Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przymarzanie wtryskiwaczy GAZU
PostLink | Napisane: 2012-02-07, 22:21 

Dołączył(a): 2012-02-07, 21:48
Posty: 14

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW
Elektronika: Stella- Popular
Wtryskiwacze: OMVL REG Dream Fast XXI
Reduktor: FIORE FORTE
Pojemność: 1600
Moc: 102
Kod Nadwozia: KD19783
Rok Produkcji: 1995
Witam. To mój pierwszy post więc z góry proszę o wybaczenie.

Mam zatem kilka pytań :
1. Czy mogą to być oznaki kończenia się wtrysków? reduktora? Czy może złego gazu?
2. Czy to podlega gwarancji, tzn konkretnie wtryskiwacze, chyba powinny pracować do -20 a ja nawet przy -5 mam problemy.
3. Czy warto wymienić wtryski na inne, gazownik powiedział że NIE

!!!Trochę o instalacji i objawach!!!
Mam instalacje w aucie od roku około 15 tyś km na niej przejechałem.
Problem pojawił się tej zimy, przy temperaturach poniżej zera.
Zeszłej zimy było wszystko w porządku.

Otóż sytuacja jest następująca:
Wstaje rano i jadę do pracy, temp na zewnątrz około -15 stopni C, jak zwykle odpalam na benzynie (95), przejadę jakieś 2 km i słyszę elektrozawór na butli, następnie po osiągnięciu wymaganych obrotów silnika słyszę drugi zawór i silnik gaśnie. Sytuacja jest taka jakby komp. sterujący zupełnie odciął jedno i drugie paliwo.
Silnik nawet nie "pierdnie".
Dodam że sprawdziłem to na postoju z głową pod maską i w momencie przełączenia na gaz, nie słychać pracy wtryskiwaczy. Jak silnik się rozgrzeje bardziej prawie do temp. optymalnej tzn wskazówka na środku, wszystko działa normalnie. Przy przełączeniu, natychmiast silnik pracuje normalnie na gazie.
SKORO warunki przełączania są spełnione ( tzn czujniki na listwie wtryskiwaczy: myślę że jest tam czujnik temp gazu i ciśnienia gazu) to dlacze SILNIK GAŚNIE !!!

Nie ma żadnego sygnału ze strony sterownika gazu, tzn myślę że skoro są czujniki ciśnienia i temp. na wtryskach a urządzenie przełącza na gaz bez żadnego alarmowania złej pracy i nie wraca na benzynę, to coś tu jest nie tak.

Dziwni mnie fakt że zeszłej zimy wszystko było w porządku no i instalacja nie jest jeszcze taka stara. Aha filtry wymieniałem przed zimą, no i świece również.


Dziękuje za zainteresowanie i proszę o POMOC


Załączniki:
bmwSilnik.jpg
bmwSilnik.jpg [ 227.82 KiB | Przeglądane 4918 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przymarzanie wtryskiwaczy GAZU
PostLink | Napisane: 2012-02-07, 22:30 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 21825
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1369 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Brudne wtryskiwacze i reduktor.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przymarzanie wtryskiwaczy GAZU
PostLink | Napisane: 2012-02-08, 08:10 

Dołączył(a): 2012-02-07, 21:48
Posty: 14

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW
Elektronika: Stella- Popular
Wtryskiwacze: OMVL REG Dream Fast XXI
Reduktor: FIORE FORTE
Pojemność: 1600
Moc: 102
Kod Nadwozia: KD19783
Rok Produkcji: 1995
A jak się tego ustrzec, częściej wymieniać filtry?
(wymieniłem jak instalacja miała 10 tyś) a może to jakieś tandetne filtry

Aha no i jeżeli byłyby brudne to by nie startowały? tzn po przełączeniu na gaz nie słychać pracujących wtryskiwaczy, a jak się rozgrzeją to wszystko wraca do normy?Czy na ten brud wystarczy benzyna, a może regeneracja wtrysków i reduktora (wymiana elementów)?

A jak oceniacie samą instalację, tzn ułożenie przewodów, położenie wtryskiwaczy (może szybciej się brudzą w pozycji poziomej),długość węży i ich ułożenie przed silnikiem, może tu gdzieś jest szkopuł?

Dzięki za odpowiedź


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przymarzanie wtryskiwaczy GAZU
PostLink | Napisane: 2012-02-08, 08:18 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35615
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3594 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
dzikoslaw napisał(a):
(wymieniłem jak instalacja miała 10 tyś) a może to jakieś tandetne filtry

i częściej i lepsze
dzikoslaw napisał(a):
na ten brud wystarczy benzyna

inne środki, szeroko omawiane na forum
dzikoslaw napisał(a):
może szybciej się brudzą w pozycji poziomej)

szybciej nie, ale szybciej dają znać o brudzie i gorzej sobie z nim radzą w tej pozycji, prawo grawitacji ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przymarzanie wtryskiwaczy GAZU
PostLink | Napisane: 2012-02-08, 08:24 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 21825
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1369 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Wg mnie dobrym filtrem fl jest fl02 czaja ,KME włókno szklane. Wtryskiwacze Twoje powinny być zamontowane dokładnie pionowo i wnioskując z fotki da się to zrobić. Na syf w reduktorze to lekarstwa nie ma po za czystym gazem ale na czysty gaz to też recepty nie ma. Filtr fazy ciekłej to zatrzymuje grafit i inne cząstki stałe.
Twoje wtryskiwacze to bym spróbował wyczyścić np denaturatem, a reduktor to też da się wyczyścić i zregenerować wymieniając zestaw naprawczy ( czy jest dostępny i czy się opłaca to już inna historia.)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przymarzanie wtryskiwaczy GAZU
PostLink | Napisane: 2012-02-08, 18:03 

Dołączył(a): 2012-02-07, 21:48
Posty: 14

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW
Elektronika: Stella- Popular
Wtryskiwacze: OMVL REG Dream Fast XXI
Reduktor: FIORE FORTE
Pojemność: 1600
Moc: 102
Kod Nadwozia: KD19783
Rok Produkcji: 1995
Dzięki wielkie za instrukcje i pomoc,
Dzisiaj byłem u gazownika, nie tego co mi zakładał żeby zasięgnąć obiektywnej opinii.

On radzi zregenerować wtryskiwacze, u niego to jakieś 170,- zł, jako główną przyczynę podaje złą jakość gazu, przyznam że tankuje przy markecie AUCHAN i chyba zacznę na ORLENie.

tryszawy napisał(a):
Wg mnie dobrym filtrem fl jest fl02 czaja ,KME włókno szklane.

wcześniej miałem CZAJA fl02, zmieniłem go na fl03 ( na zdjęciu) - podwójnego filtrowania, myślałem że będzie lepszy
Dziś także gazownik mi mówił, że są filtry i filtry i mówił żeby zwracać uwagę aby filtr fazy lotnej miał opis POLYESTER - te ponoć lepiej filtrują.

Dziś po dojechaniu do pracy postanowiłem przeprowadzić TEST
Rano oczywiście sytuacja była podobna z tymże w poniedziałek dojechałem prawie do pracy ( po 10 km było dobrze) natomiast dzisiaj po 5 km już zaczął kaszleć na gazie, wcześniej milczał.

TEST polega na tym że:
1. Dojechałem do pracy
2. Zakręciłem zawór mechaniczny na butli ( silnik chodził) chciałem tym uzyskać maksymalny spadek ciśnienia w układzie
3. Poczekałem troche aż gaz się wypali
4. Silnik przełączył na benzyne przy zbyt małym ciśnieniu gazu

5. o 16 wracałem do domu i o dziwo wszystko się przełączyło jak nowe i od razu wtryskiwacze zadziałały
Jutro sprawdzę to jeszcze raz

W związku z przeprowadzonym testem mam teorie,
1 Jak nie ma zbyt wysokiego ciśnienia w układzie ( reduktor- wtryskiwacze) wtryski nie przymarzają gdyż nie są dodatkowo domykane, dociskane tłoczki zaworków.
2 Gaz rozprężony i podgrzany w reduktorze w momencie gdy elektrozawór na reduktorze wpuści go w układ ( reduktor- wtryskiwacze) miesza się z tym który już tam jest, ale jego ilość jest dość duża i zdąży ogrzać wtryski. [przy tym założeniu - nie jestem pewny czy w ogóle pozostałość gazu znajduje się miedzy reduktorem a wtryskiwaczami]

Drążę ten temat bo pierwszy raz się spotykam z tym że wtryski mogą przymarzać i chciałbym zasięgnąć waszego doświadczenia, pytam po znajomych i nikomu jeszcze wtryski nie przymarzały, znajomy przy -10 stopniach ODPALAŁ awaryjnie na GAZIE ( miał awarie pompy paliwa) i jedyny objaw odpalania na mrozie miał taki że wtryskiwacze hałasowały znacznie ( ma valteki czerwone), natomiast jego instalacja ma 3 lata.


Dzięki za jakiekolwiek pouczenie. Oczywiście wszelkie sugestie są wskazane.
Myślę zarazem, że ten temat nie przysłuży się tylko mnie.
Pozdrawiam

Dodam, że osobiście postawie wtryskiwacze na PION,
czy zmiana położenia czujnika(czerwona otoczka) bliżej kolektora dolotowego spowoduje lepszą reakcję na gaz/przepustnice? chce tym skrócić te wężyki podciśnienia ( zdjęcie poniżej)


Załączniki:
bmwSilnikCzujnik.jpg
bmwSilnikCzujnik.jpg [ 229.8 KiB | Przeglądane 4875 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przymarzanie wtryskiwaczy GAZU
PostLink | Napisane: 2012-02-08, 18:24 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 21825
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1369 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
170 zł za regenerację Twoich wtryskiwaczy ,zobacz ile kosztują nowe ,i ile zestawy naprawcze.Wężyki warto skrócić. Ja po tym Twoim teście to sądzę że masz jednak bardzo brudny reduktor i dopuki syf w nim nie zmięknie to są w nim różne ciśnienia. Zapytaj też ile Twój gazownik zechce za regenerację reduktora i rozważ też że wymiana na np zavoli z elektrozaworem valtek to ok 210zł + robocizna i koszt przesyłki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przymarzanie wtryskiwaczy GAZU
PostLink | Napisane: 2012-02-08, 19:31 

Dołączył(a): 2012-02-07, 21:48
Posty: 14

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW
Elektronika: Stella- Popular
Wtryskiwacze: OMVL REG Dream Fast XXI
Reduktor: FIORE FORTE
Pojemność: 1600
Moc: 102
Kod Nadwozia: KD19783
Rok Produkcji: 1995
A co do
tryszawy napisał(a):
Ja po tym Twoim teście to sądzę że masz jednak bardzo brudny reduktor

Mam pytanie bo stawiasz na reduktor,
Czy listwa wtryskiwaczy ( tzn ten wężyk co idzie do czujnika ciśnienia) nie wykryłaby zbyt niskiego ciśnienia podawanego przez reduktor?
Czy nie powinien załapać błędu i wrócić na benzynę?


Jeszcze jedno, możecie polecić jaki najlepiej interfejs na USB do modułu STELLA ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przymarzanie wtryskiwaczy GAZU
PostLink | Napisane: 2012-02-08, 21:00 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-03-13, 09:25
Posty: 1223
Lokalizacja: Kamil-Koszalin FB neptun-autgaz

Pomógł: 133 razy

Auto: Forester 2.5XT
Elektronika: ALEX Optima Nano
Wtryskiwacze: ALEX testowe140Nl/min
Reduktor: ALEX Turbot
Problem być może jest taki,że tankując gówniany gaz zasyfione zostały wtryskiwacze a precyzyjnie pisząc tłoczki. Przy minus 15 niczym nie osłonięty wtryskiwacz ma ciągle minusową temperature podczas gdy reduktor już jest rozgrzany i teoretycznie system jest gotowy do pracy. Syf przy tak niskich temperaturach skleja tłoczki dlatego te nie działają tak jak powinny do czasu ich rozgrzania kiedy to kleista maź puszcza (piszesz,że później jest ok) Stosowanie drogich lepiej filtrujących filtrów pomaga ale jak gaz ma w sobie obok propanu i butanu całego mendelejewa i inne niespodzianki to i tak może być lipa. Pierwsza sprawa to poprawna diagnoza czyli: sprawdzenie wydatków wtryskiwacza, ewentualne ich czyszczenie lub regeneracja ale nie za 170zika, podgląd w programie jakie są temperatury czujników, jakie są ustawienia parametrów i ich wartości tuż przed pierwszym przełączeniem,jaka jest temp przełączania, ciśnienie itd. itp. przyczyn pierwszego gaśnięcia może być bardzo dużo, można czymś osłonić wtryskiwacz lub go podgrzać - z jakiego rejonu jesteś?
Kabelek najlepszy i sprawdzony jest na shopgaz.pl ale cena zwykłego śmiertelnika odstrasza, te tańsze z allegro czasem gubią komunikacje ale nie wszystkie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przymarzanie wtryskiwaczy GAZU
PostLink | Napisane: 2012-02-09, 20:08 

Dołączył(a): 2012-02-07, 21:48
Posty: 14

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW
Elektronika: Stella- Popular
Wtryskiwacze: OMVL REG Dream Fast XXI
Reduktor: FIORE FORTE
Pojemność: 1600
Moc: 102
Kod Nadwozia: KD19783
Rok Produkcji: 1995
http://www.phjacus.pl/Listwa-wtryskiwac ... -p159.html

Jeżeli dobrze patrze to cała listwa kosztuje 110 zł, a ja za regeneracje miałbym zapłacić 170 . No to chyba trochę przesada.
Czy jak zmienię moje wtryskiwacze na te Valteki to trzeba coś na nowo programować?
Oczywiście dysze przekręcę ze starej listwy.


Mam wtryski ELPIGAZ VERDE, czy możecie mi powiedzieć czy ten zestaw naprawczy będzie pasował :
http://www.phjacus.pl/Komplet-naprawczy ... -p152.html
wyglądem i gabarytami są podobne.

Dzięki i pozdrawiam

A taki interfejs kupiłem
http://allegro.pl/show_item.php?item=2107851465


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przymarzanie wtryskiwaczy GAZU
PostLink | Napisane: 2012-02-09, 20:20 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 21825
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1369 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Może będą pasowały ,ale ja bym kupił regfasty, zamotowane pionowo pracują długo i nie wymagają kalibracji. Weź je też pod uwagę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przymarzanie wtryskiwaczy GAZU
PostLink | Napisane: 2012-02-09, 20:41 

Dołączył(a): 2012-02-07, 21:48
Posty: 14

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW
Elektronika: Stella- Popular
Wtryskiwacze: OMVL REG Dream Fast XXI
Reduktor: FIORE FORTE
Pojemność: 1600
Moc: 102
Kod Nadwozia: KD19783
Rok Produkcji: 1995
A widzisz myślałem o tamtych bo mi polecali valteki ze względu na możliwość regeneracji, no i znajomemu właśnie valteki chodzą przy -20

A czy to nie jest minus- brak regeneracji?
W sumie ceną zbytnio się nie różnią około 20 zł droższe. Kwestia do zastanowienia, a czy się orientujesz w kwestii regeneracji czy te zaworki od valteków będą pasowały do moich wtryskiwaczy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przymarzanie wtryskiwaczy GAZU
PostLink | Napisane: 2012-02-09, 20:45 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 21825
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1369 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Regeneracja to nie kalibracja regenerować można jedne i drugie, a kalibrować tylko valteki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przymarzanie wtryskiwaczy GAZU
PostLink | Napisane: 2012-02-09, 21:14 

Dołączył(a): 2012-02-07, 21:48
Posty: 14

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW
Elektronika: Stella- Popular
Wtryskiwacze: OMVL REG Dream Fast XXI
Reduktor: FIORE FORTE
Pojemność: 1600
Moc: 102
Kod Nadwozia: KD19783
Rok Produkcji: 1995
Aha rozumiem, kalibracja ( to regulacja skoku tłoczka ?) i to mają valteki,
a czy to nie jest ważny parametr dla wtryskiwaczy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przymarzanie wtryskiwaczy GAZU
PostLink | Napisane: 2012-02-09, 22:07 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 21825
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1369 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
dzikoslaw napisał(a):
czy to nie jest ważny parametr dla wtryskiwaczy ?



Dla valteków bardzo ważny ,i trzeba kontrolować dosyć często. Ok 10 000km koniecznie.
regfasty mają tłoczki pokryte teflonem i zobacz sobie zestaw naprawczy jak się prosto wymienia (ja zmieniałem w kilka minut.)


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO