Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przełączanie się na Pb po nocnym postoju
PostLink | Napisane: 2012-10-13, 23:31 

Dołączył(a): 2012-10-13, 23:20
Posty: 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A4 B5 quattro
Elektronika: Zenit PRO
Wtryskiwacze: Hana Red
Reduktor: VITO
Pojemność: 2,8
Moc: 193
Kod Silnika: APR
Rok Produkcji: 2000
Witam,

Piszę z prośbą o pomoc, gdyż monterzy którzy zakładali instalację (instalacja jak w profilu) nie wiedzą co robić a ich jedynym pomysłem jest "jedź Pan do elektronika, bo masz Pan spadki napięcia i Ci się centralka LPG resetuje"

OPIS PROBLEMU:
Po założeniu gazu w czerwcu było ok do czasu aż temeratura w nocy spadła do 20 i mniej stopni. Najpierw problem występował sporadycznie, teraz występuje co rano a polega na tym, że:
- uruchamiam silnik, chodzi normalnie na benzynie, świeci dioda pomarańczowa od PB i migają wszystkie diody od LPG
- ruszam, silnik rozgrzewa się i przy ustawionych w programie 35stC przełącza się na gaz
- po chwili (bez znaczenia czy na postoju czy w czasie jazdy, czy na obrotach rosnących czy malejących) samoczynnie przełącza się na benzynę. Nie wydaje wtedy żadnego dźwięku, po prostu zapala się jedynie pomarańczowa dioda sygnalizująca PB, diody od LPG nie świecą wcale
- przełączam na lpg, znów migają diody LPG, po chwili przechodzi w LPG i po jakimś czasie ta sama sytuacja
Procedurę przełączania czasem powtarzam nawet 8-10razy. Nie ma znaczenia do jakiej temperatury silnik się nagrzeje. Czasem nawet jest tak. że ma już dawno 90st C i dalej jest ten problem.
- inny objaw jaki się pojawia czasem, to przypadek kiedy przełączy się na LPG podczas przyśpieszania to czasem (znacznie częściej bezobjawowo) przełącza się na lpg z sygnalizacją końca gazu w zbiorniku. Nawet gdy ten jest pełny.

Sytuacja występuje wyłącznie po nocnym postoju. Jak już się włączy LPG to chodzi bez zarzutu do końca dnia.

Co mam podpowiedzieć gazownikom? Na innym forum wyczytałem, że to problem z czujnikiem temperatury reduktora, ale wymiana nie pomogła. Rada "jedź Pan do elektronika" też nic nie dała, bo elektronik (znany i szanowany w Lublinie) obejrzał, pomierzył i powiedział że nie ma się do czego czepić, bo wszystko książkowe.

Pomożecie Państwo?

Pozdrawiam,
crasul


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie się na Pb po nocnym postoju
PostLink | Napisane: 2012-10-13, 23:37 

Dołączył(a): 2012-10-13, 23:20
Posty: 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A4 B5 quattro
Elektronika: Zenit PRO
Wtryskiwacze: Hana Red
Reduktor: VITO
Pojemność: 2,8
Moc: 193
Kod Silnika: APR
Rok Produkcji: 2000
Przepraszam, chyba umieściłem post w złym dziale. Czy mogę prosić moderatora o przeniesienie tematu do Instalacje sekwencyjne -> AGC? Z góry serdecznie dziękuję.

crasul


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie się na Pb po nocnym postoju
PostLink | Napisane: 2012-10-14, 09:14 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4412
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 440 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS (VSI-1)
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
U mnie na innej instalacji (opis obok) było coś podobnego, ale inne skutki, tzn po przełączeniu na lpg silnik gasł i nie dał się odpalić w opcji przełącznika "lpg". Natomiast jeżeli poczekałem z odpaleniem silnika i temperatura reduktora spadła poniżej progu przełączania, silnik odpalał na benzynie i przechodził gładko na lpg, później już było wszystko w porządku do następnego totalnego wystygnięcia silnika. W serwisie (na gwarancji) nie umieli zlokalizować przyczyny, po pół roku wszystko wróciło samoistnie do normy i tak jest do teraz. Co było przyczyną nie wiem, bo wtedy nie miałem jeszcze programu diagnostycznego, a teraz nie ma problemu. W mojej sytuacji, stawiałbym na emulator wtrysku, ale podobno gdy on szwankuje, to silnik na benzynie też by nie chodził. Mógł również szwankować emulator obrotów, bo bez niego instalacja nie przełączy się na lpg. Tylko obydwa te przypuszczenia nie mają się nijak to tego że warunkiem bezproblemowego przejścia na lpg było przestygnięcie reduktora - spadek temperatury poniżej progu przełączania. Sam reduktor w momencie przełączenia i później zachowywał się normalnie - trzymał właściwe i stabilne ciśnienie.
crasul napisał(a):
- inny objaw jaki się pojawia czasem, to przypadek kiedy przełączy się na LPG podczas przyśpieszania to czasem (znacznie częściej bezobjawowo) przełącza się na lpg z sygnalizacją końca gazu w zbiorniku. Nawet gdy ten jest pełny.

Tu chyba się kolega "przejęzyczył" (podkreślone). U mnie podobny objaw występował gdy miałem zanieczyszczony reduktor i dawał niestabilne ciśnienie - jak ciśnienie za wysoko podskoczyło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie się na Pb po nocnym postoju
PostLink | Napisane: 2012-10-15, 10:05 

Dołączył(a): 2012-10-13, 23:20
Posty: 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A4 B5 quattro
Elektronika: Zenit PRO
Wtryskiwacze: Hana Red
Reduktor: VITO
Pojemność: 2,8
Moc: 193
Kod Silnika: APR
Rok Produkcji: 2000
Dzięki kolego za próbę pomocy. Nie rozwiązuje to jednak mojego problemu. Czy ktoś z kolegów ma inny pomysł na rozwiązanie? Z góry dzięki!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie się na Pb po nocnym postoju
PostLink | Napisane: 2012-10-15, 10:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-11, 14:34
Posty: 4998

Pomógł: 123 razy

crasul,skoro przy bucie wywala na pb to albo masz butle do jazdy na wstecznym i dzieje się to przy małej ilości gazu w zbiorniku , albo reduktor ci nie wyrabia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie się na Pb po nocnym postoju
PostLink | Napisane: 2012-10-15, 10:33 

Dołączył(a): 2012-10-13, 23:20
Posty: 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A4 B5 quattro
Elektronika: Zenit PRO
Wtryskiwacze: Hana Red
Reduktor: VITO
Pojemność: 2,8
Moc: 193
Kod Silnika: APR
Rok Produkcji: 2000
Wywalanie na PB z sygnalizacją braku gazu to jeszcze inna sprawa..Ten objaw występuje tylko rano. I nie jest jakoś strasznie uciążliwy. Znacznie gorsze jest to, że częściej wywala na PB bez żadnego sygnalizowania i w różnych warunkach (gaz w podłodze, normalnie, bez gazu, na postoju, jak mu się podoba). I o to głównie pytam, dlaczego tak się może dziać. Po prostu gasną kontrolki lpg i zapala się pomarańczowa dioda PB. Bez dźwięku ani żadnego innego objawu..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie się na Pb po nocnym postoju
PostLink | Napisane: 2012-10-15, 11:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-11, 14:34
Posty: 4998

Pomógł: 123 razy

nie znam zenita , więc nie wiem co mu może dolegać, dlatego postawiłbym na reduktor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie się na Pb po nocnym postoju
PostLink | Napisane: 2012-10-15, 20:40 

Dołączył(a): 2010-11-30, 22:11
Posty: 368
Lokalizacja: K-ów

Pomógł: 11 razy

Auto: Toyota corolla E12
Elektronika: Qnext plus
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Shark1200
Dysze: 2,4mm
Pojemność: 1598
Moc: 110
Kod Silnika: 3zz-fe
Rok Produkcji: 2004
U mnie dzisiaj zaczęło się coś podobnego, podłączyłem komputer i wygląda że przyczyną są spadki napięcia na instalacji, czasami przełączy się na LPG z piskiem że brak gazu/spadek ciśnienia reduktora ale częściej bez żadnego piszczenia. Na początku myślałem że reduktor się kończy bo ciśnienie strasznie skakało, tylko jakby się kończył to raczej powinno spadać, a ono raz OK(1,1atm) raz około 0,7atm. Patrzyłem na przebiegi i najczęściej przełączało się gdy napięcie na alternatorze spadało na wolnych obrotach do 12V za chwile spadało napięcie na instalacji poniżej 11,5V i przerzucało na PB i sterownik się wieszał. Po poprawieniu bezpieczników LPG jak na razie dzisiaj się sam nie przełączył. Jutro spróbuje obciąć i zalutować nowe gniazda bezpieczników i zobaczę czy się to powtórzy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie się na Pb po nocnym postoju
PostLink | Napisane: 2012-10-15, 21:11 

Dołączył(a): 2012-10-13, 23:20
Posty: 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A4 B5 quattro
Elektronika: Zenit PRO
Wtryskiwacze: Hana Red
Reduktor: VITO
Pojemność: 2,8
Moc: 193
Kod Silnika: APR
Rok Produkcji: 2000
No tak mówili gazownicy, ale elektronik u którego byłem powiedział, że nie ma się do czego czepić. Że wszędzie wartości książkowe. Powiedział też, że gdyby były spadki napięcia na tyle duże, że mogłyby wpływać na elektronikę lpg, to musiałby być odczuwalne też na innych urządzeniach jak choćby radio.

Anyway zostawiłem dziś po południu auto u gazowników, żeby u nich przestało w nocy i żeby rano mogli sami zobaczyć jak to wygląda.

Inna sprawa, że spadki napięcia gdyby występowały to nie miałoby znaczenia czy jest zimno czy ciepło i byłyby cały czas tymczasem dopóki te,epratury nie spadły poniżej 20st C to nie było tego problemu i druga rzecz, że jak już się nagrzeje i włączy na lpg (po 6, 7, 10 przełączeniach ręcznych z Pb na LPG) to do końca dnia chodzi bezproblemowo..

Jeszcze jakieś pomysły?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie się na Pb po nocnym postoju
PostLink | Napisane: 2012-10-15, 21:31 

Dołączył(a): 2010-11-30, 22:11
Posty: 368
Lokalizacja: K-ów

Pomógł: 11 razy

Auto: Toyota corolla E12
Elektronika: Qnext plus
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Shark1200
Dysze: 2,4mm
Pojemność: 1598
Moc: 110
Kod Silnika: 3zz-fe
Rok Produkcji: 2004
Jakby reduktor się kończył czy czujnik ciśnienia czy czujnik temperatury to każde przełączenie na LPG powodowało by piszczenie brzęczyka jak przy braku LPG. Jak w czasie jazdy odłączysz komputer to przełączy się na PB bez żadnej sygnalizacji.
Ja jak u siebie ruszałem przewodami od LPG przy bezpiecznikach to tak robił.
U mnie zaczął się przełączać na PB z piskiem jak ciągnąłem przyczepę (dodatkowe spadki napięcia na oświetlenie), tylko jakby reduktor padał to powinno przełączać się w czasie przyspieszania a nie na wolnych obrotach lub przy jeździe ze stałą prędkością.
Odnośnie elektryka to mógł pomierzyć instalacje samochodu i jest OK, ale pewnie nie mierzył instalacji LPG, wystarczy że przewody od instalacji LPG nie są polutowane i są pośniedziałe i spadki napięcia spowodują że komputer od LPG zacznie się wyłączać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie się na Pb po nocnym postoju
PostLink | Napisane: 2012-10-15, 21:55 

Dołączył(a): 2012-10-13, 23:20
Posty: 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A4 B5 quattro
Elektronika: Zenit PRO
Wtryskiwacze: Hana Red
Reduktor: VITO
Pojemność: 2,8
Moc: 193
Kod Silnika: APR
Rok Produkcji: 2000
Instalacja zakładana w czerwcu. Wszystko świeżutkie. Możliwe, żeby już pośniedziało? Gazownicy mają jutro założyć grubsze kable. Zobaczymy, czy to coś da..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie się na Pb po nocnym postoju
PostLink | Napisane: 2012-10-15, 22:29 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-12-16, 17:34
Posty: 2598
Lokalizacja: Ełk

Pomógł: 155 razy

Auto: nissan primera
Elektronika: zavoli aliseiN
Wtryskiwacze: magic jet
Reduktor: zavoli N
Dysze: 2,2 p=1,0 bar
Pojemność: 1597
Moc: 99KM
Kod Nadwozia: P11.144
Kod Silnika: GA16GE
Rok Produkcji: 2001
Skoro nie sygnalizuje przełączenia na Pb brzęczykiem , to raczej bym stawiał na uszkodzenie samego sterownika ,wiązki lub gniazd. Każde przerwanie obwodu temperatury czy ciśnienia skutkuje przełączeniem z miganiem diod i brzęczykiem. Poproś o podmienienie sterownika. To przynajmniej do tych nagłych przełączeń w czasie jazdy. Co do porannych to raczej zasyfiony reduktor : silnik duży , auto wymagające i powinno być na dwu reduktorach, Jeden nawet jeśli jakoś ciągnie to łatwo się zasyfia i blokuje na zimno. Jak się zagrzeje to przestaje się zacinać. Przyczyna może być zatem złożona ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie się na Pb po nocnym postoju
PostLink | Napisane: 2012-10-24, 21:58 

Dołączył(a): 2012-10-13, 23:20
Posty: 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A4 B5 quattro
Elektronika: Zenit PRO
Wtryskiwacze: Hana Red
Reduktor: VITO
Pojemność: 2,8
Moc: 193
Kod Silnika: APR
Rok Produkcji: 2000
Dołożenie kabli nie pomogło. Następnego dnia zażądałem wymiany sterownika. Od tego czasu wszystko w najlepszym porządku, żadnych problemów. No może poza wskazaniami poziomu gazu, ale to chyba do wyregulowania, nie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie się na Pb po nocnym postoju
PostLink | Napisane: 2012-10-25, 14:52 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-12-16, 17:34
Posty: 2598
Lokalizacja: Ełk

Pomógł: 155 razy

Auto: nissan primera
Elektronika: zavoli aliseiN
Wtryskiwacze: magic jet
Reduktor: zavoli N
Dysze: 2,2 p=1,0 bar
Pojemność: 1597
Moc: 99KM
Kod Nadwozia: P11.144
Kod Silnika: GA16GE
Rok Produkcji: 2001
Tak , konfiguracja wskaźnika to banał opisany wystarczająco w instrukcji .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie się na Pb po nocnym postoju
PostLink | Napisane: 2012-12-22, 22:32 

Dołączył(a): 2012-10-13, 23:20
Posty: 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A4 B5 quattro
Elektronika: Zenit PRO
Wtryskiwacze: Hana Red
Reduktor: VITO
Pojemność: 2,8
Moc: 193
Kod Silnika: APR
Rok Produkcji: 2000
Nie chcę zakładać nowego tematu ale mam jeszcze kilka problemów z którymi moi dzielni gazownicy nie mogą sobie poradzić. Może coś podpowiecie?

1. Przełączanie na LPG rano. Po wymianie sterownika nie mam już problemu z wyrzucaniem na benzynę, ale czas potrzebny do przełączenie na LPG jest strasznie długi. Generalnie przy temp przełączania ustawionej w programie na 35 st C gaz włącza się gdy temperatura na zegarach ma już równiutko 90stC. Gazownicy przestawili mi temperaturę przełączania na gaz na 30st C i teraz przełącza się przy 75-78st.C (w warunkach gdy na zewnątrz jest -7st C to następuje to po około 4km) Gazownicy zalecili wymianę termostatu, już wymieniony - nic się nie zmieniło. Nic nie zmieniło się również po wymianie czujnika temp. w reduktorze i nawet po owinięciu jego wystającej z reduktora końcówki matą ocieplającą też nic. Jakieś sugestie? Kolega ma identyczne auto i on w podobnych warunkach potrzebuje nie więcej niż 800m do przełączenia..

2. Auto po wymianie sterownika było zmulone, ale zrzucałem to na poczet mojego przyzwyczajenia do mocy. Po prostu myślałem, że się przyzwyczaiłem i te prawie 200KM przestało robić na mnie wrażenie. Dopiero kolega o którym pisałem wcześniej po przejażdzce moim autem stwierdził, że straszny muł. Poprosiłem gazowników żeby zajrzeli i okazało się, że faktycznie coś tam trzeba było poprawić i teraz jest cacy. Prawie.. przy gwałtownym przyśpieszaniu w okolicach 5tys obrotów wyrzuca na benzynę. O co chodzi?

3. Czym się różni Zenit PRO od Zenit PRO OBD?


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO