Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przerost ciśnienia na zimnym reduktorze - KME Silver
PostLink | Napisane: 2012-04-19, 01:42 

Dołączył(a): 2010-08-08, 07:36
Posty: 2331
Lokalizacja: Mazovia

Pomógł: 47 razy

Auto: Skoda Fabia
Pojemność: 1.2 TSI
Moc: 86
Kod Nadwozia: 5J0
Kod Silnika: CBZA
Rok Produkcji: 2011
Problem dotyczy reduktora Silver, stara wersja. Rano po odpaleniu auta reduktor ma ciśnienie 233 kpa. Co ciekawe po przełączeniu na gaz samochód gaśnie z powodu... braku paliwa - czasy PB na LPG wydłużają się znacznie, wręcz silnik nie dostaje wogóle gazu, po wielokrotnym wciśnięciu pedału do dechy jakby się odtyka i jedzie zupełnie normalnie... Po lekkim rozgrzaniu reduktora problem przeważnie ustępuje. Wymienione membrany. Co to może być?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost ciśnienia na zimnym reduktorze - KME Silver
PostLink | Napisane: 2012-04-19, 06:08 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4350
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 432 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
U mnie, ale w instalacji Prins takie objawy towarzyszyły zanieczyszczonemu reduktorowi. Ciśnienie po przełączeniu lub przy szybkich zmianach obciążenia (poboru gazu) podskakiwało do ponad 250kPa (o takim zakresie mam zamontowany manometr), silnik gasł z sygnalizacją braku gazu. Odpalić silnika w opcji LPG się nie dało dopóki ciśnienie się nie obniżyło samo, albo je sam sam obniżyłem przez upuszczenie gazu. O czasach wtrysku gazu i benzyny nic nie mogę powiedzieć, bo nie miałem wtedy programu diagnostycznego, ale na logikę to gazu przy takim ciśnieniu powinny być bardzo krótkie, poniżej możliwości wtryskiwacza i stąd gaśniecie silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost ciśnienia na zimnym reduktorze - KME Silver
PostLink | Napisane: 2012-04-19, 07:12 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 21909
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1380 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Ja myślę że przyczyną może być syf w głowicy regulującej ciśnienie w reduktorze powodujący zacinanie się tłoczka, może też być luźny ,,drops,, . Sprawdź też jeszcze elektrozawór przed reduktorem/w reduktorze czy jest szczelny i pracuje poprawnie. A agisie jest funkcja ,,otwarcia elektrozaworów ,, i zobacz co jest tam zaznaczone może otwierają się za wcześnie i pompują reduktor. Przy tak dużym ciśnieniu apisy mogą mieć kłopot z otwarciem się i dlatego mimo ciśnienia gazu silnik go nie dostaje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost ciśnienia na zimnym reduktorze - KME Silver
PostLink | Napisane: 2012-04-19, 08:32 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 23548
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1415 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: B5204T5
Rok Produkcji: 2005
regulator ciśnienia do wyczyszczenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost ciśnienia na zimnym reduktorze - KME Silver
PostLink | Napisane: 2012-04-19, 12:59 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4350
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 432 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
tryszawy napisał(a):
Przy tak dużym ciśnieniu apisy mogą mieć kłopot z otwarciem się

No to kolega mnie oswiecił, bo to mogło być i u mnie, a ja to ładowałem na tak krótkie czasy, że wtryskiwacz nie miał szans tego zrealizować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost ciśnienia na zimnym reduktorze - KME Silver
PostLink | Napisane: 2012-04-20, 10:48 

Dołączył(a): 2010-08-08, 07:36
Posty: 2331
Lokalizacja: Mazovia

Pomógł: 47 razy

Auto: Skoda Fabia
Pojemność: 1.2 TSI
Moc: 86
Kod Nadwozia: 5J0
Kod Silnika: CBZA
Rok Produkcji: 2011
gimak napisał(a):
Ciśnienie po przełączeniu lub przy szybkich zmianach obciążenia (poboru gazu) podskakiwało do ponad 250kPa (o takim zakresie mam zamontowany manometr), silnik gasł z sygnalizacją braku gazu.

Takie same są objawy, silnik przeważnie gaśnie
tryszawy napisał(a):
Ja myślę że przyczyną może być syf w głowicy regulującej ciśnienie w reduktorze

Marcin L napisał(a):
regulator ciśnienia do wyczyszczenia

Wyczyszczona komora gazowa wraz z regulatorem ciśnienia, elektro zawór wyczyszczony, spiłowałem mu trochę tłoczka od strony sprężynki, oryginalnie szczelina jest poniżej 1mm, ale to nie to.
tryszawy napisał(a):
funkcja ,,otwarcia elektrozaworów ,, i zobacz co jest tam zaznaczone może otwierają się za wcześnie i pompują reduktor. Przy tak dużym ciśnieniu apisy mogą mieć kłopot z otwarciem się i dlatego mimo ciśnienia gazu silnik go nie dostaje

Testowałem na obydwu ustawieniach. Bardzo prawdopodobne jest to, co napisałeś o Apisach, objaw jest taki jakby nie było w ogóle gazu. Czasami "odetka się" jak przegonie go do 5 tys. obr/min, przełączę na gaz i pedał w podłogę :]

Dodam, że objaw występuje tylko przy zimnym reduktorze, po rozgrzaniu się ładnie trzyma ciśnienie. Trochę dziwne jest uszczelnienie tego regulatora -> metal w metal, Brc i Niko mają prawie identyczny regulator i jest tam uszczelnienie coś jak Nbr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost ciśnienia na zimnym reduktorze - KME Silver
PostLink | Napisane: 2012-04-20, 11:22 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 21909
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1380 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
peterus napisał(a):
Trochę dziwne jest uszczelnienie tego regulatora -> metal w metal, Brc i Niko mają prawie identyczny regulator i jest tam uszczelnienie coś jak Nbr.

Pod głowicą na klucz 27 powinien być o-ring, i ,,drops,, powinien być mocno przyklejony. Ja w nim nic metal-metal nie widziałem, może coś brakuje w Twoim reduktorze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost ciśnienia na zimnym reduktorze - KME Silver
PostLink | Napisane: 2012-04-20, 11:59 

Dołączył(a): 2010-08-08, 07:36
Posty: 2331
Lokalizacja: Mazovia

Pomógł: 47 razy

Auto: Skoda Fabia
Pojemność: 1.2 TSI
Moc: 86
Kod Nadwozia: 5J0
Kod Silnika: CBZA
Rok Produkcji: 2011
Oring oczywiście jest. Na zdjęciu jest "drops" z Brc, u mnie zamiast czerwonej "gumy" jest metal... Z ciekawości rozbiorę to zrobię fotkę.


Załączniki:
brc_zestaw_naprawczy_2224255761_mini.jpg
brc_zestaw_naprawczy_2224255761_mini.jpg [ 68.62 KiB | Przeglądane 3531 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost ciśnienia na zimnym reduktorze - KME Silver
PostLink | Napisane: 2012-04-20, 12:00 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 21909
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1380 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
peterus napisał(a):
u mnie zamiast czerwonej "gumy" jest metal... Z ciekawości rozbiorę to zrobię fotkę.

Tzn że nie masz w nim ,,dropsa,,!!!!!!!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost ciśnienia na zimnym reduktorze - KME Silver
PostLink | Napisane: 2012-04-20, 12:11 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 23548
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1415 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: B5204T5
Rok Produkcji: 2005
pytanie co się z dropsem stało...albo się zdematerializował albo ktoś o nim zapomniał przy regeneracji ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost ciśnienia na zimnym reduktorze - KME Silver
PostLink | Napisane: 2012-04-20, 13:42 

Dołączył(a): 2010-08-08, 07:36
Posty: 2331
Lokalizacja: Mazovia

Pomógł: 47 razy

Auto: Skoda Fabia
Pojemność: 1.2 TSI
Moc: 86
Kod Nadwozia: 5J0
Kod Silnika: CBZA
Rok Produkcji: 2011
Marcin L napisał(a):
pytanie co się z dropsem stało...albo się zdematerializował albo ktoś o nim zapomniał przy regeneracji ?

Nie ktoś, tylko ja ;) Ale... po raz pierwszy dobrałem się do zaworu regulacyjnego jakieś 2 miesiące temu, właśnie z powodu gaśnięcia przy przełączaniu i żadnego "dropsa" Nbr nie było, był tylko drops miedziany :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost ciśnienia na zimnym reduktorze - KME Silver
PostLink | Napisane: 2012-04-20, 14:58 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4350
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 432 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
peterus napisał(a):
Dodam, że objaw występuje tylko przy zimnym reduktorze,

W płynnym gazie rozpuszczone są fracje olejowe, które pozostają w reduktorze po odparowaniu gazu. Przy zimnym reduktorze olej ma większą lepkość niż na ciepło i stwarza większe opory dla przesuwających się względem siebie elementów reduktora. Efektem tego jest spóźniona reakcja, na zmiany ciśnienia i to w pewnych warunkach doprowadza do rozbiegania się układu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost ciśnienia na zimnym reduktorze - KME Silver
PostLink | Napisane: 2012-04-21, 02:30 

Dołączył(a): 2010-08-08, 07:36
Posty: 2331
Lokalizacja: Mazovia

Pomógł: 47 razy

Auto: Skoda Fabia
Pojemność: 1.2 TSI
Moc: 86
Kod Nadwozia: 5J0
Kod Silnika: CBZA
Rok Produkcji: 2011
Brud wykluczam, po wieczornym czyszczeniu rano odpalam samochód i jest to samo. musi być inna przyczyna. A brud swoją drogą - w przeciągu około miesiąca na śrubie było już trochę czarnego syfu. Nie pozostaje nic innego jak znowu tankować na Orlenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO