Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Półoś Golf IV 1.8T
PostLink | Napisane: 2012-06-18, 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-04, 20:27
Posty: 3189
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 49 razy

Auto: Saab 9-5 AERO/Subaru OBK
Elektronika: Tech 516/Stag Q-box
Wtryskiwacze: HANA niebieska/AC W03
Reduktor: 2xACR01/ACR01
Dysze: brak/?
Pojemność: 2300/3630
Moc: ok. 235KM, 360Nm/260KM
Kod Nadwozia: YS3E/BS
Kod Silnika: B235E po modach/EZ36D
Rok Produkcji: 2002/2015
Czy jest możliwość wymiany gumowej osłony przegubu wewnętrznego (od strony silnika) w półosi od Golfa IV 1.8T? Ujebały się śruby mocujące silnik (sic!) od strony skrzyni i ten spadł zatrzymując się na półośce i sankach. Rozdarło tą gumę osłaniającą przegub a sama półośka wygląda ok tylko nie mam pomysłu jak tą osłonę wymienić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Półoś Golf IV 1.8T
PostLink | Napisane: 2012-06-18, 19:49 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 6704
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 285 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
Zawsze jest taka możliwość. Przegub ściągnąć i wymienić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Półoś Golf IV 1.8T
PostLink | Napisane: 2012-06-18, 20:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-04, 20:27
Posty: 3189
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 49 razy

Auto: Saab 9-5 AERO/Subaru OBK
Elektronika: Tech 516/Stag Q-box
Wtryskiwacze: HANA niebieska/AC W03
Reduktor: 2xACR01/ACR01
Dysze: brak/?
Pojemność: 2300/3630
Moc: ok. 235KM, 360Nm/260KM
Kod Nadwozia: YS3E/BS
Kod Silnika: B235E po modach/EZ36D
Rok Produkcji: 2002/2015
mcjezioro napisał(a):
Przegub ściągnąć

W jaki sposób? Zdjąć ten dekiel blaszany i tam jest coś do jego odkręcenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Półoś Golf IV 1.8T
PostLink | Napisane: 2012-06-18, 20:15 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 6704
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 285 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
Nie kojarzę w tej chwili dokładnie który to typ przegubu. Jeśli ten o którym myślę, to od strony skrzyni masz pierścień zabezpieczający, a blacha schodzi z mieszkiem i jest wymieniana razem z nim.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Półoś Golf IV 1.8T
PostLink | Napisane: 2012-06-18, 23:37 

Dołączył(a): 2009-10-22, 17:23
Posty: 273
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie

Pomógł: 14 razy

Auto: Lancia Kappa/Mazda 323fBA
Elektronika: STAG300ISA2/only Pb
Wtryskiwacze: Baraki bez dysz/brak
Reduktor: ACR01/brak
Dysze: bez dysz/brak
Pojemność: 2446/1489
Moc: 175/88
Kod Nadwozia: 838A/BA
Kod Silnika: 838 A2.000/Z5
Rok Produkcji: 1996/1998
Tylko raczej będziesz musiał półośkę wyjąć ,chyba ,że tam tyle miejsca ,że odchylisz na tyle,że zrobisz na aucie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Półoś Golf IV 1.8T
PostLink | Napisane: 2012-06-18, 23:49 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 19880
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1231 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
jareki007 napisał(a):
sama półośka wygląda ok tylko nie mam pomysłu jak tą osłonę wymienić.




Przegub wewn jest wg mnie łatwiejszy w wymianie gumy, najwygodniej i pewnie najszybciej to wyjąć całą oś bo zdjąć gumę to dasz radę za pomocą noża ale założyć nową to już może być problem. Sam przegub jest zabezpieczony pierscieniem segera, tak że łatwo zdemontujesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Półoś Golf IV 1.8T
PostLink | Napisane: 2012-06-19, 07:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-04, 20:27
Posty: 3189
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 49 razy

Auto: Saab 9-5 AERO/Subaru OBK
Elektronika: Tech 516/Stag Q-box
Wtryskiwacze: HANA niebieska/AC W03
Reduktor: 2xACR01/ACR01
Dysze: brak/?
Pojemność: 2300/3630
Moc: ok. 235KM, 360Nm/260KM
Kod Nadwozia: YS3E/BS
Kod Silnika: B235E po modach/EZ36D
Rok Produkcji: 2002/2015
Półośkę wyjąłem bo wiadomo, że na aucie to nie robota. Dzięki za podpowiedzi, zakupię osłonę i wymienię.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Półoś Golf IV 1.8T
PostLink | Napisane: 2012-06-19, 18:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-04, 20:27
Posty: 3189
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 49 razy

Auto: Saab 9-5 AERO/Subaru OBK
Elektronika: Tech 516/Stag Q-box
Wtryskiwacze: HANA niebieska/AC W03
Reduktor: 2xACR01/ACR01
Dysze: brak/?
Pojemność: 2300/3630
Moc: ok. 235KM, 360Nm/260KM
Kod Nadwozia: YS3E/BS
Kod Silnika: B235E po modach/EZ36D
Rok Produkcji: 2002/2015
Osłona zakupiona, faktycznie prosto zdjąć przegub z półosi :)

Mam jeszcze jedno pytanie, chodzi o śruby mocujące łapę silnika (po stronie skrzyni biegów) do poduszki. Takie jak na fotce. W IC powiedzieli mi, że są to śruby M8x30 ale coś mi się ten rozmiar nie podoba. Druga sprawa to moment dokręcenia. Mam wrażenie, ze jakiś szpec skręcił to na max a tak nie powinno być bo otwory w poduszce są jajowate żeby była możliwość jakiegoś ruchu i całość skręcana na loctite. Może mi to ktoś w ETCE sprawdzić? Golf IV 1.8T silnik AGU 150 KM


Załączniki:
2415119490.jpg
2415119490.jpg [ 49.43 KiB | Przeglądane 2717 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Półoś Golf IV 1.8T
PostLink | Napisane: 2012-06-19, 20:46 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 19880
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1231 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
jareki007 napisał(a):
tak nie powinno być bo otwory w poduszce są jajowate żeby była możliwość jakiegoś ruchu i całość skręcana na loctite. Może mi to ktoś w ETCE sprawdzić? Golf IV 1.8T silnik AGU 150 KM

dobrze były skręcone i otwory dobrze że mają ,,fasolki,, inczej ciężko ustawić silnik względem karoseri . Skręć tak jak było i zobaczysz że silnik mimo dokręcenia tych śrub nie jest sztywno przykręcony do karoseri.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Półoś Golf IV 1.8T
PostLink | Napisane: 2012-06-19, 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-04, 20:27
Posty: 3189
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 49 razy

Auto: Saab 9-5 AERO/Subaru OBK
Elektronika: Tech 516/Stag Q-box
Wtryskiwacze: HANA niebieska/AC W03
Reduktor: 2xACR01/ACR01
Dysze: brak/?
Pojemność: 2300/3630
Moc: ok. 235KM, 360Nm/260KM
Kod Nadwozia: YS3E/BS
Kod Silnika: B235E po modach/EZ36D
Rok Produkcji: 2002/2015
No może, w każdym razie śruby kl. 8.8 pękły więc chcę wsadzić 12.9 albo od biedy 10.9 (takie są te trzy, którymi łapa jest mocowana do skrzyni) tylko jaka średnica i długość?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Półoś Golf IV 1.8T
PostLink | Napisane: 2012-06-19, 22:39 

Dołączył(a): 2010-01-26, 13:37
Posty: 1364
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 50 razy

Auto: Renault Grand Scenic
Elektronika: Tech 224
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowy
Reduktor: Kme tur
Dysze: brak
Pojemność: 2.0
Moc: 135
Kod Silnika: F4R
Rok Produkcji: 2007
Nie ma szans tego co zostalo z tych srub pomierzyć?
Ciekawe czy te 8.8 to fabrycznie tam były?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Półoś Golf IV 1.8T
PostLink | Napisane: 2012-06-19, 22:47 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 19880
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1231 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
jareki007 napisał(a):
No może, w każdym razie śruby kl. 8.8 pękły więc chcę wsadzić 12.9 albo od biedy 10.9 (takie są te trzy, którymi łapa jest mocowana do skrzyni) tylko jaka średnica i długość?



One pękły same czy je ukręciłeś? wg mnie do dokręcenia ich to nie potrzeba b dużej siły, a po wtóre jak założysz mocniejsze śruby to zerwiesz gwint w poduszkach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Półoś Golf IV 1.8T
PostLink | Napisane: 2012-06-19, 23:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-04, 20:27
Posty: 3189
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 49 razy

Auto: Saab 9-5 AERO/Subaru OBK
Elektronika: Tech 516/Stag Q-box
Wtryskiwacze: HANA niebieska/AC W03
Reduktor: 2xACR01/ACR01
Dysze: brak/?
Pojemność: 2300/3630
Moc: ok. 235KM, 360Nm/260KM
Kod Nadwozia: YS3E/BS
Kod Silnika: B235E po modach/EZ36D
Rok Produkcji: 2002/2015
Śruby nie były fabryczne, ktoś je wymienił (podejrzewam, że przy wymianie sprzęgła). Były kl. 8.8, jedna pękła tak, że część gwintu została w łapie a druga się systematycznie luzowała do tego stopnia, że rozwaliła całkowicie gniazdo, w które była wkręcana. No i wtedy silnik opadł. Co ciekawe uwalona była jeszcze jedna z tych trzech, które mocują łapę do skrzyni, również pęknięta, ale ta już oryginał.
tryszawy napisał(a):
a po wtóre jak założysz mocniejsze śruby to zerwiesz gwint w poduszkach.

Nic się nie zerwie jak zostanie dokręcone z głową. Poza tym nie ma znaczenie czy 8.8 czy 12.9 dla gwintu w aluminiowym odlewie łapy. Jedną i drugą można go uwalić jak się za bardzo przyłoży.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: derok i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO