Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Brak wpływu zmiany wartości suwaka na korekty
PostLink | Napisane: 2012-04-20, 08:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-15, 10:01
Posty: 5398
Lokalizacja: Piątek

Pomógł: 85 razy

Auto: Scenic IV
Elektronika: Tylko LPG TECH
Wtryskiwacze: tylko Barracuda
Reduktor: tylko KME TUR
Dysze: brak
Pojemność: 1500DCI HA
Moc: 110
Rok Produkcji: 17
Witajcie
Zrobiłem sobie dzisiaj rano taki test, podniosłem suwak z 1.01 na 1.10 i podczas jazdy korekta krótkoterminowa zachowuje się tak samo, nie zubaża a na chłopski rozum powinna. Nie bardzo więc rozumiem, jak to wszystko działa :) Z góry dzięki za wyjaśnienie.


Ostatnio edytowano 2012-04-20, 11:32 przez krzysiek82, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak wpływu zmiany wartości suwaga na korekty
PostLink | Napisane: 2012-04-20, 09:58 

Dołączył(a): 2012-01-05, 14:38
Posty: 1828

Pomógł: 165 razy

Auto: VW Passat 1.8 TSI
Elektronika: LGITECH
Pojemność: 1798
Moc: 160
Kod Silnika: CDAA
Rok Produkcji: 2010
A w jakim zakresie ociążeń sprawdzane?Trzeba pamiętać, że suwak wprowadza korektę dla całego zakresu, jednak dla małych obciążeń zmiana jest niewielka. Aby była mocno zauważalna trzeba naprawdę wysoko podnieść suwak. Na wolne obroty i niskie obciążenia większy wpływ ma punkt obrany podczas autokalibracji (może go zmienić autoadaptacja).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak wpływu zmiany wartości suwaga na korekty
PostLink | Napisane: 2012-04-20, 09:59 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 27893
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1155 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
albo korektą po obrotach dodać w odpowiednim zakresie

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak wpływu zmiany wartości suwaga na korekty
PostLink | Napisane: 2012-04-20, 10:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-15, 10:01
Posty: 5398
Lokalizacja: Piątek

Pomógł: 85 razy

Auto: Scenic IV
Elektronika: Tylko LPG TECH
Wtryskiwacze: tylko Barracuda
Reduktor: tylko KME TUR
Dysze: brak
Pojemność: 1500DCI HA
Moc: 110
Rok Produkcji: 17
LPGTECH_SUPPORT_2 napisał(a):
A w jakim zakresie ociążeń sprawdzane?


5bieg prędkość ok 70-90km/h czyli średnie obciążenie.

Do takich kombinacji i testów zmusiło mnie to, że pojawił się raz błąd zbyt bogata mieszanka, mapy się pokrywają a korekty na benzynie i gazie są takie same. Z kolei w innym aucie, z takim samym silnikiem korekty na gazie są często ok 10-12% na plus a na benzynie od -5 do +7 błędów nie wywala a cała konfiguracja identyczna mapki też się ładnie pokrywają. Nie wiem czy po prostu taki jednorazowy błąd ignorować (nie wywaliło checka jedynie przez interfejs diagnostyczny podejrzane) Bo jeśli to jednorazowy incydent a algorytm tech działa poprawnie to może po prostu miała na to wpływ jakość gazu, warunki atmosferyczne? Nie znając dokładnie działania tego algorytmu ciężko mi ocenić co jest anomalią i należy interweniować a co jest normalne.


Ostatnio edytowano 2012-04-20, 10:44 przez krzysiek82, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak wpływu zmiany wartości suwaga na korekty
PostLink | Napisane: 2012-04-20, 10:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-15, 10:01
Posty: 5398
Lokalizacja: Piątek

Pomógł: 85 razy

Auto: Scenic IV
Elektronika: Tylko LPG TECH
Wtryskiwacze: tylko Barracuda
Reduktor: tylko KME TUR
Dysze: brak
Pojemność: 1500DCI HA
Moc: 110
Rok Produkcji: 17
LPGTECH_SUPPORT_2 napisał(a):
Na wolne obroty i niskie obciążenia większy wpływ ma punkt obrany podczas autokalibracji (może go zmienić


mógłbyś ro rozwinąć? Podczas autokalibracji nie mam opcji zmiany niczego przecież. Poza algorytmem tech lub standard. Dodam, że mam najnowszy soft.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak wpływu zmiany wartości suwaga na korekty
PostLink | Napisane: 2012-04-20, 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-15, 10:01
Posty: 5398
Lokalizacja: Piątek

Pomógł: 85 razy

Auto: Scenic IV
Elektronika: Tylko LPG TECH
Wtryskiwacze: tylko Barracuda
Reduktor: tylko KME TUR
Dysze: brak
Pojemność: 1500DCI HA
Moc: 110
Rok Produkcji: 17
Struna napisał(a):
albo korektą po obrotach dodać w odpowiednim zakresie


w algorytmie tech nie ma takiej możliwości niestety :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak wpływu zmiany wartości suwaga na korekty
PostLink | Napisane: 2012-04-20, 10:55 

Dołączył(a): 2010-01-08, 19:13
Posty: 3067
Lokalizacja: ZK

Pomógł: 117 razy

Auto: HONDA ODYSSEY
Elektronika: OPTIMA PRO-TEC
Wtryskiwacze: BARAKUDA
Reduktor: GOLD
Dysze: BRAK
Pojemność: 3500
Moc: 255
Kod Nadwozia: VAN
Rok Produkcji: 2005
@krzysiek82, jak zakończysz kalibrację jest suwak do wolnych obrotów, a korekta po obrotach tez jest możliwa, trzeba wejść i zrobić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak wpływu zmiany wartości suwaga na korekty
PostLink | Napisane: 2012-04-20, 11:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-15, 10:01
Posty: 5398
Lokalizacja: Piątek

Pomógł: 85 razy

Auto: Scenic IV
Elektronika: Tylko LPG TECH
Wtryskiwacze: tylko Barracuda
Reduktor: tylko KME TUR
Dysze: brak
Pojemność: 1500DCI HA
Moc: 110
Rok Produkcji: 17
dino777 napisał(a):
@krzysiek82, jak zakończysz kalibrację jest suwak do wolnych obrotów, a korekta po obrotach tez jest możliwa, trzeba wejść i zrobić


w algorytmie tech? Przecież nawet instrukcja mówi, że nie ma takiej opcji w tym algorytmie.


"Tabela korekt od obrotów jest widoczna tylko w przypadku użycia algorytmu sterowania
STANDARD. Umożliwia ona wprowadzenie korekty czasów wtrysku gazu w zależności od
obrotów silnika. "


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak wpływu zmiany wartości suwaga na korekty
PostLink | Napisane: 2012-04-20, 11:03 

Dołączył(a): 2010-01-08, 19:13
Posty: 3067
Lokalizacja: ZK

Pomógł: 117 razy

Auto: HONDA ODYSSEY
Elektronika: OPTIMA PRO-TEC
Wtryskiwacze: BARAKUDA
Reduktor: GOLD
Dysze: BRAK
Pojemność: 3500
Moc: 255
Kod Nadwozia: VAN
Rok Produkcji: 2005
spróbuj ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak wpływu zmiany wartości suwaga na korekty
PostLink | Napisane: 2012-04-20, 11:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-15, 10:01
Posty: 5398
Lokalizacja: Piątek

Pomógł: 85 razy

Auto: Scenic IV
Elektronika: Tylko LPG TECH
Wtryskiwacze: tylko Barracuda
Reduktor: tylko KME TUR
Dysze: brak
Pojemność: 1500DCI HA
Moc: 110
Rok Produkcji: 17
dino777 napisał(a):
spróbuj ;)


daję sobie głowę uciąć, że takiej zakładki nie było :) ale spróbuję jeszcze raz, tylko jak to się będzie miało do funkcjonowania algorytmu tech jak zacznę sam mieszać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak wpływu zmiany wartości suwaga na korekty
PostLink | Napisane: 2012-04-20, 11:27 

Dołączył(a): 2010-01-08, 19:13
Posty: 3067
Lokalizacja: ZK

Pomógł: 117 razy

Auto: HONDA ODYSSEY
Elektronika: OPTIMA PRO-TEC
Wtryskiwacze: BARAKUDA
Reduktor: GOLD
Dysze: BRAK
Pojemność: 3500
Moc: 255
Kod Nadwozia: VAN
Rok Produkcji: 2005
spokojnie i niech moc będzie z Tobą ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak wpływu zmiany wartości suwaga na korekty
PostLink | Napisane: 2012-04-20, 11:38 

Dołączył(a): 2012-01-05, 14:38
Posty: 1828

Pomógł: 165 razy

Auto: VW Passat 1.8 TSI
Elektronika: LGITECH
Pojemność: 1798
Moc: 160
Kod Silnika: CDAA
Rok Produkcji: 2010
Można zrobić tak jak pisze Struna używając korekty po obrotach, taka tabela jak najbardziej jest niezależnie od wybranego algorytmu sterowania. Nie będzie to miało negatywnego wpływu na pracę dopóki korekty będą przemyślane i płynne, ustawienie w jednym punkcie np. -10%, a zaraz obok 0 lub 5% będzie skutkowało złą pracą, adaptacja tego nie "naprawi".
Jeżeli jednak masz rozjazd na wolnych obrotach i niewielkich obciążeniach to proponuję powtórzyć autokalibrację i ponownie zebrać mapy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak wpływu zmiany wartości suwaka na korekty
PostLink | Napisane: 2012-04-20, 11:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-15, 10:01
Posty: 5398
Lokalizacja: Piątek

Pomógł: 85 razy

Auto: Scenic IV
Elektronika: Tylko LPG TECH
Wtryskiwacze: tylko Barracuda
Reduktor: tylko KME TUR
Dysze: brak
Pojemność: 1500DCI HA
Moc: 110
Rok Produkcji: 17
LPGTECH_SUPPORT_2 napisał(a):
Nie będzie to miało negatywnego wpływu na pracę dopóki korekty będą przemyślane i płynne, ustawienie w jednym punkcie np. -10%, a zaraz obok 0 lub 5% będzie skutkowało złą pracą, adaptacja tego nie "naprawi".
Jeżeli jednak masz rozjazd na wolnych obrotach i niewielkich obciążeniach to proponuję powtórzyć autokalibrację i ponownie zebrać mapy.




generalnie na wolnych obrotach jest ok, wprowadzę poprawki przy wyższych obrotach i sprawdzę jaki to będzie miał wpływ na korekty, a suwak przesunę ponownie tak jak ustawił go przycisk "ustaw" czyli z 1.10 na 1.01.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak wpływu zmiany wartości suwaka na korekty
PostLink | Napisane: 2012-04-20, 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-19, 11:06
Posty: 3425
Lokalizacja: Crack

Pomógł: 69 razy

Auto: Mazda MPV/Toyota Corolla
Elektronika: LPGTech 516/
Wtryskiwacze: HANA 2000 zielone/
Reduktor: Niko 300 SMC+ @1,32bar/
Dysze: ledwo dyszę
Pojemność: 2967/1332
Moc: 200/87
Kod Nadwozia: LW28/EE111
Kod Silnika: AJ/4E-FE
Rok Produkcji: 2004/1998
Może obrazek. Tam gdzie zaznaczone, podczas kalibracji pojawi się suwak.


Załączniki:
LPGTECH kalibracja suwak.jpg
LPGTECH kalibracja suwak.jpg [ 127.7 KiB | Przeglądane 3307 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak wpływu zmiany wartości suwaka na korekty
PostLink | Napisane: 2012-04-20, 14:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-15, 10:01
Posty: 5398
Lokalizacja: Piątek

Pomógł: 85 razy

Auto: Scenic IV
Elektronika: Tylko LPG TECH
Wtryskiwacze: tylko Barracuda
Reduktor: tylko KME TUR
Dysze: brak
Pojemność: 1500DCI HA
Moc: 110
Rok Produkcji: 17
enkai napisał(a):
Może obrazek. Tam gdzie zaznaczone, podczas kalibracji pojawi się suwak.


może tego nie zauważyłem faktycznie, ale wolne obroty są ok, czasy bp na bp i lpg takie same więc automatycznie zostało ustawione poprawnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO