Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Migomat bezbutlowy - czy warto go mieć? Opinie...
PostLink | Napisane: 2012-10-07, 18:16 

Dołączył(a): 2012-09-04, 20:52
Posty: 307
Lokalizacja: podkarpacie

Pomógł: 11 razy

Auto: Renault Laguna/Mitsubishi
Elektronika: Tech 204 / brak
Wtryskiwacze: BARRACUDA / brak
Reduktor: KME Silver / brak
Dysze: 2,6 / brak
Pojemność: 1783 / 1968
Moc: 95 / 140
Kod Silnika: F3P-B670 / BSY
Rok Produkcji: 1996 / 2008
Witam
Od jakiegoś czasu chodzi za mną pomysł zakupu spawarki MIG o prądzie spawania w okolicy 150A. Używał bym tego okazjonalnie do pospawania tłumnika w samochodzie, do poklejenia blach nie grubszych niż 2-3mm. Do cięższych prac mam obecnie transformatorówke, którą już troche przespawałem. Pewnie było by nadużyciem gdybym powiedział że umiem spawać, powiedzmy że wiem o co w spawaniu chodzi.
I teraz pytanie wystarczył by mi migomat spawający drutem samoosłonowym - coś w stylu oferty z alle. za 500zł. Czy lepiej wyłożyć pieniądze raz a dobrze i za pi razy oko 1200zł + cena butli, zakupić migomat z butlą, który spawa w osłonie gazu. Jeśli znajdzie się osoba, która posiada odpowiednią wiedze i zechce się nią tutaj podzielić będę wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Migomat bezbutlowy - czy warto go mieć? Opinie...
PostLink | Napisane: 2012-10-07, 19:07 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-04-24, 22:23
Posty: 8849
Lokalizacja: Ełk/wawa

Pomógł: 491 razy

Auto: FSO Plus srebrne Caro
Elektronika: TAP01+StagXL
Wtryskiwacze: niedługo coś będzie
Reduktor: emmegas ML94
Dysze: fi38
Pojemność: 1598ccm
Moc: 76KM
Kod Nadwozia: Caro MR97
Kod Silnika: CE
Rok Produkcji: 1998
spawalem wersja bez butli i ta z butla,
do okazjanalnych prac wystarczy ten najtanszy model ,choc troche wkurzajacy jest brak plynnej regulacji podawania drutu i pradu spawania,
jednak idzie sie przyzwyczaic po paru spawach,
duza zaleta tej spawarki jest mala masa i gabaryty,
swoja musze przenosic oddzielnie z butla ,a to nie jest wygodne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Migomat bezbutlowy - czy warto go mieć? Opinie...
PostLink | Napisane: 2012-10-07, 19:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-07-15, 21:06
Posty: 5425
Lokalizacja: Sosnowiec

Pomógł: 299 razy

Auto: Laguna II ph2
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: RegFast
Reduktor: Zeta S
Pojemność: 2.0T
Moc: 170 KM
Kod Silnika: F4R 786 / 787
Rok Produkcji: 2006
Narazie nie zamierzam kupować, ale w przyszłości na pewno. I też zastanawiałem się nad tym wyborem.
Spawam raczej raz na ruski rok, ale jednak przydaje się ten sprzęt.

Czy tym MIGiem bezbutlowym da radę pospawać chrom? Elementy układu wydechowego, itp. Tym z butlą da radę i dobrze to wychodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Migomat bezbutlowy - czy warto go mieć? Opinie...
PostLink | Napisane: 2012-10-07, 20:01 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 22035
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1393 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Mój sąsiad ostatnio pospawał elektrodami ( do ,,kwasówki,,) zwykłą spawarką nierdzewkę i okazjonalnie i jak nie ma być ślicznie to może być,.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Migomat bezbutlowy - czy warto go mieć? Opinie...
PostLink | Napisane: 2012-10-08, 08:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4716
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 136 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
Do wad trzeba zaliczyć kilkukrotnie droższy drut.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Migomat bezbutlowy - czy warto go mieć? Opinie...
PostLink | Napisane: 2012-10-08, 09:02 

Dołączył(a): 2009-10-24, 22:52
Posty: 297
Lokalizacja: lublin

Pomógł: 9 razy

Auto: corolla e10
Elektronika: KME NEVO
Wtryskiwacze: MJ
Reduktor: KME Gold
Dysze: 3mm
Pojemność: 1800
Moc: 1xx
Rok Produkcji: 95
Cytuj:
do okazjanalnych prac wystarczy ten najtanszy model ,choc troche wkurzajacy jest brak plynnej regulacji podawania drutu i pradu spawania,


Ja mam shermana i jest płynna regulacja podawania drutu, natomiast regulacja pradu jest faktycznie cienka.

Generalnie da się tym spawać, i tłumik i blacharkę zrobić, płaskowniki 1cm też pospawałem ale nie ma się co oszukiwać jak jednego dnia spawałem najpierw tym maleństwem z drutem samoosłonowym, a później klasycznym z butlą to różnica jest kolosalna, ale tak jak KGB napisał da sie przyzwyczaić i do zastosowań hobbystycznych czy terenowych się sprawdza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Migomat bezbutlowy - czy warto go mieć? Opinie...
PostLink | Napisane: 2012-10-08, 10:03 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 22035
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1393 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Ja mam bestera 1500 i jest płynna regulacja szybkości drutu , czterostopniowa regulacja prądu, i dwie grubosci drutu 0.6mmi 0.8mm , tylko na 230V dokupić butlę na CO i mnie już kilka lat służy. Sprzedałem transformator i kupiłem bestera i nie żałuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Migomat bezbutlowy - czy warto go mieć? Opinie...
PostLink | Napisane: 2014-02-10, 10:18 

Dołączył(a): 2012-09-04, 20:52
Posty: 307
Lokalizacja: podkarpacie

Pomógł: 11 razy

Auto: Renault Laguna/Mitsubishi
Elektronika: Tech 204 / brak
Wtryskiwacze: BARRACUDA / brak
Reduktor: KME Silver / brak
Dysze: 2,6 / brak
Pojemność: 1783 / 1968
Moc: 95 / 140
Kod Silnika: F3P-B670 / BSY
Rok Produkcji: 1996 / 2008
Odkopuje ktleta.

Panowie czy warto by było zakupić migomat z butlą CO2 firmy Metabo 230V 120A ? Cena jest zachęcająca ale czy nie będzie to delikatna zabawka ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Migomat bezbutlowy - czy warto go mieć? Opinie...
PostLink | Napisane: 2014-02-10, 12:18 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 22035
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1393 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Do cienkich blach powinna wystarczyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Migomat bezbutlowy - czy warto go mieć? Opinie...
PostLink | Napisane: 2014-02-10, 12:22 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-10-29, 18:39
Posty: 21687
Lokalizacja: Lublin-Snopków 56A Tel 609258834

Pomógł: 2240 razy

Auto: Zafira C
Elektronika: STAG 4QBOX PLUS
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R-01
Dysze: bez dyszek 1,7
Pojemność: 1,4T
Moc: 140KM
Kod Nadwozia: TOURER
Kod Silnika: ?????
Rok Produkcji: 2018
pilicjant, Ja mam migomat którym po zmianie biegunowości mogę spawać bez gazu,ale powiem szczerze że tylko raz użyłem tej funkcji jak butla była pusta i jestem zadowolony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Migomat bezbutlowy - czy warto go mieć? Opinie...
PostLink | Napisane: 2014-02-20, 14:04 

Dołączył(a): 2013-06-14, 22:19
Posty: 128

Pomógł: 3 razy

Auto: Astra
Elektronika: stag 300
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: turek
Pojemność: 1,6
Moc: 101
Kod Silnika: x16xel
Hej
Ja swego czasu zainwestowałem w Kemppi MinarcMIG170. Ponieważ zdarza mi się montować automaty do bram stwierdziłem-niech tam...
Zaczęła mnie denerwował tułaczka z butlą i kupiłem drut samoosłonowy. W moim przypadku był to błąd życia. Żaden spaw nie wyszedł ładnie, gluty, smarki i masa nagaru. Nie ma to jak normalny drut miedziany i butla z corgonem. Załatwiłem sobie teraz butlę 1kg z gaśnicy śniegowej, zmienię tylko zawór i będzie mała butla na wyjazdową robotę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Migomat bezbutlowy - czy warto go mieć? Opinie...
PostLink | Napisane: 2014-02-20, 14:39 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-04-24, 22:23
Posty: 8849
Lokalizacja: Ełk/wawa

Pomógł: 491 razy

Auto: FSO Plus srebrne Caro
Elektronika: TAP01+StagXL
Wtryskiwacze: niedługo coś będzie
Reduktor: emmegas ML94
Dysze: fi38
Pojemność: 1598ccm
Moc: 76KM
Kod Nadwozia: Caro MR97
Kod Silnika: CE
Rok Produkcji: 1998
mario09 napisał(a):
Nie ma to jak normalny drut miedziany i butla z corgonem.

tylko ,ze ten miedziany drut to jest drut stalowy :lol:
gdybys potrafil dobrze spawac ,to i samooslonowym i elektroda otulona bys dobre spawy zrobil


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Migomat bezbutlowy - czy warto go mieć? Opinie...
PostLink | Napisane: 2014-02-20, 17:32 

Dołączył(a): 2013-12-28, 17:56
Posty: 282
Lokalizacja: kraków

Pomógł: 3 razy

Auto: peugeot 306
Elektronika: stag4
Wtryskiwacze: regfast
Reduktor: alaska
Pojemność: 1600
Moc: 89
Kod Silnika: nfz
Rok Produkcji: 2000
KGB napisał(a):
gdybys potrafil dobrze spawac ,to i samooslonowym i elektroda otulona bys dobre spawy zrobi

nie do końca- ja umiem spawać wszyskimi medodami(mam papiery praktyke i itd) spew jest zawsze kijowszy z tego druta otulonego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Migomat bezbutlowy - czy warto go mieć? Opinie...
PostLink | Napisane: 2014-02-20, 19:07 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-04-24, 22:23
Posty: 8849
Lokalizacja: Ełk/wawa

Pomógł: 491 razy

Auto: FSO Plus srebrne Caro
Elektronika: TAP01+StagXL
Wtryskiwacze: niedługo coś będzie
Reduktor: emmegas ML94
Dysze: fi38
Pojemność: 1598ccm
Moc: 76KM
Kod Nadwozia: Caro MR97
Kod Silnika: CE
Rok Produkcji: 1998
skoro masz papiery,czyli przeszedles jakis kurs ,to dlaczego stalowy drut nazywasz miedzianym ,a teraz piszesz o samooslonywm jako o otulonym ?
sam nie uwazam sie za wprawnego spawacza ,a raczej za amatora ,ale jakos spawanie drutem samooslonowym nie sprawia mi trudnosci w uzyskaniu pewlnowartosciowego spawu,
odmienna biegunowosc powoduje jedynie to ,ze troche inaczej sie spawa niz mig-matem i oczywiscie inaczej niz elektroda otulona - ale tutaj tez sa roznice miedzy transformatorowka i spawarka na prad staly ,ktora kiedys mialem okazje spawac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Migomat bezbutlowy - czy warto go mieć? Opinie...
PostLink | Napisane: 2014-02-21, 06:47 

Dołączył(a): 2013-12-28, 17:56
Posty: 282
Lokalizacja: kraków

Pomógł: 3 razy

Auto: peugeot 306
Elektronika: stag4
Wtryskiwacze: regfast
Reduktor: alaska
Pojemność: 1600
Moc: 89
Kod Silnika: nfz
Rok Produkcji: 2000
KGB napisał(a):
to dlaczego stalowy drut nazywasz miedzianym

ja tego nie pisałem :)
KGB napisał(a):
a teraz piszesz o samooslonywm jako o otulonym

a to przejezyczenie :(
KGB napisał(a):
sam nie uwazam sie za wprawnego spawacza ,a raczej za amatora ,ale jakos spawanie drutem samooslonowym nie sprawia mi trudnosci w uzyskaniu pewlnowartosciowego spawu,

mnie też niesprawia problemu, lecz niejest on taki "ładny" jak z MIGa.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO