Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A4 1.8t 150km, jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-05-11, 16:30 

Dołączył(a): 2011-03-27, 20:17
Posty: 11
Lokalizacja: cwa

Pomógł: 0 razy

Witam. Planuję założyć instalację do ww. auta i napewno zdecyduje się na:
STAG 4+/ 300
Wtryski HANA 2000
filtr FL-02

Moje pytanie dotyczy reduktora, tzn czym różni się reduktor podciśnieniowy od nadciśnieniowego dedykowanego do silników doładowanych. Np. KME Silver od Silver Turbo?
Czy do takiego auta należy założyć reduktor nadciśnieniowy czy wystarczy zwykły, który ma wystarczający zapas mocy?

Z góry dziękuje za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 1.8t 150km, jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-05-11, 18:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-09-12, 02:44
Posty: 3651
Lokalizacja: Mysłowice

Pomógł: 113 razy

Auto: Volvo S80 T6
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Hana niebieskie
Reduktor: 2x AC R01
Pojemność: 2800
Moc: 272KM
Kod Silnika: B6284T
Rok Produkcji: 1999
To, że reduktor ma napisane turbo nie znaczy, że się do tego nadaje. Generalnie przy silnikach turbo masz dwie sprawy o które reduktor musi zadbać
1. Zachować odpowiednie ciśnienie i temperaturę przy butnięciu
2. Zachować względnie niskie ciśnienie po wyjściu z cutoffa (czyli odcięcia dawki paliwa spowodowanej np zdjęciem nogi z gazu)

Czyli generalnie interesuje cię jakość regulatora ciśnienia w reduktorze.

A tak na proste słowa:
Olej Silvery, zamontuj AC R01 i będziesz zadowolony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 1.8t 150km, jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-05-11, 18:43 

Dołączył(a): 2011-03-27, 20:17
Posty: 11
Lokalizacja: cwa

Pomógł: 0 razy

oracle - Dzięki za informacje
Mógłyś mi jeszcze wytłumaczyć jak działa czujnik podciśnienia stosowany przy instalacjach sekwencyjnych? Czy w silnikach doładowanych stosuje się ten sam czujnik tylko mierzy on nadciśnienie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 1.8t 150km, jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-05-11, 19:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-09-12, 02:44
Posty: 3651
Lokalizacja: Mysłowice

Pomógł: 113 razy

Auto: Volvo S80 T6
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Hana niebieskie
Reduktor: 2x AC R01
Pojemność: 2800
Moc: 272KM
Kod Silnika: B6284T
Rok Produkcji: 1999
Nie czujnik tylko regulator.

Czujnik informuje komputer jakie jest obecnie ciśnienie gazu natomiast to reduktor ze swoim regulatorem utrzymuje je na ustalonym poziomie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 1.8t 150km, jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-05-11, 20:15 

Dołączył(a): 2011-03-27, 20:17
Posty: 11
Lokalizacja: cwa

Pomógł: 0 razy

Tak to ogarniam, ale mam na myśli MAP sensor - czujnik króry informuje sterownik jakie jest podciśnienie w kolektorze ssącym(potrzebne jest to do obliczenia obciążenia silnika, jeśli źle pisze to proszę aby ktoś mnie poprawił), czy ten czujnik wykryje również ciśnienie doładowania?
A wracając do reduktora, wybiorę ten reduktor który doradziłeś, ale chciałbym jeszcze dowiedzieć się czy powinienem wybrać ten "czarny - 150" model czy "czerwony - 250", rurka zasilająca miedziana będzie fi-6mm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 1.8t 150km, jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-05-11, 20:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-09-12, 02:44
Posty: 3651
Lokalizacja: Mysłowice

Pomógł: 113 razy

Auto: Volvo S80 T6
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Hana niebieskie
Reduktor: 2x AC R01
Pojemność: 2800
Moc: 272KM
Kod Silnika: B6284T
Rok Produkcji: 1999
Podciśnienie/nadciśnienie to pojęcia względne i nie lubię ich używania bo mogą kogoś wprowadzić w błąd. Jest różnica ciśnień i tyle.

I taka różnica ciśnień występuje pomiędzy ciśnieniem gazu w fazie lotnej oraz ciśnieniem powietrza w kolektorze.

Ciśnienie doładowania nie ma nic wspólnego z całym bajzlem. Reduktory i komputer interesuje jakie jest ciśnienie kolektora a czy wytworzy je sprężarka czy suw ssania to już inna sprawa.

Co do reduktora to widziałem jak ludzie używali go do mocy 190 KM więc u ciebie powinien starczyć. Jeśli chcesz mieć absolutną pewność to weź czerwony różnica w cenie nie jest duża.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 1.8t 150km, jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-05-11, 20:26 

Dołączył(a): 2011-03-27, 20:17
Posty: 11
Lokalizacja: cwa

Pomógł: 0 razy

Ok dzięki za informacje.
Dam znać po montażu co wybrałem i jaki jest efekt.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 1.8t 150km, jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-05-11, 20:28 

Dołączył(a): 2009-01-02, 19:00
Posty: 4066
Lokalizacja: Bolęcin k/Chrzanowa

Pomógł: 212 razy

Auto: Skoda Octavia, Volvo XC70
Elektronika: VSI Prins, StagQmaxPlus
Wtryskiwacze: Keihin, Barracuda130
Reduktor: VSI Prins, VSI Prins
Dysze: -/-
Pojemność: 2000, 2500
Moc: 115, 210
Rok Produkcji: 1999, 2005
Bez problemu do tego silnika wystarczy ACR01 150KM i zasilanie 6mm, chyba że chcesz zaszaleć to może być 8mm. Silvera do turbo nie zakładaj, ostatnio założyłem i przyrosty ciśnienia przy cut-off dochodzą do 3bar, masakra.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 1.8t 150km, jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-05-31, 23:10 

Dołączył(a): 2011-03-27, 20:17
Posty: 11
Lokalizacja: cwa

Pomógł: 0 razy

Jestem juz po montażu, wybrałem:

Stag 4
Wtryski HANA 2000 zielone
Reduktor AC R01 150km

Poniżej zamieszczam zrzuty ekranu mapy i pozostałych parametrów, ponieważ mam kilka pytań.
Ogólnie auto chodzi bardzo dobrze, jedynym problemem jest lekkie szarpnięcie w sytuacji gdy np na 2, 3 biegu (najbardziej odczuwalne) jadąc poniżej 2000 obrotów wcisnę pedał do końca, lekko szarpnie i po tym ciągnie do końca obotów juz bardzo dobrze ( na benzynie tego szarpnięcia się nie odczuwa).
Może ktoś podpowie z czego te szarpnięcie moze wynikac.

Po za tym proszę o ocenę czy mapa jest ok, czy ciśnienie gazu odpowiednie?

Obrazek


Czy odchyłka nie jest za duża?
Obrazek


Parametry i ustawienia

Obrazek


Po przełączeniu z gazu na benzyne i przegazowaniu ciśnienie gazu wzrasta do wartości dużo ponad 2 bary, po przełączeniu spowrotem na gaz cisnienie spada do swojej wartości - dlaczego tak jest?

Obrazek


4 bieg 80km/h gaz w podłogę

Obrazek


Jadąc np na 2 biegu wysokie obroty puszczam gaz i po chwili cisnienie gazu wzrasta czy tak może byc?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 1.8t 150km, jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-05-31, 23:46 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 28018
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1168 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
pst85 napisał(a):
Po przełączeniu z gazu na benzyne i przegazowaniu ciśnienie gazu wzrasta do wartości dużo ponad 2 bary, po przełączeniu spowrotem na gaz cisnienie spada do swojej wartości - dlaczego tak jest?

bo nie ma odbioru gazu, a to co do reduktora napłynęło po ogrzaniu zwiększa objętość a tym samym powoduje wzrost ciśnienia.

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 1.8t 150km, jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-06-01, 09:14 

Dołączył(a): 2011-03-27, 20:17
Posty: 11
Lokalizacja: cwa

Pomógł: 0 razy

Cytuj:
bo nie ma odbioru gazu, a to co do reduktora napłynęło po ogrzaniu zwiększa objętość a tym samym powoduje wzrost ciśnienia.


tak może zostać? to nie wpłynie negatywnie na pracę/ żywotność reduktora i wtrysków?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 1.8t 150km, jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-06-01, 09:19 

Dołączył(a): 2011-03-27, 20:17
Posty: 11
Lokalizacja: cwa

Pomógł: 0 razy

czy te wysokie ciśnienie gazu nie jest związane z tym że jest to silnik turbo i po dodaniu gazu ciśnienie w kolektorze wzrasta do 1,6 bara i dlatego reduktor podnosi ciśnienie gazu do ok 2,3 - 2,5 bara?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 1.8t 150km, jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-06-01, 11:39 

Dołączył(a): 2010-05-16, 14:50
Posty: 567
Lokalizacja: z południa

Pomógł: 8 razy

Auto: Audi a czy
Elektronika: LPGTECH
Wtryskiwacze: Hana Blue
Reduktor: Scorpion GT
Dysze: brak
Pojemność: 1800
Moc: 266@417
Kod Nadwozia: 8L
Kod Silnika: K03s 2bary
Rok Produkcji: 1999
też ma to posrednio z tym zwiazek.
to ze szarpie to przez to ze masz prawdodopobnie za bogato.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 1.8t 150km, jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-06-05, 08:17 

Dołączył(a): 2011-03-27, 20:17
Posty: 11
Lokalizacja: cwa

Pomógł: 0 razy

Po zrobienu autokalibracji i zebraniu mapy nic więcej nie robiłem, ponieważ tak naprawdę nie mam w tym wielkiego doświadczenia i potrzebuje porady co można zmienić i w jaki sposób.
W tym celu zamieściłem zrzuty ekranu i poprosiłem o ocenę i pomoc.

Dlatego jeśli można to proszę o wskazówki.

Dodam tylko, że po pierwszych próbach spalanie wyszło ok 10 - 11 litrów na 100 km. (Zmieżone na odcinku 400 km)


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO