Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pierwsze strojenie - ocena
PostLink | Napisane: 2012-10-15, 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-07-15, 21:06
Posty: 5425
Lokalizacja: Sosnowiec

Pomógł: 299 razy

Auto: Laguna II ph2
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: RegFast
Reduktor: Zeta S
Pojemność: 2.0T
Moc: 170 KM
Kod Silnika: F4R 786 / 787
Rok Produkcji: 2006
Dzisiaj zaktualizowałem fw w sterowniku z 8.4 do 9.1, zmieniłem na Hana Black (bo doszły) i zacząłem stroić. Przy autokalibracji wyskoczył mi komunikat "dysze za duże" ;)
Strojenie zajęło mi z 2.5 godziny, uhhhh.

Strojenie - 4 bieg - 2000, 2500 i 3000 obrotów.

Efekty w załącznikach.
Ilość kropek - po trasie ~12 km na każdym z paliwie. Nie za mało?
Cały mnożnik podciągnąć do góry, aby od 1 się zaczynał?

LTFT spadło mi z ~18 do ~10.
STFT wcześniej wahało się w granicach 0 (+3), teraz dość często jest na +8-10 :/


Załączniki:
Komentarz: 7MB ma ten osc z jazdy
zapis.osc.zip [583.26 KiB]
Pobrane 129 razy
Komentarz: Ruszanie ze świateł
but.osc [1.08 MiB]
Pobrane 134 razy
capture_009_15102012_200743.png
capture_009_15102012_200743.png [ 112.16 KiB | Przeglądane 4543 razy ]
capture_008_15102012_200739.png
capture_008_15102012_200739.png [ 116.32 KiB | Przeglądane 4543 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze strojenie - ocena
PostLink | Napisane: 2012-10-15, 21:13 

Dołączył(a): 2010-01-29, 12:13
Posty: 2277
Lokalizacja: kraków

Pomógł: 271 razy

Auto: peugeot 407 coupe
Elektronika: Qbox plus
Wtryskiwacze: ACW01
Reduktor: ACR01
Pojemność: 2,2
Moc: 163
Kod Silnika: EW12J4
Rok Produkcji: 2009
Z ciśnieniem niżej nie zjedziesz ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze strojenie - ocena
PostLink | Napisane: 2012-10-15, 21:18 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 18841
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1480 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/baramunda/barracuda
Reduktor: Kme twin/alex ?/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
spoko alaska zejdzie, ale poniżej 1bara może być mniej stabilna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze strojenie - ocena
PostLink | Napisane: 2012-10-15, 21:25 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 23197
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1384 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: -
Rok Produkcji: 2005
zasadniczo nieźle ale w tym aucie najlepiej przejechać się ze skanerem obd


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze strojenie - ocena
PostLink | Napisane: 2012-10-15, 23:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-07-02, 08:52
Posty: 710
Lokalizacja: Mysłowice

Pomógł: 31 razy

Auto: Citroen C5
Elektronika: Tech 214
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: AC R01
Dysze: zielona
Pojemność: 1997
Moc: 138
Kod Silnika: EW10J4 / RFN
Rok Produkcji: 2004
Pewnie potrzebna korekta po obrotach. No i w tym sofcie koniecznie po temperaturze niestety.

Ciśnienie koniecznie w dół, przy tej mocy na spokojnie można dać 0,8bara a ostatnio udało mi się wypuścić auto na 0,67 czy jakoś tak (bo niżej się nie dało, a hanka czarna i tak była za duża) ;)
Spada sobie wtedy nawet do 0,48 afr się zgadza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze strojenie - ocena
PostLink | Napisane: 2012-10-16, 05:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-07-15, 21:06
Posty: 5425
Lokalizacja: Sosnowiec

Pomógł: 299 razy

Auto: Laguna II ph2
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: RegFast
Reduktor: Zeta S
Pojemność: 2.0T
Moc: 170 KM
Kod Silnika: F4R 786 / 787
Rok Produkcji: 2006
Do ilu zejść z ciśnieniem? 0.95 starczy? Od nowa cała kalibracja, tak? Czy po prostu zmienić w ustawieniach programu i przejechać się, aby zebrać mapki?

Co do skanera OBD i korekt po STFT/LTFT - mam wrażenie, trochę wtedy mnożnik będzie pofalowany, ale tak ma być, tak? Ważne, aby STFT/LTFT wyszły na 0, tak? Czy kolejne korekty to nie na mnożniku, a w obrotach?

Korekty po obrotach - tak też myślałem, bo przy przejściu z 1 na 2 bieg czasami szarpnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze strojenie - ocena
PostLink | Napisane: 2012-10-16, 07:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-09-23, 13:04
Posty: 987
Lokalizacja: Skawina

Pomógł: 15 razy

Auto: Mazda 626
Elektronika: Stag 200
Wtryskiwacze: Apollo
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.30mm
Pojemność: 1991
Moc: 115
Kod Nadwozia: GE
Kod Silnika: FS
Rok Produkcji: 1996
BlueMan napisał(a):
Ważne, aby STFT/LTFT wyszły na 0, tak?


Mają być takie jak na noPb :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze strojenie - ocena
PostLink | Napisane: 2012-10-16, 08:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-05-31, 10:14
Posty: 4390
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 437 razy

Auto: Volvo XC 60
Elektronika: Qmax plus
Wtryskiwacze: Barracuda 130Nl
Reduktor: KME Twin
Dysze: brak
Pojemność: 2953
Moc: 304
Rok Produkcji: 2016
BlueMan, Ty masz tu 700 postów, a pytania zadajesz :P. Jak tak chce auto to ma być pofalowany. Niestety dobieranie korekty po temperaturze Cię czeka i to spore. Ciśnienie w dół i zobacz jak to się zachowuje, potem kręcąc śrubą w reduktorze zrób korektę po ciśnieniu :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze strojenie - ocena
PostLink | Napisane: 2012-10-16, 09:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-07-15, 21:06
Posty: 5425
Lokalizacja: Sosnowiec

Pomógł: 299 razy

Auto: Laguna II ph2
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: RegFast
Reduktor: Zeta S
Pojemność: 2.0T
Moc: 170 KM
Kod Silnika: F4R 786 / 787
Rok Produkcji: 2006
Nom, trochę tych postów nastukałem :D Wyszło, że spamer jestem.
Mam chyba sporą wiedzę teoretyczną, którą teraz z praktyką pora zweryfikować, więc trochę popiszę na forum :]

W tym tygodniu raczej reduktorem nie pobawię się już.
Ale upewniając sie - bez autokalibracji i ponownego ustawiania całej mapy nie obejdzie się? Nie da rady zrobić na skróty - skręcić śrubę w reduktorze, zmienić ciśnienie robocze w programie, pojeździć trochę patrząc jak mapy sie układają i ewentualnie trochę skorygować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze strojenie - ocena
PostLink | Napisane: 2012-10-16, 09:36 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 23197
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1384 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: -
Rok Produkcji: 2005
BlueMan napisał(a):
Co do skanera OBD i korekt po STFT/LTFT - mam wrażenie, trochę wtedy mnożnik będzie pofalowany,


ja czasem wcale nie patrzę na mnożnik tylko ustawiam korekty po obrotach lub punkty mnożnika (gdy brak korekt) według wskazań skanera....

u siebie chyba nawet nie mam porządnie zebranej mapy benzynowej ;))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze strojenie - ocena
PostLink | Napisane: 2012-10-16, 09:49 

Dołączył(a): 2011-03-29, 14:24
Posty: 3631
Lokalizacja: LEGIONOWO

Pomógł: 157 razy

Auto: FORD MONDEO
Elektronika: diesel
Wtryskiwacze: CR
Reduktor: brak
Dysze: null
Pojemność: 1,8 TDCi
Moc: 125
Kod Nadwozia: kombi
Kod Silnika: 1.8L Duratorq-TDCi (125PS
Rok Produkcji: 2008
BlueMan,
zejdź z ciśnieniem. robocze ustaw takie jakie ci wyjdzie po zejściu, minimalne zmiejsz tak o połowę. w naszym przypadku ma to mniejsze znaczenie bo i tak sprawdzamy co jakiś czas co się dzieje w instalacji.
wykasuj mapki i zbierz to jeszcze raz.
chcesz to rozgrzej auto i zapuść autokalibrację a jak nie chcesz to bez autokalibracji.
po prostu zbierz mapki ustaw mnożnik i korkety.
i gotowe. jak do reduktora masz dojście to zejście z cisnienia (odkręcasz śrubkę) trwa 15 sekund.
patrz abyś nie zlazł za dużo.
jak masz skaner to sobie korekty od ciśnie ustaw od razu.

dla ułatwienia zapuszczam autokalibrację bo się wtedy wszystko czyści ładnie, mapy, korkety po obr i temp i ciśnieniu. i nie musze tego ręcznie robić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze strojenie - ocena
PostLink | Napisane: 2012-10-16, 12:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-07-02, 08:52
Posty: 710
Lokalizacja: Mysłowice

Pomógł: 31 razy

Auto: Citroen C5
Elektronika: Tech 214
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: AC R01
Dysze: zielona
Pojemność: 1997
Moc: 138
Kod Silnika: EW10J4 / RFN
Rok Produkcji: 2004
Ja bym ustawił ciśnienie 0,8 na reduktorze a w programie po kalibracji robocze na powiedzmy 0,74.
Chociaż to na początek, bo możliwe, że jeszcze poleci w dół.

Tak jak chłopaki pisali, korekty takie jak na PB.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze strojenie - ocena
PostLink | Napisane: 2012-10-17, 22:00 

Dołączył(a): 2012-08-21, 22:36
Posty: 9
Lokalizacja: Mysłowice

Pomógł: 0 razy

Auto: Toyota Corolla e11
Elektronika: Stag 4 eco
Wtryskiwacze: Hana2000 czarne
Reduktor: Tamasetto Alaska
Pojemność: 1332
Moc: 86
Kod Silnika: 1,4 efe
Rok Produkcji: 1997
wojtek.eS napisał(a):

Ciśnienie koniecznie w dół, przy tej mocy na spokojnie można dać 0,8bara a ostatnio udało mi się wypuścić auto na 0,67 czy jakoś tak (bo niżej się nie dało, a hanka czarna i tak była za duża) ;)
Spada sobie wtedy nawet do 0,48 afr się zgadza.


To chyba o mojej corolli mówisz bo na mojej alasce śrubkę max skręciliście :) i właśnie sobie ciśnienie tak pląsa, ale jeździ milutko i średnie spalanie 8,5l :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze strojenie - ocena
PostLink | Napisane: 2012-10-25, 08:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-07-15, 21:06
Posty: 5425
Lokalizacja: Sosnowiec

Pomógł: 299 razy

Auto: Laguna II ph2
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: RegFast
Reduktor: Zeta S
Pojemność: 2.0T
Moc: 170 KM
Kod Silnika: F4R 786 / 787
Rok Produkcji: 2006
A jakiej różnicy w spalaniu mogę mniej więcej się spodziewać jak zjadę ciśnieniem aby mnożnik skoczył >1?

Bo po tym strojeniu spalanie skoczyło mi o 0.5l w górę. Do przeżycia to jest (różnica koło 50 zł/miesiąc), ale jak się da zaoszczędzić to nie obrażę się.
Inna sprawa, że teraz auto odzyskało moc. W porównaniu do poprzedniej dynamiki silnika to teraz zwija asfalt :D

Dodatkowo rozmyślałem - "za duże dysze", czyli wtryskiwacze trochę leją? Ale mapy się pokrywają... więc gdzie tu się zaoszczędzi, skoro jednak wyrabiają się te Hany?

Wcześniej miałem tak jakby za ubogo, ale też mnożnik był <1, więc też wtryskiwacze lały... . Ale czy to nie wyszło wtedy na zero - ubogo w mnożniku, lejące wtryskiwacze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze strojenie - ocena
PostLink | Napisane: 2012-10-25, 13:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-07-02, 08:52
Posty: 710
Lokalizacja: Mysłowice

Pomógł: 31 razy

Auto: Citroen C5
Elektronika: Tech 214
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: AC R01
Dysze: zielona
Pojemność: 1997
Moc: 138
Kod Silnika: EW10J4 / RFN
Rok Produkcji: 2004
Nie wiadomo jaki masz AFR i korekty.

Jako wróżbita Wojciech mogę powróżyć Ci z kuli ortopedycznej, że w sobote będzie padał śnieg, ale nic więcej nie wyczaruje.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO