Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: PROBLEM DT GAS SYSTEM DUZO PALI SZRPIE :/
PostLink | Napisane: 2012-01-08, 19:47 

Dołączył(a): 2012-01-08, 19:26
Posty: 34
Lokalizacja: Dębno

Pomógł: 0 razy

Auto: MAZDA XEDOS
Elektronika: DT GAS SYSTEM 708
Wtryskiwacze: VALTEK CZERWONE
Reduktor: SGI REWO
Dysze: 2.0
Pojemność: 1999
Moc: 144
Kod Nadwozia: JMZCA
Rok Produkcji: 1993
Witam serdecznie wszystkich forumowiczow...

Posiadam od niedawna Auto Mazda Xedos 2.0 V6... gdy auto zakupilem nie chodzilo na gazie, mianowicie chodizlo, lecz strzasznie szarpalo... po wizycie u gazownia, wyszlo ze 2 wtryskiwacze z 6 nie dziala (pojedyncze niebieskie).... wiec moj gazownik wymienil je na VALTEKI CZERWONE gdyz tamte pojedyncze to podobno jakis szajs..... Wymienilismy Wtryskiwacze i po kalibracji auto szarpalo, podczas jazdy kalibracja, byla nie do osiagniecia, gdyz auto powinno ustawic sobie mapke na benzynie, a pozniej na gazie;/ a auto chwile jadac na benzynie , przelancza sie od razu na gaz i robi mape zamiast na benzynie to na gazie ;/.... i z kazda kalibracja auto szarpie coraz gorzej i musze zmienic soft na nowy ,aby auto chodzil ow miare....

Moze jestem laikiem w tych sprawach, ale mam naprawde duzy problem byle jak skalibrowane auto nie chodzi jak powinno, nie ma przyspieszenia takie jak powinno byc szrpie od 3500 4000, pali duzo bo w traise 13 litrow najmniej......

Kilka wskazowek

2.0 V6 silnik 144 konie mazda xedos 6
Instalacja DT GAS SYSTEM , GAS TECH komputer GT 500 S z drugiej strony oznaczenie 708S
Wtryski Valteki 2 potrojne Valteki czerwone


Bardzo Prosze o odpowiedz i pomoc z gory dziekuje moze mial ktos stycznosc z ta instalacja i cos mi pomoze

GG 15753157 Debno kolo gorzowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PROBLEM DT GAS SYSTEM DUZO PALI SZRPIE :/
PostLink | Napisane: 2012-01-08, 21:41 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 37850
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3894 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Ten pan od gazy robi na co dzień w instalacjach DT gas? I jeszcze pytanie czy ten silnik nie wymaga funkcji "zubożania Mazda", czego wydaje mi się nie ma ten sterownik?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PROBLEM DT GAS SYSTEM DUZO PALI SZRPIE :/
PostLink | Napisane: 2012-01-08, 23:33 

Dołączył(a): 2012-01-08, 19:26
Posty: 34
Lokalizacja: Dębno

Pomógł: 0 razy

Auto: MAZDA XEDOS
Elektronika: DT GAS SYSTEM 708
Wtryskiwacze: VALTEK CZERWONE
Reduktor: SGI REWO
Dysze: 2.0
Pojemność: 1999
Moc: 144
Kod Nadwozia: JMZCA
Rok Produkcji: 1993
z tym zubozeniem mieszanki to nie wiem, i ten gosc od gazu nie zajmuje sie instalacja DT GAS SYSTEM po prostu na moja prosbe podjal sie ta instalacja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PROBLEM DT GAS SYSTEM DUZO PALI SZRPIE :/
PostLink | Napisane: 2012-01-09, 21:57 

Dołączył(a): 2008-09-23, 07:32
Posty: 628
Lokalizacja: podkarpacie

Pomógł: 2 razy

ten gazownik sobie z tym nie poradzi
ty moze jak zjesz na tym zeby
ten sterownik niema opcji zubozenia mazda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PROBLEM DT GAS SYSTEM DUZO PALI SZRPIE :/
PostLink | Napisane: 2012-01-09, 22:33 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-04-09, 22:22
Posty: 4117
Lokalizacja: Ostrzeszów WLKP

Pomógł: 139 razy

Auto: Mazda MX-5/Honda CivicEJ9
Elektronika: STAG 300 plus/ 200goFast
Wtryskiwacze: KEIHIN/ Valtek typ34
Reduktor: Scorpion ST/ ACr02
Dysze: żółte/ 2,2
Pojemność: 1800/ 1400
Moc: 136KM/ 90KM
Kod Nadwozia: JMZNB18P
Kod Silnika: BP-4W / D14A3
Rok Produkcji: 2000 / 1997
na marginesie mazdowskie silniki z rodziny K nie potrzebują zubożenia mazdy :P

do tych silników potrzebne są dobre komponenty i elektronika z korektami po RPM oraz kogoś ogarniętego kto potrafi to wystroić po AFR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PROBLEM DT GAS SYSTEM DUZO PALI SZRPIE :/
PostLink | Napisane: 2012-01-09, 23:05 

Dołączył(a): 2012-01-08, 19:26
Posty: 34
Lokalizacja: Dębno

Pomógł: 0 razy

Auto: MAZDA XEDOS
Elektronika: DT GAS SYSTEM 708
Wtryskiwacze: VALTEK CZERWONE
Reduktor: SGI REWO
Dysze: 2.0
Pojemność: 1999
Moc: 144
Kod Nadwozia: JMZCA
Rok Produkcji: 1993
A wiec drodzy koledzy dzis troche po walczylem z ta instalacja... zmienilem w programie valteki z 2 na 3 czerwone takei jakie mam.... skalibrowalem na biegu jalowym ,oraz pozniej podczas jazdy... stworzylo kilka punkcikow na gazie oraz benzynie, i ku zdziwieniu skonczylo kalibracje pomyslnie.... zapisalem ustawienia i but idzie podobnie na benzynie jak na gazie.... Wtrysk benzyny memo to 2.50ms po przejsciu na gaz nie zmienia sie pararamenr na jalowym ,2000 obrotow rowniez 3000 tez i przy 4000 tys , zmienia sie tam o setna , wiec rowniez nie jest zle... oczywiscie VALTEKI CZERWONE sa wolniejsze i nie schodzi na gazie do parametrow benzyny, lecz to nie jest istotn.... mianowicie auto idzie jak burza na benzynie i gazie, oraz nie szarpie, lecz jest maly problem nei wiem jeszcze ile bedzie palic, oraz jak np ruszam ,to bardzo szybko spadaja obroty ,az nieraz silnik chce zgasnac, sa okolo 100 obrotow i ponizej.... myslicie ze bedzie juz ok i moge sie spodziewac mniejszego spalania?? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PROBLEM DT GAS SYSTEM DUZO PALI SZRPIE :/
PostLink | Napisane: 2012-01-11, 18:22 

Dołączył(a): 2012-01-08, 19:26
Posty: 34
Lokalizacja: Dębno

Pomógł: 0 razy

Auto: MAZDA XEDOS
Elektronika: DT GAS SYSTEM 708
Wtryskiwacze: VALTEK CZERWONE
Reduktor: SGI REWO
Dysze: 2.0
Pojemność: 1999
Moc: 144
Kod Nadwozia: JMZCA
Rok Produkcji: 1993
hmmm chyba nie doczekam sie odpowiedzi POZDRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PROBLEM DT GAS SYSTEM DUZO PALI SZRPIE :/
PostLink | Napisane: 2012-01-22, 11:05 

Dołączył(a): 2012-01-08, 19:26
Posty: 34
Lokalizacja: Dębno

Pomógł: 0 razy

Auto: MAZDA XEDOS
Elektronika: DT GAS SYSTEM 708
Wtryskiwacze: VALTEK CZERWONE
Reduktor: SGI REWO
Dysze: 2.0
Pojemność: 1999
Moc: 144
Kod Nadwozia: JMZCA
Rok Produkcji: 1993
moze ktos pomoze.... auto nadal duzo pali okolo 12 litrow przy bardzo wolnej jezdzie do 100 90 80 na H, oraz sprawdzilem dysze 2.0 czy to nei za malo za duzo?? prosze o pomoc 2.0 V6 144 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PROBLEM DT GAS SYSTEM DUZO PALI SZRPIE :/
PostLink | Napisane: 2012-01-22, 11:14 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 25484
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1590 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Nordic XP
Dysze: 2.5
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: P2
Kod Silnika: B5204T5
Rok Produkcji: 2005
wrzuć zrzuty z ustawień


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PROBLEM DT GAS SYSTEM DUZO PALI SZRPIE :/
PostLink | Napisane: 2012-01-22, 11:18 

Dołączył(a): 2012-01-08, 19:26
Posty: 34
Lokalizacja: Dębno

Pomógł: 0 razy

Auto: MAZDA XEDOS
Elektronika: DT GAS SYSTEM 708
Wtryskiwacze: VALTEK CZERWONE
Reduktor: SGI REWO
Dysze: 2.0
Pojemność: 1999
Moc: 144
Kod Nadwozia: JMZCA
Rok Produkcji: 1993
marcin w tym momencie nie mam jutro bylby do zdobycia.... wiem ze czxas wtrysku benzyny oscyluje sie na jalowym na okolo 2.50 ms, mam valteki czerwone.... a czas gazu to okolo 7ms z groszem o ile pamietam, gdy przelanczam z benzyny na gaz, czas benzyny na jalowyym sie nie zmienia, przy obciazeniu okolo 3000 obrotow rowniez, moze okolo 4000 cos lekko sie zmieni , parametr w setnych,.... teraz naprawde dobrze idzie na gazie , nie szarpie,lecz duzo pali aha 2 sprawa to ze mam bardzo dlugie wezyki od wtryskiwaczy do kolektora ,ale to raczej nie wplywa na spalanie, sciagnelem stara wersje programu podobno najstabilniejszego ,sprawdze jutro jak on dziala... ale juz rozkladam rece na ta chwile ;/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PROBLEM DT GAS SYSTEM DUZO PALI SZRPIE :/
PostLink | Napisane: 2012-01-22, 18:19 

Dołączył(a): 2012-01-08, 19:26
Posty: 34
Lokalizacja: Dębno

Pomógł: 0 razy

Auto: MAZDA XEDOS
Elektronika: DT GAS SYSTEM 708
Wtryskiwacze: VALTEK CZERWONE
Reduktor: SGI REWO
Dysze: 2.0
Pojemność: 1999
Moc: 144
Kod Nadwozia: JMZCA
Rok Produkcji: 1993
licze na odp.... co jest najwazniejsze na ktore elementy zwrocic uwage przy kalibracji POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PROBLEM DT GAS SYSTEM DUZO PALI SZRPIE :/
PostLink | Napisane: 2012-01-22, 18:33 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 23077
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1860 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/barracuda/barracuda
Reduktor: Kme twin/magic3p/magic3c
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
bialy21123, dobrze rozumiem, że czasy na jałowym to 2,5ms dla Pb i 7ms dla LPG? Coś nie tak chyba - wygladałoby, że mnożnik zaczyna się od około 2,5 czy więcej... Jakie czasy są dla Pb i LPG przy max bucie? Poczekamy na screeny jakieś.

Co do spalania, to mierzyłeś jakie masz realne na Pb?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PROBLEM DT GAS SYSTEM DUZO PALI SZRPIE :/
PostLink | Napisane: 2012-01-22, 19:13 

Dołączył(a): 2012-01-08, 19:26
Posty: 34
Lokalizacja: Dębno

Pomógł: 0 razy

Auto: MAZDA XEDOS
Elektronika: DT GAS SYSTEM 708
Wtryskiwacze: VALTEK CZERWONE
Reduktor: SGI REWO
Dysze: 2.0
Pojemność: 1999
Moc: 144
Kod Nadwozia: JMZCA
Rok Produkcji: 1993
mzloty.... dokladnie tak jak piszesz 2.5ms na benzynie, na gazie 7 ms i wiecej.... czyli co powinnienem jak jest np 2.5 ms na benzynie sprawic aby na gazie bylo podobnie....?? jutro bede walczyl z tym, wiem ze jest cos takiego w oknie kalibracji jak WARTOSC POPRAWKI .ja mam ustawione na 1.00 moze tam cos powinnienem zmienic zeby czasy sie skrocily??


Mzloty jak mozesz powiedz mi co po sprawdzac .... jakie parametry dla ciebie i z czego sa wazne, cisnienie reduktora, mialem niebieskie wtryskiwacze wczesnie.,.... BLUETECHY chyba ale 2 siadly i szarpal, wiec zmienilem na VALTEKI czerwone


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PROBLEM DT GAS SYSTEM DUZO PALI SZRPIE :/
PostLink | Napisane: 2012-01-22, 20:21 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 23077
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1860 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/barracuda/barracuda
Reduktor: Kme twin/magic3p/magic3c
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
bialy21123, nie będę oszukiwał - nie znam dt gas system. Ale ogólnie ma być tak, by wtryskiwacze gazowe nie zapętlały się przy max bucie i wyrabiały się przy wolnych obrotach. Po za tym czasy wtrysku Pb muszą być takie same na Pb i na LPG.

Zapętlanie możesz łatwo obliczyć czy nie występuje. Czas zapetlenia to 60/(0,5 * liczbę obr.) i wynik masz w sekundach (np dla 6tys obr: 60/3000 = 0,02s, czyli 20ms).

Jak dochodzi do zapętlenia, znaczy to, że dysze masz za małe lub ciśnienie za niskie. Najkorzystniej by mnożnik kończył się w okolicach 1, czyli czasy LPG były równa czasom Pb przy max bucie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PROBLEM DT GAS SYSTEM DUZO PALI SZRPIE :/
PostLink | Napisane: 2012-01-22, 21:52 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 23077
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1860 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/barracuda/barracuda
Reduktor: Kme twin/magic3p/magic3c
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
Na podstawie mocy silnika nie da rady dobrać dokładnie dysz (wstępnie tak). Trzeba to zrobić obserwując czasy podczas pracy silnika. Regułę napisałem wyżej. Nie mogą pętlić przy WOT i muszą być czasy wystarczająco długie przy IDLLE (Valtek jest stabilny powyżej 4-5ms, czyli lepiej żeby czasy nie były krótsze) - oczywiście czasy wtryskiwaczy LPG.

Poprawiałem takiego xedosa, wywaliłem zużyte Valteki i pojechał na OMVLach REGach. Dysze były nie za wielkie, ale konkretów nie pamietam. Zużycia paliwa też nie znam.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO