Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Montaż reduktora Prins
PostLink | Napisane: 2012-02-25, 14:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-28, 16:56
Posty: 128
Lokalizacja: Krajna

Pomógł: 0 razy

Auto: Mazda CX-9
Elektronika: Prins I
Wtryskiwacze: Keihin żółte
Reduktor: Prins 8MM
Dysze: odpowiednie
Pojemność: 3496
Moc: 263
Kod Nadwozia: TB
Kod Silnika: V6
Rok Produkcji: 2007
Biorąc pod uwagę budowę reduktora Prins, jaka będzie najbardziej optymalna
pozycja zamontowania ?
Np.:króćce wody u góry czy na dole, zintegrowany zawór u góry czy z boku ?
A może reduktor "na leżąco" ?
Jaki sposób montażu najlepszy, aby uniknąć zapowietrzania, zatykania iglicy itp.

Ponieważ nie ma oznaczenia IN OUT na reduktorze (to tak na logikę)
- ten króciec przy czujniku temperatury to króciec wyjściowy wody ?


Załączniki:
reduktor prins 4a.jpg
reduktor prins 4a.jpg [ 94.98 KiB | Przeglądane 4036 razy ]
reduktor prins 3a.jpg
reduktor prins 3a.jpg [ 82.39 KiB | Przeglądane 4036 razy ]
reduktor prins 5a.jpg
reduktor prins 5a.jpg [ 100.6 KiB | Przeglądane 4036 razy ]
reduktor prins b.jpg
reduktor prins b.jpg [ 77.38 KiB | Przeglądane 4036 razy ]
reduktor Prins.jpg
reduktor Prins.jpg [ 112.31 KiB | Przeglądane 4036 razy ]
reduktor prins h.jpg
reduktor prins h.jpg [ 81.66 KiB | Przeglądane 4036 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Montaż reduktora Prins
PostLink | Napisane: 2012-02-25, 14:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-04, 20:27
Posty: 3190
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 49 razy

Auto: Saab 9-5 AERO/Subaru OBK
Elektronika: Tech 516/Stag Q-box
Wtryskiwacze: HANA niebieska/AC W03
Reduktor: 2xACR01/ACR01
Dysze: brak/?
Pojemność: 2300/3630
Moc: ok. 235KM, 360Nm/260KM
Kod Nadwozia: YS3E/BS
Kod Silnika: B235E po modach/EZ36D
Rok Produkcji: 2002/2015
Cewką EZ do góry, pozycja reduktora nie ma znaczenia przy IV gen. Jeżeli nie będzie najwyższym punktem w układzie chłodzenia to się nie będzie zapowietrzał.
Jak nie ma oznaczenia wejścia/wyjścia wody to kierunek przepływu nie ma znaczenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Montaż reduktora Prins
PostLink | Napisane: 2012-02-25, 18:52 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4435
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 441 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS (VSI-1)
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Tak jest na ten temat w instrukcji:

Montaż Reduktora.
Na tylnej stronie reduktora umieszczono sekcję dla zamocowania. Pozwala ona na zamocowanie reduktora śrubą M8. Konstrukcja reduktora wymaga, aby 16mm wyjście znajdowało się zawsze u góry.

i wynika to również z analizy zdjęcia z kanałami gazowymi, że wyjścia wodne powinny być od dołu. Swego czasu też się nad tym zastanawiałem po czyszczeniu reduktora, ale odpuściłem sobie.
Z odpowietrzeniem nie ma problemu. Ale dla pewności węże wodne można podłączyć do reduktora jeszcze nie zamocowanego na stałe. Ustawić reduktor końcówkami wodnymi do góry i napełnić układ. Reduktor ustawić we właściwej pozycji i przykręcić na stałe.
Ja w corolli po napełnieniu układu, żeby wygonić pęcherz powietrza z reduktora zaciskam przewód wodny do nagrzewnicy (reduktor podłączony równolegle), odpalam silnik i na zimnym silniku (zamknięty termostat i duży obieg) podkręcam na chwilę obroty do 3500-4000, w tej sytuacji jest wymuszony największy przepływ przez reduktor i powietrze nie ma szans tam pozostać. Zdejmuję zacisk z przewodu do nagrzewnicy i po zawodach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Montaż reduktora Prins
PostLink | Napisane: 2012-02-25, 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-28, 16:56
Posty: 128
Lokalizacja: Krajna

Pomógł: 0 razy

Auto: Mazda CX-9
Elektronika: Prins I
Wtryskiwacze: Keihin żółte
Reduktor: Prins 8MM
Dysze: odpowiednie
Pojemność: 3496
Moc: 263
Kod Nadwozia: TB
Kod Silnika: V6
Rok Produkcji: 2007
czyli w/g instrukcji powinien być zamontowany w ten sposób ?
A którym króćcem wprowadzić wodę a którym wyprowadzić ?
(przy jednym z króćców jest czujnik temperatury, więc jeśli tym wprowadzimy płyn,
to zmierzy nam temperaturę wpływającej wody z węża, więc na logikę tym króćcem płyn chłodniczy powinien wypływać - tak ?)


Załączniki:
reduktor Prins a.jpg
reduktor Prins a.jpg [ 59.43 KiB | Przeglądane 3997 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Montaż reduktora Prins
PostLink | Napisane: 2012-02-25, 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-04, 20:27
Posty: 3190
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 49 razy

Auto: Saab 9-5 AERO/Subaru OBK
Elektronika: Tech 516/Stag Q-box
Wtryskiwacze: HANA niebieska/AC W03
Reduktor: 2xACR01/ACR01
Dysze: brak/?
Pojemność: 2300/3630
Moc: ok. 235KM, 360Nm/260KM
Kod Nadwozia: YS3E/BS
Kod Silnika: B235E po modach/EZ36D
Rok Produkcji: 2002/2015
Temp. powinno się mierzyć w najmniej korzystnym miejscu więc lewy króciec bym dał jako zasilanie a prawy jako powrót. Z tym, że to już raczej sztuka dla sztuki i skoro nie ma oznaczeń (lub opisu jakiegoś w instrukcji) to nie ma znaczenia.
Dobrze ustawiłeś reduktor, tak bym montował.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Montaż reduktora Prins
PostLink | Napisane: 2012-02-25, 22:46 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 36585
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3705 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
jareki007 napisał(a):
Dobrze ustawiłeś reduktor, tak bym montował.

Ja bym preferował ustawienie króćcami wody do góry, nawet kosztem elektrozaworu ustawionego cewką do dołu, o ile nie da się go ustawić prawidłowo. W przypadku np. silvera poprawia to termikę reduktora, o automatycznym odpowietrzaniu nie wspomnę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Montaż reduktora Prins
PostLink | Napisane: 2012-02-25, 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-04, 20:27
Posty: 3190
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 49 razy

Auto: Saab 9-5 AERO/Subaru OBK
Elektronika: Tech 516/Stag Q-box
Wtryskiwacze: HANA niebieska/AC W03
Reduktor: 2xACR01/ACR01
Dysze: brak/?
Pojemność: 2300/3630
Moc: ok. 235KM, 360Nm/260KM
Kod Nadwozia: YS3E/BS
Kod Silnika: B235E po modach/EZ36D
Rok Produkcji: 2002/2015
Jeżeli reduktor pójdzie poniżej poziomu płynu (a najlepiej jak najniżej) to nie powinno być problemu z odpowietrzeniem w jakiej pozycji by nie był, najwyżej trzeba będzie przegonić ostrzej auto żeby wszystkie bąble powietrza przepchało.
EZ warto przesmarować smarem silikonowym (taki jak do tłoczków ham.) a wtedy nic mu nie powinno się dziać ale cewka do góry to najlepsze rozwiązanie.
Moim zdaniem tak jak kolega pokazał jest ok ale odwrotnie też można, wystarczy EZ przekręcić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Montaż reduktora Prins
PostLink | Napisane: 2012-02-25, 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-28, 16:56
Posty: 128
Lokalizacja: Krajna

Pomógł: 0 razy

Auto: Mazda CX-9
Elektronika: Prins I
Wtryskiwacze: Keihin żółte
Reduktor: Prins 8MM
Dysze: odpowiednie
Pojemność: 3496
Moc: 263
Kod Nadwozia: TB
Kod Silnika: V6
Rok Produkcji: 2007
Niestety w pełni dokręcony EZ zawsze jest tylko w tej pozycji.
Dlacze takie ważne jest "cewką do góry" ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Montaż reduktora Prins
PostLink | Napisane: 2012-02-26, 00:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-04, 20:27
Posty: 3190
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 49 razy

Auto: Saab 9-5 AERO/Subaru OBK
Elektronika: Tech 516/Stag Q-box
Wtryskiwacze: HANA niebieska/AC W03
Reduktor: 2xACR01/ACR01
Dysze: brak/?
Pojemność: 2300/3630
Moc: ok. 235KM, 360Nm/260KM
Kod Nadwozia: YS3E/BS
Kod Silnika: B235E po modach/EZ36D
Rok Produkcji: 2002/2015
Lubią się przycinać od syfu wytrącającego się z gazu, taka pozycja przedłuża żywotność. Z tym, że jak się nie da to też nie ma co robić z tego tragedii. Dlatego zaproponowałem przesmarowanie, które dużo pomaga.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Montaż reduktora Prins
PostLink | Napisane: 2012-02-26, 00:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-28, 16:56
Posty: 128
Lokalizacja: Krajna

Pomógł: 0 razy

Auto: Mazda CX-9
Elektronika: Prins I
Wtryskiwacze: Keihin żółte
Reduktor: Prins 8MM
Dysze: odpowiednie
Pojemność: 3496
Moc: 263
Kod Nadwozia: TB
Kod Silnika: V6
Rok Produkcji: 2007
Czyli, taka pozycja EZ jak na fotce przedłuża żywotność ?
Wiecej syfu z gazu zostanie w filtrze fazy ciekłej ? O to chodzi, tak ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Montaż reduktora Prins
PostLink | Napisane: 2012-02-26, 00:39 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4435
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 441 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS (VSI-1)
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Mirosław napisał(a):
Ja bym preferował ustawienie króćcami wody do góry,

Moim zdaniem, ze względu na układ kanałów gazowych w reduktorze, najkorzystniejsze jest ustawienie reduktora w takim położeniu, jak to jest przedstawione na zdjęciu. W takim położeniu jest najmniejsza możliwość dostania poza reduktor "mokrego" gazu niosącego w sobie oleje parafinowe, jeżeli takie są rozpuszczone w gazie ciekłym i w efekcie klejenie się wtryskiwaczy.
szlumik napisał(a):
taka pozycja EZ jak na fotce przedłuża żywotność ?
Wiecej syfu z gazu zostanie w filtrze fazy ciekłej

Według mnie to nie ma znaczenia w tym kontekście - filtr fazy ciekłej jest usytuowany przed EZ. Filtr ten zatrzymuje tylko zanieczyszczenia stałe, a nie olejowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO