Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Mercedes C 200 Kompressor - problem ze STAG4 a może Omegas?
PostLink | Napisane: 2012-02-06, 22:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-27, 16:34
Posty: 8
Lokalizacja: Pruszków

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes E320T
Elektronika: STAG
Wtryskiwacze: HANA
Reduktor: KME
Pojemność: 3199
Moc: 224
Kod Silnika: M112
Rok Produkcji: 2003
Witam,
pierwszy mój post tu, oczywiście szukam pomocy.
Wahałem się czy tu czy raczej w dziale jaką instalację zamontować - jeśli nie trafiłem proszę o wyrozumiałość i ewentualne przeniesienie postu.
Oczywiście w kwestii LPG dopiero się uczę, jest szansa że bzdury powypisuję.

Pacjent: Mercedes C200 Kompressor (W203) 2000r., silnik: M111, 163 KM
Auto najmłodsze już nie jest, jednak naprawdę daje radę jak na swoje lata, silnik bardzo zdrowy z oryginalnym przebiegiem 150 000 km

Problem: została mu założona instalacja STAG4
wtryski: HANA (literka H jest w kolorze czerwonym)
reduktor: Versus(?) VR-L
z resztą załączam zdjęcia dla weryfikacji.

Przy pierwszym mocniejszym wciśnięciu pedału gazu zapalił się check engine a silnik przeszedł w tryb awaryjny. Mechanik błąd kasował parokrotnie, zmieniając też jakieś parametry w instalacji gazowej. Po kilkunastu nieudanych próbach z tematu wybrnął ustawiając przełączenie na benzynę przy 5000 obrotach oraz zapewnieniem, że należy wymienić reduktor na mocniejszy - ma to być KME Silver.
Teraz "jakoś" jeżdżę, centralka przy mocniejszej jeździe nie wyrabia i zgłasza awarię przełączając na benzynę. No ale chociaż check się nie świeci.

I teraz pytania do Was:

1. Czy wymiana reduktora na mocniejszy coś zmieni? Czy wybrany przez mojego gazownika KME Silver to dobry pomysł?

2. Ja od początku chciałem montować LandiRenzo Omegas - gazownik jednak polecił mi to co w/w ręcząc, że wszystko będzie OK, nie będzie spadku mocy a i ja zaoszczędzę parę stówek na instalacji. Czy w tym momencie jest zasadna wymiana instalacji na Omegas'a?

3. Jeśli tak to czy na coś muszę szczególnie zwrócić uwagę?

4. Jak oceniacie jakość montażu instalacji na podstawie załączonych zdjęć (o ile coś w ten sposób można powiedzieć)?

Każda Wasza sugestia jest mile widziana - bardzo długo nosiłem się z zamiarem "zepsucia" sobie auta no i niestety czarny scenariusz okazał się być prawdziwym.. pesymizm?
W każdym bądź razie teraz muszę z tego sensownie wybrnąć bo nie uśmiecha mi się wizytować gazownika raz w tygodniu.

Z góry dziękuję.


Załączniki:
Komentarz: silnik z założonymi osłonami
7_2012-01-20_09.09.15.jpg
7_2012-01-20_09.09.15.jpg [ 105.33 KiB | Przeglądane 5761 razy ]
Komentarz: sterownik
6_2012-01-20_09.08.35.jpg
6_2012-01-20_09.08.35.jpg [ 94.71 KiB | Przeglądane 5761 razy ]
Komentarz: montaż listwy i wtrysków
5_2012-01-19_17.27.13.jpg
5_2012-01-19_17.27.13.jpg [ 110.57 KiB | Przeglądane 5761 razy ]
Komentarz: montaż reduktora
4_2012-02-02_10.01.49.jpg
4_2012-02-02_10.01.49.jpg [ 104.66 KiB | Przeglądane 5761 razy ]
Komentarz: wtryski
3_2012-01-19_09.29.08.jpg
3_2012-01-19_09.29.08.jpg [ 76.58 KiB | Przeglądane 5761 razy ]
Komentarz: listwa
2_2012-01-19_09.23.49.jpg
2_2012-01-19_09.23.49.jpg [ 74.26 KiB | Przeglądane 5761 razy ]
Komentarz: reduktor
1_2012-01-19_09.02.25.jpg
1_2012-01-19_09.02.25.jpg [ 53.06 KiB | Przeglądane 5761 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mercedes C 200 Kompressor - problem ze STAG4 a może Omeg
PostLink | Napisane: 2012-02-06, 23:07 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-28, 15:23
Posty: 3165
Lokalizacja: Mississauga-Koszalin

Pomógł: 79 razy

Auto: Mitsusubi Gal
Elektronika: G3
Wtryskiwacze: MJ
Reduktor: OCOTECK
Dysze: BRAK
Pojemność: DWA I POL
Moc: 115
Kod Nadwozia: jw
Kod Silnika: jw
Rok Produkcji: 99
reduktor w piekle dlugo nie pozyje a map kleknie po 3 miesiacach jak trafisz na wymagajacego diagniste to Cie wygoni ze STP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mercedes C 200 Kompressor - problem ze STAG4 a może Omeg
PostLink | Napisane: 2012-02-07, 07:52 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-22, 21:45
Posty: 3825
Lokalizacja: Mława,ul.Gdyńska 25 tel.23 6553355 mob.506800133

Pomógł: 141 razy

Auto: Lexus RX 350
Elektronika: 4Save max
Wtryskiwacze: ACW 03
Reduktor: ACR02 Twin
Dysze: 3mm
Pojemność: 350
Moc: 276
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: ?
Rok Produkcji: 2007
Cieplutko jest reduktorowi i MAP-owi .Nie znam tego reduktora,ale w nim,może i w ustawieniach jest problem.Chłody też pomagają.KME w tym wypadku odstaw.Lepszym rozwiązaniem jest AC R01.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mercedes C 200 Kompressor - problem ze STAG4 a może Omeg
PostLink | Napisane: 2012-02-07, 13:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-09-23, 10:30
Posty: 63
Lokalizacja: OLSZTYN

Pomógł: 3 razy

Auto: Audi A3 1.8T
Elektronika: STAG 4+
Wtryskiwacze: Hana A+ /blue/
Reduktor: AC R01
Pojemność: 1781
Moc: 180
Kod Nadwozia: 8L
Kod Silnika: AJQ
Rok Produkcji: 1999
Nowotczyński, miałem ten reduktor w swoim Audi i ciśnienie drastycznie spadało nawet do 0.20 nie polecam do doładowanych chodź nie wiem jak sobie poradzi z kompressorem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mercedes C 200 Kompressor - problem ze STAG4 a może Omeg
PostLink | Napisane: 2012-02-07, 15:23 

Dołączył(a): 2010-09-13, 08:34
Posty: 3288
Lokalizacja: Gliwice

Pomógł: 228 razy

Auto: Ford Ka/Tarpan Honker
Pojemność: 1299/2417
Moc: 60/70
Kod Nadwozia: RB/FSR
Kod Silnika: J4P/4C90
Rok Produkcji: 1998/1991
180KM to już trochę za dużo dla AC R01, szczególnie w doładowanym silniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mercedes C 200 Kompressor - problem ze STAG4 a może Omeg
PostLink | Napisane: 2012-02-07, 16:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-09-23, 10:30
Posty: 63
Lokalizacja: OLSZTYN

Pomógł: 3 razy

Auto: Audi A3 1.8T
Elektronika: STAG 4+
Wtryskiwacze: Hana A+ /blue/
Reduktor: AC R01
Pojemność: 1781
Moc: 180
Kod Nadwozia: 8L
Kod Silnika: AJQ
Rok Produkcji: 1999
Szymdi, dlatego w niedługim czasie będzie 2x ACR01 ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mercedes C 200 Kompressor - problem ze STAG4 a może Omeg
PostLink | Napisane: 2012-02-07, 18:26 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-06-17, 21:52
Posty: 3370
Lokalizacja: BYTOM Gombrowicza 95// KATOWICE Konduktorska 42

Pomógł: 204 razy

Auto: JEEP/CITROEN DS/HYUNDAI
Elektronika: STAG 300/ .../SQ SDI
Wtryskiwacze: MAGIC FX/.../BRC
Reduktor: 2 x AC R01/.../BRC
Dysze: 2,5/.../BLUE
Pojemność: 5216/2000/1600
Moc: 212/.../132
Kod Nadwozia: ZG/DS/TUCSON
Kod Silnika: .../.../
Rok Produkcji: 1997/1972/2017
Szymdi napisał(a):
180 KM


ale on ma tylko 163

wg. mnie reduktor nie wydala i wyłącza cylinder z powodu zbyt ubogiej mieszanki, ew. kwestia regulacji na drodze, hamowni


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mercedes C 200 Kompressor - problem ze STAG4 a może Omeg
PostLink | Napisane: 2012-02-08, 13:48 

Dołączył(a): 2010-09-13, 08:34
Posty: 3288
Lokalizacja: Gliwice

Pomógł: 228 razy

Auto: Ford Ka/Tarpan Honker
Pojemność: 1299/2417
Moc: 60/70
Kod Nadwozia: RB/FSR
Kod Silnika: J4P/4C90
Rok Produkcji: 1998/1991
DAVANTI napisał(a):
Szymdi napisał(a):
180 KM


ale on ma tylko 163

Ale kolega r4d3on ma 180 KM i do jego wypowiedzi się odnosiłem.

r4d3on napisał(a):
Szymdi, dlatego w niedługim czasie będzie 2x ACR01

A może lepiej nową wersję do 250 KM, która ma wyjść niedługo?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mercedes C 200 Kompressor - problem ze STAG4 a może Omeg
PostLink | Napisane: 2012-02-09, 14:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-27, 16:34
Posty: 8
Lokalizacja: Pruszków

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes E320T
Elektronika: STAG
Wtryskiwacze: HANA
Reduktor: KME
Pojemność: 3199
Moc: 224
Kod Silnika: M112
Rok Produkcji: 2003
Dzięki za dotychczasowe rady.

Ten mój wspaniały gazownik, (którego najprawdopodobniej niedługo opiszę w dziale niepolecani) zamówił tego KME Silver, jutro ma go montować. No ale zamontuje go zapewne tam gdzie jest obecny, czyli z tego co piszecie (madmax7777 i Nowotczyński) w miejscu nieodpowiednim, bo jest tam za gorąco.

DAVANTI - gaziarz spędził ze mną w aucie kilka godzin próbując to ustawić... (check'a z wypadaniem zapłonów zniwelował, ale instalacja dalej się wyłącza przy mocniejszym przyśpieszeniu).

Co czynić? Sugerować przerobienie instalacji? Przecież się i tak nie posłucha...

Dopłacić do Landi Renzo? Ale ją też pewnie źle zamontuje bo niby czemu montując lepszą instalację miałby to zrobić lepiej?

Uciekać od niego czy dać mu jeszcze szanse?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mercedes C 200 Kompressor - problem ze STAG4 a może Omeg
PostLink | Napisane: 2012-02-09, 14:57 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-06-17, 21:52
Posty: 3370
Lokalizacja: BYTOM Gombrowicza 95// KATOWICE Konduktorska 42

Pomógł: 204 razy

Auto: JEEP/CITROEN DS/HYUNDAI
Elektronika: STAG 300/ .../SQ SDI
Wtryskiwacze: MAGIC FX/.../BRC
Reduktor: 2 x AC R01/.../BRC
Dysze: 2,5/.../BLUE
Pojemność: 5216/2000/1600
Moc: 212/.../132
Kod Nadwozia: ZG/DS/TUCSON
Kod Silnika: .../.../
Rok Produkcji: 1997/1972/2017
może i reduktor ma jak w piekle, ale wszystkie brc jakie założyłem tam wiszą i niektóre nawet już powyżej 4 lat i jest ok, ja myślę, że jednak wsadził bym tam ac r01 o dużo lepszej termice jak kme i byłby spokój


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mercedes C 200 Kompressor - problem ze STAG4 a może Omeg
PostLink | Napisane: 2012-02-10, 18:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-27, 16:34
Posty: 8
Lokalizacja: Pruszków

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes E320T
Elektronika: STAG
Wtryskiwacze: HANA
Reduktor: KME
Pojemność: 3199
Moc: 224
Kod Silnika: M112
Rok Produkcji: 2003
KME Silver założony.
Mina gościa gdy mu powiedziałem że nadal przełącza na benzynę - bezcenna.

Podłączył laptopa, coś majstrował i było OK. Teraz zabrałem się na wyprzedzanie - znów centralka zgłosiła błąd i przełączyła na benzynę.
No ręce opadają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mercedes C 200 Kompressor - problem ze STAG4 a może Omeg
PostLink | Napisane: 2012-02-10, 19:02 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 23832
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1437 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: B5204T5
Rok Produkcji: 2005
pewnie gazownik nie umie tego wyregulować... albo ciśnienie leci na łeb na szyję

poza tym wydaje mi się że lepsze byłby wtryski niebieskie zamiast zielonych...

jak będziesz kiedyś na Bemowie to mogę się podpiąć do komputera gazowego i zobaczyć co się dzieje w czasie jazdy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mercedes C 200 Kompressor - problem ze STAG4 a może Omeg
PostLink | Napisane: 2012-02-10, 19:45 

Dołączył(a): 2010-08-05, 21:33
Posty: 1667
Lokalizacja: częstochowa

Pomógł: 40 razy

Auto: Superb / Octavia
Elektronika: 400DPI / 214
Wtryskiwacze: W03 / valtek
Reduktor: R01 / silver
Pojemność: 3.6 / 1.6
Moc: 260 / 101
Kod Silnika: CDVA / AKL
Rok Produkcji: 2011 / 1997
r4d3on, albo padnięta szt. albo cos nie tak w zasilaniu ja montowałem go w TT 180km i mk4 GTI 150@190 i nie zrobiły na nim wielkiego wrażenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mercedes C 200 Kompressor - problem ze STAG4 a może Omeg
PostLink | Napisane: 2012-02-10, 20:12 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-28, 15:23
Posty: 3165
Lokalizacja: Mississauga-Koszalin

Pomógł: 79 razy

Auto: Mitsusubi Gal
Elektronika: G3
Wtryskiwacze: MJ
Reduktor: OCOTECK
Dysze: BRAK
Pojemność: DWA I POL
Moc: 115
Kod Nadwozia: jw
Kod Silnika: jw
Rok Produkcji: 99
jezeli gazownik sobie nie radzi to popros go niech wsiadzie z Toba do auta i nagra pik osc wrzucisz tu i bedzie wiadomo co sie dzieje a jak nie to zmien gazownika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mercedes C 200 Kompressor - problem ze STAG4 a może Omeg
PostLink | Napisane: 2012-02-10, 20:49 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-06-17, 21:52
Posty: 3370
Lokalizacja: BYTOM Gombrowicza 95// KATOWICE Konduktorska 42

Pomógł: 204 razy

Auto: JEEP/CITROEN DS/HYUNDAI
Elektronika: STAG 300/ .../SQ SDI
Wtryskiwacze: MAGIC FX/.../BRC
Reduktor: 2 x AC R01/.../BRC
Dysze: 2,5/.../BLUE
Pojemność: 5216/2000/1600
Moc: 212/.../132
Kod Nadwozia: ZG/DS/TUCSON
Kod Silnika: .../.../
Rok Produkcji: 1997/1972/2017
a takie z innej beczki miedź od zbiornika to 6 czy 8


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO