Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: 407 2l SQ 24 Regulacja składu mieszanki - Sequent P&D 3.03
PostLink | Napisane: 2012-03-27, 20:46 

Dołączył(a): 2010-08-03, 15:52
Posty: 16
Lokalizacja: Barlinek

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 407
Elektronika: BRC SQ 24
Wtryskiwacze: Pomarańczowe
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Nadwozia: SW
Kod Silnika: EW10J4
Rok Produkcji: 2004
Witam
Co ok. 10kkm w kalkulatorze silnika pojawia mi się Stały błąd
- Regulacja składu mieszanki - Spójność.
Po kilkudnowej jeździe na benzynie błąd znika. Mapy benzyny pewnie wracją do normy. Później wizyta u gazownika - chwila grzebania i problem z głowy na kolejne 10tys km.
Mam do was 2 pytania.
1. Dlaczego tak się dzieje?
2. Jak we własnym zakresie poradzić sobie z regulacją? Mam swój własny sprzęt, połączyłem się dzisiaj z centralką przy pomocy Sequent P&D 3.03. Przeczytałem dzisiątki wątków, opis programowania 3.3 Czakramu lecz nadal brakuje mi wiedzy.

Możecie mnie naprowadzić na co dokładnie zwrócić uwagę, od czego zacząć.
Może są dostępne jeszcze jakieś materiały które warto poczytać?

Nie chodzi mi o to by nie dać zarobić gazownikom, zresztą instalacja jest na gwarancji. Chce się czegoś nauczyć i wolę polegać na sobie. Gazwonicy u których zakładałem instalację nigdy nie mają czasu... :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 407 2l SQ 24 Regulacja składu mieszanki - Sequent P&D 3.
PostLink | Napisane: 2012-03-28, 21:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-12, 20:13
Posty: 156
Lokalizacja: A.R.G. Auto Gaz Łódź ul. Legionów 112 tel. 692274666

Pomógł: 13 razy

Auto: Chrysler
Elektronika: Sequent P&D
Wtryskiwacze: BRC Orange
Reduktor: Genius MAX
Dysze: Fabryczne
Pojemność: 3800 ccm
Rok Produkcji: 2003
Kolega niech nie pomiesza za bardzo bo chyba nie ma SEQUENT PLUG&DRIVE ver 3.06.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 407 2l SQ 24 Regulacja składu mieszanki - Sequent P&D 3.
PostLink | Napisane: 2012-03-28, 22:49 

Dołączył(a): 2010-08-03, 15:52
Posty: 16
Lokalizacja: Barlinek

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 407
Elektronika: BRC SQ 24
Wtryskiwacze: Pomarańczowe
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Nadwozia: SW
Kod Silnika: EW10J4
Rok Produkcji: 2004
Nie rozumiem, lepiej abym mieszał 3.06? Mogę prosić o namiary na działajacą wersję.
Trochę dzisiaj rozeznałem temat, jednak jedyne co mogę zrobic bez Map Sensora to Wyostrzanie mapy i to na biegu jałowym. Muszę jeszcze poczekać aż mapy benzyny wrócą do normy i zniknie mi błąd w kalkulatorze silnika. Jeśli dobrze rozumuję to dopuki mapy benzyny także są rozjechane to nie ma do czego równać mapy gazu. Trzeba będzie zainwestować w Map Sensor wtedy będzie można ładnie wyrysować mapy gazu i benzyby w czasie jazdy - to chyba najlepszy sposób regulacji.
Szkoda, że nie ma chetnych do pomocy bo o informacje w necie ciężko... a na własnych błędach lepiej sie nie uczyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 407 2l SQ 24 Regulacja składu mieszanki - Sequent P&D 3.
PostLink | Napisane: 2012-03-29, 07:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-02-08, 13:36
Posty: 431
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 11 razy

Auto: RAV4/YarisH
Elektronika: Będzie KME/Bez
Wtryskiwacze: Będą baraki/korka
Reduktor: Będzie TUR/wstydu
Dysze: wuj wie/;-)
Pojemność: 1998/1497
Moc: 152/100
Kod Nadwozia: ZSA44/NHP130
Kod Silnika: 3ZR-FAE/1NZ-FXE
Rok Produkcji: 2016/2019
Działającą wersję 3.06 masz na górze tego działu.
Możesz zresetować ECU i nie będziesz musiał czekać na powrót map do normy.
Jak się kasuje w pugu to nie wiem ale odłączenie akumulatora na chwilę działa w większości aut.
Map sensor obowiązkowy ale sprawdź najpierw czy masz OEM a wtedy możesz go użyć o ile masz wersję BRC MY coś tam (okrągły przełącznik).
Generalnie to nie tak, że nie ma chętnych do pomocy tylko jak byś prześledził dział to na większość pytań znajdziesz odpowiedź.
Instrukcję programowania bez problemu znajdziesz w sieci a tu masz taką prostą krok po kroku którą zrobiłem niedawno dla znajomego z innego forum.
http://www.fotoleman.com/fotyNET/BRCSQ2 ... owania.pdf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 407 2l SQ 24 Regulacja składu mieszanki - Sequent P&D 3.
PostLink | Napisane: 2012-03-29, 08:23 

Dołączył(a): 2010-08-03, 15:52
Posty: 16
Lokalizacja: Barlinek

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 407
Elektronika: BRC SQ 24
Wtryskiwacze: Pomarańczowe
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Nadwozia: SW
Kod Silnika: EW10J4
Rok Produkcji: 2004
Dzieki LemonR,
Twoja instrukcja napewno się przyda, znalazlem też w sieci Programowanie_SQPlugDrive.pdf - też dużo wnosi do tematu, linki do 3.06 na górze diału już wygasły, stąd właśnie mam mam 3.03.
Pozwolę sobie zagadać PW do Ciebie.

Wczoraj spędziłem w obu swoich autach ładnych parę godzin. Oba mają BRC SQ24 więc mogłem się pobawić tym w którym wszystko jest ok jak i 407 z rozjechanymi mapami.
Co ciekawe w Punto II mogłem wykonać "Jałowe wyostrzanie" mimo, że nie mialem podpiętego Map sensora (centralka S24MY10), w 407 (S24MY07) mogłem tylko ręcznie suwakiem korygować. W Punciaku na jalowym potrzebna była korekta -5 by mapy się zrównały - to dużo?

W 407 odlączanie aku nic nie daje ECU się nie resetuje. Można jedynie wczytać na nowo soft do kalkulatora silnika, mam nawet potrzebne oprogramowanie i kabel, niestety potrzebny jest jeszcze dostęp do serwera PSA :(, więc zostaje mi pojeździc na PB aż same się ułożą.

Zostaje mi jeszcze kwestia Map sensora, w 407 OEM jest na wierzchu ale jakoś mam opory ciąć kable, chyba kupię inny - przyda się zresztą też do Punciaka.
Mam jeszcze jedno pytanie, z tego co wyczytałem aby uruchomić OEM MAP potrzba odczytać minimalną wartość MAP na wolnych obrotach i maksymalną na włączonym zapłonie.
Problem w tym, że komunikować z centralką mogę się tylko przy odpalonym silniku - pewnie zasilana jest z wtrysków. Dam radę w takim przypadku wczytać nieoryginalny Map Sensor?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 407 2l SQ 24 Regulacja składu mieszanki - Sequent P&D 3.
PostLink | Napisane: 2012-03-29, 08:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-02-08, 13:36
Posty: 431
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 11 razy

Auto: RAV4/YarisH
Elektronika: Będzie KME/Bez
Wtryskiwacze: Będą baraki/korka
Reduktor: Będzie TUR/wstydu
Dysze: wuj wie/;-)
Pojemność: 1998/1497
Moc: 152/100
Kod Nadwozia: ZSA44/NHP130
Kod Silnika: 3ZR-FAE/1NZ-FXE
Rok Produkcji: 2016/2019
Jak chcesz ale w Punto też masz Map sensor a warto je podłączyć na stałe i zostawić. Nie trzeba nic ciąć wystarczy poszukać sygnału - możesz nawet wkuć się szpilką przez izolację i sprawdzić na którym przewodzie napięcie zmienia się w zakresie 0-5V w zależności od dodania gazu. Potem ten przewód łączysz dodatkowo z tym białym w cztero-pinowej wtyczce.
Co do zasilania to musisz przerobić (nawet tylko na czas kalibracji czujnika) bo jak sam stwierdziłeś nie skalibrujesz czujnika.
Korekta -5 to nie jest dużo moim zdaniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 407 2l SQ 24 Regulacja składu mieszanki - Sequent P&D 3.
PostLink | Napisane: 2012-03-29, 10:15 

Dołączył(a): 2010-08-03, 15:52
Posty: 16
Lokalizacja: Barlinek

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 407
Elektronika: BRC SQ 24
Wtryskiwacze: Pomarańczowe
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Nadwozia: SW
Kod Silnika: EW10J4
Rok Produkcji: 2004
LemonR napisał(a):
Co do zasilania to musisz przerobić (nawet tylko na czas kalibracji czujnika) bo jak sam stwierdziłeś nie skalibrujesz czujnika.


No i znowu pod górę... Centralka musi być zasilana po zapłonie bo przełącznik zapala się przecież zaraz po przekręceniu kluczyka. Jednak polączyć się z nią mogę tylko po odpaleniu, czyli do zasilania potrzebne są 2 kable? Dostępny jest schemat, który kabel przepiąć pod stały + na czas kalibrowania sensora?
----
Wyszperałem, że to brązowy kabel, mam nadzieję, że tak jest. Wystarczy na czas kalibracji podłączyć go na stałę pod akumulator, czy musi być po stacyjce?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 407 2l SQ 24 Regulacja składu mieszanki - Sequent P&D 3.
PostLink | Napisane: 2012-03-29, 15:33 

Dołączył(a): 2010-12-27, 11:51
Posty: 58
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 2 razy

Auto: PT Cruiser
Elektronika: BRC My 0.7
Wtryskiwacze: Pomarańczowe BRC
Reduktor: Genius 1500
Pojemność: 2000
Moc: 140
Rok Produkcji: 2000
A czy nie jest tak, że jak komunikacja jest aktywna to nawet wyłączenie zapłonu nie powoduje wyłączenia centralki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 407 2l SQ 24 Regulacja składu mieszanki - Sequent P&D 3.
PostLink | Napisane: 2012-03-29, 17:26 

Dołączył(a): 2010-01-29, 12:13
Posty: 2178
Lokalizacja: kraków

Pomógł: 262 razy

Auto: peugeot 307
Elektronika: 4gas
Wtryskiwacze: Reg Fast
Reduktor: zavoli zeta
Dysze: 2,0
Pojemność: 1.6
Moc: 109
Kod Silnika: TU5JP4
Rok Produkcji: 2005
danielp napisał(a):
więc zostaje mi pojeździc na PB aż same się ułożą.

Odłącz aku na noc, odpal rano auto bez dotykania gazu i poczekaj aż wentylator odpali, zgaś auto i pojeździj na benzynie. Wtedy mapy wrócą szybciej.
Przed montażem na PKP , doradzałem ci STAGA, między innymi ze względu na możliwości samodzielnego strojenia , jego powszechności i związanego z tym dostępu do dużej ilości "materiału poglądowego". Oczywiście nie twierdzę że BRC , jest gorszą instalacją.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 407 2l SQ 24 Regulacja składu mieszanki - Sequent P&D 3.
PostLink | Napisane: 2012-03-29, 18:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 22:10
Posty: 2690
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 321 razy

Auto: P11 / A4 / Bravo II
Elektronika: SQ24MY07/SkyMax2/Qbox+
Wtryskiwacze: Barracuda115 / 130 / 130
Reduktor: AC 250 / M3 / M3
Dysze: 2,6 / bez / bez
Pojemność: 2000 / 1800 / 1400
Moc: 150 / 240 / 150
Kod Nadwozia: WP11 / B7 Avant Q/ 198
Kod Silnika: SR20DE / BFB / A1.000
Rok Produkcji: 1998 / 2005 / 2008
danielp napisał(a):
linki do 3.06 na górze diału już wygasły, stąd właśnie mam mam 3.03.

Już wrzuciłem na działających linkach :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 407 2l SQ 24 Regulacja składu mieszanki - Sequent P&D 3.
PostLink | Napisane: 2012-03-29, 19:12 

Dołączył(a): 2010-08-03, 15:52
Posty: 16
Lokalizacja: Barlinek

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 407
Elektronika: BRC SQ 24
Wtryskiwacze: Pomarańczowe
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Nadwozia: SW
Kod Silnika: EW10J4
Rok Produkcji: 2004
derok napisał(a):
Przed montażem na PKP , doradzałem ci STAGA, między innymi ze względu na możliwości samodzielnego strojenia , jego powszechności i związanego z tym dostępu do dużej ilości "materiału poglądowego".

Z instalacji jestem bardzo zadowolony, zdecydowanie mniej z zakładu gdzie ją montowali. W zasadze problemów prawie nie mam (tylko z tą mieszanką w sumie 2gi raz na 30kkm) ale jak już problem mam to mnie olewają, lub tak kombinują z terminem, że odechciewa się do nich jechać. Co ciekawe na przegląd płatny nie ma problemu by się umówić. Faktycznie informacji na temat strojenia BRC w necie jak na lekarstwo, ale dzięki koledze LemonR ogarnąłem już trochę temat. Niech no mi tylko te mapy PB wrócą do normy to w sobotę zrobię co się da bez Map sensora. I zajmę się przeróbką zasilania - niestety zaraz po zgaszeniu silnika połączenie z centralką zostaje zerwane. Brązowy przewód znalazłem w skrzynce z bezpiecznikami w kabinie, trzeba tylko sprawdzić czy pojawia się tam +12 po odpaleniu silnika.

Mam jeszcze do was pytanie czy doraźnie wyostanie map na jałowym cokolwiek da? Tyle mogę zrobić bez Map sensora. W zasadzie jak ostatnio byłem u gazownika z tym samym problemem to Map sensora nie podłączył do auta - mógł coś więcej zrobić, kazał co jakiś czas depnąć na gaz i utrzymywac 3000 obrotów. Co on wtedy robił? bo w ekran nie pozwolił zajżeć ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 407 2l SQ 24 Regulacja składu mieszanki - Sequent P&D 3.
PostLink | Napisane: 2012-03-30, 06:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 22:10
Posty: 2690
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 321 razy

Auto: P11 / A4 / Bravo II
Elektronika: SQ24MY07/SkyMax2/Qbox+
Wtryskiwacze: Barracuda115 / 130 / 130
Reduktor: AC 250 / M3 / M3
Dysze: 2,6 / bez / bez
Pojemność: 2000 / 1800 / 1400
Moc: 150 / 240 / 150
Kod Nadwozia: WP11 / B7 Avant Q/ 198
Kod Silnika: SR20DE / BFB / A1.000
Rok Produkcji: 1998 / 2005 / 2008
Autokalibrację robił. Ogólnie bez map sensora nie wiele zdziałasz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 407 2l SQ 24 Regulacja składu mieszanki - Sequent P&D 3.
PostLink | Napisane: 2012-03-30, 06:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-02-08, 13:36
Posty: 431
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 11 razy

Auto: RAV4/YarisH
Elektronika: Będzie KME/Bez
Wtryskiwacze: Będą baraki/korka
Reduktor: Będzie TUR/wstydu
Dysze: wuj wie/;-)
Pojemność: 1998/1497
Moc: 152/100
Kod Nadwozia: ZSA44/NHP130
Kod Silnika: 3ZR-FAE/1NZ-FXE
Rok Produkcji: 2016/2019
map sensor to on ma tylko nie może go skalibrowac ze względu na źle podpięte zasilanie centrali lpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 407 2l SQ 24 Regulacja składu mieszanki - Sequent P&D 3.
PostLink | Napisane: 2012-03-30, 06:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 22:10
Posty: 2690
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 321 razy

Auto: P11 / A4 / Bravo II
Elektronika: SQ24MY07/SkyMax2/Qbox+
Wtryskiwacze: Barracuda115 / 130 / 130
Reduktor: AC 250 / M3 / M3
Dysze: 2,6 / bez / bez
Pojemność: 2000 / 1800 / 1400
Moc: 150 / 240 / 150
Kod Nadwozia: WP11 / B7 Avant Q/ 198
Kod Silnika: SR20DE / BFB / A1.000
Rok Produkcji: 1998 / 2005 / 2008
No tak to zostaje albo walka z podłączeniem zasilania albo zakup map sensora oryginału za ~180zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 407 2l SQ 24 Regulacja składu mieszanki - Sequent P&D 3.
PostLink | Napisane: 2012-03-30, 07:16 

Dołączył(a): 2010-08-03, 15:52
Posty: 16
Lokalizacja: Barlinek

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 407
Elektronika: BRC SQ 24
Wtryskiwacze: Pomarańczowe
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Nadwozia: SW
Kod Silnika: EW10J4
Rok Produkcji: 2004
danielp napisał(a):
Autokalibrację robił.

Do autokalibracji potrzebny jest map - gaziarz podczas ostatniej regulacji go nie podłączył.
Podpiął się tylko kablem, kazał wsiąść do auta, trochę pokombinował na wolnych obrotach, auto przelączało się na gaz i benzynę, potem kazał podgazować i to wszystko. Map sensora nie podpinał na 100% Dlatego pytam co robił? Na dzisiejszy stan mojej wiedzy mógł chyba tylko wyostranie na jalowym robić.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji - Fundacja Wrócić na drogę

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO