136
Kod Nadwozia: W245
Kod Silnika: M266.960-722.8-Autotronic
Rok Produkcji: 2008
A jak umiejscowiony jest reduktor? Może leci na niego zimne powietrze? To może osłona go czymś, tylko po co. Ja mam ogólnie 70 st i temp gazu około 30 i jest ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Toledo II 1.8 20V parownik + wtryski
PostLink | Napisane: 2025-02-10, 19:39 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 25501
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 2110 razy

Auto: e39 540i/megane/soul
Elektronika: 328/nano/stag4
Wtryskiwacze: yeti/barracuda/barracuda
Reduktor: Kmetwin/acr01 180/acr02
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,6
Moc: 286/180/126
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/G4FG
Rok Produkcji: 1997/2009/2009
holdy89 napisał(a):
Martwi mnie to że najprawdopodobniej mam coś nie tak z przepływami.

głowica ma 90, parownik 80. Czyli jest OK.

holdy89 napisał(a):
Patrząc na odczyty z lambdy dobrze mi się wydaje, że mam za duże dysze?


nie wiem co ma piernik do wiatraka.... Dysz nie masz za dużych patrząc po czasach wtrysku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Toledo II 1.8 20V parownik + wtryski
PostLink | Napisane: 2025-02-10, 20:22 

Dołączył(a): 2025-02-02, 16:57
Posty: 10

Pomógł: 0 razy

Auto: Seat Toledo II
Elektronika: KME Nevo
Wtryskiwacze: Barracuda 120
Reduktor: Stag R01 180km
Dysze: 2,6
Pojemność: 1800
Moc: 125
Rok Produkcji: 2003
mzloty napisał(a):
nie wiem co ma piernik do wiatraka.... Dysz nie masz za dużych patrząc po czasach wtrysku.

Widocznie gdzieś błędnie przeczytałem, że czasy wtrysku LPG powinny się mniej więcej pokrywać z czasami wtrysku PB. Skoro twierdzicie, że jest ok nie będę już nic grzebał. Pozostaje zamienić tego Alexa 360 na filtr z bulprenu by lepiej chronić nowe wtryskiwacze i cieszyć się z jazdy.

Jeszcze raz dzięki za pomoc. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Toledo II 1.8 20V parownik + wtryski
PostLink | Napisane: 2025-02-10, 20:31 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 25501
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 2110 razy

Auto: e39 540i/megane/soul
Elektronika: 328/nano/stag4
Wtryskiwacze: yeti/barracuda/barracuda
Reduktor: Kmetwin/acr01 180/acr02
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,6
Moc: 286/180/126
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/G4FG
Rok Produkcji: 1997/2009/2009
holdy89 napisał(a):
Pozostaje zamienić tego Alexa 360 na filtr z bulprenu by lepiej chronić nowe wtryskiwacze

jeśli już to na KME/certools włókno szklane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Toledo II 1.8 20V parownik + wtryski
PostLink | Napisane: 2025-02-10, 20:40 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 25619
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1671 razy
Ostrzeżenia: 1

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
holdy89 napisał(a):
Widocznie gdzieś błędnie przeczytałem, że czasy wtrysku LPG powinny się mniej więcej pokrywać z czasami wtrysku PB. Skoro twierdzicie, że jest ok nie będę już nic grzebał. Pozostaje zamienić tego Alexa 360 na filtr z bulprenu by lepiej chronić nowe wtryskiwacze i cieszyć się z jazdy.


n-ty raz piszę że CZASY PB MAJĄ SIĘ NIE ZMIENIAĆ w czasie zmiany paliw a NIE MAJĄ BYĆ JEDNAKOWE !!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Toledo II 1.8 20V parownik + wtryski
PostLink | Napisane: 2025-02-10, 20:42 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 25619
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1671 razy
Ostrzeżenia: 1

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
holdy89 napisał(a):
Pozostaje zamienić tego Alexa 360 na filtr z bulprenu by lepiej chronić nowe wtryskiwacze i cieszyć się z jazdy.


ZAŁÓŻ TRZY W dowolnej kolejności i oceń który wredny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Toledo II 1.8 20V parownik + wtryski
PostLink | Napisane: 2025-02-10, 22:26 

Dołączył(a): 2025-02-02, 16:57
Posty: 10

Pomógł: 0 razy

Auto: Seat Toledo II
Elektronika: KME Nevo
Wtryskiwacze: Barracuda 120
Reduktor: Stag R01 180km
Dysze: 2,6
Pojemność: 1800
Moc: 125
Rok Produkcji: 2003
tryszawy napisał(a):
ZAŁÓŻ TRZY W dowolnej kolejności i oceń który wredny.

Jeden dobry wystarczy.

tryszawy napisał(a):
n-ty raz piszę że CZASY PB MAJĄ SIĘ NIE ZMIENIAĆ w czasie zmiany paliw a NIE MAJĄ BYĆ JEDNAKOWE !!!!

Na stronie głównej w przypiętym wątku "Podstawy strojenia sterownika LPG" mamy takie sformułowanie:
"Ważne jest też to, by na wolnych obrotach czasy Gazu na LPG były o 1ms (dla wtrysków Hana-podobnych) do 2ms (dla Valteko-podobnych) dłuższe od czasów Benzyny na LPG (mnożnik > 1). Przy maksymalnych czasach otwarcia czasy te mogą się zrównywać (mnożnik = 1), ale nie należy dopuścić do sytuacji gdzie czasy Gazu będą krótsze od czasu Benzyny (mnożnik < 1)."

Jak mam więc to rozumieć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Toledo II 1.8 20V parownik + wtryski
PostLink | Napisane: 2025-02-10, 22:30 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 25501
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 2110 razy

Auto: e39 540i/megane/soul
Elektronika: 328/nano/stag4
Wtryskiwacze: yeti/barracuda/barracuda
Reduktor: Kmetwin/acr01 180/acr02
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,6
Moc: 286/180/126
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/G4FG
Rok Produkcji: 1997/2009/2009
holdy89 napisał(a):
Jak mam więc to rozumieć?

a czego nie rozumiesz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Toledo II 1.8 20V parownik + wtryski
PostLink | Napisane: 2025-02-10, 22:36 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 25619
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1671 razy
Ostrzeżenia: 1

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
mzloty napisał(a):
"Ważne jest też to, by na wolnych obrotach czasy Gazu na LPG były o 1ms (dla wtrysków Hana-podobnych) do 2ms (dla Valteko-podobnych) dłuższe od czasów Benzyny na LPG (mnożnik > 1). Przy maksymalnych czasach otwarcia czasy te mogą się zrównywać (mnożnik = 1), ale nie należy dopuścić do sytuacji gdzie czasy Gazu będą krótsze od czasu Benzyny (mnożnik < 1)."

czy jak są o o 1 ms dłuższe to są takie same jak PB? Ty nie rozumiesz co czytasz ,jak to zrozumiesz to pozbędziesz się wątpliwości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Toledo II 1.8 20V parownik + wtryski
PostLink | Napisane: 2025-02-10, 22:47 

Dołączył(a): 2025-02-02, 16:57
Posty: 10

Pomógł: 0 razy

Auto: Seat Toledo II
Elektronika: KME Nevo
Wtryskiwacze: Barracuda 120
Reduktor: Stag R01 180km
Dysze: 2,6
Pojemność: 1800
Moc: 125
Rok Produkcji: 2003
Panowie - z pewnością jest to proste, tylko ja coś źle interpretuje. W idle mam czasy LPG średnio o tą 1ms dłuższe od czasów PB na LPG. Chodzi mi o czasy LPG przy obciążeniach. Rozumuję to tak że powinny się one zbliżać do czasów PB na LPG ale nie być od nich krótsze (mnożnik mniejszy od 1).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Toledo II 1.8 20V parownik + wtryski
PostLink | Napisane: 2025-02-11, 06:06 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 25501
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 2110 razy

Auto: e39 540i/megane/soul
Elektronika: 328/nano/stag4
Wtryskiwacze: yeti/barracuda/barracuda
Reduktor: Kmetwin/acr01 180/acr02
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,6
Moc: 286/180/126
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/G4FG
Rok Produkcji: 1997/2009/2009
holdy89 napisał(a):
Chodzi mi o czasy LPG przy obciążeniach. Rozumuję to tak że powinny się one zbliżać do czasów PB na LPG ale nie być od nich krótsze (mnożnik mniejszy od 1).

Tak, choć nawet jak będą krótsze to nic się nie stanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Toledo II 1.8 20V parownik + wtryski
PostLink | Napisane: 2025-02-11, 08:07 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 25619
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1671 razy
Ostrzeżenia: 1

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Są różne auta jedne mają czasy od 5ms do 16, inne od 2 do 12 itp i w zależności od danego auta dobiera się wtryskiwacze, dysze i ciśnienie. Jak są na wolnych 5ms to nawet valteki dawały radę ale jak ok 2ms to te same valteki poległy na wolnych chyba że ktoś dał małe dysze ale wtedy przy max obciążeniu było ubogo. Dlatego składniki instalacji i parametry dobiera się do danego auta, teraz już jest łatwiej bo są już bdb wtryskiwacze które są szybkie i precyzyjne i wydajne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Toledo II 1.8 20V parownik + wtryski
PostLink | Napisane: 2025-02-14, 18:42 

Dołączył(a): 2022-03-29, 19:39
Posty: 469
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 29 razy

Auto: Seat Ibiza
Elektronika: KME Jet Eco
Wtryskiwacze: Magic Jet FX
Reduktor: KME Tur
Dysze: 2.0
Pojemność: 1390
Moc: 75
Kod Nadwozia: 6L
Kod Silnika: BKY
Rok Produkcji: 2005
holdy89 napisał(a):
Martwi mnie natomiast temperatura reduktora

Niepotrzebnie, ma być na plusie. Wystarczy mu nawet i 50 stopni do dobrego działania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Toledo II 1.8 20V parownik + wtryski
PostLink | Napisane: 2025-03-06, 19:32 

Dołączył(a): 2025-02-02, 16:57
Posty: 10

Pomógł: 0 razy

Auto: Seat Toledo II
Elektronika: KME Nevo
Wtryskiwacze: Barracuda 120
Reduktor: Stag R01 180km
Dysze: 2,6
Pojemność: 1800
Moc: 125
Rok Produkcji: 2003
Aktualizacja.

Już około 1k km na nowych wtryskach i parowniku zrobione i niestety dalej pojawiają się sporadyczne szarpnięcia podczas przełączania na LPG. Postanowiłem zmienić położenie oraz zasilanie parownika (wcześniej będąc w okolicach chłodnicy oleju trzymał się praktycznie tylko na wężach). Przeniosłem go pod grodź silnika a zasilanie jest trójnikami równolegle do nagrzewnicy. Ciepłem dmucha wewnątrz jak dmuchało więc wszystko jest ok. Temperatura parownika nie zmieniła się znacząco lecz podłączone jesrt teraz jak to się mówi "zgodnie ze sztuką"
Dysze zmienione na 2.4 mm, ciśnienie na 1,1 + ponownie przeprowadzona kalibracja i korekty w oparciu o STFT. Autko jeździ jak szalone lecz nadal sporadyczne szarpnięcia podczas przełączania. Dodatkowo przy tych szarpnięciach dochodzi błąd 17536. Zmniejszyłem więc zakres korekt Tgas i Psys i jest trochę lepiej.
Podczas analizy jak zachowuje się instalacja w momencie przełączania zauważyłem coś dziwnego. Czy ciśnienie na parowniku powinno tak skakać?


Załączniki:
Zrzut ekranu 2025-03-6 o 19.14.19.jpg
Zrzut ekranu 2025-03-6 o 19.14.19.jpg [ 885.42 KiB | Przeglądane 628 razy ]
reduktor.jpg
reduktor.jpg [ 1.04 MiB | Przeglądane 628 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO