Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem po wymianie filtra gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-21, 21:44 

Dołączył(a): 2012-04-21, 21:40
Posty: 26

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Megane I
Reduktor: BLUE STAR
Moc: 90
Kod Silnika: K7M
Rok Produkcji: 1997
Witam, jestem nowy więc witam wszystkich i proszę o pomoc.

Wymieniłem filtr gazu i zaczęły się problemy.
Na początku na biegu jałowym falowały obroty, ale o dziwo ostatnio było ok, obroty idealnie trzymały się około 750 - 800. Ale gorsze jest to że po wymianie filtra jest problem rozpalić silnik. Otóż po zakończonej jeździe na gazie, chcę rozpalić silnik na benzynie i jest problem. Silnik tak jakby łapał, łapał ten rytm pracy ale nie może zapalić, muszę długo kręcić, wcześniej nie było takiego problemu.
Tak jakby zalewał się na gazie ale jadąc jest moc, rozpędza się itd, tak jak było. Może mieszankia jest zła i nie spala jej dobrze (mówie o gazie) a później rozpalając silnik na benzynie musi przepchnąć te pozostałości po mieszance gazowej. Dodam że na czas wymiany filtra zakręciłem zawór przy butli. Był chyba rozkręcony na maxa i tak jest teraz.
Macie jakieś sugestie.?? Czy to kwestia regulacji.?? Może zawór na butli za bardzo rozkręciłem.??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie filtra gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-21, 22:11 

Dołączył(a): 2011-04-21, 22:17
Posty: 2795
Lokalizacja: Luboń k. Pń-a

Pomógł: 191 razy

Auto: Accord/PuntoII/Mond MK IV
Elektronika: 4+ / 204 / One
Wtryskiwacze: Barracuda/Yeti/Yeti
Reduktor: Silver / AT 09 / TUR
Dysze: Brak/1,9/2.4
Pojemność: 2.0 / 1.2 / 1.6
Moc: 150 / 80 / 125
Kod Silnika: F20B2 / 188A5000 / PNBA
Rok Produkcji: 2000 / 2002 / 2010
Możliwe, że filtr był "zatkany" i reduktor był ustawiony do pracy w innych warunkach niż teraz. Teraz masz nowy filtr, gazu leci odpowiednio i zalewa. A dużo było w nim syfu? Chyba nie problem zubożyć mieszankę i sprawdzić jak będzie?
Zawór w butli ma być odkręcony całkowicie.
Jakoś mało danych o samej instalacji itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie filtra gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-21, 22:15 

Dołączył(a): 2012-04-21, 21:40
Posty: 26

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Megane I
Reduktor: BLUE STAR
Moc: 90
Kod Silnika: K7M
Rok Produkcji: 1997
Instalacja tomaseto. Reduktor Blue Star HP 100, zwykła instalacja.
Nie jestem specjalistą, jak zubożyć mieszankę.?? Tym pokrętłem na przewodzie odchodzącym od reduktora.??

I jeszcze jedno. Może dla Was będzie to śmieszne ale po wyjęciu starego filtra zauważyłem jakieś opiłki i większość z nich usunąłem, teraz wiem że były to opiłki magnesu i powinny tam nadal być :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie filtra gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-22, 01:05 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35760
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3617 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
pawelb5913 napisał(a):
po wyjęciu starego filtra zauważyłem jakieś opiłki i większość z nich usunąłem, teraz wiem że były to opiłki magnesu i powinny tam nadal by

a co, cały magnes się w opiłki zamienił?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie filtra gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-22, 01:06 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35760
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3617 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
pawelb5913 napisał(a):
Tym pokrętłem na przewodzie odchodzącym od reduktora.??

Tak.
pawelb5913 napisał(a):
po wyjęciu starego filtra zauważyłem jakieś opiłki i większość z nich usunąłem, teraz wiem że były to opiłki magnesu i powinny tam nadal by

a co, cały magnes się w opiłki zamienił?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie filtra gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-22, 06:38 

Dołączył(a): 2012-04-21, 21:40
Posty: 26

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Megane I
Reduktor: BLUE STAR
Moc: 90
Kod Silnika: K7M
Rok Produkcji: 1997
W którą stronę trzeba kręcić tym pokrętełkiem żeby zubożyć mieszankę.??
Nie wiem jak ten magnes wygląda. Znajomy mi powiedział że gazownik zakładając gaz włożył pod filtr opiłki magnesu żeby ściągały jakiś syf z gazu a żeby nie szło to w filtr ale może to co usunąłem to był ten syf a magnes może jest wbudowany w obudowie filtra.??
Przepraszam że zadaje może głupie pytania ale i instalacjach lpg nie jestem najlepszy, w przeciwnym razie bym nie pisał na forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie filtra gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-22, 07:38 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4350
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 432 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
pawelb5913 napisał(a):
Znajomy mi powiedział że gazownik zakładając gaz włożył pod filtr opiłki magnesu żeby ściągały jakiś syf z gazu a żeby nie szło to w filtr ale może to co usunąłem to był ten syf a magnes może jest wbudowany w obudowie filtra.??

Ale mity krążą. Filtr jest po to aby właśnie to wyłapać i to razem z filtrem należy usuwać, a już totalna głupota coś takie celowo dodawać. Z magnesem w obudowie filtra gazowego w moich samochodach się nie spotkałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie filtra gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-22, 07:43 

Dołączył(a): 2012-04-21, 21:40
Posty: 26

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Megane I
Reduktor: BLUE STAR
Moc: 90
Kod Silnika: K7M
Rok Produkcji: 1997
Czyli dobrze że usunąłem ten syf który tam był.
Zarejestrowałem się na forum żeby rozwiązać mój problem i poznać lepiej instalacje lpg.
Jeżdżę tym autem 2 i pół roku i był wszystko ok a teraz wymieniłem filtr no i problemy się zaczęły.
W którą stronę należy przekręcić tym pokrętłem żeby zubożyć mieszankę.?? Wyjaśni mi ktoś dlaczego wymiana filtra powoduje takie problemy, że mieszanka jest zła.??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie filtra gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-22, 08:04 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4350
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 432 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Moim zdaniem wymiana filtra gazowego nie ma żadnego wpływu na odpalanie silnika. Tu ma miejsce zagazowanie dolotu w czasie postoju gazem pozostałym w instalacji po wyłączeniu silnika. Silnik odpalany na benzynie, do tego gazu dodaje benzynę i dostaje niestrawności (za bogata mieszanka), zaskakuje wtedy jak sobie przewentyluje dolot. Przyspiesza to otwarcie przepustnicy na początku rozruchu. Jak to jest zwykła instalacja gazowa (I generacja) to przyczyną jest nieszczelne odcinanie gazu. nie znam reduktora czy jest na nim jakaś cewka (elektromagnes-zawór) realizująca to zadanie. Jeżeli nie ma to zadanie to spełnia elektrozawór przed reduktorem-parownikiem. Może być na cewkę podawane cały czas napięcie (mało prawdopodobne), bardziej, ze jest zacięty w pozycji otwartej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie filtra gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-22, 08:55 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35760
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3617 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
pawelb5913, żeby potwierdzić powyższą sugestię kolegi gimaka, zrób następujący test. Po jeździe na LPG zakręć zawór na butli (na pracującym silniku) i poczekaj ąż silnik wypali gaz do końca, czyli zgaśnie. Na drugi dzień odpal silnik na benzynie. Jeśli zalewał go gaz to zjawisko nie powinno już wystąpić.
Tzw.opiłki w filtrze mogą pochodzić z pomp tankowania. Magnes w wielu filtrach jest montowany ale nie ulega pokruszeniu. Zawór na butli można tylko źle odkręcić, za mało, nigdy za dużo, nie jest elementem regulacji wypływu.
pawelb5913 napisał(a):
W którą stronę należy przekręcić tym pokrętłem żeby zubożyć mieszankę.?
ten manewr odłóż na razie na później.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie filtra gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-22, 10:00 

Dołączył(a): 2012-04-21, 21:40
Posty: 26

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Megane I
Reduktor: BLUE STAR
Moc: 90
Kod Silnika: K7M
Rok Produkcji: 1997
Przeprowadziłem test o którym piszecie. Oto wyniki: Silnik pracuje na gazie, zakręcam zawór na butli i czekam aż silnik zgaśnie. Silnik zgasł, próba odpalenia na benzynie kończy się powodzeniem, wszystko ok tak jak było wcześniej. Więc teraz odkręcam zawór na butli, przełączam na gaz. Po kilku minutach gaszę silnik normalnie i próbuje odpalić silnik na benzynie, niestety odpalenie nie jest łatwe czyli dzieje się to o czym pisałem.

Czyli coś nie odcina gazu. Tzn elektro zawór który jest przy reduktorze nie odcina gazu i przy odpaleniu na benzynie ten gaz pozostały w instalacji musi się wypalić (razem z benzyną, dlatego na początku na benzynie chodzi bardzo kiepsko bo spala benzyne i resztki gazu). Gaz odcina tylko elektrozawór przy butli a przy reduktorze nie. Mam rację czy chodzi o co innego.??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie filtra gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-22, 10:06 

Dołączył(a): 2012-04-21, 21:40
Posty: 26

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Megane I
Reduktor: BLUE STAR
Moc: 90
Kod Silnika: K7M
Rok Produkcji: 1997
Obrazek

Pod jedną z śrubek jest chyba masa. Zastanawiam się czy tej pokrywy filtra nie założyłem odwrotnie, tzn tak że ta masa jest może w miejscu gdzie ta pokrywa była brudna i nie ma masy. Co.?? Tak myśle, sprawdzę to ale za jakieś dwie godz dopiero.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie filtra gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-22, 10:12 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35760
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3617 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Elektrozawór może być podejrzany jako główny winowajca. Przy wymianie mogłeś go zanieczyścić (chodź i tak penie był już brudny) i jest teraz nieszczelny.
Rozebrać, przemyć i rozciągnąć nieco sprężynę przed złożeniem. Sprawdzić czy gumka doszczelniająca nie jest zdeformowana. Po złożeniu można testowo "dmuchnąć" w niego by sprawdzić czy dobrze trzyma.
Po zaworze jeśli z nim będzie wszystko ok można się "czepiać" reduktora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie filtra gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-22, 11:07 

Dołączył(a): 2012-04-21, 21:40
Posty: 26

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Megane I
Reduktor: BLUE STAR
Moc: 90
Kod Silnika: K7M
Rok Produkcji: 1997
Ok Mirosławie ale powiedz mi jak go odkręcić, czym i jak wyczyścić. Czy na czas demontażu elektrozaworu zakręcić zawór na butli.??

Dodam że reduktor który posiadam to taki jak tu (przynajmniej wygląda identycznie):
http://www.speedgaz.com.pl/index.php/pl ... tto_100_hp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie filtra gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-22, 11:30 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35760
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3617 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Wypalasz gaz jak w poprzednim teście.
Odkręcasz śrubkę na cewce, zdejmujesz cewkę. Ukaże ci się korpus/tuleja gdzie u podstawy masz sześciokąt na klucz. Odkręcasz korpus, ostrożnie wyjmujesz by nie pogubić jego "wnętrza" i czyścisz, przemywasz.
Sprawdź czy krawędź do której przylega uszczelka ruchomego trzpienia nie jest pokancerowana, sprężyna nie jest pęknięta.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: daniel79 i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO